Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe kiedy podobny program pojawi się dla FSR 3.1 / FSR 4. 

Mam tylko nadzieję że jest FSR 4 wyjdzie dla wszystkich kart to AMD nie spieprzy znowu do sprawy jak z 3.0 i od razu będzie to w osobnym dll możliwym do podmiany.

Opublikowano

Tak ja tego uzywam juz do dawna, program wykrywa gry ktore maja dlss, sciagasz odp wersje i jednym klikiem podmieniasz. To samo jest z FG ale tu swapper nie ma opcji do FG i trzeba samemu podmieniac. Gry ktore maja antyczita czesto nie wykrywa.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

https://www.eurogamer.pl/ps5-pro-recenzja-i-test-jak-nowa-konsola-sony-radzi-sobie-z-grami-i-czy-warto-ja-kupic

 

"PSSR to konsolowy DLSS. Upscaler Sony nie jest chwytem marketingowym

 

Wspomniana już kilkukrotnie technika PlayStation Spectral Super Resolution, z której korzysta PS5 Pro, to temat niezwykle ciekawy i warto się przy nim zatrzymać. Myślę, że niewielu czytelników zdaje sobie sprawę, że mamy do czynienia z pierwszym podejściem Sony do rekonstrukcji obrazu opartej na uczeniu maszynowym. Takie rarytasy były do tej pory domeną pecetowców dzięki podobnym rozwiązaniom stosowanym przez Nvidię w ramach DLSS.

Rekonstrukcja obrazu z niższej do wyższej rozdzielczości w celu odciążenia podzespołów to nic nowego również na PS5, ale bazowa konsola korzysta z Fidelity FX Super Resolution (w skrócie FSR) od AMD. To technika oparta na bardziej klasycznych algorytmach, obarczona licznymi problemami, które widać w każdej grze wykorzystującej ten upscaler - wliczając w to tryby wydajności w tytułach na PS5. Migotanie krawędzi, artefakty, niepoprawnie odtworzone elementy przy szybkim ruchu czy agresywne, „sztuczne” wyostrzanie obrazu to chleb powszedni dla gier korzystających z FSR.

 

PSSR nie tylko jest pozbawione tych usterek, ale często generuje też obraz niemal identyczny z natywnym 4K wspartym TAA (temporal anti-aliasingiem). Znacznie lepiej niż FSR radzi sobie też z obszarami, które sprawiają upscalerom szczególną trudność, np. efektami cząsteczkowymi czy wieloma drobnymi elementami poruszającymi się na ekranie - jak sypiące się iskry czy konfetti. Można śmiało powiedzieć, że to taki konsolowy DLSS.

To naprawdę imponujące, że na tak wczesnym etapie swojego życia PSSR zapewnia lepsze rezultaty niż trzecia wersja FSR i podobne rezultaty jak trzecia generacja DLSS, które jest przecież pionierem w tej dziedzinie.

Można się też spodziewać, że Sony nie osiądzie na laurach i będzie dopracowywać PlayStation Spectral Super Resolution, by było jeszcze wydajniejsze i z większym powodzeniem odtwarzało szczegóły obrazu. Poziom, z którego startuje ta technika, jest bardzo obiecujący, więc jestem ciekaw przyszłości PSSR".

 

Edytowane przez azgan
Opublikowano

No to mamy DLSS 3.8

 

Niebezpiecznie zbliżamy się do premiery RTX5xxx i czyżby tam wyskoczyli z DLSSem 4.0 czy jednak Nvidia da sobie spokój i będzie rozwijała równo DLSS i FrameGen na RTX4xxx i 5xxx.

Byle do stycznia.

Opublikowano

Fajne te biblioteki 3.8, od razu preset E jest ustawiony dla trybu jakości ;) 

 

W przeszłości deweloperzy gier mogli wybierać też spośród czterech innych zestawów. Nie oznacza to oczywiście, że gracze zostaną ograniczeni w kwestii wyboru jakości techniki DLSS. W grach wspierających Super Resolution nadal będą dostępne ustawienia Quality, Balanced, Performance, Ultra Performance oraz oczywiście DLAA. Za trzy pierwsze tryby odpowiada teraz zestaw E. W przypadku Ultra Performance i DLAA zestaw F. Starsze tytuły nie będą wymagały żadnej aktualizacji, ponieważ sterownik sam odpowiednio zinterpretuje starsze wersje ustawień wstępnych i przekonwertuje je do nowych profili.

 

https://www.purepc.pl/nvidia-dlss-3-zmiany-ustawienia-profile

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Takie opinie słyszałem, dodatkowo można zauważyć sporą zgodność między opiniami branżowymi, a tymi od samych graczy. Co zdarza się coraz rzadziej, zwłaszcza w przypadku dużych produkcji.
    • No to dobrze myślałeś   
    • Przytroluje trochę nie miejscie mi za złe. Jak ci się coś z grafą dzieje to rób jak userzy AMD. Włączaj i wyłączaj komputer, przeinstaluj parę razy drivery - powtarzaj przez miesiąc. Powiedz, że AMD to gówno. Wyślij w końcu na gwarę, wraca z adnotacją sprawna. Upchnij na OLX/Allegro ze stratą. Czekasz aż się kupujący spruje ale nic takie nie ma miejsca. Po kupnie Nvidii ogarnij, że niestabilny był proc/ram/płyta/zasilacz bo Nvidia też się sypie. Brak profitu   Kolego a masz TPM włączone? Mi nie dalej jak trochę tydzień temu Defender uznał, że driver AMD to nie dobra jest i mi go blokował, co objawiało się najczęściej na pulpicie/przeglądarce zieloną szachownicą na ekranie ale nie pod obciążeniem. Tam sobie luknij historię blokowania. Dopiero na 24H2 Defender stwierdził, że driver AMD to dobra jest i wszystko bangla. Trochę nadarłem włosy z głowy ale ostatecznie zaopatrzyłem się w nową zasiłkę szybciej niż planowałem.   
    • Dorzucam tematy, które zrzuciłem: Batman Arkham City Batman Arkham Asylum Mass Effect Mass Effect 2 Mass Effect Edycja Legendarna Microsoft Game Pass - wszystko o grach w abonamencie EA Origin -> EA App GOG Galaxy - temat główny Indie games - wciągające i warte uwagi HDR na PC Star Citizen Wiedźmin Remake Grand Theft Auto - GTA IV GTA V PC - Grand Theft Auto 5 Lepsza fizyka oraz AI - czy tego potrzebujemy w nowych grach Baldur's Gate 3 Wiedźmin 4 oficjalnie zapowaiedziany Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Checkerboard Rendering oraz inne Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? Alpha Protocol Dragon Age 2 Wiedźmin (The Witcher) Kingdom Come Deliverance Wiedzmin / Witcher 2: Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona - Temat Główny Wiedźmin 3 Modyfikacje Pillars of Eternity Kryzys na rynku gier Unreal Engine 5 - DirectX 12 Ultimate i nowa jakość grafiki Szukasz tytułu gry? Jaką kupić grę? Co polecacie? Steam - Temat Główny + FAQ Wiedźmin 3 Dziki Gon    
    • Wiesz co ja mam wrażenie, że ty naprawdę chcesz wybuchu III wojny światowej. Możesz zdradzić jaki masz przydział mobilizacyjny w sensie jednostki i stopień, że tak się rwiesz do wojaczki?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...