Skocz do zawartości

Komputronik - Reklamacja, gwarancja, czas rozpatrzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim! Mam szybkie pytanie – chodzi o Komputronik. Może się orientujecie albo mieliście okazję testować na własnej skórze.

 

Oddałem GPU Asusa na gwarancję, dziś mija 28 dzień roboczy. W regulaminie mają napisane, że czas rozpatrywania 14 dni roboczych lub 28, jeśli muszą wysyłać do serwisu producenta.

Wiem, że GPU została wysłana do serwisu producenta.

 

Pytanie – kto odpowiada przede mną z tytułu gwarancji? Asus czy Komputronik (wszak, zakupując GPU – nie było informacji, że gwarancja zewnętrzna/producenta)? To sklep przyjął ode mnie sprzęt i spisał protokół.

I jeśli nie zmieszczą się w terminie, który dziś upływa – reklamacja z tytułu gwarancji zostanie uznana? Jakie mogę wysunąć żądania? Moim roszczeniem była wymiana na nową, wolną od wad tę samą kartę bądź kompletnie inny model – czy w obecnej sytuacji zwłoki mogę napisać do nich maila z żądaniem wysłania nowej GPU, lub jeśli nie jest ona dostępna, to żądać wysłania innego modelu w cenie zakupu?

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez emer
Opublikowano
55 minut temu, Mar_s napisał(a):

Nie pamiętam dokładnie ale to jest chyba 14 dni roboczych, więc raczej 28 też.

Ja wysłałem do X-komu RTX 3090 na zmianę pasty i padów, i zajęło im to ponad miesiąc.

Tak, według regulaminu mają na realizacje 28 dni, przy czym w poście zaznaczyłem, że dziś ten termin 28 dni został przekroczony i moim pytaniem jest, jakie mogę wysunąć w związku z tym opóźnieniem żądania.

Opublikowano
31 minut temu, Karro napisał(a):

A co to za wada ?

 W wielu kartach Asus Dual wystepuje ten sam problem-wentylator bliżej bracketu łapie jakieś luzy i wydaje rezonujący hałas nawet przy niskich obrotach, felerne modele.

Opublikowano
17 minut temu, Karro napisał(a):

Jakoś nie widzę tej realizacji gwarancji.Polski Asus to standardy rosyjskie xd. Było brać kartę bez serwisu

No nie widać, wskazuje na to nie wyrobienie się w czasie zakładanym przez kartę gwarancyjną. Co nie zmienia faktu, że taka zwłoka daje mi pewne możliwości, co do których chciałem się upewnić od bardziej doświadczonych w tym zakresie osób.

Opublikowano

Zamieniam się w szklaną kulę.Odesla jak jest lub dołożą awarie xd Ja się kiedyś przepychalem z komputronikiem a i tak było po mysli sprzedawcy. No może nie do końca bo wziąłem bogatsza wersję karty.W Polsce nie ma żadnej ochrony dla kupującego ,te urzędy to ściema.Pociotki burmistrza na etatach

Opublikowano
11 godzin temu, AndrzejTrg napisał(a):

A dość często asusy duale są polecane :E 

 

Z ciekawości jaka to karta?

 

Rx 6750xt, przy czym problem ten nie dotyczy wyłącznie Radeonów, również RTXy Asus Dual borykają się z tym problemem. 

6 godzin temu, ODIN85 napisał(a):

Następnym razem oddawaj na rękojmię.

Od teraz będę tak robić. Niestety nie byłem świadom różnic w momencie reklamowania.

Opublikowano

Update w sprawie dla zainteresowanych:

Asus zadecydował, że karta ma zostać wymieniona na nową. Karta, którą reklamowałem była zakupiona w cenie 2300zł, obecnie jest niedostępna, więc mam wybrać sobie inną, z możliwością dopłaty.

Zdecydowałem się na karte w cenie identycznej, lecz o generację, jak i model wyższą.

Obecnie, karta którą oddałem na rynku wtórnym ma wartość ~1200zł. W wyniku reklamacji wyszedłem na plus o 1,1k zł.

Pozdrawiam wszystkich i serdecznie dziękuję @eNeSik za okazaną pomoc na pw.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To wieksza role odegrał tu sprzedawca.

Mi sie nie zgodzili na taka wymianę 980ti w komputroniku a nie chciałem sie kopać z nimi.

Miałęm sobie wybrać 1070tke to wziąłem jedna z lepszych jeśli chodzi o chłodzenia a przynajmniej największa

No nie zarobili na Tobie ani 2 razy ani 1 xD

Edytowane przez Karro
Opublikowano

Nic z tych rzeczy. Po prostu, zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów w momencie wymiany wadliwego towaru na nowy to do klienta, a nie sklepu, należy decyzja, czy chce wymienić towar na nowy, czy też chce zwrot należności - zgodnie z kwotą widniejąca na fakturze. Kropka. I tutaj sklep zrobił dokładnie to, co należało - zaproponował wymianę na nowy, inny model + dopłata. Oczywiście dopłata do kwoty widniejącej na fakturze. Zatem zyskał kupujący (bo mógł sobie wziąć nowy sprzęt za niewielką dopłatą, o klasę lepszy) oraz zyskał sklep (bo sprzedał nowy towar, a z producentem rozlicza się sam). Tyle, żadnej magii tu nie było.

Opublikowano (edytowane)

Moze i zgodnie ale gdzie pójdziesz?Do plokulatuly?

 

 

Za rtxa to musiał iśc do sądu bo mu nie pomógł rzecznik

Wiec nie,zalezy od sklepu czy nie chce cie oszukać

Edytowane przez Karro
Opublikowano
W dniu 21.11.2024 o 14:20, emer napisał(a):

Update w sprawie dla zainteresowanych:

Asus zadecydował, że karta ma zostać wymieniona na nową. Karta, którą reklamowałem była zakupiona w cenie 2300zł, obecnie jest niedostępna, więc mam wybrać sobie inną, z możliwością dopłaty.

Zdecydowałem się na karte w cenie identycznej, lecz o generację, jak i model wyższą.

Obecnie, karta którą oddałem na rynku wtórnym ma wartość ~1200zł. W wyniku reklamacji wyszedłem na plus o 1,1k zł.

Pozdrawiam wszystkich i serdecznie dziękuję @eNeSik za okazaną pomoc na pw.

Całkiem dobrze wyszło, czyli darmowy upgrade do 7800XT, a może niewielka dopłata do 7900 GRE :Up_to_s:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...