Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Ale ogólnie nie jest możliwe aby Asus pod swoją apke dał opcję że w momencie zaświecenia na czerwono obniża pobór do 50W? Chyba nie powinien być to jakiś problem nie?

 

A przecież to by rozwiązało cały temat. Jest czerwono, dostajesz alarm, karta robi ograniczenie i nic się nie wydarzy. Wymieniasz kabel i grasz dalej.

To nie jakaś apka powinna mieć zabezpieczenia tylko karta. JEstem pewien na 1000% że Nvidia nie pozwala na zmiany w projekcie zasilania.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Na testach GN w czasie afery z 4090 Steve dosłownie gotował gniazdo 1 generacji ale ogień się nigdy nie pojawił.

Nigdy nic nie wiadomo może ktoś w domu ma bencza koło firanki albo pająka na biurku z kartkmi papieru i pożar gotowy,nie wiesz jakie obudowy mają Amerykanie.

Edytowane przez CzerwonyJohn
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, CzerwonyJohn napisał(a):

Zaraz scalpy wykupiłą kable i będą po 1000 zł. Albo złącze w zasilaczu się wyrobi i do wymiany.

Za latwo wyprodukowac, zeby powstaly jakies dziury w dostawach, ale jest generalnie pole do popisu dla producentow kabli, zeby powprowadzac dodatkowe modyfikacje i zabezpieczenia.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Nie popadajmy w skrajności. Wyrabia się kabel, nie gniazda na karcie albo zasilaczu :)

Może wyczuli szanse producenci zasilaczy by robić trefne wtyczki bo będą padać i sprzedaż im skoczy nic nie wiadomo.Teraz każdy oszczędza i oszukuje na czym może w Ameryce.

Edytowane przez CzerwonyJohn
Opublikowano

Ja naprawdę nie wiem co ludzi tak dziwi: mała wtyczka, 6 przewodów 12v, 600w, więc co może pójść nie tak?

W pcie 8pin są 3 przewody 12v i 150w płynie więc w tych złączach od nvidii dla pełnego bezpieczeństwa tak naprawdę powinno być 300w. Już 4090 pokazały że różnie może być z jakością, 5090 tylko znacznie pogłębią ten problem i zamiast np (strzelam) spalonego złącza w 1 karcie na 100 będzie w 1 na 10.

Opublikowano
21 minut temu, CzerwonyJohn napisał(a):

 Panowie o co ta spina,nic wam się nie stanie,na biednych nie trafiło spali się kupicie nowe karty i zasilacze.Jesteście bogaci niż 85% społeczeństwa.Zachowajcie odpowiednie maniery do statusu.

 

Pytam poważnie proszę o nie wyśmiewanie.

W tym kraju nie ma niczego. Na głupi piec już 2tyg czekam. Jp to nie wiedzą że w zimę są potrzebne?

Opublikowano (edytowane)

@sovas

Ja do Seasonica Vertex PX mam teraz trzy przewody:

1. Oryginalny z zasilacza 12hpwr

2. Katowy seasonica 12v-6*2 ale ten nie pasuje do zlaczki astrala :Crash:

3. Prosty seasonica 12v-6*2 

 

Bede uzywal bramki nr 3

Edytowane przez Zachy
Opublikowano
58 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Za latwo wyprodukowac, zeby powstaly jakies dziury w dostawach, ale jest generalnie pole do popisu dla producentow kabli, zeby powprowadzac dodatkowe modyfikacje i zabezpieczenia.

ba, mamy  zdaje sie lokalną podaż ( @zawisztheblack )nie wysqeezują nas

jakby ta apka ASUSa exportowała/miała plugin do HWinfo to właściwie sami  możemy ustawić warningi

to  tylko  Astral  ma taki  monitoring? 

Opublikowano

No była. 12v-2x6 czy jak jej tam. Google wypłuwa info sprzed półtora roku. Zawężenie szukania do miesiąca skutkuje brakiem wyników w szukajce. 

 

Wstaw link o którym piszesz, jeśli to coś nowego.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Abstrahując od samych czujników i ich monitoringu (lub braku), to dziwi mnie nieco, że softy do aRGB ich nie uwzględniają.
Wyobraźcie sobie, że mamy czujnik do temp. złącza (!), albo - co już jest od zawsze i bez łachy - czujnik temp. GPU i możesz to sobie zapiąć pod RGB w budzie, pod dany komponent.

Ja np. mam budę całą na czerwono. Wszystkie wentyle (front, dół, tył)! Ale w sofcie do aRGB mam TYLKO CPU =  kolor zależnie od temperatury - i mam zielony wentyl do 60'C - zółty od 60'C - czerwony od 80'C.
Nie muszę mieć OSD ani niczego więcej, po prostu kątem oka wiedzę (pomijając prędkości wentyli), że CPU jest ciśnięty. I trochę mi brak tej opcji odnośnie GPU.
Byłoby bardzo fajnie zrobić tak sobie w stosunku do aRGB na GPU. Zimne = zielone, ciepłe = zółte, gorące = czerwone RGB. (czy jak tam sobie ktoś uzna).
A do tego dochodzi temat z dziś - temp złącza vs aRGB.

Póki co, jest tylko RGB vs temp CPU. Szkoda, że nie ma dla reszty (a tempy GPU mamy już od zawsze monitorowane).  

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, kendo999 napisał(a):

nvidia juz podjeła prace nad poprawą konstrukcji zasilania     bedzie rewizja    poczytajcie sobie w necie

Czyli co, wymiana całej zwalonej serii czy jak już kupiłeś to wal się gościu? 

Od lat gracze to betatesterzy software'owi, a teraz jeszcze hardware'owi? 

Edytowane przez Element Wojny
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...