Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
35 minut temu, Mar_s napisał(a):

Chyba trochę mało miejsca pomiędzy 5070 Ti a 5080, żeby jeszcze tam Ti Super wsadzić.  :E 

Co innego 5080, tam mogą coś dać coś powyżej bo jest przepaść do 5090.

Tam to jest miejsce na wersje SUPER UPPER CHRUPPER UBER ALLES Ti

  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, tomcug napisał(a):

Masz na myśli generowanie większej liczby klatek? Bo poza tym na żadne Wunderwaffe w RT bym nie liczył.

Nie no mowa o czystej wydajnosci bez DLSS i FG. 

Jakby tak policzyc RTFlops 4080 115, 4080S 121, 5080 171 biorac pod uwagę szybszą pamiec, możliwe że jeżeli by nie liczyc pamieci to jest to gdzies wydajnosc 115 vs 135 wiec tutaj wzrost był by wiekszy niż sharder Flops. Co oznacza że RT cores 4tej generacji sa szybsze od 3gen. Nie chce mi sie tego rozkminiac. Zrobilem wczesniej porownanie jakie daje szybsza pamiec, jest to znowu bardzo rozne czasmi procentowy wzrost predkosci pamieci np 10% to mozesz liczyc od 2.5 do 5.5% wiecej FPS. Za dużo zmiennych, to sa jednak troche inne konstrukcje i w 1 grze zyskasz wiecej w drugiej mniej.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, maxmaster027 napisał(a):

Biorę, oczywiscie, ale ja zwyczajnie po prostu porównuje co mniej wiecej będzie jak szybkie, dzieki temu tez rozumiem jaki element w karcie ma znaczenie, dlatego sie tym z wami podzieliłem. 

Tak samo cała technologia Reflex 2, bierze sie poniekąd z asynchronous reprojection. 4:18 fajnie wytłumaczone. Zwyczajnie z reflex 2 majac 60fps czujesz jakby było 240.


Reflex 3 najprawdopodobniej pójdzie w te stronę jeszcze głębiej, majac co-procek który samemu niezależnie od gry przetwarza ekran jeżeli nie ma na nim nowych elementów, zapamietuje otoczenie.

 Taaa... "czujesz jakby było 240". Otóż nie. To się tyczy tylko tego, co ten "warp" zgaduje, czyli obracanie kamery myszką. Nie pomoże w lagu przy strzelaniu, nie pomoże w wyścigach, nie pomoże w tym jak szybko widzisz co przeciwnik robi i tak dalej. 
Chyba, że inne rzeczy też jakoś wciągną to w przyszłości i nazwą Reflex 3 czy coś, co nawet jest możliwe.

4 godziny temu, Vexis napisał(a):

Tylko to jest kolejna rzecz, która będzie generowała artefakty. Za jakiś czas przeżyjemy szok jak przeniesiemy się z gry wspierającej te wszystkie nowoczesne rozwiązania do starszego tytułu, gdzie też będziemy mieć natywne 240 fps i wtedy dopiero będzie szok jakościowy ile tracimy przez to całe AI. Obecne samo TAA jest dla mnie nieakceptowalne w niektórych tytułach.

Warping dosłownie sra artefaktami i każdy użytkownik VR Ci to powie. Ale sam warping obrotu kamery to bez tragedii, choć do ideału pewnie zabraknie.
Jak nie lubisz TAA e wniektórych grach, to mam dwie rady:

1. Odwiedzaj subreddit https://www.reddit.com/r/FuckTAA/ i kupuj monitor OLED 480 jak najszybciej

2. Nie rób niczego z rady numer 1, bo zamiast nieakceptować TAA w kilku grach, nie będziesz akceptował w żadnej, jak posmakujesz obrazu bez mydła. ;)

 

Chief Blurbuster był na CES i stwierdził, że wady MFG są mniejsze niż TAA. Interpolacja do 480fps to dla mnie w tej chwili najciekawsza rzecz w kartach od czasu Pascala i nie mogę się doczekać aż się wyjaśni czy będzie radość czy rozczarowanie jak się już pojawią porządne testy albo możliwość obejrzenia tego na żywo

4 godziny temu, Lameismyname napisał(a):

A myślałem przez chwilę nad scenariuszem budżetowego upgrade tj. zmianę 4070S na 5070 praktycznie bezkosztowo (symboliczną dopłata). Jak analizuję wszystko co już wiadomo nie widzę najmniejszego sensu. Przyrost może tak jak pisano 3% a GPU na papierze ma trochę cech gorszych (chociaż nie da się porównać różnych generacj w ten sposób).

Ale jakiej innej generacji jak to jest w rasterze stara Ada.

Moim zdaniem w kilku grach lub zastosowaniach, np. może w RT, zobaczysz jakąś przewagę 5070 nad 4070s, ale w innych będzie albo na granicy błędu pomiarowego, albo nawet gorzej. Wróżę tak na postawie tylko i wyłącznie kalibracji oczekiwań po tym jak pięknie skalibrowała je Nvidia wydając 3% szybszą 4080Super czy wydając 4060tki które czasem przegrywały ze swoim odpowiednikiem 3060 (ciągle zapominam czy to 4060 czy 4060ti tak śmiesznie wypadło). Sprawa jest prosta: w rasterze możesz założyć, że to to samo, w RT nie wiadomo, ale wątpię, żeby było więcej niż 15% poprawy i zmieniać byłby sens tylko jeśli uznasz nowe funkcje za bardzo przydatne. Inaczej to spokojnie czekaj na poprawę sytuacji, może za rok, może za pół, a może za dwa. Za rok będzie mniej więcej wiadomo czy/co się pojawi w ciągu następnego roku, tak od AMD jak i Intela i Nvidii. Będą już pewnie karty z kostkami 3GB więc tu już szansa na obniżki, choć wtedy też Twoja 4070S straci na wartości. Jak będą plotki, że dostaniemy nową generację w 2027r. to będziesz mógł zadecydować jako-tako świadomie czy czekać czy zmieniać na coś. 5xxx nie ucieknie. :) 

4 godziny temu, MarcoSimone napisał(a):

Trudno nie wyprzedać czegoś, czego podaż jest niedostateczna ;-)

A czy to ma znaczenie? Przecież wystarczy zasugerować, że podaż jest niedostateczna. Pamiętasz koniec szału na kopanie i co było pół roku później? Paaanie 3xxx muszą być nadal w przepompowanej cenie, bo nadal przecież są niedobo.. (popycha ukratkiem drzwi szafy, z której zaczynają się wysypywać kartony z kartami 3xxx) ry i musi być drogo.

Do samego końca nam wciskano, że kart "ni ma". Aż pewnego dnia pstryk i z "drogo bo kart nie ma" zrobiło się "drogo w 4xxx bo kart 3xxx jest za dużo i przesuwamy premierę, bo muszą się sprzedawcy pozbyć tych całych kontenerów starej serii"
Zawsze będzie niedobór albo "niedobór". Z jakiegoś powodu taka strategia sprzedaży jest obecnie nie tyle preferowana wszędzie, ale wręcz stawiana na ołtarzu. Nie tylko przez Nvidię.

Może to przez omamy pocovidowe u handlowców, którzy nie zauważyli, że się rok 2021 skończył. ;)

3 godziny temu, maxmaster027 napisał(a):

Pokazałem wam jak to wyglada. Nowa seria wedlug mnie będzie potwornie szybka, szczególnie po OC. Taki 5090 z racji niższych taktowan na OC zyska stosunkowo najwiecej. Innymi słowy jeżeli miałeś gdzies 120FPS na 4090 w wymagajacym tytule będziesz miał na 5090 około 175, jak miałeś 160 to pewnie okolice 230FPS. Tutaj im trudniejsza i wymagajaca bedzie gra tym wiecej posiadacz 5090 zyska. 

W przypadku 5080 to będzie coś jak 4070TiS extreme OC (w stosunku do 4090), biorąc pod uwage chłodzenia podobne do 5090 i bazowe 360W pewnie z mozliwoscia na 400 i wiecej, karta będzie bardzo wydajna.

Potwornie szybka to teoretycznie pasuje do karty 5% szybszej niż poprzednie najszybsza. 
Jedynie się zgodzę, że z OC może być niespodzianka, ale czy Nvidia nie założyła kagańca czasem? Spora szansa, że faktycznie pobór prądu będzie 5090tkę ograniczał, tylko czy da się to zmienić nawet na kartach niereferencyjnych przy zamiłowaniu NV do robienia sztucznych sufitów i ograniczeń.

Poza tym mam pytanie, bo mienisz się ekspertem od OC pamięci. Ja się dawno temu nauczyłem, że pamięci się w kartach nie rusza, chyba, że chcesz po pół roku oglądać zgon swojej karty. Mi padły tak TNT 2 i GTX660. I od tamtej pory nie ukrywam - nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!" więc bez uszczypliwości zadam pytanie:

Wiesz co się dzieje podczas OC, które wykonujesz? Bo wiesz.. jest taka sprawa z pamięciami, że przepustowość to nie jedyna rzecz która wpływać może na wydajność. Liczenie że Twoje domowe OC o 10% dodaje np. 7%, więc dodanie 50% przepustowości doda 35% może się okazać błędne, bo Ty poprawiłeś niechcący czasy dostępu, a seria 5xxx może ich nie poprawiać* a tylko dodać przepustowość.

Jak wiesz to pisz, i z góry dzięki za wiedzę.

 

*) zawsze jest tak, że energooszczędność i przepustowość są wrogami czasów dostępu i poprawa przepustowości aż o tyle sugeruje, żeby oczekiwać braku poprawy w czasach dostępu. Ale na slajdach Nvidii jest, że poprawili czasy dostępu w GDDR7 więc sprawa jest otwarta.

A przy okazji. Już kiedyś przechodziliśmy z kart chyba GDDR3 na GDDR5. Teoretyczna przepustowość +90% kończyła się wzrostem o 15-25% o ile dobrze pamiętam. GPU dokładnie to samo.
 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
36 minut temu, Phoenix. napisał(a):

To jak liczone jest RT jest mocno powiazane z wydajnoscia w rasteryzacji wiec dziwie sie skad taki optymizm, ze w RT beda cuda wianki, a w PT to juz czapki z glow :D

A co ma rasteryzacja to RT/PT? Kolejny raz trzeba tłumaczyć stricte rasteryzacji od dawna jest niewiele dlatego ilość ROP-ów masz jaką masz. Wydajność bez RT/PT jest głównie zależna od wydajności cieniowania i to od dawna. To samo jest w RT/PT i optymalizacja polega na tym by upraszczać shadery jak to możliwe.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, sideband napisał(a):

A co ma rasteryzacja to RT/PT?

A co to mamy juz gry w 100% liczone RT ?? O czyms nie wiem??  Bo z tego co wiem to nadal wiekszosc  grafiki to rasteryzacja, a RT to tylko dodatek. WIec wydajnosc w rasteryzacji chipu tez ma wplywa na to jak wydajny jest dany chip liczac RT. Jak wydajnosc w rasteryzajci zwiekszy sie o 20% to przeciez w RT nie bedzie nagle 100%%-)

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)

Oj już pośmiać się nie można? Wiadomo że 5000 to najlepsza seria i nic jej nie przebije w tym roku! 

 

EDIT: Poza tym 5000 bez AI nie istnieje, więc się tak nie cieszcie :E 

Edytowane przez galakty
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Phoenix. napisał(a):

A co to mamy juz gry w 100% liczone RT ?? O czyms nie wiem??  Bo z tego co wiem to nadal wiekszosc  grafiki to rasteryzacja, a RT to tylko dodatek. WIec wydajnosc w rasteryzacji chipu tez ma wplywa na to jak wydajny jest dany chip liczac RT. Jak wydajnosc w rasteryzajci zwiekszy sie o 20% to przeciez w RT nie bedzie nagle 100%%-)

Myslę, że rozumiesz. Jak masz Raster powiedzmy 200fps, tjk ja w cyberpunku w 2k na ultra. Zwykły raster itp. To nie ma sie co spodziewać, że w RT bedę miał wiecej nawet maja pierdylion RT cores. Wiec raster jest rzadziej waskim gardłem. Na rasterze oczywiscie bazuje RT. Nie mniej jednak, jak włącze RR/PT to fps poleci nawet 4krotnie do 50fps. I tutaj jakbym miał 1000FPS w rasterze to by wiele niezmieniło. Także tak raster współgra z RT, czesto w przypadku lekkiego RT mocny raster dużo daje. Ale przy RT/PT niemal zawsze waskim gardłem sa RT cores i pamiec. Wiec tutaj seria 5000 pokaze(miejmy nadzieje) nadprzyrodzone moce, i jeszcze ta AI. Ja sie zastanawiałem, jeszcze przed CES czy to mozliwe ze zrobila frame gen x2 pełny nie ten co jest teraz 1.5x a tu bam 4x xD kozacko naprawde :D to jest cos ekstra to mi sie po prostu podoba. 

Edytowane przez maxmaster027
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Zapraszam do zabawy wszystkich którzy widzą przepaść w obrazie 4k dlss

 

Super. Miałem dwie strony wypowiedzi tutaj, zaufałem jakości kodu forum, kliknąłem na następną podstronę i.... wywaliło mi wszystko zostawiając tylko załączony obrazek.

CUDOWNIE.

W skrócie: Pisali Ci Galakty, Tomcug i inni, że to się porównuje w ruchu, a nie na screenshocie. 

Zrób screenshot przy szybkim ruchu, albo łapiąc coś z szybkim ruchem tej natury, z którą upscallery mają najwięcej problemu to będzie fair.

 

Niestety dyskusja o tym w ogóle jest bezsensu bo zawsze jest tak:

Ci co nie widzą różnicy, grają na monitorach, które i tak im te różnice przykrywają, i skoro oni wyrażają opinię na podstawie tego, co widzą ich własne oczy to nic i nikt ich nie przekona, że nie mają racji.

Z drugiej strony są ci, co widzą w ruchu dużo lub wszysko, bo pozwalają im na to typy i ustawienia ekranów, których używają do grania, i skoro widzą to na własne oczy, to nikt ich do zmiany zdania nie przekona. 

Tu na forum właśnie z tych "błędów pomiarowych" są co chwila dymy o różne rzeczy. Ostatnio znowu się pojawił temat piszczących cewek. A tymczasem tutaj wiele osób po prostu ma lekko uszkodzony słuch, nie słyszy, i nie wie, że słuch innych jest sprawniejszy. Zamiast sobie to spokojnie wytłumayczyć, jedni drugich wyzywają, wyśmiewają, poniżają i traktują jak idiotów, bo przecież oni są jacyś dziwni, że słyszą. Albo drudzy - że tamci są jacyś dziwni, bo to nie tyle piszczy co wyje i wwierca się w uszy. 

Ten obrazek to dobrze ilustruje:

image.png.d09d33f4f2d5c5e33a6431dda4cf9073.png

 

Wracając do porównania. Polecam subreddit FuckTAA, gdzie ludziom mogą się otworzyć oczy jak zobaczą jaka jest różnica w obrazie z TAA w bezruchu lub wolnym ruchu, a co się dzieje przy szybszym (choćby szybszym obrocie kamery).

Nie można chwalić DLSSu jako równego natywnej, jeśli ta natywna jest z TAA, bo 4K TAA to taka natywna w ruchu jak z Fiata 126p luksusowe auto.

Oczywiście, że przejście na Tensor cores z DLSS1 na DLSS2 dało ogromną poprawę. 

Oczywiście, że cały czas coś gdzieś poprawiają i poprawiać będą. Ale minęło Ponad 6 lat od wprowadzenia DLSSu i jakoś nadal do natywnej temu daleko i nadal są problemy. Nadal w szybkim ruchu to obok natywnej nie stało i stać nie będzie jeszcze pewnie przez lata.

Cieszmy się, że jest DLSS zamiast FSR czy TAA, cieszmy się, że może pomóc tam, gdzie i tak rastera zabraknie komuś do wymaganej ilości klatek. Kto chce niech używa, ale te zachwalanie DLSSu jako cud technologii niemal jak w reklamach proszków do prania z lat 90-tych "nie widać różnicy!" jest po prostu niemądre.

 

Edytowane przez VRman
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Dla graczy będzie w 2026r

 

Cytat

Debiut architektury Rubin, zaplanowany na drugą połowę 2025 roku, stawia NVIDIĘ w uprzywilejowanej pozycji na rynku AI. Dzięki wcześniejszemu dostępowi do HBM4 oraz zaawansowanym technologiom produkcji, NVIDIA może wyprzedzić konkurencję o kilka kwartałów. To znaczące przyspieszenie harmonogramu pozwoli firmie zdominować segment AI, zanim inne firmy wprowadzą swoje nowe produkty na rynek.

Warto jednak dodać, że na pojawienie się GPU Rubin w gamingowych kartach graficznych przyjdzie nam poczekać znacznie dłużej, o ile takowe w ogóle trafią do grafik dla graczy. 

 

Opublikowano
16 minut temu, kendo999 napisał(a):

rubin na pewno bedzie lepsza wydajnosc natywana  i może mniejszy pobor produ

No ale za to trzeba będzie zapłacić. Może będzie mieć +50% do wydajności, ale też +50% do ceny :E 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...