Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podmienić podmieni ale to i tak nie przejdzie bo to niczym się nie różni od ręcznej podmianki ;) 

1 godzinę temu, galakty napisał(a):

I przy okazji podmienia DLSS w grach multiplayer? Korzystajcie do woli... ;) 

Jeśli gra sprawdza integralność plików to i tak nie przejdzie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Side: To się zgadza. Obecnie siedzę przed TV Samsunga 1080p (jeszcze z dużą ramką - 2009 rok :P ) i mam przeskalowany rozmiar na 2160p, ale co z tego, skoro piksel na matrycy 1080p jest dupny. Ale, że siedzę jakieś 3 metry od TV, to nie widzę pikseli na tak dużym ekranie, za to gry (stare, bo nowe to kupa) w 2160p wyglądają miodnie (np. Borderlandsy, czy fishingplanet, itp podobne starocie)

No i ten stary TV ma dziwne odczyty:

 

https://ibb.co/3B3v3gG
https://ibb.co/jTXchWZ

 

Tak, czy siak warto, jeżeli jest to możliwe przeskalować rozmiar z mniejszego na większy. Tak myślę :)

  • Like 1
Opublikowano
18 godzin temu, sideband napisał(a):

Akceptowalna to jest tylko jakość i to nie w każdej grze. Tutaj rozdzielczość nie gra roli tylko wielkość piksela. Im mniejszy piksel tym bardziej pewne detale jak i również artefakty są mniej widoczne.

Tak okiem profesjonalistów , dla mnie laika jest akceptowalne 

  • Upvote 1
Opublikowano

Katuje właśnie FFXVI i co prawda jest to tylko FSR3.0 quality ale 1440p do 2160p wygląda doskonale. Tak powinno się implementować FSR a nie tak jak to zaimplementował CD Projekt Woke :E

Opublikowano

Co do technik skalowania porównywałem sobie FSR 3+ i DLSS 3+ oba w presetach "jakość". Moim zdaniem FSR ma dalej spory problem. Obraz już na pierwszy rzut oka jest jakby zamglony? rozmyty? przy DLSS czegoś takiego nie ma. Wiadomo mówię o rzeczach które na pierwszy rzut oka widać, jak się przyjrzeć dokładnie to pewnie w obu technikach pojawią się jakieś babole ale ze swojego doświadczenia zdecydowanie DLSS nad FSRem i prawdopodobnie tak pozostanie, w końcu za chwilę DLSS4:D

Opublikowano

Moim zdaniem jest szansa ze FSR4 będzie juz blisko DLSS, Nvidia wiec podniesie poprzeczkę 4 ?

 

Ale tak naprawdę FSR nie musi być lepszy.

Wystarczy, żeby był ok i działał a myślę ze juz w sumie tak jest.

Opublikowano

W jakosci DLSS raczej duzo sie nie zmieni, beda dodawac nowe ficzery, chyba ze taki DLSS4 jest jakos na nowo uczony w kwesti jakosci i to by było cos. FSR 4.0 mysle, ze bedzie to poziom obecnego DLSS bo FSR brakowalo tylko tego sznytu AI.

Opublikowano

Jestem ciekawy kiedy zieloni pochwalą się renderingiem całego filmu do A do Z dzięki AI, tak jak to pokazywali w jakimś materiale promocyjnym, ten koleś co o  tym mówił że takie rzeczy najwcześniej przy DLSS 10 :E

Opublikowano (edytowane)

Dają DLSSY i inne bajery a panel sterowania nadal w XX w :E No niby jest ta nowa proteza co ma to zastąpić no ale jeszcze daleka droga by to jakoś działało.

Edytowane przez skypan
Opublikowano

Ostatnio testowałem DLSS w Indiana Jones i CB2077. I to też zależy od samej gry jak wypada końcowa jakość obrazu.

W IJ nie widzę różnicy między nativ,dlaa, dlss q. Nawet po odpaleniu dlss balanced nie widzę pogorszenia jakości - gram w 3840x1600.

W Cyberku jest już trochę inaczej, widać na niektórych elementach delikatne rozmycie (np. jakieś małe reklamy),ale możliwe do wychwycenia raczej tylko na screenshootach , podczas grania raczej mało widoczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Wymagania wystrzeliły, ale zaczęło się to już na pierwszym verdańsku, na początku miałem 160-180FPSów a na Calderze miałem poniżej 100.  Grałem w to od początku, część ludzi może nie pamięta jakie tam były problemy techniczne, serwery wywalało czasami co mecz, a ilość bugów i ta wyblakła grafika też męczyła oko. Pograłeam jeszcze kilkaset godzin na Al-mazrach, Mnie najbardziej wkurzał zbyt mocny Aimassist, K+M praktycznie bez szans z padami. Jednych wkurzało SBK ale było coś jeszcze, dużo latało tego po reddicie coś w rodzaju większego Hp dla słabszych graczy...
    • Twoje sugestie o stronniczość stają się niesmaczne. Przyhamuj, bo to nie moja wina, że Intel potrzebuje 250 watów, żeby dorównać AMD z poborem 80 watów (vide 14900K vs 7800X3D). Poza tym każdy zainteresowany może sobie pokazać wyniki Intela z wyższym PL jednym kliknięciem myszy.
    • No to jakby zejść z dyskiem do 1TB to masz dużo wydajniejsze GPU:   https://www.mediaexpert.pl/carts/sharing/01676c4f
    • Uhm. Tak samo jak poszli opierdzielić Nvidię i AMD za cyrki z boomem na kopanie itp, co zaduszało rynek PC przecież bardzo. Nvidia swoich partnerów traktuje jak gówno a tym myślisz, że producenci RAMu, którzy z własnej woli CHCĄ niedoborów, bo już powiedzili, że nie zamierzają rozbudowywać produkcji w najbliższym roku, to się przejmą? ojojoj! Rynek pc padnie i stracimy przez to 0,1% zarobków jakie teraz doimy na AI, ojojooooooooojj. och nieee.    Niestety nikt się nie przejmuje konsekwencjami. Branża gier niszczy zainteresowanie grami z głupich powodów. Branżę VR już udusili głupimi decyzjami i nikt się nie patrzył na to, że tracą intratny i duży rynek jaki mógłby powstać po kilku latch normalności. AMD i Intel nie miały problemu gdy płyty pod nowe platformy kosztowały kupę kasy udupiając zainteresowanie nowymi prockami.    Jedyna interwencja Nvidii i rozmowy z partnerami i kanałami sprzedaży to była przed premierą serii 40xx i polegała na działaniach mających podbić ceny przez wstrzymywanie staroci w magazynach i niedopuszczenie do obniżki nadal przepompowanych cen.   Jak kolega wyżej pisze - niech ten cały PC gaming już udupią, bo serce boli jak się widzi jak go szatkują minigunem od 2021r. PC gaming w formie steam machines o mocy kartfola, w formie klonó steam decka za góry hajsu, w formie gówna na ARM z emulacją, w formie miniPC i laptopów za 3x tyle ile skrzynka, z Windowsem pełnym bugów i szpiegowania, z grami na Unreal Engine, z grami pod RT bez wersji bez RT, z DRMami oddającymi władzę nad własnym kompem chińskim korporacjom, z grami na 2/10 - niech to zdechnie już bo ciężko patrzeć na tą agonię.   PS. Kolejna przewaga grania retro.    Jak ja do mojego ulubionego kompa chcę więcej pamięci to ZA DARMO sobie dodaję, o tak:   wysarczy przesunąć suwaczek. Łyso wam teraz, pececiarze?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...