Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie są wasze opinie na ten temat? 

 

Właśnie sobie zobaczyłem jak to wygląda w Shadow of Tomb Raider i na początku gry w Cozumel fps skoczył mi z 70-75 fps do 90-100 fps. Miejscami widać lekkie niedoskonałości, ale nie jest to chyba na tyle widoczne by poświęcać zasoby dzięki którym w grach mogę zyskać na wyższej płynności.

 

Gdzie w CP2077 jest opcja antyaliasingu? W panelu sterownika NVidii również nie mogę znaleźć tej opcji.

Opublikowano

Tak to rzeczywiście wygląda. Wcześniej grałem bez DLSS itp, ale wygląda na to, że teraz jestem zmuszony z tego korzystać. Ogólnie w CP2077 wygląda to całkiem ok w trybie zbalansowanym. Przy ustawieniu na jakości obrazu wydajność jest delikatnie poniżej akceptowalnej.

Opublikowano (edytowane)

Działa całkiem ok:) nie wiem po co ta szydera..

 

Różnica jest tylko taka, że teraz muszę bardziej selekcjonować gry i iść na większe kompromisy. Poprzednio na 1440p wszystko w co grałem bez problemu osiągało wysoki klatkaż, obecnie pewnie będę musiał ratować się DLSS. FG włączyłem na chwilę w CP2077, ale to jednak nie moja bajka.

Edytowane przez CozyHog
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, CozyHog napisał(a):

Działa całkiem ok:) nie wiem po co ta szydera..

Oczywiście że szydera bo 4K to nawet 4090/5090 potrafi solidnie docisnąć a co dopiero słabsze karty :boink:

Po prostu przestrzeliłeś z rozdzielczością solidnie do posiadanego gpu i teraz wielkie zdziwienie. 

Edytowane przez kamilos69
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info:) Teraz pozostaje czekać na 7090, skoro nawet 5090 dostaje zadyszki:)

 

edit. Zdziwienia nie odczuwam, tylko zastanawiam się na ile warto stosować wygładzanie krawędzi przy tej rozdziałce i przekątnej. Temat nie raz obił mi się o "uszy", ale ciekawy jestem też jakichś bieżących, subiektywnych opinii.

Edytowane przez CozyHog
  • Haha 1
Opublikowano

Jakie wygładzanie? Nowe gry jesteś ograniczony do post AA i DLAA.

Jedno i drugie jest tanie. Gry DX9/DX10/OGL można maglować SGSSAA/OGSSAA oraz inne metody, DX11 extremalnie ograniczone możliwości zabawy z AA(m.in podmiana MSAA na MFAA) DX12 też extremalne ograniczenia co najwyżej do kilku tytułów i podmiany MSAA na SSAA.

 

  • Upvote 1
Opublikowano

Mając monitor 32" 4k, można w wielu tytułach wyłączać lub ograniczać AA, ponieważ przy plamce tego monitora praktycznie nie widać różnicy, a żre niepotrzebnie fps-y.

Opublikowano
7 godzin temu, PaVLo napisał(a):

Mając monitor 32" 4k, można w wielu tytułach wyłączać lub ograniczać AA, ponieważ przy plamce tego monitora praktycznie nie widać różnicy, a żre niepotrzebnie fps-y.

Na 27" 4k pewnie byłoby lepiej, ale rzuciłem okiem na kilka innych gier i bez AA krawędzie są jednak trochę postrzępione, natomiast grafika bez AA jest jakby bardziej wyrazista. Celowałem w te 32", bo żal by mi było zostać na tej samej wielkości przy jeszcze większym ppi, ale myślałem, że będzie trochę lepiej bez AA.

Opublikowano
7 godzin temu, sideband napisał(a):

Jak ktoś jest ślepy na jedno oko to może tak w gruncie rzeczy 32" 2160p nadal AA jest niezbędne.

Polecam przestać pić i oszczędzać ostatnie oko :E

Opublikowano

W sumie to miałem napisać ślepy na jedno ucho, ale się pomyliłem ;)

To nie stare czasy gdzie w zasadzie nie było cieniowania w tamtych czasach nie było tak różnego typu aliasingu/artefaktów jakie zaczął pojawiać się z czasem.

Co do wyświetlacza to prócz zagęszczenia pikseli istotna jest powłoka jaką posiada matryca. W przypadku matowej matrycy ziarnistość powoduje, że aliasing jest zauważalnie bardziej widoczny niż w przypadku błyszczącej.

Opublikowano
11 godzin temu, CozyHog napisał(a):

 rzuciłem okiem na kilka innych gier i bez AA krawędzie są jednak trochę postrzępione, natomiast grafika bez AA jest jakby bardziej wyrazista.

Czyli masz dobry wzrok ;) ale skoro bez AA piszesz że obraz jest bardziej wyrazisty to zapewne używasz wygładzania które dodatkowo wprowadza rozmycie typu MLAA czy FXAA, są metody które wygładzają krawędzie a przy tym nie wprowadzają "mydła" np MSAA

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Tak tę różnicę jednak widać, ale gdyby mi na prawdę, ale to na maksa zależało na jakiejś grze i miałbym w niej minimum tylko 48-50 fps, a po wyłączeniu tej opcji fps skoczyłby do >65fps, to na siłę mógłbym zrezygnować z AA.

 

Dzięki za proste info w temacie technik wygładzania. Znam je oczywiście z nazw i ich niektóre cechy są mi trochę znane, jednak nigdy za bardzo nie wchodziłem w szczegóły. Często żeby wyostrzyć sobie obraz w grach stosuję LumaSharpen i AMD CAS, choć może właśnie bez AA i z dużo większym ppi też byłoby to zbędne.

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, CozyHog napisał(a):

masz więcej różnorakiej zabawy oraz pierwszorzędną jakość

Tylko czytałem temat, ale tutaj już muszę się wtrącić. 
Chce po prostu się dowiedzieć jak na 3060Ti w 4K można obcować z pierwszorzędną jakością?

Po przejściu z FullHD na 1440p na RTX3070 już nie było jak grać w natywnej rozdzielczości, a w nowsze gry DLSS + nie wszystko w prawo dopiero dało się zagrać. 

Ciekawi mnie więcej skąd takie przekonanie na 3060Ti?

  • Haha 2
Opublikowano
22 minuty temu, ztx napisał(a):

Tylko czytałem temat, ale tutaj już muszę się wtrącić. 
Chce po prostu się dowiedzieć jak na 3060Ti w 4K można obcować z pierwszorzędną jakością?

Po przejściu z FullHD na 1440p na RTX3070 już nie było jak grać w natywnej rozdzielczości, a w nowsze gry DLSS + nie wszystko w prawo dopiero dało się zagrać. 

Ciekawi mnie więcej skąd takie przekonanie na 3060Ti?

No przecież nie włączam na tym najnowszych gier.. Dzisiaj np. pierwszy raz odpaliłem Fallouta 4, odblokowałem mu fps i wgrałem tekstury z nexus mods. Teraz jestem w krypcie i mam około 100-120-144fps. Ustawienia średnie, natomiast tekstury zawsze daję na ultra. W takim Far Cry 5 również średnie, tektury ultra + LumaSharpen oraz AMD CAS i mam około >70 fps. Wczoraj jeszcze kupiłem sobie V Rising, ale tu już chyba już mam wszystko na full póki co. W CP2077 odpaliłem już dlss balanced, ale mam stale powyżej 60fps, natomiast np. gęstość tłumu mam niską i detale ogólnie średnie z mieszanką niskich (tekstury oczywiście ultra). Ogólnie w gry gdzieś do 2020 roku raczej da się pograć, a jeszcze starsze gry jak Bioshocka Infinite idzie na maks oraz 200fps.

 

Wczoraj odpaliłem też Wiedźmina 3-czkę i tam przy zakładanych ustawieniach miałem około 48fps na Skellige w nocy podczas deszczu, ale włączyłem chyba DLSS Quality i skoczyło powyżej 60. Obraz chyba nie do odróżnienia od stockowych ustawień rozdzielczości. W Wolfenstein II The New Colossus na vulkanie mam teraz dobrze około 100 i więcej fpsów i chyba wszystko na ultra (zawsze wyłączam jednak rozmycie podczas ruchu)

 

To tak odpowiadając na pytanie jak się na tym gra, bo cytujesz mój post, który mówi bardziej o PCMR.

 

Mam inny temat gdzie proszę o poradę, bo chciałbym ogólnie nagrać kilka demek w kilku grach i pokazać jak rzeczywiści wygląda ta grafika na nieskompresowanym wideo.

 

Inna sprawa, że wcześniej mogłem grać na UV na 160-170W (choć tylko na początku tak sobie zmieniałem ustawienia), a teraz gram tylko po OC karty, która pobiera około 245W i jest na poziomie 4060 Ti w Steel Nomad.

 

W każdym razie wiedziałem jak to będzie wyglądało. Może nie w najbliższym czasie, ale jakoś za rok-dwa, będę ją zmieniał. Wstępnie celuję w wydajność na poziomie 9070XT i mam nadzieję, że za ten czas będę mógł nabyć kartę o tej wydajności do ~2500zł.

 

Opublikowano
5 godzin temu, Send1N napisał(a):

Czyli masz dobry wzrok ;) ale skoro bez AA piszesz że obraz jest bardziej wyrazisty to zapewne używasz wygładzania które dodatkowo wprowadza rozmycie typu MLAA czy FXAA, są metody które wygładzają krawędzie a przy tym nie wprowadzają "mydła" np MSAA

MSAA to się nadaje do starych gier już w dobie DX9 MSAA już nie dawało rady ;)

Majstry od Dice w BF dawali MSAA pomimo, że poza ścinaniem wydajności nic nie wnosiło dopiero po latach zostawili wreszcie tylko Post AA.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...