j4z 383 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja (edytowane) Coś jest nie tak z moim zestawem. Podczas grania nawet w niewymagające tytuły, w 1080p, mam spadki i stuttery. W niektórych grach podczas loadingu migocze obraz. Zestaw to: - be quiet! Pure Power 12 M 850W - TUF B450-PLUS GAMING - Ryzen 5700x3d - Adata XPG Spectrix D41 DDR4 3200 DIMM 16-20-20 4x 8GB - Gigabyte 5080 Gaming OC Najnowsza wersja Windows 11, sterowniki Chipsetu i graficzne również najnowsze. Bios ostatni (nie licząc beta) Dyski sprawdzałem w Crystaldiskinfo, pokazywało stan dobry lub bardzo dobry, nie pamiętam dokładnie nazewnictwa, ale prawdopodobnie najlepsza z możliwych opcji. Ram sprawdzałem za pomocą narzędzia Windows - też ok. podejrzewam, że może to być coś z płytą główną, ponieważ oprócz ramu jest to jedyny element, który został ze starego zestawu, który kupiłem jako używany. Proszę, przeprowadźcie mnie, co zainstalować, żeby zdiagnozować problemy, jakie ustawienia w Windows do grania itp. Nie licząc laptopów do pracy, jest to mój pierwszy PC. Pozdrawiam. Edytowane 26 Maja przez j4z
galakty 1 829 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Na start LatencyMon, odpalasz, potem grę, 30 minut albo do pojawienia się stutteru i wrzucasz screen tutaj. 1
caleb59 854 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Migotanie, czarne ekrany i Bóg wie co jeszcze to obecne problemy RTX 5xxx w grach. W pierwszej kolejności podejrzewałbym właśnie kartę grafiki i to nie pod kątem uszkodzeń ale problemu ze sterownikami czemu nie jest winny user ale sama Nvidia, trzeba czekać na poprawki.
Kabor 232 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja (edytowane) Godzinę temu, j4z napisał(a): W niektórych grach podczas loadingu migocze obraz. Migotanie podczas loadingów, czy masz OLEDa? Bo to może być przyczyna migotania przy włączonym G-Sync. Edytowane 26 Maja przez Kabor 1 1
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja (edytowane) Mam oleda, TV LG C2. Przy 4070s to samo było. No to Panowie trzeba tak zrobić żeby było sztywne 120kl/s. Wtedy będzie można wyłączyć synchronizację. 😀 Edytowane 26 Maja przez j4z
sideband 1 004 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Migoczący ekran na OLED to wynika wyświetlacza nie karty. Zrobisz lock to przestanie migotać w większości wypadków.
Kabor 232 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja 1 minutę temu, sideband napisał(a): Zrobisz lock to przestanie migotać w większości wypadków. Jak tylko przy ekranach wczytywania to nie jest problem. Przy ekranach wczytywania lock nie pomoże bo i tak tam FPS będzie skakał. 1
sideband 1 004 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja (edytowane) Nie w każdej grze podczas wczytywania lock nic nie daje poza tym pomoże w innych sytuacjach Poza Stalkerem 2 nie widziałem migotania podczas wczytywania przy włączonym locku, ale też może być kwestia wyświetlacza Co do problemów na 5080 to radziłbym potestować różne sterowniki poza tym zainstalować golasy bez żadnego syfu. Edytowane 26 Maja przez sideband 1
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja Miałem lock na 120 w sterowniku, ale jak to nic poważnego, to mi to nie przeszkadza. Za parę h odpalę latencymon. Chylę czoło.
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja (edytowane) Spoiler Spoiler _________________________________________________________________________________________________________ CONCLUSION _________________________________________________________________________________________________________ Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates. LatencyMon has been analyzing your system for 0:11:11 (h:mm:ss) on all processors. _________________________________________________________________________________________________________ SYSTEM INFORMATION _________________________________________________________________________________________________________ Computer name: DESKTOP-4NDROJS OS version: Windows 11, 10.0, version 2009, build: 26100 (x64) Hardware: System Product Name, System manufacturer BIOS: 4604 CPU: AuthenticAMD AMD Ryzen 7 5700X3D 8-Core Processor Logical processors: 16 Processor groups: 1 Processor group size: 16 RAM: 32678 MB total _________________________________________________________________________________________________________ CPU SPEED _________________________________________________________________________________________________________ Reported CPU speed (WMI): 3001 MHz Reported CPU speed (registry): 2994 MHz Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results. _________________________________________________________________________________________________________ MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES _________________________________________________________________________________________________________ The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event. Highest measured interrupt to process latency (µs): 4818,10 Average measured interrupt to process latency (µs): 8,323394 Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 4813,10 Average measured interrupt to DPC latency (µs): 3,112445 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED ISRs _________________________________________________________________________________________________________ Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal. Highest ISR routine execution time (µs): 234,739479 Driver with highest ISR routine execution time: Wdf01000.sys - Aparat wykonawczy struktury sterowników trybu jądra, Microsoft Corporation Highest reported total ISR routine time (%): 0,003260 Driver with highest ISR total time: HDAudBus.sys - High Definition Audio Bus Driver, Microsoft Corporation Total time spent in ISRs (%) 0,003753 ISR count (execution time <250 µs): 104986 ISR count (execution time 250-500 µs): 0 ISR count (execution time 500-1000 µs): 0 ISR count (execution time 1000-2000 µs): 0 ISR count (execution time 2000-4000 µs): 0 ISR count (execution time >=4000 µs): 0 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED DPCs _________________________________________________________________________________________________________ DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution. Highest DPC routine execution time (µs): 9449,348697 Driver with highest DPC routine execution time: nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 576.52 , NVIDIA Corporation Highest reported total DPC routine time (%): 0,052696 Driver with highest DPC total execution time: nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 576.52 , NVIDIA Corporation Total time spent in DPCs (%) 0,109261 DPC count (execution time <250 µs): 747790 DPC count (execution time 250-500 µs): 0 DPC count (execution time 500-10000 µs): 1008 DPC count (execution time 1000-2000 µs): 0 DPC count (execution time 2000-4000 µs): 1 DPC count (execution time >=4000 µs): 9 _________________________________________________________________________________________________________ REPORTED HARD PAGEFAULTS _________________________________________________________________________________________________________ Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution. NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit. Process with highest pagefault count: msmpeng.exe Total number of hard pagefaults 5422 Hard pagefault count of hardest hit process: 3000 Number of processes hit: 37 _________________________________________________________________________________________________________ PER CPU DATA _________________________________________________________________________________________________________ CPU 0 Interrupt cycle time (s): 37,613428 CPU 0 ISR highest execution time (µs): 234,739479 CPU 0 ISR total execution time (s): 0,396864 CPU 0 ISR count: 90182 CPU 0 DPC highest execution time (µs): 9449,348697 CPU 0 DPC total execution time (s): 11,447376 CPU 0 DPC count: 604431 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 1 Interrupt cycle time (s): 2,925578 CPU 1 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 1 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 1 ISR count: 0 CPU 1 DPC highest execution time (µs): 416,232465 CPU 1 DPC total execution time (s): 0,039480 CPU 1 DPC count: 15274 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 2 Interrupt cycle time (s): 2,609354 CPU 2 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 2 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 2 ISR count: 0 CPU 2 DPC highest execution time (µs): 331,262525 CPU 2 DPC total execution time (s): 0,044370 CPU 2 DPC count: 40965 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 3 Interrupt cycle time (s): 2,830825 CPU 3 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 3 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 3 ISR count: 0 CPU 3 DPC highest execution time (µs): 298,096192 CPU 3 DPC total execution time (s): 0,033690 CPU 3 DPC count: 11907 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 4 Interrupt cycle time (s): 1,817778 CPU 4 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 4 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 4 ISR count: 0 CPU 4 DPC highest execution time (µs): 282,545090 CPU 4 DPC total execution time (s): 0,019535 CPU 4 DPC count: 12988 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 5 Interrupt cycle time (s): 1,833918 CPU 5 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 5 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 5 ISR count: 0 CPU 5 DPC highest execution time (µs): 221,983968 CPU 5 DPC total execution time (s): 0,011301 CPU 5 DPC count: 7085 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 6 Interrupt cycle time (s): 1,531314 CPU 6 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 6 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 6 ISR count: 0 CPU 6 DPC highest execution time (µs): 231,482966 CPU 6 DPC total execution time (s): 0,005772 CPU 6 DPC count: 4371 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 7 Interrupt cycle time (s): 1,479674 CPU 7 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 7 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 7 ISR count: 0 CPU 7 DPC highest execution time (µs): 38,847695 CPU 7 DPC total execution time (s): 0,006388 CPU 7 DPC count: 3324 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 8 Interrupt cycle time (s): 1,493110 CPU 8 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 8 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 8 ISR count: 0 CPU 8 DPC highest execution time (µs): 187,174349 CPU 8 DPC total execution time (s): 0,004294 CPU 8 DPC count: 3287 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 9 Interrupt cycle time (s): 1,493136 CPU 9 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 9 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 9 ISR count: 0 CPU 9 DPC highest execution time (µs): 28,687375 CPU 9 DPC total execution time (s): 0,003079 CPU 9 DPC count: 2227 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 10 Interrupt cycle time (s): 1,423007 CPU 10 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 10 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 10 ISR count: 0 CPU 10 DPC highest execution time (µs): 224,739479 CPU 10 DPC total execution time (s): 0,003196 CPU 10 DPC count: 1835 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 11 Interrupt cycle time (s): 1,422107 CPU 11 ISR highest execution time (µs): 0,0 CPU 11 ISR total execution time (s): 0,0 CPU 11 ISR count: 0 CPU 11 DPC highest execution time (µs): 27,625251 CPU 11 DPC total execution time (s): 0,002365 CPU 11 DPC count: 1859 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 12 Interrupt cycle time (s): 1,972427 CPU 12 ISR highest execution time (µs): 1,553106 CPU 12 ISR total execution time (s): 0,001122 CPU 12 ISR count: 3331 CPU 12 DPC highest execution time (µs): 223,416834 CPU 12 DPC total execution time (s): 0,014980 CPU 12 DPC count: 5831 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 13 Interrupt cycle time (s): 1,414987 CPU 13 ISR highest execution time (µs): 1,162325 CPU 13 ISR total execution time (s): 0,000050 CPU 13 ISR count: 126 CPU 13 DPC highest execution time (µs): 24,919840 CPU 13 DPC total execution time (s): 0,001771 CPU 13 DPC count: 1381 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 14 Interrupt cycle time (s): 1,883508 CPU 14 ISR highest execution time (µs): 14,929860 CPU 14 ISR total execution time (s): 0,003088 CPU 14 ISR count: 6915 CPU 14 DPC highest execution time (µs): 417,144289 CPU 14 DPC total execution time (s): 0,052659 CPU 14 DPC count: 15010 _________________________________________________________________________________________________________ CPU 15 Interrupt cycle time (s): 1,717201 CPU 15 ISR highest execution time (µs): 11,092184 CPU 15 ISR total execution time (s): 0,002161 CPU 15 ISR count: 4432 CPU 15 DPC highest execution time (µs): 451,302605 CPU 15 DPC total execution time (s): 0,051782 CPU 15 DPC count: 17033 _________________________________________________________________________________________________________ lol, jakieś opóźnienia audio xd 10min The Rogue Prince of Persia, akurat tragedii nie ma, ale też się cięło chyba. Najgorzej się wkurzyłem, jak wcześniej odpaliłem Days Gone i zaczęło do 30kl mi spadać. Edytowane 26 Maja przez j4z
AndrzejTrg 1 781 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Może to głupie, ale walnij formata i zainstaluj podstawowe rzeczy, bez jakichkolwiek programów monitorujących, czy afterburnerów itp itd. Jakiś czas temu trafiłem na topic na reddcie, gdzie gość miał multum problemów z grami, i teraz nie wiem dokładnie co, ale jakiś z programów monitorujących powodował dziwne akcje. Pozbył się całego dziadostwa i problem jak ręką odjąć.
bourne2008 676 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja (edytowane) Katastoficzny masz ten Latencymon. U mnie po 20min gry jest tak Edytowane 26 Maja przez bourne2008 1
Send1N 2 454 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja (edytowane) Latency od sterownika graficznego sporo za wysokie ale wpływ na to może mieć coś innego a nie sam sterownik, wszystko powyżej powiedzmy 1500us jest już "podejrzane" czy w parze z tym stutteringiem idzie jakiś problem z dźwiękiem? Edytowane 26 Maja przez Send1N
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja Co czynić? 😔 9 minut temu, Send1N napisał(a): czy w parze z tym stutteringiem idzie jakiś problem z dźwiękiem? Wcześniej nie zauważyłem. Dzisiaj mi się wydawało, ale nie mam pewności. 1
Send1N 2 454 Opublikowano 26 Maja Opublikowano 26 Maja Wyłącz wszystko co związane z oszczędzaniem energii dla procesora w biosie + pod windowsem ustaw plan zasilania "wysoka wydajność" (jeżeli masz inny) testowo. Jeżeli masz plan "zbalansowany" to ta opcja standardowo jest włączona: w niektórych przypadkach kiedyś to robiło problemy, może dalej robi przestaw na "wyłącz" lub zmień plan na wysoka wydajność jak wyżej pisałem to standardowo będzie wyłączona + po zmianach restart systemu. 1
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja (edytowane) Dzisiaj robiłem format, ale przed formatem miałem wysoka wydajność AMD. A w biosie gdzie szukać i czego dokładnie? Pamiętajmy, że mamy do czynienia z użyszkodnikiem noobem. Edytowane 26 Maja przez j4z
j4z 383 Opublikowano 26 Maja Autor Opublikowano 26 Maja Ustawiłem w panelu nv wysoka wydajność, w win plan zasilania wydajność (co ciakawe nie miałem do wyboru AMD), wyłączyłem game bar i nadal jest to samo. W ogóle to ostatnio w PoP grałem na 4070s i było sztywniutko 120kl, przecież to indyk. Teraz tnie jak cholera. Cyrk jakiś. Albo coś popsułem, jak zmieniałem budę albo serio te sterowniki graficzne... A, teraz nawet nie zdążyłem pograć tych 10min bo scrashowało grę. Nie wiem czego szukać w biosie.
CozyHog 75 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja (edytowane) Zrobiłeś format? Zresetowałeś wcześniej bios przez zworkę lub chociaż przywróciłeś do domyślnych? Ogólnie schemat powinien wyglądać mniej więcej tak, że najpierw bios, potem format. Najlepiej może pobrać obraz i rufusem zrobić bootowalny pendrive. Masz wtedy możliwość instalacji bez konieczności dostępu do internetu oraz jeszcze kilka innych ustawień. Potem jak się dostaniesz do windowsa, to w sumie nic nie ruszasz, tylko jedziesz ze wszystkimi aktualizacjami i dopiero na koniec aktualizujesz sterowniki. Jednak jeżeli coś byłoby nie-halo, to taki format również powinien już coś dać. Nie znam się na telewizorach, ustawieniach oledów itd, ale zacząłbym od sprawdzenia różnych gniazd i kabli hdmi oraz wyłączyłbym wszystki g-syncki, synchronizacje, itd itp. edit: Dobrze byłoby też sprawdzić jak to wygląda na zwykłym monitorze- najlepiej pewnie 120-144Hz lub chociaż 60Hz. Edytowane 27 Maja przez CozyHog 1
j4z 383 Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja Robiłem format. Biosu nie przywracałem. Kiedyś przywracałem zworką, bo mi procek nie boostował i pomogło. Nie trzeba robić pena Rufusem, żeby zainstalować Win bez sieci. Zainstalowałem bez sieci, nie logując się do konta MS. Ok, zrobię jeszcze raz, w takiej kolejności jak mówisz i wyłączę wszystkie synci, ale wątpię, że to coś da - wydaje mi się, że wcześniej oprócz migotania na loadingach było ok. Nie mam możliwości pożyczenia monitora.
Send1N 2 454 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja (edytowane) pokaż jeszcze screena z tego programu https://zentimings.com/ + jeżeli używasz defendera windowsowego to wyłącz opcję "izolacja rdzenia" lub wejdz do biosu i całkowicie wyłącz wirtualizację wtedy ta opcja będzie z miejsca niedostępna (wirtualizacja to opcja "SVM") Edytowane 27 Maja przez Send1N 1
CozyHog 75 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja W rufusie masz jeszcze kilka innych opcji z których można skorzystać Gdyby nie problemy, to mogłoby się obejść bez resetu, ale tak to jednak warto go wcześniej zrobić. Później sobie wszystko poustawiasz. Spróbuj najpierw jeszcze zresetować bios, wyłączyć te syncki itd i wgrać może wcześniejsze sterowniki. Kiedyś usuwałem aktualne DDU, ale ostatnio tego nie robiłem w ten sposób, więc nie wiem, czy nadal jest polecane/wymagane. W ogóle duży ten stutter i spadki, rwie co chwilę/sekundę, czy okazjonalnie?
j4z 383 Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja (edytowane) W nowym doom wydaje się okazjonalnie, w pop co kilka/kilkanaście sekund. Edytowane 27 Maja przez j4z
CozyHog 75 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Zobacz jeszcze w jakiejś innej mniej wymagającej produkcji, w której bez dlss itp masz spokojnie te 90 fps. V sync dla pewności wyłącz też dla w panelu nvidii.
Send1N 2 454 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja (edytowane) Wrzuć tego screena z ZT bo może walczysz a się okaże że fclk/mclk/uclk nie są "spięte" i działa rozsynchronizowane o 14 jadę na "ryby" więc nie chce o tym myśleć na bagnach Edytowane 27 Maja przez Send1N 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się