PiPoLiNiO 289 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu @Wuadator Y-crouncher test VT3. Nie wiem czy w ogóle istnieje procek który by w takich nastawach działał przy +200 i -35:) 2 minuty temu, Umpero napisał(a): Wydaje mi się, że znalazłem rdzeń, który nie radzi sobie z CO -30 Co mnie ominęło w życiu, że Ty jesteś na -30? Stary, używasz moich ustawień które były stabilne u Ciebie przy -15 albo -16. U mnie musiałem zejść na -14 bo w spoczynku lubił wywalić przy spotify. Więc zdradź sekret, jak wskoczyłeś na -30?
Wuadator 2 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) @PiPoLiNiO długo to nie trwało, na dzień dobry w vt3 błąd Idę coś kombinować dalej Edytowane 3 godziny temu przez Wuadator
PiPoLiNiO 289 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) Przecież jak wyjdzie TLoU Part 2 i powtórzy shadery z Part 1, to 90% 9800X3D na świecie się wywali jak wszystkie lecą na -30 do -35 I zaś będzie płacz na twórców gry jak przy Part 1 i prockach intela... Eh 2 minuty temu, Wuadator napisał(a): długo to nie trwało, na dzień dobry w vt3 błąd Proponuje zejść na ziemię i zacząć od -15. Edytowane 3 godziny temu przez PiPoLiNiO
Umpero 179 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu 9 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a): @Wuadator Y-crouncher test VT3. Nie wiem czy w ogóle istnieje procek który by w takich nastawach działał przy +200 i -35:) Co mnie ominęło w życiu, że Ty jesteś na -30? Stary, używasz moich ustawień które były stabilne u Ciebie przy -15 albo -16. U mnie musiałem zejść na -14 bo w spoczynku lubił wywalić przy spotify. Więc zdradź sekret, jak wskoczyłeś na -30? Nie mam pojęcia. Przecież na początku mi rzygał błędami, a na drugi dzień jak by mi ktoś proca podmienił. Teraz sobie testuje CO dla każdego rdzenia. I tak mozolnie doszedłem, że rdzeń numer 4 nie chcesz wejść na niższe CO niż -23. Więc puściłem teraz test gdzie pozostałe rdzenie mają -30, a ten jeden -23. Minęło 45 minut testu przy podkręconym RAMie, CO -30 (jeden rdzeń -23), scalar x5, +100Mhz i na razie bez błędów. Jak skończy się ten test bez błędów to jeszcze dla tych ustawień puszczę vt3 i później TM5.
sniper76 48 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu (edytowane) @PiPoLiNiO Czekaj, czekaj procki za 2 lata będą za 1500 PLN to kupię 10 sztuk i znajdę ten -45 stable Ja tam dałem PBO enabled, Curve -15 i nie wnikam na razie dłubię przy RAM Edytowane 2 godziny temu przez sniper76 1
wamak 19 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 23 minuty temu, Wuadator napisał(a): na dzień dobry w vt3 błąd Jak w tym programie odpalić test VT3?
maxmaster027 98 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 19 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a): Przecież jak wyjdzie TLoU Part 2 i powtórzy shadery z Part 1, to 90% 9800X3D na świecie się wywali jak wszystkie lecą na -30 do -35 I zaś będzie płacz na twórców gry jak przy Part 1 i prockach intela... Eh Proponuje zejść na ziemię i zacząć od -15. Zdroworozsądkowe myślenie. Nowe 9800x3d widac trafiaja sie różnie. Mój 7800x3d obecnie jest -29CO scalar 10x ale ze 100Mhz szybciej dla każdej czestotliwosci, z racji podkrecenia szyna. Dlatego to jest znacznie nizej. To dosc sporo daje, wbrew pozorą. Mozesz sprobowac kupic nastepny a ten sprzedac, patrzac po cenach duzo nie stracicsz. 2 minuty temu, wamak napisał(a): Jak w tym programie odpalić test VT3? 2, 8, 20, 0 1
Wuadator 2 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu @PiPoLiNiO mieli na razie... na -20...
maxmaster027 98 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 9 minut temu, Wuadator napisał(a): @PiPoLiNiO mieli na razie... na -20... tutaj TXT. z testu Benchmark Validation File - DO NOT MODIFY! If you do, it will fail validation. Validation Version: 1.3.1 Program: y-cruncher v0.8.5 Build 9543-icx Binary: 22-ZN4 ~ Kizuna User: None Specified - You can edit this in "Username.txt". Operating System: Windows 10.0 Build 22621 Processor(s): Name: AMD Ryzen 7 7800X3D 8-Core Processor Logical Cores: 16 Physical Cores: 8 Sockets: 1 NUMA Nodes: 1 Base Frequency: 4,284,010,080 Hz Est. Frequency: 5,148,701,708 Hz Motherboard: Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd. Model: B650 GAMING X AX Version: x.x Serial Number: Suppressed - Personally identifiable information is opt-in only. Memory: Usable Memory: 33,947,541,504 (31.6 GiB) Total Memory: 34,359,738,368 (32.0 GiB) DIMM: 16.0 GiB - Unknown - F5-7600J3646G16G DIMM: 16.0 GiB - Unknown - F5-7600J3646G16G Constant: Pi Algorithm: Chudnovsky (1988) Decimal Digits: 1,000,000,000 Hexadecimal Digits: 830,482,024 Computation Mode: Ram Only Threading Mode: Push Pool -> 16 / ? (randomization on) Working Memory: 4,676,856,064 (4.36 GiB) Total Memory: 4,688,578,048 (4.37 GiB) Na końcu w pliku txt pokazuje jak test przebiegał Fri Nov 29 16:19:10 2024 0.002 Working Memory Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.536 Working Memory: 4.36 GiB (locked, 2.00 MiB pages, spread: 100%/1) Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.536 Twiddle Tables Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.582 Twiddle Tables: 12.0 MiB (locked, 2.00 MiB pages, spread: 100%/1) Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.582 Begin Computation Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.582 Series CommonP2B3... 70,513,681 terms (Expansion Factor = 2.699) Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.582 Series: A ( 17 ) 0.000% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.611 Series: A ( 16 ) 0.292% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.649 Series: E ( 15 ) 0.629% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.684 Series: E ( 14 ) 0.965% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.721 Series: E ( 13 ) 1.311% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.777 Series: E ( 12 ) 1.781% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.852 Series: E ( 11 ) 2.420% Fri Nov 29 16:19:11 2024 0.964 Series: E ( 10 ) 3.287% Fri Nov 29 16:19:11 2024 1.125 Series: E ( 9 ) 4.467% Fri Nov 29 16:19:11 2024 1.341 Series: E ( 8 ) 6.070% Fri Nov 29 16:19:12 2024 1.671 Series: E ( 7 ) 8.250% Fri Nov 29 16:19:12 2024 2.134 Series: E ( 6 ) 11.216% Fri Nov 29 16:19:13 2024 2.821 Series: E ( 5 ) 15.253% Fri Nov 29 16:19:14 2024 3.764 Series: E ( 4 ) 20.753% Fri Nov 29 16:19:15 2024 5.075 Series: E ( 3 ) 28.258% Fri Nov 29 16:19:17 2024 6.912 Series: E ( 2 ) 38.520% Fri Nov 29 16:19:20 2024 9.540 Series: E ( 1 ) 52.604% Fri Nov 29 16:19:23 2024 13.287 Series: E ( 0 ) 72.083% Fri Nov 29 16:19:28 2024 18.492 Finishing Series Fri Nov 29 16:19:29 2024 18.552 Large Division Fri Nov 29 16:19:30 2024 19.607 InvSqrt(10005)... Fri Nov 29 16:19:30 2024 20.284 Large Multiply Fri Nov 29 16:19:31 2024 20.740 Writing Hexadecimal Digits Fri Nov 29 16:19:32 2024 22.419 Base Converting Fri Nov 29 16:19:34 2024 23.908 Writing Decimal Digits Fri Nov 29 16:19:36 2024 25.934 Verifying Base Conversion Fri Nov 29 16:19:37 2024 26.563 Verifying Binary Output Fri Nov 29 16:19:37 2024 26.570 Verifying Decimal Output Fri Nov 29 16:19:38 2024 28.383 Verifying Hexadecimal Output Fri Nov 29 16:19:40 2024 29.904 End Computation Widać trzyma w miare 5150mhz "Est. Frequency: 5,148,701,708 Hz" Taki test można zrobić, po odpaleniu. I wklepać odpowiednio 4 , 3 , 1000000000 , 0
Umpero 179 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu U mnie na vt3 przy CO -30 sypnęło na dzień dobry błędem. Do tej pory na to nie zwracałem uwagi, ale przecież i OCCT i ycruncher ładnie wskazuje który rdzeń się sypnął. Co prawda ycruncher wskazuje logiczne rdzenie, ale to można sobie łatwo sprawdzić ściągając takie coś => https://learn.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/coreinfo Później tylko z poziomu cmd (uruchomić jako admin) odpalamy coreinfo.exe i pokazuje się takie coś: Logical to Physical Processor Map: **-------------- Physical Processor 0 (Hyperthreaded) --**------------ Physical Processor 1 (Hyperthreaded) ----**---------- Physical Processor 2 (Hyperthreaded) ------**-------- Physical Processor 3 (Hyperthreaded) --------**------ Physical Processor 4 (Hyperthreaded) ----------**---- Physical Processor 5 (Hyperthreaded) ------------**-- Physical Processor 6 (Hyperthreaded) --------------** Physical Processor 7 (Hyperthreaded) Gwiazdki to licząc od góry to rdzenie logiczne. Czyli pierwsza linia oznacza, że: rdzeń logiczny 0 i 1 jest przypisany do rdzenia fizycznego oznaczonego 0 rdzeń logiczny 2 i 3 jest przypisany do rdzenia fizycznego oznaczonego 1 itd Wtedy w biosie dajemy wartość wyższą CO dla danego fizycznego rdzenia i ponawiamy test. U mnie cruncher wskazał rdzeń logiczny numer 13 czyli rdzeń nr 6. Z -30 dałem mu najpierw -25 i leciał dalej błąd. Później -20 i znów błąd. Dałem -15 i test na razie idzie bez błędów. Pozostałe rdzenie bez zmian. @muszka oznaczam Cię bo kojarzę, że byłeś zainteresowany... 1
bourne2008 54 Opublikowano 54 minuty temu Opublikowano 54 minuty temu 2 godziny temu, Umpero napisał(a): Nie mam pojęcia. Przecież na początku mi rzygał błędami, a na drugi dzień jak by mi ktoś proca podmienił. Teraz sobie testuje CO dla każdego rdzenia. I tak mozolnie doszedłem, że rdzeń numer 4 nie chcesz wejść na niższe CO niż -23. Więc puściłem teraz test gdzie pozostałe rdzenie mają -30, a ten jeden -23. Minęło 45 minut testu przy podkręconym RAMie, CO -30 (jeden rdzeń -23), scalar x5, +100Mhz i na razie bez błędów. Jak skończy się ten test bez błędów to jeszcze dla tych ustawień puszczę vt3 i później TM5. Jak będziesz ustawiał na żyletki to właśnie takie zachowanie będzię normą. Dziś będzie stabilnie a jutro już nie. Trzeba zostawić pewien "zapas" bo będziesz się tylko wkurzał. Zwłaszcza, że podczas grania dojdzie ci jeszcze GPU, które też wpłynie na stabilność całości.
Umpero 179 Opublikowano 47 minut temu Opublikowano 47 minut temu @bourne2008 akurat opisywałem sytuację gdzie jednego dnia wbiłem ustawienia Pipolinio i za chiny nie chciało działać. Natomiast drugiego uruchomiłem te same ustawienia i działało.
PiPoLiNiO 289 Opublikowano 10 minut temu Opublikowano 10 minut temu @Umpero Zaczynasz już za dużo kombinować. Rzeźbisz to CO bo pewnie wydaje Ci się, że to nie wiadomo ile Ci da Graj i ciesz się sprzętem
Umpero 179 Opublikowano 8 minut temu Opublikowano 8 minut temu @Umpero akurat mam w robocie sezon ogórkowy bo ustalają budżety na nowe projekty więc sobie dłubię. Nie ma za bardzo w co grać na moim GPU w 4K. A ja akurat lubię mieć wszystkie suwaki na prawo Czekam do stycznia na 5090 wtedy będę utylizował swoją listę gier do ogrania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się