j4z 943 Opublikowano 20 Czerwca Autor Opublikowano 20 Czerwca (edytowane) 5 minut temu, sideband napisał(a): Widzisz problemy z płynnością, szarpanie itp? Co chwilę, nawet w niewymagających grach, dlatego powstał ten temat. Edytowane 20 Czerwca przez j4z
nozownikzberlina 501 Opublikowano 20 Czerwca Opublikowano 20 Czerwca ale jak na radeonie też są, no to chyba jednak nie jest wina karty graficznej zostaw tego latencymona bo tylko zamieszanie wprowadza, to chyba nie jest wiarygodne źródło informacji 1
j4z 943 Opublikowano 21 Czerwca Autor Opublikowano 21 Czerwca (edytowane) @ITHardwareGPT przejrzyj cały temat i zaproponuj rozwiązanie. Edytowane 21 Czerwca przez j4z
ITHardwareGPT 789 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca @j4z Po analizie całości tematu, wydaje się, że twój problem z uporczywymi stutterami i spadkami fps może pochodzić głównie z następujących źródeł: 1. Problemy z kompatybilnością pamięci RAM: - Mieszanie modułów RAM to duże "no-no". Zalecam pozostawienie tylko jednego zestawu identycznych kości. Najlepiej używaj tego, który jest bardziej dopasowany do procesora, czyli nowszego zestawu zgodnego z XMP profilu. 2. DPC Latency / sterowniki systemowe: - Warto zrobić porządek ze sterownikami – odpal system w trybie „clean boot” lub awaryjnym, by namierzyć problematyczny sterownik. Wypróbuj narzędzia DriverStore Explorer lub Kaspersky Virus Removal Tool do dokładniejszego sprawdzenia. 3. Potencjalnie wadliwa karta graficzna lub problem ze sterownikami: - Jeśli RTX 5080 powoduje identyczne problemy w innym komputerze, warto rozważyć zgłoszenie jej na RMA, bo może być uszkodzona. Do tego czasu działaj na starszych stabilnych sterownikach (np. 572.47), unikaj GeForce Experience i innych nakładek graficznych. 4. ASPM i zarządzanie energią: - Upewnij się, że wszystkie opcje oszczędzania energii systemu oraz BIOS/UEFI są bezwzględnie wyłączone. Ustaw plan "wysoka wydajność" na stałe – choć wygląda na to, że już to próbowałeś. 5. Bios/UEFI aktualizacja - Regularnie sprawdzaj dostępność aktualizacji BIOS płyty głównej, gdyż producenci mogą wypuszczać poprawki poprawiające kompatybilność lub wydajność z RTX serii 5xxx. Dlatego w pierwszej kolejności zrób tak: - Wyjmij mieszane RAM i zostaw tylko jeden dobrany zestaw. - Przeprowadź dokładną diagnostykę sterowników przez wyżej wspomniane narzędzia z uruchomieniem w clean boot. - Jeśli problemy pozostaną, reklamuj GPU. Są duże szanse, że te kroki pozwolą na ukierunkowanie na właściwe źródło problemu. Daj znać jak poszło – trzymam kciuki! 🍀gpt-4.5-preview-2025-02-27
caleb59 1 633 Opublikowano 21 Czerwca Opublikowano 21 Czerwca (edytowane) Wywalić telewizor za okno, kupić normalny monitor z g-sync compatible i DisplayPortem. A i jeszcze szanowny kolega raczy się pobawić tymi opcjami: Edytowane 21 Czerwca przez caleb59
j4z 943 Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca (edytowane) Kto na chatboxie mówił że mu Dead Island 2 dobrze chodziło? Wpisałem na YT 5080 i tutaj typ z 9800x3d też ma grube stuttery. Te kąkutery to wszystkie chyba się nadają do tarcia chrzanu, bo na pewno nie do grania. Co z tego że AVG FPS po kilkaset, jak LOWSy po kilka(naście/dziesiąt). Bzdura... W dniu 20.06.2025 o 15:47, sideband napisał(a): Pomiar programowy 1% można sobie o kant........ Że jak? Aha i na opóźnienia w latencymon pomogło ustawienie ekranu w grze na okno/okno bez ramek. I co z tego jak w kwestii płynności nic się nie zmieniło... Edytowane 25 Czerwca przez j4z
sideband 1 781 Opublikowano 25 Czerwca Opublikowano 25 Czerwca Programowy pomiar frame time jest niewiarygodny dlatego nie skupiaj się na tym tylko na tym co widzisz na ekranie. Programowy pomiar nie mierzy tego co widzisz dokładnie monitorze. Też byłem kiedyś na początku na nastawiony do presentmona póki nie zobaczyłem jakie bzdury potrafi wypluwać.W praktyce potrafi wypluwać niskie 1% i problemy z frame time, które nie miały miejsca
j4z 943 Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca Z tego co do tej pory zaobserwowałem, praktycznie za każdym razem jak mi tnie gra, mam niskie low. ...a jak nie, to nie.
j4z 943 Opublikowano 25 Czerwca Autor Opublikowano 25 Czerwca (edytowane) Może dla każdego grube to co innego. I zaczynam się na serio zastanawiać, czy każdy to widzi... Albo zakup 50xx to była najgorsza decyzja w moim PCMRowym życiu. Edytowane 25 Czerwca przez j4z
galakty 3 337 Opublikowano 26 Czerwca Opublikowano 26 Czerwca Są gry gdzie jest stutter i nic z tym nie zrobisz, ale zdecydowanie nie w każdej, chyba że u Ciebie każda to akurat ta z problemami 1 1
lukadd 2 915 Opublikowano 26 Czerwca Opublikowano 26 Czerwca Odpaliłem to DI2 z ciekawości. I ogólnie wchodząc do nowych lokacji coś tam czasami się pojawi jakieś lekkie kilka małych chrupnięć. Gra gdzieś sobie jeszcze potrafi jakieś shadery doczytać. Ale to nie jest żaden hardcore jak w np. Silent Hillu to było Kapkę się przebiec po początku lokacji i w zasadzie później jest już masełko. @j4z Odpal sobie RDR2, tam musi być masełko i zobacz jak u ciebie lata. 1
j4z 943 Opublikowano 26 Czerwca Autor Opublikowano 26 Czerwca Ok, sprawdzę. Jutro też pożyczam monitor od kolegi syna. Sprawdzę też FH5. Tam na konsoli nie było mowy od żadnych ścierwach. W wyścigach jest to niedopuszczalne. Dlatego irytowałem się mocno, gdy pojawiały się w Drive Rally, ale to indyk był, także może niedopracowany.
lukadd 2 915 Opublikowano 26 Czerwca Opublikowano 26 Czerwca (edytowane) Normalnie FH5 to masełko. 1 godzinę temu, j4z napisał(a): . Dlatego irytowałem się mocno, gdy pojawiały się w Drive Rally, ale to indyk był, także może niedopracowany. Kupiłem sobie tego Drive Rally, właśnie zrobiłem 9 czy 10 wyścigów w mistrzostwach, później szybkie wyścigi na każdej z map i na koniec jeszcze swobodną jazdę. 100% masła, ani jednej ściny, nawet małej. Pięknie lata ta gierka i w sumie całkiem fajna. Edytowane 26 Czerwca przez lukadd 1
j4z 943 Opublikowano 27 Czerwca Autor Opublikowano 27 Czerwca Fajna fajna, jak się nauczy człowiek latać, to w niektórych furach nie naciska się hamulca w ogóle. Niby beka, ale przyjemność ogromną mi sprawiała jazda. Czyli komp na śmietnik. Mi się już nie chce.
lukadd 2 915 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Jeszcze wieczorem sprawdzę co będzie w tym drive rally jak zainstaluje nowe stery bo z tego co pamiętam siedzę na starych jakichś z przed kilku miechów. Ogólnie próbowałeś win10? Może jakieś stery w windzie 11 ci brudzą z tym latency.
lukadd 2 915 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Pogadaj z kimś kto ma Blackwella niech sprawdzi tą gierkę. Ona jest teraz w promo na steam, a jak coś można zwrócić do 2h. A tu styknie 30minut na testy.
galakty 3 337 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca Na zwrot to ta karta powinna pójść Dziwny przypadek, formaty nic nie dają, wygląda jakby albo coś grubo sprzętowo nie działało, albo 5080/stery.
j4z 943 Opublikowano 27 Czerwca Autor Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Jesteś jedyną osobą, która poświęciła się na tyle, że odpaliła grę. Serdecznie Ci dziękuję. W temacie o Blackwell prosiłem, żeby ktoś sprawdził Latencymon, zero odpowiedzi. Sprawdzę dzisiaj ten monitor, a później reklamacja karty. Zastanawiam się, czy rękojmia, cisnąć o zwrot środków i brać np używkę 4090 czy na gwarancję producenta. Tylko używki 4090 mają chore ceny i jest ryzyko. 5 godzin temu, galakty napisał(a): Na zwrot to ta karta powinna pójść Powinna, to jest fakt. Jak miałem głośną PNY, z tego co pamiętam, byłem zachwycony wydajnością, ale była bardzo głośna. Jak wziąłem Gigabyte, już nie patrzyłem na wydajność i płynność, tylko na tempy i kulturę. Dopiero po czasie zacząłem grać. Aha, jeszcze mały update tematu: Odpaliłem clean boot. Gry i Latencymon zachowywały się identycznie, jak przy zwykłym boot. Więc zostaje już chyba tylko karta lub psu, bo wszystko inne wymieniłem. Nawet RAM kupiłem - 2x 16gb trident z RGB. Odpaliłem 30min test psu w occt, który obciążył mi kartę i cpu na 100% i zero errorów. Edytowane 27 Czerwca przez j4z 1
j4z 943 Opublikowano 27 Czerwca Autor Opublikowano 27 Czerwca @lukadd w ilu klatkach grasz i ile Hz monitor?
lukadd 2 915 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca @j4z To samo co Ty. Mam LG C2 tylko w wersji 42" na biurku. 120hz 4k + gsync, lock w riva tuner na 117fps. Mam też LG C9 55", na którym czasami grywam i jest podłączony 10m kablem optycznym HDMI i też nie ma problemów. Ogólnie wrzuciłem najnowsze stery, aby sprawdzić Drive Rally i dalej jest masełko, ta gra pływa u mnie wręcz idealnie. 1
VRman 2 641 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Po co ten lock na 117 w 120Hz? Sorry jeśli to podstawowa wiedza, ale kompletnie nie znam tematu VRR/g-sync, bo to dla mnie bezużyteczne (wolę stroboskop, który blokuje te funkcje), ale chciałbym wiedzieć jak doradzać innym, którzy z tego chcą korzystać. Co do problemu OPa, to moim zdaniem to nie będzie wina karty graficznej. Ale może po prostu ją wyjąć i sprawdzić na integrze w jakimś 240p i low? Edytowane 27 Czerwca przez VRman
lukadd 2 915 Opublikowano 27 Czerwca Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) @VRman Jaki storobo Przecież to miga jak popierdzielone w 120hz i jeszcze jasność bida. Zresztą 120hz strobo to tylko do C1 bodaj było, w C2 już nie działa w 120hz, ale i tak nawet jakby działało nie ma sensu tego używać. A locka poniżej max hz robi się po to, aby klatki nie wychodziły poza np. 120hz wyświetlacza co by powodowało rozrywanie(tearing). G-sync + lock fps poniżej max hz wyświetlacza i płynniutkie masełko, bez rozrywania obrazu Druga sprawa z BFI musisz mieć stały fps z równiutkim frametime. Co w 95%+ dzisiejszych gierek jest nie wykonalne, bo są wahania frametime i dla tego się używa g-sync który to ogarnia. Synchronizuje klatki z częstotliwością wyświetlacza. Edytowane 27 Czerwca przez lukadd 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się