Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pc w tym przypadku będzie miał jedynie sens jak Sony wprowadzi równoczesną premierę na obu sprzętach.

9 minut temu, Spychcio napisał(a):

Zawsze masz alternatywe ---> PC

Na początku 2027r. będzie dostępna kosmiczna specka: RTX6090+10800X3D+64GB RAM

 

Sam będę brał taki zestaw tylko z podmianką na RTX6080.

.

  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

"Według doniesień Insider Gaming, PlayStation 6 zadebiutuje z odłączanym napędem dyskowym."

Konsola (PS6) ma być sprzedawana w trzech wariantach: „cyfrowym”, w pakiecie z napędem lub z możliwością dokupienia go w późniejszym czasie (...) to w praktyce oznacza jedno – fizyczne wydania gier nie znikają, a Sony nadal zamierza wspierać oba segmenty rynku. To ukłon w stronę kolekcjonerów i fanów pudełkowych wydań, a jednocześnie krok ku tańszej i bardziej elastycznej dystrybucji.
---------
źródło: https://www.ppe.pl/news/382057/sony-stawia-na-elastycznosc-i-nizsze-koszty-wiemy-co-z-napedem-w-playstation-6.html

 

Opublikowano
9 godzin temu, kanon7 napisał(a):

"Według doniesień Insider Gaming, PlayStation 6 zadebiutuje z odłączanym napędem dyskowym."

Konsola (PS6) ma być sprzedawana w trzech wariantach: „cyfrowym”, w pakiecie z napędem lub z możliwością dokupienia go w późniejszym czasie (...) to w praktyce oznacza jedno – fizyczne wydania gier nie znikają, a Sony nadal zamierza wspierać oba segmenty rynku. To ukłon w stronę kolekcjonerów i fanów pudełkowych wydań, a jednocześnie krok ku tańszej i bardziej elastycznej dystrybucji.
---------
źródło: https://www.ppe.pl/news/382057/sony-stawia-na-elastycznosc-i-nizsze-koszty-wiemy-co-z-napedem-w-playstation-6.html

 

Znikną prędzej lub później. Nie martw się.

Opublikowano
W dniu 8.09.2025 o 19:49, kanon7 napisał(a):

"Według doniesień Insider Gaming, PlayStation 6 zadebiutuje z odłączanym napędem dyskowym."

Konsola (PS6) ma być sprzedawana w trzech wariantach: „cyfrowym”, w pakiecie z napędem lub z możliwością dokupienia go w późniejszym czasie (...) to w praktyce oznacza jedno – fizyczne wydania gier nie znikają, a Sony nadal zamierza wspierać oba segmenty rynku. To ukłon w stronę kolekcjonerów i fanów pudełkowych wydań, a jednocześnie krok ku tańszej i bardziej elastycznej dystrybucji.
---------
źródło: https://www.ppe.pl/news/382057/sony-stawia-na-elastycznosc-i-nizsze-koszty-wiemy-co-z-napedem-w-playstation-6.html

 

Czyli dokładnie tak jak przewidywałem w poście na pierwszej stronie tego tematu.

 

Jeszcze tylko 24GB GDDR7

 

A co do GPU, to nawet biorąc pod uwagę 3nm i nową architekturę UDNA nie przebiją wydajności 9070XT w limicie 250W dla całej konsoli.

  • Sad 1
Opublikowano

Z napędem o tyle jest dobrze że jak ktoś ze znajomych ma również konsolę i nie stać go na nowe gry a nam się znudziło to wtedy na jakiś czas można dać albo to samo w drugą stronę. W przypadku bez napędu ten sposób byłby zbyt ryzykowny bo np. może nas zbanować w grach typu online albo usunąć postępy w grach.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Spychcio napisał(a):

Nowe "info" od Moore Law is Dead:E

To TDP, szyna i GB/s to śmiech:hihot:

 

 

Screenshot_20250912_073100_Chrome.jpg

1. Brak info o X3D. To naprawdę niepokoi.

2. 640GB/s to przepustowość na którą liczyłem przed ujawnieniem specyfikacji PS5 w 2019r.

3. 2.5x większy raster. :boink:i gówniane 10MB cache'u. Przecież to będzie tragedia w rasterze i nawet o te 2.5x będzie moim zdaniem trudno.

4. 160bit bus :boink: "ktoś z koniem nas wyprzedza! Ohohooo! Kolegooo!"

 

Kilka lat temu pisałem, że boję się, żeby Sony nie poszło za MSem robiąc gówno-konsolę ala S, ale oni poszli jeszcze dalej. Oni z tej eSki zrobili główny model, a obok dadzą mobilne, jeszcze bardziej kartoflane gówno o mocy 0,33-0,4 mocy PS5 w rasterze.

 

Panie i Panowie. Przed Państwem... Prawdziwe PS5pro...

tyle że nie w 2024 a w 2027 i będzie to najmocniejsza konsola na rynku do 2034 (moim zdaniem ~2038)

PS6 zostało opóźnione do 2034-2040. Cieszycie się? :/

 

 

To nie jest ziemiak. To nie nawet kartofel. To pyra.

Totalne gówno ale "wincyj ramu!" do AI i pora na CSa. 

 

To moim zdaniem jest ostatnia konsola, chyba że wywalą cały zarząd na pysk i zastąpią tak innym jak ten obecny jest inny od poprzedniego, tego który jeszcze ogarniał co jest siłą PS i czego gracze core chcą od konsoli. 

PS6 to będzie "Jaguar's ad moment" dla Playstation. Po tym się już nie podniosą. Dla casuali zrobili konsolę olewając graczy core, a casuale się pięknie na to wypną i pójdą grać w gry streamowane. A Sony obudzi się z ręką w nocniku i pytaniem "ale co się stało?"

 

Matko bosko ale bieda :/

 

PS. Jeszcze kilka razy zobaczę tego MLIDa czy DF gadające "wliczając zyski z FSR4" to mnie szlag trafi.

To podpinając PS3 do telewizora CRT można było mieć moc PS5! Kurde, nikt mi nie powiedział, że upscalling itp. to wydajność.

Jeszcze niech generator klatek doda i będzie 1000x moc PS5! :boink:

 

 

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

A dlaczego nie? Postęp wyraźnie zwalnia. Szychy z NV i AMD prosto w oczy Ci mówią na konfie, że "postęp w rasterze się skończył". 

 

Teraz po 7 latach dostajemy +50% do +250% w rasterze po 7 latach. Następne procesy technologiczne może i coś dadzą, ale będą cholernie drogie a to nie przez koszt/rozmiar chipu PS6 będzie kartoflem, tylko przez skąpstwo Sony i nastawienie na niski koszt. Zatem co? Kilkuletni proces N2X w PS7 czy może N14 (sorry jak pomyliłem nazwę. A14 to było TSMC czy Intel?) a na pewno nie nic nowego. To znamienne, że Sony wali nam N3 które jest w połowie tego co jest pomiędzy N7 w PS5 a N2X jakie byłoby dostępne zaledwie rok później dla Sony (w sensie dla tej skali, bo rozumiem, że z premierą na koniec 2027 Sony nie mogło iść w N2X)

 

Skoro już raz mieliśmy 8 lat pomiędzy generacjami (era x360/ps3 to rok 2005 vs. era Xone/PS4 w 2013) to tym bardziej teraz.

7 lat plus 2027 = 2034. A skoro Sony nie przeszkadza cofanie "hardware targetu" do roku 2015-2019  (PS6 mobilne o mocy rastera na poziomie PS4pro + trochę) to i w tym nie będą widzieć problemu. 

 

 

edit: 

Aha. Teraz chyba rozumiem w czym problem. Napisałem najszybsza konsola na rynku. No nie licząc tych, które dla większości devów nie będą istnieć (będą olewane)

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano

Ilosc tekstu nie sprawia, ze nagle post jest madrzejszy ;)

Ale spoko, pokaze Tobie paluszkiem - zakladasz, ze PS6 ktore wyjdzie, bedzie najmocniejsza konsola do 2038, czyli juz nie 7-8lat, a 11 co juz jest absurdalne. W dodatku jest ukryte zalozenie, ze nie bedzie modelu PRO.

 

Jeszcze chwile temu, bo raptem miesiac, plakaliscie jak to malo CU bedzie mialo PS6 (stacjonarne, nie mobilne) i jak obciecie szyny pamieci z 256-bit bedzie ubiciem wydajnosci, a ogolem wyjdzie wyzsza przepustowosc z szybszym GDDR, niz jest obecnie. Gdzie samo podbicie MHz na GPU, to smialo mozna zakladac ok 30% wiecej mocy w PS6, a gdzie jeszcze nowa architektura.

 

Z tym PS6m to tez tak biadolisz, jakby ta konsola miala natywnie renderowac w 4K bez FSR/PSSR z poziomem detali stacjonarki. Odlatujesz i to dosc mocno (teraz), ale bedziesz pierwszym piewca zachwytu jak konsola wyjdzie. Tak samo bylo z PS4/5, ochy i achy przy premierze i placz po 2 latach.

 

I po prawdzie, czy w konsolach +100%, czyli x2 w rastrze to bedzie kupa? Nie, kupa wyjdzie jak moc RT nie bedzie wieksza x4-6 lub wiecej.

Opublikowano (edytowane)

Ryba. Ja już cię mam w ignorowanych i tylko czasem odwinę. Serio nie musisz mi udowadniać, że jesteś bucem, bo już to wiem.

 

Te przypierdolki nie bardzo skutkują, jeśli chcesz mnie obrazić albo zdenerwować. Pokazujesz tylko, że nie dorosłeś do używania for internetowych i nie potrafisz napisać bez tego. Robisz to nagminnie.

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Dobra, bo jeszcze mi się oberwie za "docinki" choć się tylko bronię, to dopiszę na temat:

23 minuty temu, ryba napisał(a):

Ale spoko, pokaze Tobie paluszkiem - zakladasz, ze PS6 ktore wyjdzie, bedzie najmocniejsza konsola do 2038, czyli juz nie 7-8lat, a 11 co juz jest absurdalne. W dodatku jest ukryte zalozenie, ze nie bedzie modelu PRO.

2027= 7 lat po PS5. Było już 8 lat po x360. 

No to chyba można śmiało założyć, że 7 lat jest bardzo prawdopodobne jako optymistyczny (raczej hurraoptymistyczny scenariusz)

2027+7 = 2034. Jakby miało TYLKO zrównać się z rekordowymi 8 latami to mamy 2035. Do tego trzy lata obsuwy ze względu na potężne wyhamowanie postępu.

I ty to wyśmiewasz jako nierealne? :E

Jasne, że może być inaczej, ale jest to realne.

23 minuty temu, ryba napisał(a):

W dodatku jest ukryte zalozenie, ze nie bedzie modelu PRO.

Takie pro jak te obecne, które oleje 99% developerów? Zobaczysz grę robioną pod te PS5pro? Ano nie. "Target hardware" to PS5 i koniec. 

PS4pro było sensowniej mocniejsze od PS4 i przynajmniej miało realnie przydatne opcje jak 60fps zamiast "up to 60". Tutaj był i sens i sensowna cena. PS4pro było kupowane. A jak jest z PS5pro?

No właśnie.

A PS6pro może być znacznie gorsze względem PS6 niż nawet PS5pro względem PS5, na co wskazuje podejście Sony (mniej za więcej kasy) oraz zwalniający postęp oraz niepewna przeszyłość R&D w AMD i Nvidii odnośnie rasteru. No chyba, że im się uda przekabacić wszystkich do pomysłu, że "raster ble, RT cacy"

 

23 minuty temu, ryba napisał(a):

Jeszcze chwile temu, bo raptem miesiac, plakaliscie jak to malo CU bedzie mialo PS6 (stacjonarne, nie mobilne) i jak obciecie szyny pamieci z 256-bit bedzie ubiciem wydajnosci, a ogolem wyjdzie wyzsza przepustowosc z szybszym GDDR, niz jest obecnie. Gdzie samo podbicie MHz na GPU, to smialo mozna zakladac ok 30% wiecej mocy w PS6, a gdzie jeszcze nowa architektura.

No i? Masz szynę 160bit i nawet nie 2x większą przepustowość względem PS5. Względem konsoli z 2020, olewanej, ale istniejącej - Xbox X, to w ogóle poprawa przepustowości to śmiech na sali, nawet nie +50% (550 vs 640 czy jakoś tak, nie pamiętam specyfikacji XsX)

 

23 minuty temu, ryba napisał(a):

 

Z tym PS6m to tez tak biadolisz, jakby ta konsola miala natywnie renderowac w 4K bez FSR/PSSR z poziomem detali stacjonarki.

Taa. Już się przyzwyczaiłem. W 2012r i w 2013r. też mnie wyzywali od marudzących i biadolących, bo pisałem, że AMD Klakier to porażka. Niektórzy bardziej zabetonowali potrzebowali premiery PS5 aby zrozumieć, że miałem rację i jak bardzo ten tabletowy proc psuł tą konsolę (PS4). Teraz stwierdzam fakty, że tak gówniany target hardware popsuje całą branżę. Nie ważne w jakiej rozdziałce się będzie grało na handheldzie. Chodzi o to, że Sony wymusi aby każda gra na tym rzęchu chodziła. I tak jak dziś masz gry wyglądające jak z x360 bo istnieje Nintendo Switch 1, tak samo to będzie kulą u nogi gier. TARGET HARDWARE

 

 

23 minuty temu, ryba napisał(a):

Odlatujesz i to dosc mocno (teraz), ale bedziesz pierwszym piewca zachwytu jak konsola wyjdzie. Tak samo bylo z PS4/5, ochy i achy przy premierze i placz po 2 latach.

Chyba pomyliłeś adres. Kupiłem PS5 dość szybko po premierze, od razu z planem "sprzedam zaraz jak przejdę gry które chcę ograć". Na PS4 to narzekałem ostro, aż mnie na forum FrazPC wyzywali od marud. Na PS5 mniej, bo cieszyłem się z lepszego proca. PS6 nie kupię bo nie będzie pewnie nawet jednej gry w pierwszym roku od premiery, która by mnie "wołała".

23 minuty temu, ryba napisał(a):

I po prawdzie, czy w konsolach +100%, czyli x2 w rastrze to bedzie kupa?

Oczywiście, że tak. Masz dziś gry spadające do 30fps i 800p, czyli co? Chcesz grać w 2030r. poniżej 1080p a nawet pewnie i 720p lub dropy niżej przy zadymie na ekranie? No ja nie chcę. Zobacz jak chodzą crapy na Unreal Engine 5 na karcie 2x szybszej od PS5.

 

Nie narzekałbym jakby obok było info "CPU clock 5.3GHz on first 2 cores, 64MB of X3D cache". Wtedy byłby postęp. Ale tu się zanosi na porażkę i sporo poniżej +100% w CPU. No to co zostanie? RT i AI? 

No to jest kupa.

23 minuty temu, ryba napisał(a):

Nie, kupa wyjdzie jak moc RT nie bedzie wieksza x4-6 lub wiecej.

RT i PT mi zwisa i powiewa. 5090 udowodnił, że jest za słaby na takie RT, gdzie to jakoś wygląda, bez duszenia klatek do nieakceptowalnego poziomu, a w to, że PS6 będzie na poziomie 5090 w PT nie wierzę choćby MLiD dwoił się i troił powtarzając te bzdury. 

No chyba, że porównując same cyferki, a pomijając potężny pop-in, noise jak na popsutym Rubinie z pękniętą anteną za PRLu i ghosting jak w demki Redstone AMD (poracha)

16 minut temu, ryba napisał(a):

Wole byc bucem i realista, niz chodzic z glowa w chmurkach :) ale spoko, pisz dalej swoje mokre fantazje o konsolach i przezywac plotki jak mrowka okres.

Napisał koleś na forum dla fanów komputerów, w dziale dla fanów gier.

 

Jest różnica między "przeżywać jak mrówka okres" a nie być zadowolonym z tego,  że jakieś debilne decyzje (tym razem Sony i ich pogoń za modelem Apple'a - zróbmy konsolę za 50$ ale sprzedawajmy za 500$ i mówmy, że to inflancja, koszty waflóf i w ogóle wszystko podrorzało!") psują nam hobby

 

Narzekałem w 2012 i 2013 i miałem rację. Skutki użycia tego tabletowego guana (AMD Jaguar) odczuli wszyscy gracze. Świadomie lub nie, ale odczuli.

Widziałeś tą radość jak do gier portowanych z PS4 wrócił normalny, growy klatkarz? No właśnie. Choćby w tym sensie. Wchdozą monitory 500H i zaraz 700Hz a tu dostaniemy hamulec ręczny i pchanie ery grania w 30-40fps + FG. No jak ci zwisa branża gier i co się dzieje to nie wiem po co tu wchodzisz. Idź na forum F1 i krzycz na dyskutujących, że przeżywają jak Chińczyk bateryjkę to, że jakiś zespół zatrudnił albo zwolnił kogośtam. :boink:

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, VRman napisał(a):

No i? Masz szynę 160bit i nawet nie 2x większą przepustowość względem PS5. Względem konsoli z 2020, olewanej, ale istniejącej - Xbox X, to w ogóle poprawa przepustowości to śmiech na sali, nawet nie +50% (550 vs 640 czy jakoś tak, nie pamiętam specyfikacji XsX)

3080 - 320bit szyna, przepustowosc 760.3 GB/s

5070 - 192bit szyna, przepustowosc 672.0 GB/s

Rdzen mniejszy pod kazdym aspektem, a jest wydajniej. Normalnie cuda na kiju, zeby miec lepsza wydajnosc przy nizszej przepustowosci pamieci i tak bardzo okrojonej szynie :E
 

Jak mowilem, lepiej pisac mniej, a rozsadniej. Reszta wypocin jest na tym samym poziomie, co biadolenie, ze przepustowosc bedzie za mala.

Edytowane przez ryba
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ryba napisał(a):

3080 - 320bit szyna, przepustowosc 760.3 GB/s

5070 - 192bit szyna, przepustowosc 672.0 GB/s

Rdzen mniejszy pod kazdym aspektem, a jest wydajniej. Normalnie cuda na kiju, zeby miec lepsza wydajnosc przy nizszej przepustowosci pamieci i tak bardzo okrojonej szynie :E
 

Jak mowilem, lepiej pisac mniej, a rozsadniej. Reszta wypocin jest na tym samym poziomie, co biadolenie, ze przepustowosc bedzie za mala.

Znowu się mądrzysz i znowu ci nie wyszło.

 

Po pierwsze:

3080 to gówniany proces Samsunga 8nm, czyli coś ala 12-16nm TSMC, wcale niewiele lepiej. To według ekspertów i tak tylko wariant procesu 10nm. Pomiędzy tym guanem, a TSMC 4-5nm jest przepaść.

 

Ale głównie różnice, panie mądralo, wynikają oczywiście z pamięci cache.

5MB w 3080 vs. 48MB. 

Rozumiesz, że 48MB to coś, co pozwala na bardzo wiele, ale 10MB nie zrobi tak ogromnej różnicy?

 

Rozumiesz, że pomiędzy 3nm a 7nm w PS6 vs PS5 nie ma wcale jakiegoś ogromnego skoku? (Dlatego nie raz pisałem, że Sony powinno dodać ten rok czekania i pójść w N2X)

 

Nigdzie nie pisałem, że wydajność zależy tylko od przepustowości, ale resztę parametrów APU też będziesz miał kartoflaną co wynika z powierzchni chipu i gównianego TBP które ma być poniżej 200W. A w dobie tak kijowego postępu powinno to być 350W, a nawet jakby mnie kto pytał, i 450W.

Mogliśmy się łudzić, że będzie przełom, ale jak były nadzieje na choć te 32MB. Z 10 Megsami to się można podetrzeć, a nie zrobić nextgena przy szynie nawet nie 50% szerszej i to w dodatku licząc te GDDR7, co wcale się tak 1:1 nie przekłada i wcale się nie zdziwię jak realnie będzie tyle, tylko jeszcze mniej, np. nie 45% a 30%, albo i 25%. 

Przy 10MB L2 to jest wyraźny i konkretny sygnał "będzie lipa".

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano

Dawno pisałem, że wydajność będzie w przedziale RX9070 - 9070XT i myślę, że trafie:red:

 

Przynajmniej tym razem ta bieda specyfikacja wydaje się realna a nie jak przy PS5 pisali o Bóg wie jakich osiągach w tym przedziale cenowym.

 

Po tym przecieku już wiadomo, że cena konsoli spokojnie zmieści się w przedziale 2000-3000zł. Więc tragedii nie będzie.

 

No i z tego co mówią przecieki Sony chce znów prostej i małej bryły, żeby logistycznie było łatwo i dużo przewozić. Czyli pewnie coś na wzór PS4 Slim. A z takimi bebechami i TDP jest spora szansa.

 

 

i-sony-playstation-4-slim-1tb-czarny.jpg

Opublikowano

Bla bla bla - olaboga, bedzie 160bit, to bedzie porazka :E to jak mamy juz ustalone, ze ta przepustowosc nie bedzie ograniczeniem, to po co plakac, ze slabo to wyglada na papierze? Jeszcze to wszystko na podstawie rdna 5, ktorego nie znamy.

 

To, ze zasypiesz post liczbami, stworzysz teorie bardziej zawila niz szachy 5D, to nie znaczy, ze to ma sens. Szczegolnie jak opierasz sie na plotkach zmiennych jak kalejdoskop.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...