Skocz do zawartości

The Last of Us Part II Remastered - PS5, PC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Póki co chodzi u mnie spoko, 1080p + DLAA, wszystkie detale na max. Gra zjadła 81% z dostępnych 12GB VRAM w takim układzie, nie miałem też póki co problemów ze stutteringiem.

 

Jestem na etapie biblioteki z DIną.

Opublikowano

Jak ta gra wygląda, bajka. Na pierwszy rzut widzę sporą różnicę między wersją PS4 + patch 60fps na PS5, a Part 2 "remastered". Ten śnieg, ta ostrość tekstur, zablokowałem na 120fps, miejscami i tak było więcej, ale na razie utrzymuje się ok 100-120 zależnie od kamery/miejsca.
Wszystko na maks, tylko blur, aberacja, DOF/ostrość na wyłączone, 1440p DLAA na najnowszym DLSS4.

Jestem na samym początku gry, gram tylko dla "grafiki" nowszej wersji, bo grę znam, więc mnie nic mnie nie zaskoczy, chyba, że coś nie będę pamiętać.

 

Screen w spoilerze z początku gry z pewną nową postacią na A. Dałem w spoiler bo to nowa postać, nic złego tu nie ma.

Spoiler

20250404200215_1.thumb.jpg.2f9be54654e6e0ec792a400c5c64947d.jpg

 

A tu sam początek gry, ta ostrość, nie rozumiem jak ten "redaktor" z PEE twierdził, że lubi/woli wersję z PS5 bo nie jest tak ostra... jaki problem zniżyć rozdzielczość, tekstury albo suwak ostrości? Na screenie miałem 4, ale teraz mam na 5, dla testu. ale nie ma takiego mocnego efektu jak drzewa w AC Shadows.

Dawno grałem w TLOU2 ale jakość tekstur, efektów bije na łeb, a Part 1 nie znam, więc dla mnie to "nowość" ten cały remaster serii tlou. Może przesadzam? Poprawcie mnie.

20250404091431_1.thumb.jpg.601b635d5a05ec35bdbbb9872fab83e6.jpg

 

  • Like 2
Opublikowano

Chodziło mi o pliki DLSS4, samo DLAA też powinno być trybie DLSS3/4 zależnie od tego co mamy, tak mi się wydaje, stąd chciałem to rozdzielić dopisując jaką mam wersję DLSS.
Jak działa DLAA/DLSS to wiem, nie o to mi chodziło.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie dlatego nie ma znaczenia jaki DLSS bo i tak jest wyłączony gdy używasz DLAA. 

18 minut temu, Reddzik napisał(a):

samo DLAA też powinno być trybie DLSS3/4 zależnie od tego co mamy

Tego zdania też do końca nie rozumiem? Nie ma czegoś takiego jak DLAA jako ''tryb'' DLSS. Albo jedno albo drugie.

DLSS masz tryby od wydajności do jakości i każdy w mniejszym lub większym stopniu tnie Ci rozdzielczość. DLAA tego nie robi i zostawia natywną jaką ustawisz. To po prostu kolejny antyaliasing od Nvidii jak kiedyś MSAA czy TAA etc..

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano (edytowane)

Napisałem, że DLAA bodajże(chyba, a raczej na pewno) korzysta z plików dll DLSS4. Więc DLAA na wersji DLSS 3.7(takie ma domyślnie gra) będzie inne niż DLAA korzystające z plików DLSS 3.10+ które to należą już do nowszej techniki, a tą nowszą jest tzw DLSS 4.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Ten śnieg, ta ostrość tekstur

Nie wszystkie tekstury są ostre jak żyletka, na widok niektorych zbiera się na hafta :E  

Ale spokojnie jeszcze może wpadniesz na takie.

Edytowane przez Frog67
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Napisałem, że DLAA bodajże(chyba, a raczej na pewno) korzysta z plików dll DLSS4. Więc DLAA na wersji DLSS 3.7(takie ma domyślnie gra) będzie inne niż DLAA korzystające z plików DLSS 3.10+ które to należą już do nowszej techniki, a tą nowszą jest tzw DLSS 4.

A to ciekawie... Ktoś może się bardziej wypowiedzieć? Zawsze myślałem, że nie ma to ze sobą nic wspólnego. Faktycznie jakość DLAA jest w jakikolwiek sposób uwarunkowane od rodzaju DLSS?

Dla mnie na logikę nie ma prawa działać to razem. Jedno skaluje obraz a drugie tego nie robi.

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, userKAMIL napisał(a):

Dla mnie na logikę nie ma prawa działać to razem. Jedno skaluje obraz a drugie tego nie robi.

Superrozdzielczość DLSS, rekonstrukcja promieni i DLAA wykorzystują nowy model transformacyjnej AI wytrenowany na superkomputerach NVIDIA, aby lepiej renderować najbardziej złożone części sceny. W rezultacie otrzymuje się lepszą stabilność między kolejnymi klatkami, bardziej szczegółowe oświetlenie i więcej szczegółów ruchu.

Zapewnia wyższą jakość obrazu dzięki technice antyaliasingu opartego na AI. DLAA wykorzystuje tę samą technikę superrozdzielczości opracowaną dla DLSS, tworząc bardziej realistyczny obraz wysokiej jakości w natywnej rozdzielczości.

 

źródło:

https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/technologies/dlss/

 

edit:
Tak mi się wydaje, nie masz innych plików do tego, tylko pliki od DLSS, nawet prosty swapper, podmienia pliki DLSS i FG i ewentualnie RR i tyle tego. DLAA zapewne korzysta z tych plików- jako "wspólne dobro".

Nie ma innego sposobu na poprawę jakości DLAA, a ta jakość wzrasta wraz z nowszą technologią czyli DLSS, ale działa jako odrębna funkcja.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano

Jak masz swapper do instalacji dlss, nvidię app albo nvidia inspector to robisz to samo jak normalnie implementujesz DLSS4, możesz sobie sprawdzić czy jest poprawa, czy np jak wiadomo DLSS4 zabiera trochu fpsów to może i DLAA w "nowszej "wersji zabierze, nie testowałem.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Sama podmiana plikow nie aktywuje DLSS4, trzeba inspektorem wymuszac konkretnie do gry i najnowszy preset.

No ale jak wymuszę DLSS4 to automatycznie wyłącza mi DLAA? Obu nie możesz używać. Dlatego wydaje mi się, że nie ma to żadnego wpływu na DLAA. 

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano

DLAA uzywa tej samej technologii AI co DLSS do przetwarzania obrazu, tyle ze nie uzywa skalowania z niszej rozdzielczosci w gore. Poprostu generuje w natywnej i ja polepsza.

Takze tak, pliki dlss sa w uzyciu. Wymus sobie z panelu NVidi najnowsze.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
5 minut temu, Sheenek napisał(a):

DLAA uzywa tej samej technologii AI co DLSS do przetwarzania obrazu, tyle ze nie uzywa skalowania z niszej rozdzielczosci w gore. Poprostu generuje w natywnej i ja polepsza.

Takze tak, pliki dlss sa w uzyciu. Wymus sobie z panelu NVidi najnowsze.

Ale jeżeli wymuszę DLSS z panelu nvidi. To w grze będzie działać DLAA? Priorytet wtedy ma to co jest wymuszone czyli DLSS. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam dodane pliki przez swappera i wymuszone presety itd przez nvidia inspector.

Możesz użyć aplikację nVidii, powinno zadziałać, bo obsługuje podmianę, z drugiej strony możesz wymusić DLAA ręcznie w aplikacji po uprzednim wybraniu najnowszej wersji
obraz.png.f1c72a9ccb1b0a8cf272c927e7ceb0b7.png

 

obraz.png.0bf993548ba194163bb2e212ef1b2dcc.png

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, userKAMIL napisał(a):

wtedy DLAA jest to nowsze

Tak, jak i tak samo masz z podmianą plików dla dlss o których tak piszę, ale podmieniam pliki by mieć pewność plus ustawiam preset na najnowszy o którym wspomniał Feniks.

 

1 minutę temu, userKAMIL napisał(a):

Jak włączę z gry to mam to starsze?

Jak nie podmienisz plików, lub nie wybierzesz "najnowsze" z tego screena co pokazałem, to będziesz mieć starsze biblioteki dll, a te biblioteki są wspólne dla DLAA i DLSS.

Opublikowano (edytowane)

Ok. To teraz skąd te pliki do podmiany wziąć i gdzie je wgrać?

Edit: Jak wybieram ręcznie jak u Ciebie na scr to po zastosowaniu dalej jest domyślne ustawienia aplikacji 3D. Tak jak by nie chciało się zmienić.

Edytowane przez userKAMIL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
    • Z jakiegoś powodu ktoś go wyrzucił. Zrób to samo.
    • W oleole odnalazła się paleta referencyjnych rx 6950 xt. Jest jeszcze 18 sztuk w cenie 2099 zł.   Cena chyba akceptowalna jak za nową kartę z gwarancją na 3 lata.    W ich outlecie karta od 1911 zł.
    • W xcom taniej masz lepszy zasilacz https://www.x-kom.pl/p/1098313-zasilacz-do-komputera-msi-mpg-a850g-pcie50-850w-80-plus-gold-atx-31.html  + wersja karty dość przepłacona a żadnej rewelacji nie ma jeżeli chodzi o eagle.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...