Skocz do zawartości

RX 7xxx (RDNA 3) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Co jest nie tak z Proshopem? Nigdy nic nie brałem, nie pytam się o ten zakup, bo raczej wiedząc że FSR4 i RT.. to bym nie pchał się w "stare", czyli 2 lata gwary jak pewnie w Amazonie.

 

Szukam po necie info o tym Asusie jak sobie radzi.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano

Nie wiem jak to jest dziś, ale kiedyś w pierwszych 2 latach w proshopie miałeś z automatu rękojmie, jak producent dawał dłuższą gwarancję, to powyżej 2l miałeś gwarancje producenta, realizowaną przez sklep. 

Według mnie, podejście bardziej pro konsumenckie niż u polskiej januszerii. 

Opublikowano

Macie w opcjach kolorów jeszcze jedną opcje o nazwie kontrast dynamiczny na rdna3 oprócz tych trzech?

6207c61fcff3b.jpg

 

znajomy na 7900xtx ma a ja na 6950xt mam tylko te 3,  coś jeszcze trzeba włączyć aby się pojawila czy to norma?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Send1N napisał(a):

Jak będziesz miał chwilę to sprawdz do jakiego zegara trzeba zejść na rdzeniu aby mieć pobór mniej więcej 270-280W przy 99% użycia gpu

Zrobisz UV na -150mv i dasz tak 2.35-2.4 GHz i w 1440p będziesz miał te 280W. 

Jak coś to na RDNA3 jest kontrast dynamiczny.
PS. nic nie trzeba włączać po prostu tam jest ale nie używam

Edytowane przez Art385
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Pisałem - ja "testuje" tylko ram + imc i cpu.
GPU ustawiam i gram - palić 400w tylko po to żeby leciał 3dmark zapętlony to gruba przesada.

Zmienię trochę:

W Hogwarts Legacy w 4K od dnia zakupu na 2400mhz gpu i 2700mhz memki na 1000mv z afterburnera jeszcze mi się nie zawiesił ;) 

Edytowane przez wallec
Opublikowano (edytowane)

0W xD

Tylko zegar wzrasta do prawie 3000mhz zamiast ~2700.

 

===========================================

Ustawione jak poniżej od soboty - zero problemów

image.thumb.png.03871365b134141fcf4c1f6d2d39566d.png

 

============================================

Tak też można ale to już pod chłodzenie wodne bo wentyle od 1400rpm są za głośne dla mnie

image.thumb.png.c8c93e036ece1a8b2e1903d94d72ff1e.png]

 

Grafa w tej grze wymiata.

 

Edytowane przez wallec
  • Thanks 1
Opublikowano

Ja na GB nie ruszałem w ogóle zegara, jedynie zjechałem z napięciem i pozwalałem automatowi decydować.

Nie pamiętam ile było ale do benczy miałem na bank 1030 mV, a do gier było chyba 1050 mV, i nigdy mi się nie wywaliła. Pamięci miałem na 2502 Mhz i Fast Timing na pewno. I to tyle.

Opublikowano
21 godzin temu, Send1N napisał(a):

Ta -150mv już to widzę jak to będzie stabilne nie zależnie od zegara :E 

No jest kiedyś sobie grywałem w The Finals czy jakoś tak to z capem na 2.4 GHz co dam da ci coś ~~2.35 średnio w 2160p nie złożyła się przez 4h grania ciągiem a to UE5 z tego co kojarzę. Zasadniczo to mój nastaw na lato. W 2160p to średnio 300W od tak 290 do 310 ale najczęściej widzisz 300W a z FSRQ to nie widziałem raczej aby wychodził pobór ponad 280W.
Na XTX przy 2.4GHz to pewnie z 90% kart zrobi -150mv, ba mogę powiedzieć nawet - 450mv, bo poniżej 1000mv na offsecie już niżej na krzywej nie schodzi napięcie i sobie możesz poniżej ustawić co tam ci się podoba. Jak coś to ja nie mam żadnego wypasionego sampla ot przyzwoity chip. 
Wbrew pozorom jak wsadzisz łapy to da zrobić fajne zegarki przy niezłym poborze. Obecnie po ogarnięciu stabilności dla capa 3050MHz z PL odkręconym capem do 420W przy UV na poziomie 70mv. Skręciłem karte limitem do 351W (PL -10%) i karta mi w FF16 z FSRQ lata w zakresie 2770-3010 MHz z czego lwia część to między 2900 a 2950 MHz a to mi pozwala puść wiatraczki na sztywno 1.4k rpm i mi HS nie wychodzi ponad 80 stopni a delta to coś 18 stopni. 

Opublikowano (edytowane)

Nawet za te 3500 zł to ta karta byłaby oobecnie killerem, a ceny spadają:) więc kto wie może faktycznie i te lepsze wersje typu taichi czy nitro spadną poniżej 4 tysięcy.

Edytowane przez Starh
Opublikowano
1 minutę temu, Send1N napisał(a):

Wallec kupił za 3250 to teraz gwiazdorzy z cenami :D 

Jeszcze jedna sprawa.

Wspomniałeś, że coś kiepsko idzie z UV.

Pamiętasz, że sterownik AMD po nieudanym podkręcaniu tj. jak zmienisz taktowania/napięcie i złapiesz hard freeza do czarnego ekranu to po odzyskaniu sprawności sterownik sam z siebie przesuwa krzywa napięć i nawet jak dasz restore defaults to ta krzywa dalej zostaje przesunięta?

 

Przed kolejnym OC powinieneś albo zmienić bios karty na drugi i dwa razy zrestartować pc (żeby sterownik się zresetował), albo przeinstalować sterownik z opcją restore defaults.

 

Sprawdź sobie :)

  • Upvote 1
Opublikowano

Ta znam ten temat, ale wygląda na to że na rdna3 jest po prostu lepiej w tej kwestii, @Krzysiak też ma 6950xt i poniżej 1.1v zejść nie może bo się zaczyna sypać, nie zależnie czy to będzie zegar 2600mhz czy 2000, obadam jeszcze dzisiaj na nowych driverach beta czy coś urwę jeszcze z ciekawości  bo stery też jakieś tam znaczenie miały chociaż to symboliczne różnice.

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...