Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko, w niedalekiej przyszłości 2/3 miesiące planuję złożyć nowy komputer pod CS2. Budżet powiedzmy 5k. Myślałem nad Ryzen 7 7700 lub 9600x. + B650 eagla od gigabyte + adata 32 GB 6000 mHz cl30 + 1tb SSD + tu właśnie nie wiem, jakie GPU wybrać mam dylemat między 5060tii 16 gb/9060xt 16 gb (tak wiem że dopiero dzisiaj weszła do sklepów)/7700xt 12 gb wydaje mi się, że pod cs2 w zupełności wystarczą te karty co do zasilacza jaka była by wystarczająca moc? 600?650?. Bardziej mnie skłania nVidia, bo w sumie nigdy od nich karty nie miałem, a obecnie siedzę na rx 6600. Monitor fullhd 144hz.

Opublikowano

Wróć na maks tydzień przed zakupem, planowanie na 2-3 miesiące przed nie ma sensu, ale generalnie wstępnie dobrze kombinujesz. Z GPU raczej celowałbym w 5060 Ti, wystarczy wersja 8GB pod CS'a.

 

 

A jak wygląda obecny komp? Może da się zrobić jakiś upgarde jeśli to platforma AM4.

  • Upvote 2
Opublikowano

To nie wiem czy nie dozbieralbym do 7800X3D jak to głównie pod CS. 

 

12400F jeszcze jest przyzwoitym CPU i przeskok na 7700 / 9600X da dość fajny wzrost wydajności ale dopiero 7800X3D da naprawdę konkretny skok szczególnie w CS który mocno korzysta z pamięci 3D-V.

Opublikowano

Właśnie ciekawi mnie co mi da przyjemnego boosta wymiana wszystkiego oprócz GPU i zostanie przy rx6 600, czy wymienienie tylko karty na 5060tii, bo aktualnie nie narzekam aż tak 160-200 klatek to niemało wiadomo przy 144hz zależy od mapy, ale denerwują mnie spadki przy granatach itp.

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, abrah napisał(a):

Właśnie ciekawi mnie co mi da przyjemnego boosta wymiana wszystkiego oprócz GPU i zostanie przy rx6 600, czy wymienienie tylko karty na 5060tii, bo aktualnie nie narzekam aż tak 160-200 klatek to niemało wiadomo przy 144hz zależy od mapy, ale denerwują mnie spadki przy granatach itp.

Spadki przy grantach to od karty graficznej Poza RTX 5060TI Rozważ też RX 9060 XT  mimo że wersje 8Gb są tańsze polecam rozważyć 16GB jeśli od czasu do czasu grasz w inne gry lub jak chcesz aby karta miała jakoś wartość na rynku używek za parę lat.

Edytowane przez deathrabit
Opublikowano
17 minut temu, Dirian napisał(a):

Na jakich ustawieniach grasz?

rozdziałka 1440x1080 a graficzne nie jakieś najwyższe powiedzmy jak większość osób które zawodowo grają w cs'a jedynie x8 msaa

Opublikowano (edytowane)

Ja się przesiadałem z 10600k na nową platformę (w sygnaturce), zostawiłem kartę. CS2 jest specyficzny i jeśli skroisz ustawienia to można dużo zyskać. Mi na tej karcie, sparowanej z 9800X3d w niskiej rozdzielczości - 1024x768, z odpowiednimi ustawieniami udało się ustabilizować fpsy na 500-700 fpsów. Mam jeszcze gdzieś Asrock RX 5600 XT Challenger, nawet chwile na tym grałem, wiem że też sobie radził ale już nie pamiętam ile z niej wyciągałem. Przy słabych kartach należy ogólną jakość cieni ustawić na najniższą wartość, bo głównie te ustawienie zabija wydajność...

Edytowane przez matakujce
Opublikowano
9 minut temu, matakujce napisał(a):

Przy słabych kartach należy ogólną jakość cieni ustawić na najniższą wartość, bo głównie te ustawienie zabija wydajność...

Taaaa, czyli ma sobie chłopak ubić coś co daje przewagę w grze, bo cienie widać jak ktoś się skrada albo kampi w złym miejscu LOL. 

Opublikowano (edytowane)

 

 

52 minuty temu, PrzemeeK napisał(a):

Taaaa, czyli ma sobie chłopak ubić coś co daje przewagę w grze, bo cienie widać jak ktoś się skrada albo kampi w złym miejscu LOL. 

Ale ja tu mówię o ustawieniu: OGÓLNA JAKOŚĆ CIENI,

cienie dynamiczne, które rzeczywiście wpływają na rozgrywkę, które widzisz jak ktoś wychyla, przy oświetleniu itd. można ustawić na "WSZYSTKIE". 

 

PS. Dodam że z moją kartą z włączoną funkcją ogólnej jakości cieni na fulla, przy rzuceniu 5, 6 granatów dymnych zbijałem FPSy z 600 do 95.

Edytowane przez matakujce
Opublikowano (edytowane)

Gram facety/premiery, ale to już mniejsza. Wybór finalnie padnie na 9600x + 5060ti 16 gb tylko, jaki zasilacz, mam L3 vero 600w prawie 3-letniego będzie pasował do tego zestawu, czy już lepiej kupić nowy?

 

I jeszcze jedno pytanie co do 5060ti chyba nie trzeba wydawać pieniędzy na 3 wentylatorowego bo jeśli tak to bym musiał budę wymieniać

Edytowane przez abrah
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, abrah napisał(a):

Gram facety/premiery, ale to już mniejsza.

faceit używa bardzo inwazyjnego sterownika do swojego antycheata który startuje przy boocie (jeszcze zanim windows się w pełni załaduje). Obciąża procesor robiąc tzw. 'timing attacks', spam vmexitów i wiele innych bardzo dziwnych rzeczy które prowadzą do obniżenia wydajności. Więc jak chcesz grać faceity bez żadnych dziwny stutterów i dropów to procek musi być mocny żeby uciągnąć ten ich malware

Edytowane przez nozownikzberlina
Opublikowano
8 godzin temu, Oldman napisał(a):

nie zobaczycie tych FPS-ów, nawet 150 nie zobaczycie 

CS 2 siedzi na tym samym lekko przypudrowanym silniku co cs go więc jest identyczna sytuacja: im więcej fps tym lepiej nawet na monitorze 60hz :E w 99% gier multi wystarcza te 120fps przyjmijmy do pełnej płynności a w csie przy 120 masz wrażenie jakbyś miał 60 a do w pełni płynnej rozgrywki pasuje mieć te 250 ;) 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Send1N napisał(a):

CS 2 siedzi na tym samym lekko przypudrowanym silniku co cs go więc jest identyczna sytuacja: im więcej fps tym lepiej nawet na monitorze 60hz :E w 99% gier multi wystarcza te 120fps przyjmijmy do pełnej płynności a w csie przy 120 masz wrażenie jakbyś miał 60 a do w pełni płynnej rozgrywki pasuje mieć te 250 ;) 

 

 

W każdej grze więcej fps = lepiej, mimo, że wielu ludzi tego nie widzi. W strzelankach kompetetywnych jest to najważniejszy czynnik bo fpsy wpływają pośrednio choćby na "recoil" broni (odrzut przy strzale). Zresztą, nie bez przyczyny profesjonalni gracze chcą mieć jak najwięcej klatek, czy to w cs2, czy jakimś innym valorancie, często kosztem ustawień graficznych i rozdzielczości.

Na profesjonalnej scenie krąży taka nieoficjalna teoria, że klatek powinno być przynajmniej dwa razy więcej niż odświeżanie monitora, czyli jak masz monitor 60hz, to klatek powinieneś mieć przynajmniej 120, a jak 180hz, to 360fps. Choć wielu ekspertów twierdzi, że to nie ma najmniejszego znaczenia, to jednak skądś się to przeświadczenie wzięło. Skoro profesjonalni gracze zauważają taką tendencję (a ci bez powodu nie są profesjonalnymi graczami), to można uznać, że mają rację.

Edit: Jak pięć lat temu byłem jeszcze zainteresowany graniem w COD Warzone, to taki gracz który się nazywa chyba Crim pokazywał na streamie różnice między 100 fps a 350+. Przy 400 fps znacznie szybciej biegał i dalej skakał, broń szybciej strzelała. No różnice są ogromne (chociaż to też pewnie zależy od danego silnika gry). Nawet w takim fortnite pro gracze też często grają w 300+ klatkach. 

 

W cs2 najlepiej mieć te okolice 350 stabilnych klatek, ale do codów czy gier na silniku unreal myślę, że okolice 200 wystarczą. 

 

Edytowane przez nozownikzberlina
Opublikowano

Nie moge się zgodzić że w każdej bo w inne gry multi najpłynniej się gra z lockiem fps o te 2-3 klatki mniej od odświeżania + włączonym g-sync/freesync i tylko w csie takie ustawienie daje gorszą płynność, jeszcze do 2019 byłem graczem csa więc zdążyłem przez lata przetestować a z tego co widziałem to w cs2 jest dokładnie to samo, nie mam na myśli tutaj jakiś opinii i doszukiwania się jak najmniejszego input laga (bo pewnie o to chodzi) tylko o sam feeling z gry gdzie na takich ustawieniach jak 99% gier działa przyjemnie cs chodził i chodzi jak kupa ;) 

Opublikowano
2 godziny temu, Send1N napisał(a):

Nie moge się zgodzić że w każdej bo w inne gry multi najpłynniej się gra z lockiem fps o te 2-3 klatki mniej od odświeżania + włączonym g-sync/freesync i tylko w csie takie ustawienie daje gorszą płynność 

a Ty zawsze masz odmienne zdanie :P czyli w które konkretnie gry multi gra się najpłynniej z lockiem o 2-3 klatki mniej od odświeżania i na dodatek z włączoną synchronizacją? Chyba, że "najpłynniej" masz na myśli "pływającą" myszkę i bycie często klatkę do tyłu od tego co wysłał server :heu:. Każdy kto gra trochę dłużej wie, że taka kombinacja to zwyczajny strzał w stopę w grach kompetetywnych, mimo, że silniki coraz to nowsze :P. Polecam wpisać w google "why you shouldn't cap your fps in nazwastrzelankimultiplayer", masa materiału do przyswojenia :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...