Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Tak, Profil K dla DLSS jest ciągle aktywny, ale pokazuje się jaki jest aktywny profil dla DLSS Ray Reconstruction.

 

Zawsze możesz sobie zrobić mały eksperyment i przełączyć profil na E i porównać z tym na K. Najlepiej zrobić sobie screenshoty bo łatwiej będzie wyłapać różnice

No właśnie wydaje mi się że jednak w DOOM DA i CP2077 to nie jest jakość obrazu K...

Odpaliłem też SW-Outlaws i AW2 z RR włączonym i pokazuje normalnie "Transformer Model"

Co można wyłączyć w Inspektorze żeby pokazywało "normalnie" preset K?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana).

 

EDIT: W Alan Wake 2 na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że gdy nie mam ustawionego override i gra wykorzystuje swoje oryginalne pliki DLSS to też widzę info że działa transformer model. Ale jak włączę override to pokazuje mi że aktualnie wykorzystywana wersja DLSS to 310.3.0 i że działa preset D i to jest preset dla DLSS Ray Reconstruction

 

EDIT 2: W Alan Wake 2 też można dość łatwo zweryfikować czy masz aktywny model transformer czyli Profil J lub K. W grze są znajdzki w formie skrzyneczek w których trzeba wklepać odpowiednią kombinację przycisków. Dla DLSS w modelu transformer jak wklepujesz kombinację to zostaje jakby cień wciśniętych przycisków tzn. one jakby dalej się podświetlają. Przy modelu CNN tego efektu nie ma.

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana)

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, X360 napisał(a):

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Dla Ray Reconstruction są na razie z tego co czytałem profile do E, ale E jeszcze chyba żadna gra nie wykorzystuje czyli D jest tym najnowszym - tu jest OK i wychodzi, że działa to tak jak pisałem.

 

Co do Alan Wake 2 to podejrzewam, że coś nie działa u Ciebie prawidłowo override z poziomu Inspektora. Korzystasz może z Nvidia App lub DLSS Swapper? Jeśli tak to może być tak, że ustawienia z Nvidia App i tam masz ustawione aby wykorzystywało domyślne pliki gry to może nadpisują to co masz ustawione z poziomu Inspektora. Już nie pamiętam dokładnie, ale u siebie chyba też miałem jakieś problemy z działaniem override z Inspektora więc ostatecznie przywróciłem tam wszystkie profile które zmieniałem na domyślne i teraz korzystam z Nvidia App wspartego aplikacją DLSS Override dzięki której działają mi override we wszystkich grach jakie potrzebuje (bez tej aplikacji nie mogłem np. napisać frame gena w Horizon Forbidden West do nowszego).

 

Do tego mam jeszcze DLSS Swapper gdzie mogę "ręcznie" z poziomu tej apki napisać pliki dla niektórych gier i wtedy robię tak, że w Nvidia App ustawiam dla danej gry aby wykorzystywało oryginalne pliki, a w DLSS Swapper robię podmianę DLSS do nowszej wersji (są tam już pliki DLSS 310.4.0) i w tej apce też możesz sobie wybrać jaki ma być ustawiony profil dla danej gry. Plus w ustawieniach tej aplikacji można sobie wygodnie włączać i wyłączać opis pokazujący jaka wersja pliku i profilu jest wykorzystywana - robi to samo co ręczna podmiana ustawień czy plików w rejestrze

 

EDIT: Zrobiłem teraz mały eksperyment. Włączyłem sobie nakładkę dla DLSS z apki nvidii + opis uruchamiany z poziomu rejestru i wygląda na to, że w momencie gdy jakaś gra wykorzystuje Ray Reconstruction to podstawowy profil dla DLSS czyli przykładowo ostatnio używane E dla starego modelu i J lub K dla modelu transformer są zastępowane/niekatywne i wtedy aktywują się profile zapisane z pliku DLSS Ray Reconstruction. Wg. nakładki Nvidii dla DLSS SR czyli tam gdzie powinienem mieć profil K miałem info, że jest nieaktywne, a był wykorzystywany właśnie profil D z DLSS RR. Czyli wychodzi, że nie mogą być aktywne oba tylko albo profil dla DLSS SR (aktualnie najnowszy to K) albo jak uaktywni się rekonstrukcję promieni w grze to wtedy do gry wchodzą profile zaszyte w DLSS RR (aktualnie najnowszy to D)

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak, bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora.

 

Być może włączyłeś override tylko dla framegena

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
3 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora

INSPECTOR.thumb.jpg.fadf2691c4a639313427b782b522e09c.jpg

Opublikowano (edytowane)

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

 

EDIT: Zainstalowałem sobie Wukonga i okazuje się, że gra wykorzystuje biblioteki ray reconstruction

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
10 minut temu, JohnyWol napisał(a):

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

No niestety nic to nie zmieniło...

Wcześniej miałem napisać że miałem do niedawna Nv app i DLSS Swapper.Odinstalowałem obydwa Revo Uninstaller,łącznie z czyszczeniem rejestru.

BM:Wukong też odinstalowałem,później same pliki DLSS wywaliłem,dawałem spójność plików,żeby na czysto je załadował.

Jak widać,zero efektu.W innych grach też takie cyrki...

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Przed chwilką zedytowałem post powyżej. Wukong wykorzystuje biblioteki ray reconstruction - sprawdziłem przez DLSS Swapper

1.jpg

Ale jak widać mam DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0

Jak zainstalowałeś to tobie co wyświetla? Jaki preset?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
8 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Opublikowano
1 minutę temu, X360 napisał(a):

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Opublikowano
1 minutę temu, JohnyWol napisał(a):

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Czyli znów zainstalować Nv app?...A co masz na myśli że doinstalowałeś DLSS Override?

Opublikowano (edytowane)

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej "Process" i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam "Process" i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej override i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam override i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Dzięki.Super pomocne na kiedyś,bo na razie po zainstalowaniu Nv app i globalnym ustawieniu DLSS override BM:Wukong w końcu zatrybił na presecie KBMW2.thumb.jpg.5b7861e28b69b6d67166849a123b015b.jpg

Edytowane przez X360
  • Upvote 1
Opublikowano

Taka mała sugestia bo już nie jedne dziwne rzeczy w komputerach widziałem ;-).

 

W NVIDIA Inspector zamiast ustawić profil globalny może trzeba ustawić profil dla konkretnej gry. Dużo roboty nie ma ja bym sprawdził. 

Opublikowano

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Adikon napisał(a):

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Jeżeli do apki Nvidii doinstalujesz sobie DLSS Override z linka którego dałem wyżej czyli https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games to będziesz mógł sobie ustawic co i jak chcesz do każdej gry dodanej do aplikacji, a że Nvidia praktycznie na bieżąco dodaje wsparcie dla nowych gier to bedzie działać tak jak powinno i jak sobie to wyobrażałeś :)

Edytowane przez JohnyWol
  • Thanks 1
Opublikowano

Wiem, że tutaj są lepsze opcje niż sam panel NV, ale wrzucam swoje ustawienia na których obecne sterowniki radzą sobie całkiem nieźle, gdzie wcześniej był problem z np. trybem niskiego opóźnienia. Monitor 144 i stąd blokada na 138 fps ;)

Zrzut ekranu 2025-09-06 132041.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132048.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132115.png

Opublikowano

Jakiś czas temu trafiłem na artykuł wyjaśniający tę zależność (chyba reddit). I tak działa gsync, więc bez większego znaczenia, bo w niektórych grach mam na 100/120 fps, ale podobno dla 144 powinno być 138 klatek ;)

Niestety nie mogę znaleźć tego wpisu ;/

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...