Kyle 200 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Godzinę temu, BEM.22 napisał(a): Na chłopski rozum , AMD EXPO to chyba standard wymyślony przez AMD , to niby jak z powodu jego używania można stracić gwarancję ? Tak, to są "wymyślone" przez AMD, odpowiedniki Intelowskich XMP, czyli profili OC zapisanych w SPD pamięci RAM. Edytowane 2 Października przez Kyle 1
ju-rek 448 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Co do temperatur 9800x3d, znalazłem u siebie takie coś. Widać max 113W.
Kyle 200 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, Kartofel napisał(a): Nie mam na myśli realnej, a tą teoretyczną utratę, czy samo EXPO nawet na 5600 w teorii (której nikt nie wyegzekwuje) może spowodować utratę gwarancji? To jest taka "utrata teoretyczna", analogicznie jak przy Intel XMP. Tak samo jak teoretycznie OC rdzeni CPU powoduje utratę gwarancji.
Dziarson 311 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Jak XMP tak EXPO są zapisane jako profil w spd nie ma z ich powodu utraty gwarancji. Wymieniałem kilka kompletów pamięci i producentów.wysylka na tajwan za 30 dni przyszły nowe już od czasów DDR2. Wy z tej gwarancji to robicie jakiś Święty gral.
Kyle 200 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) @Dziarson pytanie było o kwestie zapisów w warunkach gwarancyjnych, a nie o praktyczne kwestie obsługi klienta przez producenta, w razie reklamacji. Edytowane 2 Października przez Kyle
bofff 127 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 32 minuty temu, ju-rek napisał(a): Co do temperatur 9800x3d, znalazłem u siebie takie coś. Widać max 113W. jeez, jak ustawiony? bo u mnie coś niedomaga i nie wiem czy CPU czy płyta
Lameismyname 2 341 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Jak od zawsze wiadomo, póki nikt z producentów sprzętu nie wpadnie na pomysł jakiegoś fizycznego "tachografu" w CPU/MEMKACH/GPU podkręcanie w granicach rozsądku nie stanowi problemu i nie jest możliwe do stwierdzenia. Skoro przy falach krypto i kartach za grube tysiące złotych nic takiego nie dało rady, to co dopiero przy memkach za parę stówek. No ludzie kochani Jest niepisana zasada "Don't ask, don't tell" i tyle. Przykładowo - AMD tworzy EXPO, profil fizycznie jest zapisany w pamięciach, samo AMD sugeruję optymalną prędkość dla AM5 jako 6000MHz CL30 co jest możliwe do uzyskania tylko po OC, to grzech by było z tego nie skorzystać, tylko pałować się na JEDECu. Teoria spiskowa? Chcą nas namawiać aby sprzęt się szybciej zużył i trzeba było kupować nowy? To po jakiego grzyba większość pamięci ma taką gwarancję? "Gwarancja: dożywotnia (gwarancja producenta)" Damn, ale ten świat jest zagmatwany. Edytowane 2 Października przez Lameismyname 1
Kyle 200 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 42 minuty temu, Lameismyname napisał(a): AMD sugeruję optymalną prędkość dla AM5 jako 6000MHz CL30 A to ciekawe jest. Możesz dać link do tej sugestii od AMD?
krzysiek_1990 74 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października A jak się kupuje np gotowca GAMER w xkom z właczonym Expo to gwara na procek jest czy nie ma ?
Kyle 200 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 2 minuty temu, krzysiek_1990 napisał(a): A jak się kupuje np gotowca GAMER w xkom z właczonym Expo to gwara na procek jest czy nie ma ? Technicznie gwara jest na komputer i producent komputera gwarantuje ustawienia na jakich go sprzedaje.
Lameismyname 2 341 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 30 minut temu, Kyle napisał(a): A to ciekawe jest. Możesz dać link do tej sugestii od AMD? https://www.tomshardware.com/news/amd-confirms-ddr5-6000-ram-is-the-sweet-spot-for-ryzen-7000-cpus 1
Pentium D 1 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 5 godzin temu, Kaczkofan napisał(a): Co zalecacie? Zwrot w ciągu 14 dni czy reklamacja? W obu przypadkach mogą powiedzieć, że sam uszkodziłeś i się będziesz z tym bujał. Sam naprostuj albo daj to komuś.
Lameismyname 2 341 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) 13 minut temu, Pentium D napisał(a): Sam naprostuj albo daj to komuś. Wiesz jak to się może skończyć.... "No dobra szwagier mi pomoże" "Dzień dobry morele, ja tu po prośbie... jest taka nietypowa sprawa" >>>> Edytowane 2 Października przez Lameismyname 3
sideband 1 775 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 5 godzin temu, Lameismyname napisał(a): @Kaczkofan @sideband To jak to teraz jest? Ludzie dają mobasy z pogiętymi pinami ze swojej winy na zwrot konsumencki, przy takim zalewie nikt tego nie sprawdza i potem to krąży jako nowe dla klientów czy już tak lipna kontrola jakości w fabrykach? Ja w poniedziałek odbierałem paczkę z ME i to mobas outletowy - piny wszystko OK. U mirabelowych bodajże w tamtym roku brałem płytę pod intela i też było wszystko OK. Coś tam się widocznie zepsuło. Dobry sklep to nie zrobi problemu wymieni od razu na nową W sumie każda płyta jest sprawdzana w fabryce i tylko podczas testowania wkładania/wyjmowania CPU ktoś może pogiąć piny. Czy są oglądane sockety ponownie przed pakowaniem tego nie widziałem W sklepach też różne cuda mogą się odbywać, że ktoś pognie piny i nadal leci bez sprawdzania jako nowa. Jak kupowałem kiedyś od ogarniętego ziomka z allegro co handlował płytami to przed wysyłką zwrotu tylko poprosił o zdjęcie socketu i od ręki oddał kasę
Pentium D 1 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października @Lameismyname szczerze, takie wygięcia to jest pikuś. 1
Lameismyname 2 341 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października @sideband Jak wiadomo, są sklepy i są "sklepy". Te drugie działają tak, że wszystko jest ok jak kupujesz i nic się nie dzieje ale w sytuacjach gdy trzeba rękę do konsumenta wyciągnąć, ta ręka jest zabrana. Co do pinów... jest to prawo narzucone przez unię z 14 dniowym zwrotem bez podania przyczyny. Pewnie niejednemu sklepowi stworzyło to niezły burdel w sferze logistycznej, to gdzie się da idą na skróty i niestety nie zdziwi mnie gdy sprzęt ze zwrotów trafia jako nowy do następnego klienta, a po drodze nie był rzetelnie sprawdzony (poprzedni "klient" który pogiął piny założył ponownie plastikową zaślepkę aby to zakryć, a pracownik sprawdzający stan zrobił, to po macoszemu bo za 10 min kończył pracę). Najlepiej chyba byłoby zamawiać w sieciówkach typu Komputronik, Media Expert, Morele itd. z odbiorem w lokalnym sklepie otwierając przy odbiorze przy pracownikach. Potem odsyłanie, prawdanie się ech. A tak mi przeszło do głowy. Gdyby jakiś z użytkowników forum ithardware kupił płytę, sam pokrzywił piny, założył temat na forum ze zdjęciami, iż niby takie dostał oczerniając sklep, potem odsyła mobo do sklepu, przepychanki ze sklepem i argumentacja "to nie ja, nawet na forum pisałem i dokumentowałem, proszę tutaj link" Oczywiście @Kaczkofan to żaden zarzut, tylko sobie tak teoretycznie gdybam. 9 minut temu, Pentium D napisał(a): @Lameismyname szczerze, takie wygięcia to jest pikuś. Kupujesz nówkę auto z salonu, to nie po to aby znaleźć rysy i je polerować skarpetą i pastą polerską Tu chodzi o zasady.
Pentium D 1 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 19 minut temu, Lameismyname napisał(a): Kupujesz nówkę auto z salonu, to nie po to aby znaleźć rysy i je polerować skarpetą i pastą polerską Tu chodzi o zasady. Mi chodzi tylko trudność naprawy a nie podejście sklepu.
Lameismyname 2 341 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) @Pentium D Powiem Ci tak. Jeżeli byłaby płyta z outletu w okazyjnej cenie i po rozpakowaniu okazałoby się, że ma powiedzmy te 3 piny wygięte, to bym sobie głowy nie zawracał, wziął jakąś wykałaczkę/igłę, rachu ciachu i po strachu. Gorzej jakbym kupił mobasa normanie ze sklepu w regularnej (nawet drogiej) cenie, otworzyłbym paczkę, popatrzył na piny i by mnie szlag trafił. Po to płacę za stan funkiel nówka, aby była funkiel nówka Czaisz. Nie jestem jakimś pretensjonalnym konsumentem ale no też nie można sobie na głowę wejść. Towar kwalifikujący się na outlet niech fruwa po outlecie w niższej cenie. Sprawiedliwość musi być. Edytowane 2 Października przez Lameismyname
Pentium D 1 162 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) To nie jest uszkodzenie które dyskwalifikuje płytę. Zawsze można pisać o obniżenie ceny i dużo na tym ugrać. Przed naprawą Po naprawie I później schodzi ze sklepu jako nowa Edytowane 2 Października przez Pentium D 1
Kyle 200 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października (edytowane) 7 godzin temu, Lameismyname napisał(a): https://www.tomshardware.com/news/amd-confirms-ddr5-6000-ram-is-the-sweet-spot-for-ryzen-7000-cpus Chodzi o optymalne/max sensowne/najbardziej sensowne OC RAM, a nie o sugestię producenta, by domyślnie podkręcać DDR5 do 6000 MT/s. Gdyby AMD sugerowało tak ustawiać, to byś miał namalowane w specyfikacji, na stronie producenta "DDR5 6000" a nie jak obecnie "DDR5 5600". Poza tym artykuł jest z 2022r - dzisiejszy kontroler (w Ryzen 9xxx) można pewnie podkręcić wyżej (z zachowaniem 1:1), optymalnie cenowo, bo wątpię, by przez te ponad 2 lata stali w miejscu. Edytowane 3 Października przez Kyle
Send1N 4 176 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 10 godzin temu, BEM.22 napisał(a): Na chłopski rozum , AMD EXPO to chyba standard wymyślony przez AMD , to niby jak z powodu jego używania można stracić gwarancję ? Nigdy nie stracisz gwary przez software'owe OC podzespołów czy to będzie ram, cpu czy gpu nie ma znaczenia bo nikt zwyczajnie ci tego nie udowodni, musiałbyś robić jakieś fizyczne modyfikacje Wyjątkiem jest wgranie biosu do gpu od innego modelu bądź producenta.
Dziarson 311 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 9 godzin temu, Kyle napisał(a): @Dziarson pytanie było o kwestie zapisów w warunkach gwarancyjnych, a nie o praktyczne kwestie obsługi klienta przez producenta, w razie reklamacji. Gdzie w jakiej gwarancji masz napisane że tracisz ją korzystająć z EXPO ????????? Predkośc 5600 jest predkością gwarantowaną przez procesory . co do płyty głownej Kyle powinieneś nie wychodzić z domu bo zachorujesz. 1
ju-rek 448 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 16 godzin temu, BEM.22 napisał(a): Chyba najbardziej dołuje mnie niska przepustowość moich pamięci , potrzebuje minimum 2x24GB a wtedy trudno znaleźć coś fajnego co będzie zauważalnie szybsze od moich Do czego Ci 2x32gb, przy 2x16 jest sporo łatwiej.
Kaczkofan 257 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października 7 godzin temu, Pentium D napisał(a): W obu przypadkach mogą powiedzieć, że sam uszkodziłeś i się będziesz z tym bujał. Sam naprostuj albo daj to komuś. Jasne, że mogą. Najśmieszniejsze, że specjalnie czekałem ze zdjęciem tego czarnego tworzywa osłaniającego socket do ostatniej chwili - mobas zamontowany, podłączone wszystko poza CPU. Zdejmuję osłonę, delikatnie wyciągam CPU ze starego socketa syn pyta "Tato, czy te piny powinny tak wyglądać?". Nie wiem jakim cudem można to wygiąć w ten sposób, moim zdaniem to wada fabryczna jest. Płyta nie nosiła żadnych śladów użytkowania, na 99% nie jest ze zwrotu. Jedyne, do czego mogę się przyczepić to do zgniecionego kartonu, w którym to przyjechało, ale uszkodzenie socketu od tego nie powstało. W każdym razie dostałem właśnie odpowiedź, że mam odesłać płytę (info przez Allegro), więc zobaczymy co dalej. 1
Pentium D 1 162 Opublikowano 3 Października Opublikowano 3 Października @Kaczkofan Oby nic tam nie kręcili. Może wrzucą do outletu to sobie ją kupię, naprostuje i pchnę dalej z przebitką
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się