Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na windows 10 na szybko, już po uruchomieniu gry opóźnienie dxkrnl jest z 4x niższe niż na win11. Max opóźnienie po jednej grze w apexa 422, na win 11 okolice 3000 pokazuje. Według mnie problemem opóźnienia tego procesu będzie win11 z tą ich aktualizacja 24h2. Stawiam, że byś wrzucił win10, zrobił te same fikołki co na win11 i gry by śmigały elegancko. 

 

IMG20241229135911.jpg

Edytowane przez NoviAMG
  • Upvote 2
Opublikowano

@boban666 po tym jak u Ciebie nie pomogło to mam mieszane uczucia szczerze mówiąc. Mam już też trochę dość ustawiania kierownicy i całej reszty za każdym razem. Poczekam chyba na nowy BIOS, później najwyżej instalacja win10, a jeśli to nic nie da to sprzedaję płytę i CPU.

Opublikowano

Bardzo mała szansa jest na to, że winien jest system. Sterowniki do kart Nvidii mają większe opóźnienia w teście latencymon niż w przypadku kart AMD. Mimo zainstalowania W10, raczej będziecie widzieć większe wartości opóźnień niż ma to @NoviAMG u siebie.

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, senac napisał(a):

 

Ja mam cały czas z tyłu głowy tego Linuxa. Ponoć ma dużo lepiej ustawiony harmonogram zadań , tylko na to trzeba czasu , a u mnie obecnie go brak.

Edytowane przez boban666
Opublikowano

Według mnie to powinno działać na win10. Serio nigdy wcześniej nie miałem takich problemów poza małą ilością fpsow, ale to przez słabszy sprzęt. Chociaż w sumie był słaby, ale nie ścinało się nic. 

Opublikowano (edytowane)

Ja byłem tego świadomy , bo miałem 5800x3d , ale na necie było sporo informacjii i testów z których wynikało ze 9800x3d jest ponoć już pozbawiony tej wady , czyli stutteringu i slabego 1%low fps. A tu psikus 😁. W sumie mogłbym teraz nawet na tym zarobić , sprzedając tego 9800 🤪. Ja mam taką niechęc do mojego PC , ze od kilku dni go nie włączałem , gram na Switchu w Metroid Remstered i koncze Zelde TOTK. Za chwilę ma wyjśc nowy Metroid , więc będzie w co pograć na Switchu , a na wiosne myśle że wskoczy już Switch2

Edytowane przez boban666
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Też mam niechęć do grania. Cały czas z tyłu głowy siedzi ten stuttering, psuje immersję i w ogóle jest do kitu. Niby ludzie piszą, że jest poprawa na tym nowszym biosie, bo niektórzy dostali na maila po prośbie, ale coś czuję, że będzie lipa nadal. Wolałbym połowę mniej Fps-ów, a żeby było stabilnie. Nie czaję tylko tego czemu to się dzieje losowo, a temperatury niby ok. Blokowanie zegarów nic nie daje, wątpię też, że karta graficzna uszkodzona, bo artefaktów itp. nie ma. Zresztą jest za dużo podobnych tematów w necie i nawet na 4090 mają problem. Na kartach AMD zresztą też. Procesor ogłoszony królem gier, który ma problemy w grach. Słaby żart trochę... Jeśli nic się nie poprawi to sprzedam płytę i procesor, bo pewnie będzie ktoś kto to ogarnie, ale ja już tracę siły. Rozumiem, że AMD jest czuły na pamięć RAM, ale niech mi ktoś powie jakie kości mam kupić i kupię...żaden problem 🤷. Przecież gdyby nie te ścięcia to ilość FPSów jest aż nadto dla mnie. 

Tak w ogóle u mnie bardziej jest taki freez na ułamek sekundy, bo większość czasu płynnie. Optymalizacja gier? Ok, ale bez przesady, że w każdej ten sam problem, gdzie na starym PC tego nie było. 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

Ja nie lepszy, bo lecę z tłumaczem 😂. Napisałem do nich już kilka razy i czekam na odpowiedź. Wspomniałem, że mamy już mnóstwo przypadków i niech coś z tym zrobią. Dodatkowo jeszcze czekałem na siostrę i dodawałem komentarze pod filmami na YT 😂

Opublikowano

Współczuję Wam szczerze, tyle kasy wydać, żeby tylko się denerwować, a nie czerpać przyjemność z gry.

Sam posiadam procka 5700x3d i u siebie takich problemów w większości gier nie widzę. Kilka tytułów ze ścinkami tu i tam się znajdzie, ale na poprzednim sprzęcie gdzie siedział Intel też te ścinki miałem i są najprawdopodobniej powiązane z silnikiem gry, aniżeli z problemami ze sprzętem.

U mnie w CapFrameX frametime waha się od 2-11ms, ale w większości jest między 5 a 7ms. Klatki w grze stabilnie na poziomie 165 i gra chodzi jak masełko z włączonym G-synckiem i wymuszonym V-synckiem w sterowniku Nvidii. Więc nie każdy procek z 3d cachem zły.

Testowane w grze WarThunder.

 

 

 

  • Like 1
Opublikowano

WItam Was. 

Zarejestrowałem się, bo zobaczyłem pod filmem na youtubie sprzed 2 dni od blackwhitetv taki wpis użytkownika BaartoW7

"Podepnij dwie kostki zasilania procesora, o tym nikt nie mówi, ale te procesory mają czasami lekkie problemy z napięciami i lekkimi ścinkami, podpięcie dwóch kostek pomaga w wyeliminowaniu tego. Nie jestem specem i nie wiem jak to działa, ale może te napięcie się jakoś lepiej rozkłada, testowałem u siebie i zniwelowałem problem z 1%low + jestem do przodu o prawie pół tysiąca w Time Spy"

Może warto, żebyście spróbowali tego u siebie jak macie podłączony ten procek poprzez 1 kostkę.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Poczytałem trochę i opcje są dwie:   1. Złożyć teraz sprzęt na Intel Core Ultra - który w testach w programach wypada przyzwoicie, ma świetny układ graficzny i Quick Sync, zużywa mniej energii w idle, ale nie nadaje się do gier   2. Poczekać na procesory AMD Ryzen 9900X3D i 9950X3D - lepiej nadają się do AI oraz do gier, podobno mają przewyższyć parametrami serię Threadripper - ale ciekawe, jaka będzie cena i użycie energii w idle (AMD nic nie robi, by obniżyć prądożerność na najniższym taktowaniu)   https://www.pugetsystems.com/labs/articles/amd-ryzen-7-9800x3d-content-creation-review/ https://www.pugetsystems.com/labs/articles/intel-core-ultra-200s-content-creation-review/   Nie mogę znaleźć rzetelnych testów, jak jest z temperaturami i zużyciem energii podczas normalnej pracy, czyli piszesz kod w IntelliJ, czytasz coś, masz odpalone emulatory i kontenery, kompilujesz/budujesz kod na bieżąco, bo tym będę się zajmował najwięcej. Tutaj każdy procesor styknie, ale można natrafić na artykuły, że Intel będzie podczas takiej pracy zużywał mniej energii (mniejsze idle, podobne TDP). Jeśli chodzi o edycję wideo, większość programów oprócz DaVinci lepiej radzi sobie na Intelu. Do codziennej pracy zewnętrzną grafikę można wyłączyć, to użycie energii jeszcze spadnie. A wszystko ma podrożeć po Nowym Roku. Wyjątkiem jest AI, gdzie procesory AMD ze swoją architekturą 3D i większym cache biją Intela (ale i tak większość robi się na kartach graficznych). Nie wiem, czy znajdę czas na zabawy z AI, więc nie jest to priorytet. W sklepie sprzedawca też stwierdził, że do pracy Intel, a do gier AMD.   Jak ktoś ma porównanie lub zobaczy jakiś fajny test, to niech wklei linka. Poczekam jeszcze na premierę nowych Ryzenów i wtedy podejmę ostateczną decyzję.   Co do reszty podzespołów, to mam zapisane propozycje i po wyborze CPU podam konfigurację.
    • No to lipa pewnie będzie ciężko dostać 
    • Nieprzystępny cenowo to jaki przedział określasz ?
    • Mam nadzieję, że to są robione testy na jakieś próbkach inżynieryjnych, bo wynik na poziomie ~23k delikatnie mówiąc nie powala. To by oznaczało, że po 2 generacjach mamy wydajność 6950XT w karcie z serii *70 i do tego te przecieki o 260-300W, fatalne informacje. Fatalne dla tych co chcą coś zmienić, dla mnie nawet dobre, bo nic nie muszę zmieniać
    • Nie no gościu to jakiś magik, nie mam szans na taki wynik      https://www.3dmark.com/3dm/123227377?   Co prawda ma trochę wyżej pamięci podkręcone, ale i tak zbyt duża różnica jest. Może jednak kwestia procesora.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...