Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Pentium D napisał(a):

Amazon style 🤸‍♂

Oni dają taką taśmę? Ja z Amazona dostaje w kartoniku z papierową taśma albo papierowa koperta.

Edytowane przez ket_rab
Opublikowano
9 minut temu, Doamdor napisał(a):

Czyli w Komputroniku dalej loteria, dostaniesz w kartonie, czy bez. xD

Ja byłem pośrodku.Oryginalny karton owinięty folią bąbelkową,i na to taśma Komputronik

Opublikowano
4 godziny temu, Totek napisał(a):

No i tak cały czas. Ogólnie jak wyjdzie 5080 24GB to będę ją brał. Chwilę odczekam, biorę najtańszą wersję, kładę blok wodny i mam spokój na kilka lat. Do 5800x3d w sam raz. 

To jest nas dwóch :E. Choć osobiście zostaję na powietrzu i raczej będę dopłacał w granicach rozsądku) do lepszej wersji.

4 godziny temu, some1 napisał(a):

Czyli 5080 SUPER, karta o wydajności około RTX4090, cenie podobnej do RTX4090, w 2026, blisko 4 lata od premiery RTX4090.

 

Faktycznie SUPER :hihot:

Utrzymają najprawdopodobniej cenę zwykłej 5080. Nawet po podmianie pamięci na 3 GB kostki i podbiciu co nieco zegarów, nadal będzie brakować do 4090.

Opublikowano

Ta wiele tych GPU ma dwie zależności jedna to temp, a druga to pobór mocy. Zależy jak producent w biosie ustawił limity, czasami są nisko ustawione dla poboru i dupa zbita, wystarczy jakiś peak i wentyl odpalony :E

Opublikowano (edytowane)

A ile mają te wentylatory minimum rpm? Ja to bym nawet nie zwrócił uwagi na to pewnie.

I tak mam wszystkie zablokowane na 800rpm w obudowie. Przy takich prędkościach to prawie nic nie słychać.

Edytowane przez sovas
Opublikowano
5 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Zajebista generacja. YT bierze 80W i odpala wentyle. 

 

Tfu im na mordę %-)

To producent danego modelu określa limity temp i/lub poboru dla startu wentyli, minimalny rpm  :E Ale ogólnie tak generacja zwalona :E

 

Przed zakupem nowego określonego modelu warto sprawdzić jak są ustawione te limity i czy będą pasować, aby na darmo nie testować i nie robić kolejnych zwrotów :E

Opublikowano
6 godzin temu, lukadd napisał(a):

Tak na prawdę powinno to być jasno zapisane w warunkach gwarancji. Ogólnie jak jest plomba to lepiej, aby była. Część plomb da się odkleić i nakleić z powrotem. Plomby są też do kupienia na necie :E

Dostałem odpowiedź z Komputronika

"Dzień dobry,
w nawiązaniu do rozmowy wracam z informacją.

Otrzymałem potwierdzenie od opiekuna produktu oraz producenta ASUS.

Może być taka sytuacja, że nie będzie całkowicie plomby. Plomba to nie gwarancja i jej brak lub zerwanie nie ma wpływu na gwarancję. ASUS powoli z nich rezygnuje"

 

Co teraz robić...Zwrócić im,czy zaufać że tak faktycznie jest,i w razie W problemów nie będzie.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

@PiPoLiNiO U mnie się wentylator na razie w takich warunkach nie odpala.


Mam 2 monitory
1) 3440x1440 240Hz
2) 2560x1440 144Hz

image.thumb.png.51cbdf1e236f9b25555cc1b044ad35b8.png

 

 

Odpaliłem jeszcze na drugim monitorze twitch i pobór się waha w granicach 35-40W. Z jakimiś pojedynczymi skokami co kilkanaście sekund do około 60W.

Wentylator cały czas 0 rpm.

 

 

Odpaliłem jeszcze 6 dodatkowych przeglądarek i pobór to około 47W :D

 

image.thumb.png.68490cd4db5c315f052b556c99af65bf.png

Edytowane przez sovas
Opublikowano (edytowane)

No to dam znać jak uda mi się na pulpicie uruchomić wentylator.

Na razie otworzyłem 14 przeglądarek oddzielnie z youtube / twitch i jest 45-50W. Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie dla karty ile tych wideo jest.

 

// edit: Ok udało się uruchomić wentylatory jak odpaliłem jeszcze dodatkowo film mp4 z kompa w rozdzielczości 3440x1440. No ale nie słychać ich praktycznie.

Pobór na chwilę stuknął 80W przy otwieraniu filmu mp4 (z tył ciągle 14 przeglądarek z yt/tw) i jest cały czas na 55-60W, temperatura rdzenia 35C.

Edytowane przez sovas
Opublikowano
11 minut temu, ket_rab napisał(a):

Jeszcze ciekawe jakie tam procesy w tle działają jak 80W poboru.

No mi się trochę dużo wydaje, nie wiem może ma więcej monitorów o wyższej rozdzielczości.

 

U mnie jak odpale po lewej YT i po prawej MP4 z kompa to bierze 55-60W max i się nie kręci.

 

 

Opublikowano
7 godzin temu, Boldwyn napisał(a):

Kilka osób pisało do supportu Asusa (w tym ja) przy okazji wymiany pasty w serii 40x0 i zawsze odpowiadali, że usunięcie plomby nie anuluje gwarancji. Chyba, że coś się zmieniło.

image.thumb.png.055da2f2f48417339dbc6d7363907d89.png

 Mi odpowiedzieli że gwarantem jest sklep i to oni mogą odrzucić gwarancje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...