lukadd 563 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia (edytowane) Stopnie są tylko w dochodzących kolejnych efektach. 1 stopień RT Sun Shadows 2 stopień RT Reflections 3 stopień RT Indirect Ilumination Watykan jest mało wymagający, tam z full PT nawet w natywnym 4k przeważnie jest ~40-45fps na 4090. A dalej nie wiem bo nie grałem dalej. Edytowane 12 Grudnia przez lukadd
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia To co najbardziej zabija wydajnosc ? Gdzieś ktoś to przetestował ?
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia 24 minuty temu, Kadajo napisał(a): To co najbardziej zabija wydajnosc ? Gdzieś ktoś to przetestował ? Odbicia które i tak są biedne i Indirect Ilumination, wł. to i robi Ci się z 120-140 (paru) k/s z RT nagle śmieszna wartość a wygląda kapkę lepiej 1
lukadd 563 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia (edytowane) 35 minut temu, Kadajo napisał(a): To co najbardziej zabija wydajnosc ? Gdzieś ktoś to przetestował ? Nie powiem ci dokładnie, bo nie chce mi się robić testów i porównań, 10700k dodatkowo mniej lub bardziej w zależności od miejscówki ogranicza GPU z PT więc tym bardziej mi się nie chce tego przeliczać. Z grubsza co patrzyłem w pewnym stopniu to będzie zależeć też od wybranej sceny w której będziesz testował jakie będzie obciążenie przy poszczególnych efektach. Ale ogólnie raczej tak wygląda jak twórcy podają. Sensowność i kolejność odpalania poszczególnych efektów tak jak w poście wyżej podałem. Cienie na pierwszym miejscu zdecydowanie, później raczej odbicia, ale to już od preferencji zależy co w tej drugiej kolejności imho bardziej komu podpasuję. Edytowane 12 Grudnia przez lukadd 1
JeRRyF3D 559 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia 3 godziny temu, Kadajo napisał(a): Różnica zdecydowanie nieadekwatna do spadku wydajności. Bezdyskusynie tak. Koszt FPS vs poprawa wizualiów jest gwałcąca. Ale to podobnie jak u wariatów all prawo TURBO MAX ULTRA HIGH MASTER. Wystarczy zjechać do zwykłego Very High z Ultra i zysk 20 fps! Ale nie! Musi być all prawo. I tu jest IMO podobnie. Jeżeli ktoś nie ma sprzętu, albo nie chce oddać FPS, to (uwaga!) wyłącza PT i ma bajkę. Ale jak nie ujmie, bo się udusi! Zdrowy rozsądek z ustawieniami i 50% "problemów" znika. 1
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia (edytowane) 50 minut temu, lukadd napisał(a): Nie powiem ci dokładnie, bo nie chce mi się robić testów i porównań, 10700k dodatkowo mniej lub bardziej w zależności od miejscówki ogranicza GPU z PT więc tym bardziej mi się nie chce tego przeliczać. Z grubsza co patrzyłem w pewnym stopniu to będzie zależeć też od wybranej sceny w której będziesz testował jakie będzie obciążenie przy poszczególnych efektach. Ale ogólnie raczej tak wygląda jak twórcy podają. Sensowność i kolejność odpalania poszczególnych efektów tak jak w poście wyżej podałem. Cienie na pierwszym miejscu zdecydowanie, później raczej odbicia, ale to już od preferencji zależy co w tej drugiej kolejności imho bardziej komu podpasuję. Cienie mało zjadają w porównaniu do reszty i nawet masz je wł. w pierwszej kolejności z gotowych ustawień. Godzinę temu, lukadd napisał(a): Stopnie są tylko w dochodzących kolejnych efektach. 1 stopień RT Sun Shadows 2 stopień RT Reflections 3 stopień RT Indirect Ilumination Watykan jest mało wymagający, tam z full PT nawet w natywnym 4k przeważnie jest ~40-45fps na 4090. A dalej nie wiem bo nie grałem dalej. Watykan wygląda zdecydowanie lepiej od Egiptu bo tam masz dużo otwartej przestrzeni a właśnie w zamkniętych ten silnik wypada lepiej. idTech też słabo sobie radzi z roślinnością i tam gdzie są jakieś podziemia albo wnętrza wygląda to lepiej. Jak jest etap gdzie Indiana wspina się po sterowcu kiedy opuszcza Watykan i leci do Egiptu wygląda to koszmarnie słabo kiedy widzisz widok miasta z góry. Początek gry gdzie wspinasz się po regale i zdejmujesz medalion z rozbitego okna przez które widać otoczenie na zewnątrz wygląda jak z ery PS3 . Wchodzisz do podziemi Watykanu albo grobowców w Egipcie i zaczyna to wyglądać świetnie. Proponuję też sobie przypomnieć jak wyglądały odbicia RT na tym silniku w Doom Eternal bez tego śmiesznego PT w Indianie Jones 😉 Filmik od NVIDIA Edytowane 12 Grudnia przez azgan
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia 55 minut temu, azgan napisał(a): Cienie mało zjadają w porównaniu do reszty i nawet masz je wł. w pierwszej kolejności z gotowych ustawień. No i to jest super wiadomość bo cienie to najważniejsza rzecz do poprawy w tej grze. Ale pamiętajmy ze oni maja dodać jeszcze RR. Zapewne to spowoduje znaczny wzrost wydajności.
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia Teraz, Kadajo napisał(a): No i to jest super wiadomość bo cienie to najważniejsza rzecz do poprawy w tej grze. Ale pamiętajmy ze oni maja dodać jeszcze RR. Zapewne to spowoduje znaczny wzrost wydajności. W dodatku cienie widać wszędzie i przez cały czas więc nie trzeba szukać specjalnych miejscówek do tego Kolejny materiał od NVIDIA
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Indiana Jones and the Powering Advanced AI
JeRRyF3D 559 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia 6 godzin temu, SebastianFM napisał(a): A to już każdy powinien sam ocenić. 🙂 Ja wolę grafikę z lepszym oświetleniem i odbiciami, nawet jeżeli wymaga to użycia skalowania DLSS. Ja mam tak samo. 1
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia Jak ktoś woli grać w niestabilnych 60k/s z spadkami nawet do 35-40fps w zależności od miejscówki tylko żeby mieć kapkę lepiej zamiast 120k/s+ gdzie nie spada podczas gry poniżej 100 to O.K. Rozumiem w takich grach jak np. Metro Exodus Enhanced Edition albo Cyberpunk 2077 ale tutaj to jest śmiech
JeRRyF3D 559 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia A jak ktoś woli grać w 60-70 fps zamiast 140 fps, tu już może?
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia Tak i wtedy można być zadowolonym przy czym i tak nie wygląda to jakoś wybitnie
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Ale przecież tutaj nie o to chodzi nawet. PT+DLSS+FG jest niegrywalne na kartach z pamięcią mniejsza niż 16GB w rozdzielczości 1440 (Czyli większość kart NV i wszystkie karty AMD) W 2160 tylko RTX 4090 jest w stanie zapewnić "60" FPS O czym tu dyskutować
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia Jest grywalne pod warunkiem że ktoś wie jak działa ustawienie bufora pamięci dla textur. Oczywiście jak ktoś sobie wypcha VRAM pod korek ustawieniami tego parametru na Ultra to oczywiście że będzie kaplica. Resident Evil 4 Remake też ma takie ustawiania bufora dla textur gdzie nawet bez PT jesteś w stanie zapchać cały VRAM. 12-16 GB do 1440p z DLSS styknie ale do 2160p to zapomnij.
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Czyli masz do wyboru nie grac wcale albo patrzeć jak co chwile się tekstury w oczach doczytają alby wylatują z Vram
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia (edytowane) 17 minut temu, Kadajo napisał(a): Czyli masz do wyboru nie grac wcale albo patrzeć jak co chwile się tekstury w oczach doczytają alby wylatują z Vram Nie doczytują się na oczach zresztą w Resident Evil 4 Remake też tak nie było. Tutaj można spożytkować "nadmiar" pamięci VRAM do tego żeby wszystkie textury były przechowywane w pamięci. Gra jest i tak zoptymalizowana pod strumieniowanie ich "w locie" 😉 Nowe Call of Duty też to mają z tego co pamiętam Gdyby tego nie było to XBOX SERIES S by się zresztą X też gdzie tam ogólnie jest 16GB całej pamięci, minus to co siorbie system operacyjny. "Eska" ma jeszcze mniej bo raptem 10GB. Edytowane 12 Grudnia przez azgan
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Ale zaraz bo ja czegoś nie rozumiem. To są osobne ustawienia dla jakości tekstur i bufora ? Czy bufor to tak naprawdę jakość tekstur ? Bo z tego co piszesz to wygląda tak jakby dev dał nam możliwość ręcznego ustawienia ilości pamięci (bufora) na naszej karcie i jak to ustawimy źle to gra się sypie.
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia 6 minut temu, Kadajo napisał(a): Ale zaraz bo ja czegoś nie rozumiem. To są osobne ustawienia dla jakości tekstur i bufora ? Czy bufor to tak naprawdę jakość tekstur ? Bo z tego co piszesz to wygląda tak jakby dev dał nam możliwość ręcznego ustawienia ilości pamięci (bufora) na naszej karcie i jak to ustawimy źle to gra się sypie. Nie ma właśnie takich ustawień w tym tytule jak jakość textur. Możesz wypchać sobie za to VRAM pod korek właśnie buforem na textury. Wersja na GAME PASS miała co prawda dodatkowo do pobrania paczkę textur 4K ale wersja STEAM ma je już zintegrowane.
Kadajo 940 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ? Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K Kurde ciekawy przypadek ta gra.
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia 2 minuty temu, Kadajo napisał(a): Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ? Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K Kurde ciekawy przypadek ta gra. Nie, gra dalej siorbie od groma VRAM'u bo same textury są wysokiej jakości + dochodzą inne bajery i 8GB to jest akurat minimum. Mogli to lepiej a raczej bardziej czytelnie zrobić podając konkretne wartości dla przydzielanego bufora bo dokładnie nie wiesz ile to jest np. jak dasz na wysokie lub średnie gdzie taki Resident Evil 4 Remake ma podane np. że ustawiasz bufor np. na 4GB VRAM'u i jeszcze pokazuje Ci pasek ile zostało wolnego do zagospodarowania dzięki czemu można lepiej dobrać odp. ustawienia pod sprzęty. 1
SebastianFM 33 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia @azgan, wystarczy włączyć wyświetlanie szczegółowych statystyk i wtedy widać jaka część pamięci VRAM jest używana i czy rozmiar nie został przekroczony. 1 1 2
azgan 831 Opublikowano 12 Grudnia Autor Opublikowano 12 Grudnia 1 minutę temu, SebastianFM napisał(a): @azgan, wystarczy włączyć wyświetlanie szczegółowych statystyk i wtedy widać jaka część pamięci VRAM jest używana i czy rozmiar nie został przekroczony. Jest to jakiś PRO tip ale wygodniejsze rozwiązanie jest jednak zaimplementowane w Resident Evil 4 Remake i tak mi się to tam spodobało że powinni zrobić z tego standard
RTX5090 69 Opublikowano 12 Grudnia Opublikowano 12 Grudnia No idziemy już w gry gdzie realnie 24 GB na GPU to nie przegięcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się