Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wątpię żeby większość kierowała się żywotnością, podejrzewam wręcz że poza forami to mało kogo ona interesuje, tzn. nawet nie ma świadomości tego procesu wypalania.

 

Tu raczej nie ma mowy o "wystarczy", monitory będą ulepszane i to pod wzgledem kolorów i Hz, bo tak się sprzedaje produkty.

 

 

Opublikowano
6 minut temu, Wu70 napisał(a):

Wątpię żeby większość kierowała się żywotnością, podejrzewam wręcz że poza forami to mało kogo ona interesuje, tzn. nawet nie ma świadomości tego procesu wypalania.

 

Tu raczej nie ma mowy o "wystarczy", monitory będą ulepszane i to pod wzgledem kolorów i Hz, bo tak się sprzedaje produkty.

 

 

Chyba tylko tych co maja zerowa wiedze.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Że OLED się wypala to nawet mój ojciec wie od 10 lat, a nie wie co to jest :E 

 

Niektórym zależy na żywotności, bo też nie ma pewności czy producent wymieni. I WOLED cały czas ma odporną powłokę, to jest główna zaleta, a nie kolorki :E 

  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

Raczej większość ma świadomość wypalania bo straszą o tym na prawo i lewo, wielu trzeba przekonywać że to nie takie straszne jeśli tylko stosujesz się do zaleceń:)

250nit pulpit/tekst/przeglądarka i goodbye czarli :E OLED to nie jest uniwersalny wyświetlacz, które nie zajedziesz szybko ;)

Opublikowano

Ale kto uzywa 250nit w przeglądarce jak to blisko 100% w oledach 8:E 

To są nierealne scenariusze

10 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

Raczej większość ma świadomość wypalania bo straszą o tym na prawo i lewo

Niby gdzie? Ja nie słyszałem w media expert ;)

  • Upvote 2
Opublikowano

Poczytaj ten temat to się dowiesz ;)

Ba nawet 250nit to za mało. W rzeczywistości wystarczy bardzo jasne pomieszczenie czy jesteś ślepy czy nie potrzeba wysokiej jasności. To samo dotyczy HDR tylko producenci tak skręcają panele, że za szybko nie poleciał do śmietnika.

Gdybym używał monitora tak jak kiedyś to bym w życiu nie kupił OLED-a;) Lubię jak ludzie przekłamują rzeczywistość ;)

Opublikowano
19 minut temu, Wu70 napisał(a):

W 1440p jednak zdecydowanie bardziej przeważają wady przez układ. W 4K pewnie mógłby zostać  :D ale nawet tam jest negatywny wpływ na kolory więc dążąc do ideału kierunek jest tylko jeden.

 

Jak czekasz na weryfikację to sprawdź testy, są od jakiegoś czasu.

 

Tldr; HDR wysokie 2%, 10% gorzej od starych, realne sceny tak samo (czasami minimalnie lepiej/gorzej), czcionka min. lepiej, konkurencyjna z QD (HU dalej preferuje QD).

Tylko jak nie WOLED to co ma być tym ideałem? Bo QD póki co ma też całą przyczepę wad, jaką za sobą wozi i nie zanosi się wcale na to, żeby się szybko miało tej przyczepy pozbyć.

 

 

Wszystkie OLEDy tak naprawdę mają nadal tonę wad, tyle tylko, że po 26 latach ery LCD ludzie wolą kupić OLEDa co się wypali po 2 latach, albo wymaga godziny chuchania i pucowania po kichnięciu, albo ma gówniane nasycenie kolorów przez subpixel W, albo ma poszarpane czcionki itd.. Wszystko byle nie kisić się na LCD następne lata. 

 

Jak już to wszystko ponaprawiają, to się ludziom przekalibrują oczekiwania i takie 27" 1440p 240Hz zajmie miejsce obecnych LCD 27" za 800zł. Wtedy produkt będzie pasował tym co oferuje do półki cenowej. Tylko że to jeszcze pewnie zajmie dekadę albo i dłużej, zanim obecna półka OLEDów zostanie zastawiona sprzętem pozbawionym wad obecnych technologii. 

 

 

Opublikowano
15 minut temu, Wu70 napisał(a):

Ale kto uzywa 250nit w przeglądarce jak to blisko 100% w oledach 8:E 

To są nierealne scenariusze

Jakoś potrafię sobie wyobrazić użytkowników którzy 100% nawet w przeglądarce jadą z włączonym HDRem :E.

Opublikowano
3 minuty temu, VRman napisał(a):

Tylko jak nie WOLED to co ma być tym ideałem?

Ideału, jak zawsze, nie będzie. Będą iteracyjnie powoli iść do przodu aż do jakiegoś większego skoku który zamieni OLED na coś tam kolejnego.

 

6 minut temu, sideband napisał(a):

Poczytaj ten temat to się dowiesz ;)

Ba nawet 250nit to za mało

Czytałem i to są jakieś rodzynki nawet w tym temacie, w rzeczywistości nie znam nikogo kto używa monitora jak monitora (a nie do 1h grania na konsoli po pracy) i wali sobie po oczach ;)

 

Nawet HDR to jest drobny ułamek czasu pracy monitora.

Opublikowano
5 minut temu, galakty napisał(a):

Używam WOLED na 40-50% a ten wyjeżdża ze 100% to mało :E 

 

Uwaga uwaga, jest takie coś jak ROLETY NA OKNO oraz ZASŁONY. 

To jest racja i nie jest jednocześnie.

 

Zależy kto jak używa kompa, jak żyje itp.

Jak ktoś ma mieć przez monitor zasłonięty pokój przez dodatkowe 5 godzin dziennie, to zwyczajnie dopłaca swoim zdrowiem. 

Sam lubię "jaskinię" i potrafiłem niemal gumą balonową i chrupkami zakrywać dziury w dziesięciu parach zasłon, aby uzyskać idealne oświetlenie do grania, ale no niestety. Wzrok i mózg potrzebują światła słonecznego i nawet jak gram na LCD z 400cd jasności, to bez mocnego zasłonięcia nic nie widać.

 

Jasności OLEDom brakuje w bardzo wielu zastosowaniach i raczej bym się skłaniał do stwierdzenia, że jak ktoś nie ma z tym żadnego problemu, to po prostu ma szczęście. 

 

1 minutę temu, wrobel_krk napisał(a):

@VRmanLCD też mają tonę wad do tego gorszy obraz :) - przez 26 lat nie dali rady ich poprawić,taki przyklad obecne lcd za 800zł 27 180 hz to trzeba nieraz ze 6 razy zamowic i zwrocic zeby panel i osiwetlenie bylo akceptowalne

 

Paaanie. 1440p IPS za 850zł kupiony niedawno ma obraz chyba gorszy od monitorów LCD w 2010r. przynajmniej tych które pamiętam, bo fakt że patrzyłem wtedy na te najlepsze (choć wcale nie drogie)

LCD -Lame Crappy Display

Opublikowano
2 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Ideału, jak zawsze, nie będzie. Będą iteracyjnie powoli iść do przodu aż do jakiegoś większego skoku który zamieni OLED na coś tam kolejnego.

 

Czytałem i to są jakieś rodzynki nawet w tym temacie, w rzeczywistości nie znam nikogo kto używa monitora jak monitora (a nie do 1h grania na konsoli po pracy) i wali sobie po oczach ;)

 

Nawet HDR to jest drobny ułamek czasu pracy monitora.

Dlatego napisałem OLED nie jest uniwersalnym wyświetlaczem w obecnym stanie i raczej takim nie zostanie ;)

Każda technologia ma wady MicroLED rozwiąże istotne problemy związane z OLED, ale nie będzie technologią bez wad takowe nie istnieją;)

  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, VRman napisał(a):

Wzrok i mózg potrzebują światła słonecznego i nawet jak gram na LCD z 400cd jasności, to bez mocnego zasłonięcia nic nie widać.

Miałęm minileda 1000 nitów i żadna jasność nie nadrobi walenia słońca bezpośrednio w panel. Szkoda wzroku 

  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

To właśnie zabranie białego piksela spowoduje ze reszta będzie musiała świecić znacznie jaśniej, próbują skompensować coś co dawał biali subpiksel. 

Tak, dzięki czemu czerwony będzie nasycony a nie wyblakły, lub jaśniejszy a nie ciemniejszy. Także świecenie białym pikselem w kwestii nasycenia koloru to problem. Ewentualnie można nim nie dopalać, ale wóczas WOLED będzie ciemniej świecił samym czerwonym niż np. QD-OLED

Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

 

Tandem ma tylko jedno zadanie, mieć jakość kolorów na poziomie QD-OLED'ow, ale odbije się to na żywotności na bank.

Tandem przede wszystkim będzie miał znacznie lepszą żywotność niż starsze WOLED, a mocniejsze maksymalne nasycenie kolorem, to tylko pozytywny skutek uboczny. Tandem OLED też będzie miał/ma WRGB (w tej generacji która już wyszła). Dopiero kolejna generacja matryc LG ma nie mieć białego piksela.

 

40 minut temu, sideband napisał(a):

250nit pulpit/tekst/przeglądarka i goodbye czarli :E 

Z drugiej strony kto tak używa ekranu? Ja na swoim LCD do takich zastosowań ustawiam rejony 60cd. Natomiast jak odpalam grę/film to ustawiam na 200cd.

27 minut temu, wrobel_krk napisał(a):

@VRmanLCD też mają tonę wad do tego gorszy obraz :) - przez 26 lat nie dali rady ich poprawić

 

Może inaczej: dali radę (EIZO prominence z dwuwarstwowym IPS i bez wygaszania lokalnego czernią jak w OLED, EIZO CG z IPS z filtrami OCF, dzięki czemu nie ma srebrzenia pod kątem), ale takie LCD jest po prostu bardzo drogie. OLED jest po prostu tańsze przy takim lepszym poziomie jakości obrazu i z tego powodu obstawiam, że wyprze lepsze LCD.

Opublikowano

@Kyle Gdyby woled miał takie poważne problemy z kolorami jak opisujesz nie dało by się go prawidłowo skalibrować.

WOLED co najwyżej może mieć mniejsze nasycenie w HDR ale pytanie czy jest one tylko po prostu mniejsze czy nie spełnia norm.

Albo dany wyświetlacz radzi sobie z wyświetlaniem albo nie.

 

Pokrycie sRGB ponad 100%, to tyle jeśli chodzi o "nienasycenie barw"

 

obraz.png.e8a7605171a258f369e80274a422b2b3.png

 

HDR

 

obraz.thumb.png.7f2d7c23966d47ec7352b51ddddfc2a6.png

 

HDR na QD-OLED

 

obraz.thumb.png.c17daba8985c49a0861d7cd80998b516.png

 

SDR:

obraz.thumb.png.9cdbf0b572c60dcf820e78af5f8f4d49.png

 

 

No i gdzie ta super przewaga RGB po prawidłowej kalibracji.

Nawet technicznie QD-OLED wypadł gorzej w SDR od WOLED'a.

 

 

Tak ze pierdu pierdu a potem sie okazuje to co widac.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...