Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Zamierzam kupić monitor 27 cali czy warto patrzyć na 4k czy nie będzie różnicy w porównaniu do 2k i odświeżanie Hz czy 480 hz ma znaczenie w strzelankach ,czy wystarczy 240 hz?

Będę grał w gry typu apex call of duty,  counter strojenia, fortnite , escape Tarkov 

Czy warto dopłacać do monitora 27 cali w 4k i 480 hz ?

Karte graficzna mam rtx 5080

Edytowane przez wirtuoz
Opublikowano

Do takich zastosowań w zupełności 2560x1440 dla ekranu 27" wystarczy co innego gdybyś potrzebował monitora do jakiejś pracy z tekstem to wtedy można jeszcze myśleć o 4K dla takiego rozmiaru matrycy, co do odświeżania myślę że z 240 będziesz zadowolony. Tak swoją drogą to też jestem graczem multi i tydzień temu zmieniłem monitor 27" 1440p na 32" 1440p i jestem miło zaskoczony że ta rodzielczość daje radę przy tylu calach, przygotowałem się na to że może być szybki zwrot :E ale jest dobrze ;) 480hz przy 4K i tak nie wykorzystasz bez opcji dlss czy generatora klatek które w multi fps nie mają sensu.

Opublikowano

Jestem bardziej skłonny 2k rozdzielczości, czy w grafice podczas grania zauważę jakieś różnice w 4k w porównaniu do 2k ,480 hz i tak pójdzie chyba tylko na 1080p na 4k to nie ma chyba takiego jeszcze monitora żeby poszlo 480 hz

Opublikowano

Tak jak mówiłem 1440p (które błędnie nazywasz 2K, bo jest to można rzec 2.5K ;)) w zupełności wystarcza do ekranu 27" aby obraz był ładny i ostry, co do 4K 480hz to przecież takie monitory są, sam taki rozważasz :E gorzej ze sprzętem aby w natywnej 4K utrzymać te 480fpsów by zrobić użytek z takiej matrycy xD 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Send1N napisał(a):

Tak jak mówiłem 1440p (które błędnie nazywasz 2K, bo jest to można rzec 2.5K ;)) w zupełności wystarcza do ekranu 27" aby obraz był ładny i ostry, co do 4K 480hz to przecież takie monitory są, sam taki rozważasz :E gorzej ze sprzętem aby w natywnej 4K utrzymać te 480fpsów by zrobić użytek z takiej matrycy xD 

Źle napisałem rozważam 480 hz w 2k lub 1080p , a Pokaż jak sa 4k monitor i 480hz bo napewno takich nie ma

Opublikowano

Cześć, do samego tematu czy 2K czy 4K dodałbym też, że warto zwrócić szczególną uwagę na rodzaj matrycy. W przypadku OLEDa opóźnienia praktycznie nie występują bądź są po prostu znikome, a skoro najbardziej zależy Ci na płynności podczas grania w strzelanki to według mnie nie ma lepszego wyboru niż matryca OLED. Tutaj też dużo zależy od budżetu bo minusem oledów są wysokie ceny, na Twoim miejscu spojrzałbym sobie najpierw na LG UltraGear, który dodatkowo ma 2 lata gwarancji na wypalenie.

Opublikowano (edytowane)

Oj już bez przesady, tu więcej zależy od matrycy i flickeru, a nie rozdzielczości. 4K w 27" to spory przerost, tym bardziej jeśli nie chce pracować tylko grać.

 

Brać OLED nawet 240Hz i wystarczy, reakcja matrycy jest wspaniała w szybkich grach. 

Edytowane przez galakty
  • Upvote 2
Opublikowano
W dniu 5.05.2025 o 16:36, Send1N napisał(a):

Do takich zastosowań w zupełności 2560x1440 dla ekranu 27" wystarczy co innego gdybyś potrzebował monitora do jakiejś pracy z tekstem to wtedy można jeszcze myśleć o 4K dla takiego rozmiaru matrycy, co do odświeżania myślę że z 240 będziesz zadowolony. Tak swoją drogą to też jestem graczem multi i tydzień temu zmieniłem monitor 27" 1440p na 32" 1440p i jestem miło zaskoczony że ta rodzielczość daje radę przy tylu calach, przygotowałem się na to że może być szybki zwrot :E ale jest dobrze ;) 480hz przy 4K i tak nie wykorzystasz bez opcji dlss czy generatora klatek które w multi fps nie mają sensu.

Rozumiem, że generator klatek w multi nie ma sensu bo zwiększa opóźnienie ale DLSS? Też zwiększa opóźnienia?

Opublikowano

Dlss nie ale nawet w obecnej postaci przy czwartej wersji obraz jest mimo wszystko bardziej mydlany niż na natywnej a im lepsza ostrość tym lepsza widoczność, nawet lekko rozmyty obraz potrafi przeszkadzać jak np przeciwnik siedzi w krzakach to go gorzej widać :E;) 

Opublikowano
15 godzin temu, Slayer napisał(a):

Rozumiem, że generator klatek w multi nie ma sensu bo zwiększa opóźnienie ale DLSS? Też zwiększa opóźnienia?

Ogólnie DLSS zwiększa ilość FPS przez co zmniejsza laga.

 

4 minuty temu, Send1N napisał(a):

przeszkadzać jak np przeciwnik siedzi w krzakach to go gorzej widać :E;) 

Ja używam DLSS Batku 2042 (jedyna gra którą gram obecnie w multi). Wolę więcej FPS, krzaki mi nie przeszkadzają ;-).

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Wszystkie "ficzery" obrazu typu FG/DLLS/FSR/Xess/i inne pierdoły powodują glitche obrazu. A grając na "global elit' w muti takie kwiatki nie mogą mieć miejsca dlatego się ich nie używa.  

Edytowane przez kamilos69
  • Upvote 1
Opublikowano

Serio tego typu techniki przeszkadzają nawet dlss 4.0 powoduje miejscami błędy graficzne, znajomy który ma ponad 10K godzin w hunta ostatnio wyłączył i gra bez w natywnej a ostatnie 500h przegrał z odpalonym do czasu jak mu "glicz" nie przeszkodził w killu xD :E 

Opublikowano

Ja rozumiem w grach pokroju Squad itp gdzie musisz strzelić na 400-500 metrów i masz opad pocisku, a gościowi wystaje tylko łeb, ale Hunt? :E Co tam mu przeszkadza? :E 

 

I pytanie o rozdzielczość, jak używa DLSS w 1080p to nie mam pytań. 

Opublikowano
1 minutę temu, galakty napisał(a):

Ja rozumiem w grach pokroju Squad itp gdzie musisz strzelić na 400-500 metrów i masz opad pocisku, a gościowi wystaje tylko łeb, ale Hunt? :E Co tam mu przeszkadza? :E 

No jeden błąd który wpłynął na grę na 500h to bardzo mało i od razu do kosza. Ale np. ile więcej killi miał w ciągu 500h dzięki większemu FPS to już nie ma znaczenia :E.

 

Ja mam monitor 4k, DLSS jakość w batku mi nie przeszkadza trafiać w główki przeciwników.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...