ryba 1 246 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia "Aktualizacja: Warto podkreślić, że w materiale mowa o czystych nośnikach Blu-ray, które były popularne szczególnie w Japonii. Do tego rynku odnosił się też komunikat, że Sony rezygnuje z ich produkcji. Firma nadal będzie produkować nośniki Blu-ray z filmami itd. (informacje z How-To Geek)"
azgan 1 127 Opublikowano 25 Stycznia Autor Opublikowano 25 Stycznia https://planetagracza.pl/pierwsza-gra-na-ps6-potwierdzona-gracze-powinni-byc-zadowoleni/
Kris194 4 720 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego https://ithardware.pl/aktualnosci/sony_ps6_ma_naped_gry_cyfrowe-38666.html Co jak co ale były szef PlayStation raczej wie co mówi.
Spychcio 802 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Oby PS6 kosztowało 3000-3500zł + napęd osobno w przeciwnym razie będą mieli kiepski budżet na podzespoły.
raiders 117 Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego W dniu 3.02.2025 o 18:44, Kris194 napisał(a): https://ithardware.pl/aktualnosci/sony_ps6_ma_naped_gry_cyfrowe-38666.html Co jak co ale były szef PlayStation raczej wie co mówi. Jeśli wierzysz w to co mówi KORPO o przyszłym sprzęcie to jesteś naiwny ... To czy będzie napęd czy nie zdecydują słupki i maksymalizacja zysków ... a słupki już teraz pokazują ze cyfra wygrywa z płytą ale to dzięki graczom .A jak gracz woli cyfrę to kupi ją TYLKO od nas po NASZEJ CENIE bez pośredników . No tu mnie ten tekst rozbawił Fizyczne kopie nadal mają znaczenie Layden zwrócił również uwagę na grupy użytkowników, dla których gry w wersji fizycznej są nadal kluczowe, np.: Sportowców podróżujących z konsolami; Żołnierzy grających w miejscach o ograniczonym dostępie do internetu; Graczy w regionach o słabej infrastrukturze cyfrowe Argumenty "mocne " 1
Phoenix. 4 726 Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego (edytowane) . Edytowane 8 Lutego przez Phoenix.
Czubatka Boża 176 Opublikowano 8 Lutego Opublikowano 8 Lutego Ja zawsze kupuje gry w pudełku i napewno PlayStation 6 będzie kontynować wydawnictwo gier w pudełkach. Najbardziej mnie ciekawi jakie będą miał podzespoły PlayStation 6. M
Roman_PCMR 866 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 14 godzin temu, raiders napisał(a): Layden zwrócił również uwagę na grupy użytkowników, dla których gry w wersji fizycznej są nadal kluczowe, np.: Sportowców podróżujących z konsolami; Żołnierzy grających w miejscach o ograniczonym dostępie do internetu; Graczy w regionach o słabej infrastrukturze cyfrowe Argumenty "mocne " Zapomnial dodac ze osobo nie-binarno tez moga miec problemy z pudelkami bo pudelka maja ostre kanty i wrazliwe osoby moga sie skaleczyc albo nawet zabic Albo nawet zadlawic jak polkna cale pudelko.... A wiadomo ze to 95% customerow Edytowane 9 Lutego przez Roman_PCMR
kanon7 599 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego (edytowane) 15 godzin temu, raiders napisał(a): ... a słupki już teraz pokazują ze cyfra wygrywa z płytą To zależy, jak na to patrzeć. Sprzedaż gier w 2024 (dot. PS4+PS5): - 66% cyfra - 34% pudełka Patrząc po tym, masz rację, ale zapominamy o jednym fakcie. Te 34% dotyczy tylko NOWYCH gier w folii. Samo Sony potwierdziło że gra pudełkowa, od kupna jako nowa średnio; ma 4 właścicieli po drodze - zanim trafi do śmietnik. Bo dużo osób kupuje gry z rynku wtórnego. Więc jeżeli trzymamy się ile osób gra w cyfrę, ile w pudełka, to wyniki mamy już inne: Nie 2:1 na plus cyfry, a uwzględniając graczy „używkowych”: - cyfra 2 (16.6%) - pudełka 4 (83.3%) Patrząc nie tylko na sprzedaż nowych gier, ale to ile osób faktycznie pogra w dane grę na płytce, wychodzi że ok. 80% graczy gra nadal na płytach. Choćby z tego względu nie wierzę że Sony odwarzy się wydać PS6 Only Digital + mamy wiele krajów gdzie sprzedaje się PS5, a infrastruktura internetu jest marna… Edytowane 9 Lutego przez kanon7 1
raiders 117 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego 17 minut temu, kanon7 napisał(a): ..... Samo Sony potwierdziło że gra pudełkowa, od kupna jako nowa średnio; ma 4 właścicieli po drodze - zanim trafi do śmietnik. I super ze to napisałeś bo tak jest i sam tak robię . A sony już dawno powiedziało ze ich to boli , bo w jedna kopia sprzedana ,a zagrały 4 osoby i w takim rozrachunku sony jest stratne .Bo chyba lepiej sprzedać 4 kopie gry i mieć zysk niż 1 w którą grają 4 osoby .. .Tu chodzi tylko o $$$ o nic więcej ,takie pitolenie o społeczności graczy ,ważnych sektorach to sciema pod publiczkę . DO tego w pudełkach dochodzą pośrednicy w sprzedaży którzy też swój % biorą , a z cyfry 100% idzie do SONY . Pamiętasz co było lata temu jak były zapowiedziane pierwsze gry cyfrowe jakie leciały argumenty ze strony SONY ,ze to będzie rewolucja w świecie dystrybucji gry będą tańsze o 30 % w zględem wydań pudełkowych bo odpada tłocznia ,pudełko ,magazyn,dystrybucja ,pośrednik ... cud ,miód ,orzeszki . Są te cyfy i mamy od samego początku taki stan ze grę piemierową kupisz taniej w pudełku niż cyfrowo ... np COD6 w preorderze pudełko(+stellbox) po 270zł latało , cyfra 329zł
kanon7 599 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Gadka jedno, a praktyka drugie. Teraz Sony i M$ się bronią że cyfra jest droższa (nie tańsza o 30%) bo koszt utrzymania serwerów z grami cyfrowymi to DROŻYZNA! Kupno i utrzymanie serwerów + prąd.
VRman 2 640 Opublikowano 9 Lutego Opublikowano 9 Lutego Przykład sprzed lat, bo teraz nie mam konsoli: Ta sama gra w pudełku: 150zł. W sklepie Sony: 249. Bez podatków to powiedzmy niech będzie różnica 60zł. Kto to widział, żeby za tylko 60zł mieć na serwerze 50GB danych, które gracz pobierze średnio raz albo dwa razy. Poza tym to tak straszny koszt, że na płycie BD o pojemności do 45GB, jest często 5GB gry i reszta leci z serwerów. No i te nieudolne premiery przez które często grę się pobiera 3x bo na premierę wydali wersję beta. I te dyski takie strasznie drogie. 16GB za 1000zł. I to jeszcze jaki pobór okropny! Będzie z 5Watt! Tak. To ma sens. Straszne te koszty serwerów. Okropne. Jakby byli właścicielami sklepów to by było, że półki zdrożały, bo drewno zdrożało, a plastik nieekologiczny. 1
raiders 117 Opublikowano 10 Lutego Opublikowano 10 Lutego (edytowane) W dniu 9.02.2025 o 12:15, kanon7 napisał(a): bo koszt utrzymania serwerów z grami cyfrowymi to DROŻYZNA! Kupno i utrzymanie serwerów + prąd. Ja wiem ze punkt widzenia zależny jest o punktu siedzenia i Sony jak to korpo będzie swoją teorie ludiom na uszy nawijać ... Ale każdy rozsądny gość wie ze utrzymanie i zakup serwera jest dłuższym rozrachunku tańszy niż produkcja gier na płytach . Weźmy chociaż ze przy serwerach koszt ludzki schodzi do minimum , jednym serwerem który ma XXXXX pojemosci i obsługuje miliony użytkowników może zajmować się 1-2 osoby .A przy produkcji płyt tych osób jest nieporównywalnie więcej . Powtarzam i będę to powtarzał ze tu chodzi tylko i wyłącznie o maksymalizacje zysków i słupków , co się przekłada na notowania i wartość samej firmy SONY . Inna sprawa ze gry wychodzą coraz słabsze i gorsze (niedopracowane ,zbugowane itp itd ) Edytowane 11 Lutego przez raiders 1
Spychcio 802 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego Czekam na premierę 9070/9070XT, to nam da podgląd w jakim kierunku podąża AMD oraz jak im idzie ze wzrostem wydajności w RT, per/watt i jak się sprawuje nowy FSR4 Jest też już info, że 9070XT bez problemu leci z taktowaniem 3250Mhz, czyli taktowanie GPU w PS6 drastycznie wzrośnie. Śmiało można zakładać pułap 3000Mhz, zwłaszcza, że zejdą jeszcze z procesem technologicznym przynajmniej do 3nm.
VRman 2 640 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Proces 3nm da jedynie +10%. O zegarze 3,2GHz zapomnij. Nie to TDP. Chyba, że na premierę wypuszczą obok PS6 także PS6pro w postaci wielkiego kloca przypominającego gabarytami bardziej małe PC niż konsolę i z TDP ala 400-450Watt. Kierunek już jest oficjalnie znany: gówno a nie postęp, cały marketing będzie oparty o AI, AI i jeszcze raz AI. Może niekoniecznie tylko w obrębie grafy ale np. dialogi obsługiwane czatbotem ala ChatGPT. Pewnie też badziewne technologie ala Neural Texture Compression (tragiczne koszty dla wydajności w HFR, ale niosące obniżkę kosztów utrzymania dla wydawcy gry, więc na bank w to pójdą ) RT i gry oparte o UE5 będą niestety normą. Moim zdaniem można już teraz zakładać, że framerate cofnie nas w rozwoju i większość exclusive'ów na generacją PS6 będzie już od początku robiona pod 30. Ewentualnie 30+FG, co i tak oznacza kaszanę. Jedyna nadzieja na postęp to ploty o tym, że proc ma być wsparty dodatkowym cache jak w 9800x3D Jak chcesz móc wyciągać info z GPU AMD w kontekście PS6, to raczej musisz poczekać do UDNA. To ta będzie miała więcej wspólnego z PS6. FSR4 na pewno jest wyraźnie lepszy od PSSR na PS5pro i można śmiało założyć, że to co dostanie PS6 będzie znacząco lepsze od FSR4. Czy się zbliży do DLSS z modelem Transformer to wątpię, ale być może. Edytowane 24 Lutego przez VRman
Spychcio 802 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego Jeśli chodzi o TDP to tutaj musimy patrzeć na RX 9070 bo ma mieć 220W a jego wersja w następnej generacji powinna dostać przynajmniej te 20% wydajności (liczę, że UDNA dobrze im wyjdzie). Czyli taka karta powinna oscylować w granicach wydajności obecnego 9070XT. Zwłaszcza, że premiera PS6 najwcześniej pod koniec 2027r.
kanon7 599 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca (edytowane) Czytając wszelkie informacje nieoficjalne o PS6, wygląda że PS6 będzie tym czym było PS4 (dla PS3) - czyli zero rewolucji, tylko delikatna ewolucja sprzętu między generacjami. PS6: - Zen2 na Zen6? No mocniejszy, będzie 60 fps jako standard ( ) ale nadal 8/16 core i wysokie taktowanie 3.2-3.6 GHz. Rewolucji w CPU nie będzie. - 16GB na 24GB RAM? 32GB mało prawdopodobne na cenę części i możliwe handheldy Sony i Microsoft z 12-16 GB RAM na które te same gry muszą wyjść. - GPU; 15TF PS6 Pro na 25-28 TF? To i tak za dużo jak na APU z limitem mocy na 200W i ceny GPU. - prędkość dysku z obecnego 5.5GB na 10GB? To będzie max. które i tak się nie przełoży na gry - loading’i będą dalej. Obie prędkości na konsole to aż nadto. Co może być pozytywną ewolucją? - w końcu dopracowane PSSR - AI w GPU? - odpowiednik QuickResume z Xbox? - i koniec pomysłów Edytowane 19 Marca przez kanon7
ODIN85 3 502 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca Może lepiej niech się skupią na większej liczbie exów 1
VRman 2 640 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 24 minuty temu, kanon7 napisał(a): Czytając wszelkie informacje nieoficjalne o PS6, wygląda że PS6 będzie tym czym było PS4 (dla PS3) - czyli zero rewolucji, tylko delikatna ewolucja sprzętu między generacjami. PS6: - Zen2 na Zen6? No mocniejszy, będzie 60 fps jako standard ( ) ale nadal 8/16 core i wysokie taktowanie 3.2-3.6 GHz. Rewolucji w CPU nie będzie. - 16GB na 24GB RAM? 32GB mało prawdopodobne na cenę części i możliwe handheldy Sony i Microsoft z 12-16 GB RAM na które te same gry muszą wyjść. - GPU; 15TF PS6 Pro na 25-28 TF? To i tak za dużo jak na APU z limitem mocy na 200W i ceny GPU. - prędkość dysku z obecnego 5.5GB na 10GB? To będzie max. które i tak się nie przełoży na gry - loading’i będą dalej. Obie prędkości na konsole to aż nadto. Co może być pozytywną ewolucją? - w końcu dopracowane PSSR - AI w GPU? - odpowiednik QuickResume z Xbox? - i koniec pomysłów Dla mnie najważniejsza jest plotka o 3D V-cache. Jeśliby jakimś cudem dali tu proca o wydajności typu 80% wydajności 9800X3D, to byłaby to wspaniała wiadomość. Najważniejsze, żeby było choć te +50% na procu w najgorszym scenariuszu. To jest bardzo prawdopodobne. 70-100% to już raczej tylko moje nazbyt optymistyczne marzenia. Nadzieja jest w raytracingu. Ja bym chciał szybszy proc ze wszystkich innych powodów, jak VR i HFR, ale te rzeczy projektantów Sony raczej nie interesują. Za to mogą zechcieć dać lepszego proca właśnie dlatego, że RT/PT wyraźnie się takiego zwiększenia domaga.
Roman_PCMR 866 Opublikowano 19 Marca Opublikowano 19 Marca 11 minut temu, VRman napisał(a): Dla mnie najważniejsza jest plotka o 3D V-cache. Jeśliby jakimś cudem dali tu proca o wydajności typu 80% wydajności 9800X3D, to byłaby to wspaniała wiadomość. Nie ma szans. Wtedy ciezko o wypuszczanie gierek na poprzednia generacje. No i PC ze slabszymi CPU by odstawaly
Spychcio 802 Opublikowano 21 Marca Opublikowano 21 Marca (edytowane) W dniu 19.03.2025 o 18:29, VRman napisał(a): Najważniejsze, żeby było choć te +50% na procu w najgorszym scenariuszu. To jest bardzo prawdopodobne. 70-100% to już raczej tylko moje nazbyt optymistyczne marzenia. ZEN2 na ZEN6 to będzię 100%+ IPC wydajności. Edytowane 21 Marca przez Spychcio
kanon7 599 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Jaguar -> ZEN2 to było 300% a 60 fps ani widu, ani słychu
VRman 2 640 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca (edytowane) Poniższy post nie zawiera żadnego nowego info. Tylko moje szacunki i przemyślenia. Osobom nie rozumiejącym posiadania hobby i tego, że takie rozważania mogą kogoś interesować, z góry podziękuję za debilne zgryźliwe komentarze. Nie chcesz czytać - ignoruj - nie zawracaj dupy - go touch grass - 41 minut temu, kanon7 napisał(a): Jaguar -> ZEN2 to było 300% a 60 fps ani widu, ani słychu Z moich szacunków opartych o obserwacje, a nie twarde dane (innymi słowy: spora szansa, że się mylę) wychodzi bardziej w stronę 200% niż 300%. Jakbym musiał wybrać, to stawiałbym na okolice 220% PS4. Tak przynajmniej wychodzi z wielu gier z PS4, które na PS5 chodzą mniej więcej o tyle lepiej. I owszem, w wielu grach, gdzie było 30fps, na PS5 jest 60. Tych starszych, z początku cyklu życia PS5, zanim zaczęli dodawać więcej "ciężaru" wersjom na PS5. 18 godzin temu, Spychcio napisał(a): ZEN2 na ZEN6 to będzię 100%+ IPC wydajności. Na razie plotki mówiły o ZENie 4 lub 5. Z moich obserwacji wychodzi, że 9800x3D jest pomiędzy 75 a 140% szybszy od CPU w PS5. Niestety pobór prądu jest wyższy i to sporo. Jak jeszcze można było mieć jakieś nadzieje na coś ala 7800x3d w PS6, bo tutaj w grach 50-60W, czasem pod 80, tak 9800x3D to już pobór prądu zdecydowanie wyższy. pod 80-90W średnio. Przy obciążeniu w programach aż 150W, ale to myślę nie ma znaczenia w kontekście konsoli do gier. Za to na pewno pamięć DDR5 6000 CL30 przy 1.35V pobiera więcej prądu, a to też ma wpływ na wydajność. CPU w konsolach zawsze było mocno wykastrowane. Nawet w PS5 nie ma pełnego Zena 2. Tymczasem dziś dużo bardziej od zegara CPU liczy się to jak szybko reaguje podsystem pamięci. To dlatego 7800x3d i 9800x3d tak fajnie wypada w grach, bo ma tego cache'u na tyle, że gdy prawie cały kod "wiszący" na wydajności jednowątkowej uda się zmieścić w tych 96MB cache'u, to dostajemy potężny skok. Tymczasem więcej cache to większy koszt dla AMD i pośrednio Sony, a także większy pobór prądu. Ja bym wybrał +50% wydajności CPU (jednowątkowej) zamiast +100% wydajności GPU, ale obawiam się, że twórcy konsol myślą dokładnie odwrotnie. Coś jak "po co mamy marnować 45% mocy GPU tylko po to, żeby uzyskać 25% szybsze CPU". W konsolach jest też niestety pamięć GDDR6 a pewnie w PS6 GDDR7. Wszystko co się nie pomieści w tym cache'u, będzie więc chodziło jeszcze wolniej niż na analogicznym PC, bo GDDR5 6000 CL30 ma niższy czas dostępu niż GDDR7. Stąd mój wniosek: Jeśli 9800x3d, to powiedzmy, odrzucając skrajne wyniki, gdzieś około 90-110% wydajności PS5, a PS6 będzie jedynie w 3nm, który nie jest prawie żadnym postępem, a jedynie marne 10%, to jeśli nawet dostanie x3d cache, to pewnie dostanie połowę, czyli nie 32+64 a 16+32. I do tego też trochę niższe zegary. Szczególnie, że wspólna konfa AMD i Sony skupiała się w zasadzie tylko na AI, a to też zajmuje powierzchnię chipu, pobiera prąd i pochłania koszty R&D. Nie danie CPU choćby tych ok 48MB cache'u w konsoli z roku 2026/7 to byłby absurdalny kretynizm, ale nadzieje na wydajność CPU w niczym nie ustępującą w grach 9800x3D są moim zdaniem hurraoptymistyczne i niezbyt realne. Zostaje jeszcze kwestia balansu - już obecnie jest tak, że dev może wybrać czy chce trochę szybsze CPU czy przerzucić Watty na GPU. Ale wątpię, żeby Sony się zgodziło na założenie GPU takiego kagańca, że niewiele by się końcowo różnił od GPU w PS5pro, tylko po to, żeby można było wyżyłować CPU. Ja bym bardzo takiej opcji klaskał, bo wolę gry VR i HFR (w 240fps) zamiast RT/PT. Ale oni raczej skonfigurują proca tak, żeby nie dropiło poniżej 40fps w grach z RT lub PT (jeśli jacyś idioci się porwą z motyką na słońce, bo do PT to 5090tka jest ze 4x za wolna) i poklepią się po plecach, gratulując sobie świetnie wykonanego zadania. W końcu i tak cały marketing się kupi na AI. Edytowane 22 Marca przez VRman
Vulc 2 191 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Patrząc na te Twoje często monologi, podziwiam że Ci się chce. No, ale pasja to pasja, w pełni zrozumiałe. Ja w przypadku nowej generacji nie mam żadnych, szczególnych wymagań. Będąc przez lata graczem głównie konsolowym, od dłuższego czasu już tego klimatu nie czuję. To czego brakuje przede wszystkim to po prostu... gier. Exclusivy były dla mnie wyznacznikiem sprzętu, definiowały jakie pudło kupię i kiedy. Teraz konsola to kurzący się element salonu, bo większość gier chodzi lepiej na PC, oferując znacznie większe możliwości konfiguracji. A exy, kiedyś w ogóle nie dostępne nigdzie indziej, odchodzą do lamusa. Tak czy inaczej, pomijając shift w moim przypadku, mocna pozycja konsol na rynku jest zdecydowanie potrzebna w celu zachowania balansu. Niestety niekoniecznie w formie takiej jak obecnie, gdzie Microsoft nie jest zmienną w równaniu. O ile Sony ma jeszcze czasową wyłączność, usługi Microsoftu i premierowa dostępność niezależnie od platformy w ramach GPU, mocno wpłynęły na sens zakupu konsoli od zielonych. Wracając jednak do wątku - stabilne 60 fps, to powinny być priorytetem. Męczą mnie te wszystkie graficzne opcje na konsolach, gdzie tryb szumnie nazywany "performance mode", często nie potrafi tego zagwarantować.
Spychcio 802 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca @VRman w PS6 będzie na 100% ZEN6. Nikt nie da CPU z 2024r. (ZEN5) albo jeszcze starszego (ZEN4).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się