boban666 101 Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 NIe mam raiser w BIOS mam ustawione 4.0x16 Pcie
boban666 101 Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 Ten screen był zrobiony właśnie podczas tego stuttru bo taka była prośba
boban666 101 Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 (edytowane) Czyli chyba miałem racje , że nie wycisne z tej gry już więcej na 4080 s ? I to nie jest na ustawieniach Ultra tylko High z małymi poprawkami Edytowane 17 Listopada 2024 przez boban666
boban666 101 Opublikowano 17 Listopada 2024 Autor Opublikowano 17 Listopada 2024 (edytowane) 3400x1440 , detale tak jak pisałem Wysokie/Średnie. gra jest na Unity W innych jest podobnie , spadają kl/s , jak ustawie limit na 120 to spadają co chwile do 116/117 , jak ustawie na 60 to spadaja do 56/57 Update: Poskładałem wszystko , 9800x3d , B650 , 32 Gb Ram CL30 6000 nowy W11 , nowy BIOS i sterwoniki chipsetu i niestety dalej mam ten stuttering w tych samych grach. Wychodzi na to że albo te gry sa tak źle zoptymalizowane , albo zostaje mi jeszcze wymina dysku M2 (nie pokazuje żadnych błędów w Crystal Disk) , albo zasilacz (8 miesięczny) W 3dmark niby wszystko ok ale co z tego , jak dalej nie moge cieszyć się graniem. Wydałem nie potrzebnie kase Edytowane 18 Listopada 2024 przez boban666
Fenrir_14 825 Opublikowano 18 Listopada 2024 Opublikowano 18 Listopada 2024 Możesz sobie przez Afterburnera przy pomocy HWinFo zrobić podgląd na napięcia zasilacza i sprawdzić czy stabilnie podaje. Stosujesz jakieś adaptery albo przejściówki kabli zasilających ?
boban666 101 Opublikowano 18 Listopada 2024 Autor Opublikowano 18 Listopada 2024 (edytowane) Nie mam zadnych adapterów , napięcia stabline , kilka postów wyżej jest filmik , gdzie widać napięcia Edytowane 18 Listopada 2024 przez boban666
hubio 1 173 Opublikowano 18 Listopada 2024 Opublikowano 18 Listopada 2024 To temat rzeka. Co inna osoba to inna rada, a prawda jest taka, że żeby być pewnym co zmienić w sprzęcie to jedynie metodą prób i błędów czyli odpalamy daną grę w idealnie odwzorowanych IDENTYCZNYCH warunkach - sprzęt, OS, aktualizacje te same, gra w tej samej wersji i identyczna lokacja i wymieniamy np procek, który głównie za to odpowiada i wtedy wiemy. Każde inne porównywanie mija się z celem bo jakakolwiek zmienna już może powodować inne wyniki. Miałem przycinki w Fernbusie. Rok temu na 2 godz. to z 3 razy. Po ostatnich update gry nie ma żadnej. Podobnie w TSW5. Sprzęt cały czas ten sam. Zmieniłem procka z i3 na i5 i odpaliłem na tej samej GPU dokładnie tą samą sekwencję lotu w MFSF 2020 i była różnica. Ale już to samo w ww grach nie przyniosło żadnego rezultatu. Szczególnie w TSW (wtedy3) gdzie zmiana procka nic nie dała. Temat rzeka... Jeden powie zmień CPU. Inny - zmień GPU. Jeszcze inny - RAM albo HDD I każdy jednocześnie będzie miał rację i będzie się mylił...
Fenrir_14 825 Opublikowano 18 Listopada 2024 Opublikowano 18 Listopada 2024 Na filmiku nie ma poboru W przez GPU jak i cały system. Możesz spróbować to załączyć i sprawdzić czy nie ma jakichś drastycznych spadków. Podgląd zdarzeń w systemie sprawdzałeś pod kątem błędów/krytyków ?
boban666 101 Opublikowano 18 Listopada 2024 Autor Opublikowano 18 Listopada 2024 W zdarzeniach sprzętowych jest czysto
Fenrir_14 825 Opublikowano 18 Listopada 2024 Opublikowano 18 Listopada 2024 A jak zakładki Aplikacja / System ?
boban666 101 Opublikowano 18 Listopada 2024 Autor Opublikowano 18 Listopada 2024 (edytowane) Napięcia skaczą , ale bardzo minimalnie Edytowane 18 Listopada 2024 przez boban666
Doamdor 1 778 Opublikowano 18 Listopada 2024 Opublikowano 18 Listopada 2024 U innych też są takie problemy w tych grach?
boban666 101 Opublikowano 19 Listopada 2024 Autor Opublikowano 19 Listopada 2024 No właśnie nie , dlatego tak drąże ten temat 😁
areq 10 Opublikowano 19 Listopada 2024 Opublikowano 19 Listopada 2024 podmień sobie monitor na test i sprawdź, dyski wykluczyłeś przecież wcześniej. Zasilacz można w occt sprawdzić dość łatwo.
boban666 101 Opublikowano 19 Listopada 2024 Autor Opublikowano 19 Listopada 2024 Z tym monitorem może coś być na rzeczy , musze podpiąć kompa pod TV i zobacze.
MadDog 303 Opublikowano 19 Listopada 2024 Opublikowano 19 Listopada 2024 (edytowane) Jak dla mnie to w AC2 wszystko wygląda ok. Nie bardzo widzę do czego jest się tam przyczepić. Normalne, że gdzieś tam fpsy sobie trochę spadną bo to zależy co grafika aktualnie wyświetla. Tam gdzie jest mniej do zrobienia masz 240fpsów, jak trzeba wyświetlić więcej to spadnie sobie do 170. Ale to ciągle jest 170 fpsów czyli bardzo płynnie. Monitor masz z GSynciem? Jeśli tak to ustaw limit fpsów o 3 klatki mniej niż ma zakres GSync https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ Edytowane 19 Listopada 2024 przez MadDog
boban666 101 Opublikowano 20 Listopada 2024 Autor Opublikowano 20 Listopada 2024 Tak monitor z Gsync , tylko że bez tego "chipa" , jest tylko napisane Gsync Compatybile. Ja mam od zasze te 3 kl/s mniej niż odświerzanie monitora , ale w tym linku jest pare rozwiązań których jeszcze nie próbowałem.
boban666 101 Opublikowano 23 Listopada 2024 Autor Opublikowano 23 Listopada 2024 Dalej się z tym bujam , niestety po podpięciu PC pod TV jest to samo. Nie wiem , może jakiś przewrażliwony jestem , bo jak czytam tutaj to nie każdy widzi na moich filmikach ten stutter , a jednak ja go widzę i mocno mnie irytuje. Pobawiłem się tymi ustawieniami Gsync , nic to nie dało. Zeby choćby zbicie detali w grze spowodowało że ten stutter się straci , ale on jest dalej , nawet jak zbije klatki z 163 na 60 😭.
Tankietka 218 Opublikowano 23 Listopada 2024 Opublikowano 23 Listopada 2024 (edytowane) Takie tematy pojawiały się cyklicznie na PClab i niestety nigdy nie udało się znaleźć rozwiązania bez zmiany konfiguracji (a i to zawsze nie pomagało). Trzeba też dodać, że w wielu grach "traversal stutter" jest bez względu na konfigurację. Koszt braku napisu "loading" przy dogrywaniu masy wielokątków i wysokiej rozdzielczości tekstur w locie oraz kiepskiej optymalizacji streamingu danych przez twórców. Edytowane 23 Listopada 2024 przez Tankietka
boban666 101 Opublikowano 24 Listopada 2024 Autor Opublikowano 24 Listopada 2024 No właśnie coraz bardziej skłaniam się ku temu , że właśnie te gry w które gram korzystają z kiepskich silników UE i Unity. Z kolei Raceroom jest na DX9. Gdzieś kiedyś czytałem wywiad z CEO od Kunos Simulazioni , że UE średnio nadaje się to tego typu gier i ze AC Evo będzie już na ich autorskim silniku. Masa ludzi ma tez problem z stutterem w EA WRC , które też jest na UE , a na necie jest setki watkow gdzie ludzie opisuja problemy z UE i Unity. Ale broni nie skladam 😁
boban666 101 Opublikowano 2 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2024 Niestety , dalej się nie uporałem z tym stutteringiem , czy micro stutteringiem. Próbowałem nawet pobawić się z tym stanby , czyszczeniem pamięci , niestety bez rezultatu. Szkoda ze nie mam jakiejś innej karty graficznej , bo na razie po wymianie procesora , płyty i ramu , problem nadal występuje.Chyba że te gry w które gram , nie ogarniają AMD 😁
stx92 1 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Opublikowano 4 Grudnia 2024 A probowales przeinstalować system na windowsa 10?
boban666 101 Opublikowano 4 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2024 Tak , jeszcze jak mialem 5800x3d to robiłem reinstall na W10. Obstawiam że to wina gier , albo GPU. Może jest tu ktoś kto gra w Simrail , ACC , AMS2 , Raceroom ?
Pawcio88 0 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) Temat nie stary więc podpinam się do tematu. Od 4 miesięcy z tym walczę, czasem jest lepiej ale w większości przypadków stuttering, micro stuttering. Jak stoisz postacią i się nie ruszasz to regularnie co parę sekund skok drop fps i frametime. Mój sprzęt MSI z790 tomahawk wifi + RTX 4070 + 32GB viper venom. dyski m2 i HDD ale system na m2 i gry na m2 osobno oczywiście. pomaga jedynie ustawienie limitu fps np grasz na 80fps to ustaw limit na 70-75fps. Dodam że nie znalazłem źródła problemy, a próbowałem naprawdę tyle rzeczy że szok. Posiadałem procesor i5 9600k i razem rtx 4070 wszystko było ok oprócz bottlnecka. Po zmianie platformy z tym samym rtxem zaczęły się przycinania i tak walczę po dziś dzień. Wczoraj np w grze włączyłem nVidia reflex z on na on+boost i było jeszcze gorzej, po zmianie ustawień spowrotem na reflex on problem ustąpił. Dzisiaj to samo próbowałem zrobić ale nic nie pomagało jakby miało jakiś swój kaprys... próbowałem też ustawień w panelu sterowania z trybem niskich opóźnień też nic. Bo ogolnie mam wrażenie że gdzieś rozjeżdża się synchronizacja framerate z frametime. Może wina leży po stronie kabla Display port, będzie miał już z 8 lat. Może coś w monitorze się wysypało... gigabyte 1440p 165hz. Posiada on amd freesync ale jakoś zgodny jest z g-sync nie wiem jak XD. Bios, stery wszystko aktualne... może jakieś funkcje bios windows że sobą kolidują nie wiem sam już gdzie szukać.... Edytowane 23 Lutego przez Pawcio88 dodanie wątku
Adikon 139 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia Rozumiem, że teraz działasz na amd? Ten procesor jest bardziej niż czuły na wszelkiego rodzaju monitorowanie... HwInfo już mega psuje frametimes.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się