Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Dominix napisał(a):

To tak nie dziala, 1920x1080 a 3840x2160 to jest dalej 16:9 i widocznosc na obu jest taka sama(obraz jest ostrzejszy na 4k ale dalej widzisz tyle samo po bokach czy gora/dol.

Pograj sobie na 4K i na tej samej wielkości ekranie w 1920x1080 (by przeprowadzić to doświadczenie, potrzeba monitora z natywnym 3840x2160). Większe PPI/rozdzielczość, pozwala zobaczyć w którym kierunku skręca jezdnia na dalszym planie, dzięki czemu można się optymalnie przygotować (ustawić) do zakrętu. W 1920x1080 wszystko ginie albo w pikselozie, albo w mydle (w zależności od wybranego trybu zarządzania aliasingiem). Tym samym w 1920x1080 jak już jesteś blisko zakrętu, to dopiero z oczu kierowcy sensownie widać jezdnię. Tak się nie da po prostu przyzwoicie grać. W 3840x2160 widać gdzie jest jezdnia znacznie wcześniej.

 

Zapewne to jest główny powód, czemu większość gra z widoku umieszczonego wyżej (bo wielu ma monitory FHD, na których guano widać z poziomu oczu kierowcy).

 

Sprawdzałem to i tak po prostu jest. Absolutnie nie chodzi tutaj o pole widzenia.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

gralem w f1 w 4k i teraz gram w 2560x1080 i o wiele lepiej gra sie na nizszej rozdzielczosci. Tak to opisujesz jakby na 1080p obraz wygladal tak: image.thumb.png.a38a68a6400ce933c28e63a04f415161.png

a w 4k tak:

image.thumb.png.52e51d26c277cfdf966aae8bf2a9ab24.png

i dzieki 4k lepiej widac tor.

No nie wiem, ale jak masz monitor np 24-27 cali 1080p to nie bedzie to wygladlo jak na 1 ss.

 

 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Dominix napisał(a):

gralem w f1 w 4k i teraz gram w 2560x1080 i o wiele lepiej gra sie na nizszej rozdzielczosci.

No a ja grałem w 1680x1050, w 1920x1080, 2560x1440 i 3840x2160 i zawsze im wyższa rozdzielczość, tym lepiej, bo więcej widać w którym kierunku biegnie na dalszym planie jezdnia. Tylko, że ja grałem z widoku z oczu kierowcy, a nie znad bolidu.

6 minut temu, Dominix napisał(a):

No nie wiem, ale jak masz monitor np 24-27 cali 1080p to nie bedzie to wygladlo jak na 1 ss.

No nie będzie to tak wyglądało, jak na screenie pierwszym i drugim, bo przy widoku z oczu kierowcy jest inny kąt. :heu:

Edytowane przez Kyle
Opublikowano
3 minuty temu, Kyle napisał(a):

No a ja grałem w 1680x1050, w 1920x1080, 2560x1440 i 3840x2160 i zawsze im wyższa rozdzielczość, tym lepiej, bo więcej widać w którym kierunku biegnie na dalszym planie jezdnia.

Dalszy plan nie jest wazny, jak znasz tor to co sie liczy to apex zakretu na pierwszym planie, a jak sie do niego zlozyc to juz z czasem wiadomo, wiec wyzsza rozdzielczosc ci nic tutaj nie da ;) 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, maras2574 napisał(a):

A 3440x1440 ? ;)  Przede wszystkim i tak każdego toru trzeba się uczyć 

Przy 3440x1440 jest pod tym względem tak samo jak w 2560x1440, bo zdaje się pole widzenia w pionie jest identyczne. To prawda, że każdego toru trzeba się uczyć, ale i tak lepiej się jeździ, jak coś widać.

5 minut temu, Dominix napisał(a):

Dalszy plan nie jest wazny, jak znasz tor to co sie liczy to apex zakretu na pierwszym planie, a jak sie do niego zlozyc to juz z czasem wiadomo, wiec wyzsza rozdzielczosc ci nic tutaj nie da ;) 

Pograj trochę przy widoku z oczu kierowcy w dowolne F1, na 1920x1080 i porównaj z 3840x2160, bo piszesz, jak byś nie grał (piszesz jak byś grał tylko i wyłącznie przy widoku z nad bolidu/z nad kierowcy).

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

Z widoku z oczu gram w AC, ACE, AMS2 i gram na niskiej rozdzielczosci i to co jest daleko jest malo wazne, bo wazne jest to co jest blisko.

W AC czy AMS2 gralem bolidami F1, nie ma roznicy miedzy 4k bo tak tez sprawdzalem

Nie wiem o jakiej pikselozie mowisz na dalszym planie ktory nie jest istotny.

Opublikowano
26 minut temu, Kyle napisał(a):

bo zdaje się pole widzenia w pionie jest identyczne

Tak, wysokość jest taka sama. Więcej tylko na bokach widać

27 minut temu, Dominix napisał(a):

Nie wiem o jakiej pikselozie mowisz na dalszym planie ktory nie jest istotny.

Też nie za bardzo wiem o co chodzi z tą rozdzialką :hmm: Zakręt to zakręt, więcej szczególów nie potrzebuję. I tak trzeba znaleźć najlepsze punkty hamowania

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, Dominix napisał(a):

Z widoku z oczu gram w AC, ACE, AMS2 i gram na niskiej rozdzielczosci i to co jest daleko jest malo wazne, bo wazne jest to co jest blisko.

W AC czy AMS2 gralem bolidami F1, nie ma roznicy miedzy 4k bo tak tez sprawdzalem

Nie wiem o jakiej pikselozie mowisz na dalszym planie ktory nie jest istotny.

"Dalszy plan" przy prędkościach F1, staje się bardzo bliski w krótkim czasie. Efekt taki, że nie widać w którym kierunku jest jezdnia, do czasu, aż się zakręt już nie zaczyna (FHD i widok z oczu kierowcy), a wówczas już za późno na zmianę pozycji. W 2560x1440 już coś widać, ale w 3840x2160 widać lepiej.

Oczywiście przy widoku znad bolidu, nie stanowi to tak wielkiego problemu (bo widać więcej).

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

Twoja teoria to jest cos z czym pierwszy raz sie spotykam. Jesli znasz tor to jak nie musisz widziec gdzie tam gdzies daleko w ktora strone bedzie zakret bo wiesz jak sie na nastepny zakret ustawic i jak w niego wejsc. Moze na jakims 60' tv ustawienie 1080p spowoduje ze obraz bedzie rozmazany, ale jak grasz na monitorze 27' i ustawisz sobie go najlepiej miedzy baza a kierownica to na tym 1080p zadnego problemu z zobaczeniem zakretu nie bedzie, mimo ze to ppi na tych 27' nie bedzie idealne.

Moze jakbys jakies SS albo filmy pokazal, gdzie lezy problem, ze na FHD z takiego widoku nie widac w ktora strone jest zakret.

Opublikowano
6 minut temu, Dominix napisał(a):

Twoja teoria

To nie "teoria" tylko praktycznie spostrzeżenie.

15 minut temu, Dominix napisał(a):

Moze na jakims 60' tv ustawienie 1080p spowoduje ze obraz bedzie rozmazany, ale jak grasz na monitorze 27' i ustawisz sobie go najlepiej miedzy baza a kierownica to na tym 1080p zadnego problemu z zobaczeniem zakretu nie bedzie,

Nie ma znaczenia, czy to 60", czy 27" - 1920x1080 to fizyczna rozdzielczość, która nie pokaże więcej niż może (np. max 540 linii).

Opublikowano

Przecież rozdzielczość tu niewiele zmienia, nie widzisz więcej, tylko detali przybywa. Ale w ścigałkach i tak patrzysz na stałe elementy typu budka, bilbord i czy ma 120 linii czy 500 linii to punkt odniesienia jest ten sam :E Potem interesuje Cię tarka którą też widać.

 

Rozumiem proporcje ekranu, FOV, ale rozdzielczość sama w sobie NIC nie zmienia.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, galakty napisał(a):

Przecież rozdzielczość tu niewiele zmienia, nie widzisz więcej, tylko detali przybywa.

Jak ulica wzdłuż ma 3 piksele grubości (taki poziomy pasek) to nie wiesz w którą stronę nawet jechać, także zmienia ... i to bardzo wiele.

 

Niska rozdzielczość to brak czytelności.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano
38 minut temu, galakty napisał(a):

Przecież rozdzielczość tu niewiele zmienia, nie widzisz więcej, tylko detali przybywa. Ale w ścigałkach i tak patrzysz na stałe elementy typu budka, bilbord i czy ma 120 linii czy 500 linii to punkt odniesienia jest ten sam :E Potem interesuje Cię tarka którą też widać.

 

Rozumiem proporcje ekranu, FOV, ale rozdzielczość sama w sobie NIC nie zmienia.

Nie przetlumaczysz, ja sie juz poddaje ;)

 

Spoiler

AssettoCorsaEVO_2025_08_20_13_20_04_469.thumb.jpg.c25c09eb8405fc18bfd698bd7ff76578.jpg

 

 

Spoiler

AssettoCorsaEVO_2025_08_20_13_20_27_789.thumb.jpg.64a82440f9336aedf8ff2eea62d1532f.jpg

 

w jednym i drugim przykladzie dobrze i wyraznie widac tor wyjazdu z pitu, a mamy tutaj 1080p i 4k. Nic nie jest rozmazane, nic sie nie zlewa, nie ma zadnej pixelozy. No ale jednak podobno jest roznica i na tym 1080p apex zakretu pojawia sie dopiero jak juz w nim jestes...

Opublikowano (edytowane)

Co Ty dajesz za przykład? Jak wysoko ma kierowca oczy nad asfaltem w takim aucie jak pokazałeś, a jak wysoko w bolidzie formuły 1?

13 minut temu, Dominix napisał(a):

No ale jednak podobno jest roznica i na tym 1080p apex zakretu pojawia sie dopiero jak juz w nim jestes...

Twój wymysł. Nie mam teraz czasu instalować F1 by ponownie pokazać, to co jest oczywiste. Porównywanie do innych gier, gdzie widok jest znacznie wyżej świadczy o zupełnym niezrozumieniu o czym mowa.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

akurat odpalilem evo, tam jeszcze f1 nie ma zale za niedlugo bedzie heh :D Czy dalbym F1 to jakosc obrazu bylaby.... taka sama ;)

Jutro bo teraz wow, moge odpalic ACE i zorbic to z bolidu F1, nie bedzie innaczej.

Opublikowano
1 minutę temu, Dominix napisał(a):

akurat odpalilem evo, tam jeszcze f1 nie ma zale za niedlugo bedzie heh :D Czy dalbym F1 to jakosc obrazu bylaby.... taka sama ;)

Jutro bo teraz wow, moge odpalic ACE i zorbic to z bolidu F1, nie bedzie innaczej.

Tak, nie rozumiesz zupełnie o czym mowa.

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, Kyle napisał(a):

"Dalszy plan" przy prędkościach F1, staje się bardzo bliski w krótkim czasie. Efekt taki, że nie widać w którym kierunku jest jezdnia, do czasu, aż się zakręt już nie zaczyna (FHD i widok z oczu kierowcy), a wówczas już za późno na zmianę pozycji. W 2560x1440 już coś widać, ale w 3840x2160 widać lepiej.

Oczywiście przy widoku znad bolidu, nie stanowi to tak wielkiego problemu (bo widać więcej).

3 minuty temu, Kyle napisał(a):

 

Twój wymysł. Nie mam teraz czasu instalować F1 by ponownie pokazać, to co jest oczywiste. Porównywanie do innych gier, gdzie widok jest znacznie wyżej świadczy o zupełnym niezrozumieniu o czym mowa.

Moj wymysl?

Jedyna roznica jaka jest to jakosc obrazu, na 4k jest bardziej ostry ale nie na tyle ze robi to jakas duza roznice, ale to jesli zrobilbym widok z poziomu kierowcy F1, ta jakos bedzie talej taka sama, nic to nie zmieni...

Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Dominix napisał(a):

Moj wymysl?

Jedyna roznica jaka jest to jakosc obrazu, na 4k jest bardziej ostry ale nie na tyle ze robi to jakas duza roznice, ale to jesli zrobilbym widok z poziomu kierowcy F1, ta jakos bedzie talej taka sama, nic to nie zmieni...

Widzę że nie rozróżniłbyś widoku z deskorolki (siedząc na niej na tyłku), do widoku z drona (lecącego 100 metrów nad ziemią) w takim razie. ... bo przecież "jakość obrazu dalej taka sama" :D

Edytowane przez Kyle
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Dominix napisał(a):

Moj wymysl?

 

... to gdzie ten APEX z widokiem pół metra wyżej, o którym insynuujesz że pisałem? Serio zupełnie nie rozumiesz o czym mowa?

4 minuty temu, Dominix napisał(a):

Ale przeciez ty mowisz ze na 1080p nie widac gdzie idzie zakret a na 4k z tego samego widoku nagle go widac. O czym ty mowisz?

Mówię, że w F1 przy widoku z oczu kierowcy (znacznie więc niżej niż w jakimś APEX z oczu kierowcy z auta typu seryjne BMW), jest tak duży kąt pod jakim patrzy się na jezdnię, że w tak żenującej rozdzielczości jak 1920x1080 :kupa: widać.

 

No ale dobra: skoro nie ma różnicy w widoczności, to czemu wszyscy grają w F1 z widoku znad kierowcy?

 

Dobra daruję sobie, bo to nie ma sensu: ja piszę o F1, a ty mi zaraz widok z Microsoft Flight Simulator wstawisz.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano
4 minuty temu, Dominix napisał(a):

Ale przeciez ty mowisz ze na 1080p nie widac gdzie idzie zakret a na 4k z tego samego widoku nagle go widac. O czym ty mowisz?

Może u niego głowa kierowcy zmienia pozycję w zależności od rozdzielczości :hihot:

 

Chłop ewidentnie w żadną ścigałkę nie grał. 

  • Upvote 1
Opublikowano

jakims apex? mowie o apexie zakretu, chyba wiesz o czym mowie? jak nie to nie ma o czym mowic dalej.

Teraz zmieniasz temat gdzie pytasz czemu w F1 graja z widoku znad kierownicy, a nie ze na 1080p nie widac zakretu ;)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu, zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasujące do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajarzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
    • Co za glupie porownanie 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...