Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Specyfikacja komputera:phenom II X4 965 BE,płyta asus am3,8 gb ramu ddr3,dysk ssd mx500,zasilacz Corsair VS 450w,system windows 10 i karta graficzna Gigabyte Radeon HD 7700.

Zachciało mi  się zrobić oc tej karty aby wycisnąć z niej kilka klatek w grach typu World of Tanks,World of Warships.

W zeszłym tygodniu dźwignąłem taktowanie rdzenia z 1050 MHz na 1071 MHz,czyli o 21 MHz,pograłem z godzinkę w World of Tanks i wszystko było w porządku,temp.maksymalne to jakieś 70 st.C ale większość czasu to 63-65 st.C i mniej.

Dzisiaj podczas gry w World of Warships z zrobionym oc o którym piszę wyżej zrobił się szary ekran i tylko reset twardy komputera mogłem zrobić.

Po resecie komputer uruchamiał się ale przed wejściem do windowsa wychodził komunikat z próbą naprawy systemu windows.

Kolejne próby naprawy systemu były nieskuteczne,wszedłem w tryb awaryjny i programem ddu usnąłem wszystkie sterowniki karty graficznej i po tym zabiegu mogłem normalnie wejść do systemu.

W systemie zrobiłem instalację sterowników i zainstalowały się ale po resecie komputera jest czarny ekran przed wejściem do windowsa i nic się nie dzieje,chyba bo ekranu nie widać,niekiedy także nie uruchamia się klawiatura ale chyba karta graficzna blokuje uruchomienie komputera.

Próbowałem kilka razy instalować sterowniki na nowo ale teraz jest tak że karta albo je przyjmie albo nie.

Podłączyłem dysk hdd z windowsem 10 i jest to samo,czarny obraz przed wejściem do windowsa.

Przełożyłem kartę do innego komputera z windowsem 7 i jest  to samo.

Rozkręciłem kartę i pasta na rdzeniu (gelid extreme nałożona w styczniu 2022) była suchutka,przesmarowałem ją arcticiem mx4 ale,jak się można domyślić,nic to nie dało.

Wniosek jest taki że podkręcaniem ubiłem sobie kartę graficzną :(

Teraz siedzę na gts-ie 250 512 mb gddr3 wyciągniętym z komputera z śmietnika :D

Piszę to jako przestrogę dla innych,mimo delikatnego oc karty i tak te 21 MHz ją ubiło.

 

 

 

Opublikowano

A skąd miałem wiedzieć że po 21 MHz karta padnie,chciałem spr.na ile ona pójdzie dlatego najpierw chciałem podkręcić rdzeń a potem pamięci. 

Zawsze to parę klatek do przodu,procesor podkręcił się z 3.4 Ghz na 3.9 Ghz,pamięć też delikatnie na razie z 1333 MHz na 1387 MHz to teraz chciałem spr na ile pójdzie karta. 

 

Opublikowano

Karta na dwóch różnych komputerach i systemach zachowuje się tak samo. 

Przyjmuje sterownik i wszystko jest ok do czasu restartu komputera,po resecie następuje naprawa systemu, nieudana albo czarny ekran wychodzi i komputer łapie zwiechę,klawiatura też nie uruchamia się. 

Karta ubita przez oc.

 

Opublikowano
4 minuty temu, AndrzejTrg napisał(a):

A oprócz tego że trupów się nie rusza, to zapytam tak, mówisz że do restartu wsyztsko działa ok, to przed restartem próbowałeś odpalić AF i zmniejszyć częstotliwość?

Nie bo majpierw w trybie awaryjnym za pomocą programu ddu usuwam wszystkie sterowniki i robię czystą instalację,wgrywam same sterowniki i karta je przyjmuje ale po restarcie jest to co wyżej opisywałem. 

Opublikowano

odchodzi d krainy wiecznych łowów i tyle, swoje odsłużyła, raczej zbieg okoliczności.. może minimalnie przyspieszyłeś proces

 

miałem tak z 12letnim ati hd7850, też zaczął od naprawy systemu, potem nie udawało się żadnych sterowników wgrać, tylko DDU...

 

pomogło rozebranie i podgrzanie w piekarniku, na kilka miesięcy wróciła do pełnej sprawności, potem zaczęły się losowe zmrożenia ekranu itd itp.

 

te karty i tak dłużej pociągnęły niż pożyje jakakolwiek współczesna

Opublikowano
1 godzinę temu, KajtekF1 napisał(a):

Msi afterburner,dźwignąłem tylko taktowanie rdzenia o 21 MHz bez podbijania napięcia. 

Karta padła przez oc,taki jest fakt. 

Karta padła, bo ma prawie 13 lat i dalej służyła do grania to, że padła akurat po podniesieniu taktowania to zbieg okoliczności.

 

 

Opublikowano
6 minut temu, KajtekF1 napisał(a):

Nie bo majpierw w trybie awaryjnym za pomocą programu ddu usuwam wszystkie sterowniki i robię czystą instalację,wgrywam same sterowniki i karta je przyjmuje ale po restarcie jest to co wyżej opisywałem. 

Jak używasz Afterburner to należy zresetować do ustawień fabrycznych. Bez tego po wgraniu sterownika dalej są odniesienia do starych ustawień. Najlepiej jest po deinstalacji sterowników wyczyścić rejestr oddzielnym programem, odinstalować AB i ponownie wyczyścić rejestr. Dopiero po tym zrestartować ponownie komputer i brać się za instalacje sterownika. DDU nie czyści dokładnie wpisów w rejestrze i u mnie zawsze oddzielny program znajdował nie wyczyszczone wpisy.

Opublikowano
15 minut temu, voodoo34 napisał(a):

Jak używasz Afterburner to należy zresetować do ustawień fabrycznych. Bez tego po wgraniu sterownika dalej są odniesienia do starych ustawień. Najlepiej jest po deinstalacji sterowników wyczyścić rejestr oddzielnym programem, odinstalować AB i ponownie wyczyścić rejestr. Dopiero po tym zrestartować ponownie komputer i brać się za instalacje sterownika. DDU nie czyści dokładnie wpisów w rejestrze i u mnie zawsze oddzielny program znajdował nie wyczyszczone wpisy.

Ale ja tą kartę włożyłem do innego komputera z innym dyskiem i systemem i to nic nie dało.

Każdy komputer z tą kartą po instalacji sterowników i resecie najpierw próbuje naprawy systemu ale to nic nie daje a próba uruchomienia komputera zwiesza go na dobre.

Opublikowano
6 minut temu, KajtekF1 napisał(a):

ą kartę włożyłem do innego komputera z innym dyskiem i systemem i to nic nie dało.

i nie da, napisałem ci wyżej co jej jest...

 

chce ci się babrać w gównie, czujesz się na siłach, masz nieużywany przez domowników piekarnik, możesz spróbowac ją podratowac, może pomoć , nie musi.. filmów na youtube mnóstwo

 

nic z powyższych, szukaj innej...

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...