Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
20 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Sou Shibo kiedyś wspomniał:

Że to i tak niema odzwierciedlenia bezpośredniego na ceny bo MSRP na terenie polski nvidia przelicza według swojego przelicznika.

NV ma swój przelicznik, lecz nie będzie tajemnicą taką, że przy kursie do dolara 4 zł to ten przelicznik wynosi w okolicach 5, a z kolei przy 5 zł za dolara takowy przelicznik był blisko 6.

  • Sad 1
Opublikowano
1 minutę temu, Spl97 napisał(a):

NV ma swój przelicznik, lecz nie będzie tajemnicą taką, że przy kursie do dolara 4 zł to ten przelicznik wynosi w okolicach 5, a z kolei przy 5 zł za dolara takowy przelicznik był blisko 6.

W takim scenariuszu zapłacimy znacznie mniej, raczej brałbym pod uwagę odwrotny scenariusz.

Opublikowano
10 minut temu, Spl97 napisał(a):

NV ma swój przelicznik, lecz nie będzie tajemnicą taką, że przy kursie do dolara 4 zł to ten przelicznik wynosi w okolicach 5, a z kolei przy 5 zł za dolara takowy przelicznik był blisko 6.

Podatek VAT.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, sideband napisał(a):

90 to tak inaczej to nadal nie są Titany, które mają odblokowane wydajność w aplikacjach Pro i inne zblokowane funkcjonalności.

Tylko co nazywasz "aplikacjami Pro"? CAD simensa? Czy pakiet Adobe do montażu czy edycji zdjęć?

 

W sumie to aplikacjami PRO będą nawet minery do krypto-walut.

Edytowane przez Auberon
Opublikowano

Spodziewam się ze NV jednak uczy się na błędach i RTX 5080 będzie w MSRP 999$ bo inaczej będzie taka sama porażką jak RTX 4080 non-SUPER.

 

RTX 5090 pewnie droższa proporcjonalnie do ilości jednostek.

Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

Przykładowo Solidworks, Catia, Siemens NX.

Nadal zostaje rynek grafików 3D i 2D, montażystów video od kręcenia wesel i komunii.

Zarobkowe wykorzystywanie RTx to nawet kopanie kryptowalut.

Do uruchomienia tych aplikacji nie potrzeba żadnej certyfikacji a od dawna wiadomo że Quadro od GeForce różniły się biosem i rozmiarem VRAM.

 

Jeśli ten rynek nie jest większy od zastosowań  przemysłowych jakie podałeś.

 

Kompletnie w tym wszystkim pomijamy rynek Data miningu i związanego z tym boomu AI.

 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

$ spadnie i będzie po 3.8zł a nvidia będzie trzymać swój kurs na poziomie 5-6zł ;) 

To się znajda cwaniacy którzy będą kupować palety kart za USD a sprzedawać za EURO.

Inkasując ładny procent zysku.

Edytowane przez Auberon
Opublikowano
3 minuty temu, Auberon napisał(a):

To się znajda cwaniacy którzy będą kupować palety kart za USD a sprzedawać za EURO.

Inkasując ładny procent zysku.

Trzeba też zaznaczyć że w Niemczech, UK i Francji za taką samą kartę w przeliczeniu na pln zapłacimy 10% mniej.

Czasem bardziej się opłaca kupić z niemieckiego amazona niż z polskiego marketu.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

$ spadnie i będzie po 3.8zł a nvidia będzie trzymać swój kurs na poziomie 5-6zł ;) 

Nvidia nic nie trzyma oprócz ich FE, które i tak przeważnie z lupą szukać bo są małe rzuty.

Reszta kart to dystrybutorzy przeliczają z $ + ich marże, następnie sklep dolicza VAT 23% i swoją marże.

Sklep jak duży może być również dystrybutorem, czyli brać bezpośrednio od np. ASUSA itd.

 

W DE jest taniej bo po pierwsze niższy VAT, a po drugie większy rynek, więcej sztuk zamawianych i przez to sklepy dystrybutorzy mają dodatkowo trochę lepsze ceny zakupu.

Edytowane przez lukadd
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, lukadd napisał(a):

Nvidia nic nie trzyma oprócz ich FE, które i tak przeważnie z lupą szukać bo są małe rzuty.

Reszta kart to dystrybutorzy przeliczają z $ + ich marże, następnie sklep dolicza VAT 23% i swoją marże.

Sklep jak duży może być również dystrybutorem, czyli brać bezpośrednio od np. ASUSA itd.

Nvidia też narzuca cenę producentom po jakiej kwocie mogą kupić GPU. 

Im taniej sprzedadzą producentom komponenty tym tańsze będą karty.

 

Zobacz sobie na oficjalne sklepy producentów, w wielu przypadkach jest drożej niż w np. xkom, morele.

Tutaj bardziej chodzi o efekt skali i brak zabawy producentów z konsumentami.

 

Trzeba też dodać że producenci zbytnio nie chętnie tworzą swoje własne sklepy internetowe w polsce.

A jak już tworzą to windują ceny.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
1 minutę temu, P.Wiśnia napisał(a):

Nvidia też narzuca cenę producentom po jakiej kwocie mogą kupić GPU. 

Im taniej sprzedadzą producentom komponenty tym tańsze będą karty.

 

Zobacz sobie na oficjalne sklepy producentów, w wielu przypadkach jest drożej niż w np. xkom, morele.

Tutaj bardziej chodzi o efekt skali i brak zabawy producentów z konsumentami.

Oni nie mogą konkurować ze swoimi klientami inaczej będzie jak z ... 3DFX.

Opublikowano
3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Przecież jak włączysz DLSS w 4K to renderujesz dokładnie albo w 1440p albo 1080p :hihot:

3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Oczywiście, że renderujesz, lekko tracisz na wydajności przez to ze karta musi zrobić jeszcze trochę obliczeń względem DLSS, ale nie zmienia to faktu ze wydajność jest zbliżona do 2K/2,5K bez DLSS.

To zależy od danej gry a różnica w wydajności potrafi być naprawdę duża.

Horizon Zero Dawn Remastered, ustawienia Ultra, 1440p: 118 FPS, 4K DLSS Q: 91 FPS czyli aż o 23% mniej.

Wynika to głównie z tego, że wolumetryczne oświetlenie i cały post-processing są obliczane w rozdzielczości wyjściowej. Wpływ na wydajność ma również to, że przy DLSS używa się wyższego poziomu próbkowania tekstur.

  • Upvote 2
Opublikowano
1 minutę temu, P.Wiśnia napisał(a):

Głupoty, w Polsce nie mogą ale w stanach czy nawet Niemcach to mogą?

Nie rozumiesz, nie mogą bo inaczej nie spodoba się to klienteli i zwyczajnie się wymiksują z interesu.

Jeśli sklepy nie będą chciały sprzedać kart danego vendora to vendor pójdzie  z torbami.

 

Tu chodzi o zaufanie; jak raz "wydymasz" klientów to ich stracisz.

 

A to tak na prawdę od dobrej woli sklepów zależy czy dany produkt się w nim znajduje.

 

Przez lata w Biedrze nie było Pepsi tylko wyłącznie Coca-cola bo się obie firmy nie dogadały...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jeśli postawisz obok obecnego monitora to pewnie dostrzeżesz różnicę, bo nie dość że niestandardowy subpixel to jeszcze PPI mniejsze. Ale raczej nic co by przeszkadzało na co dzień w pracy, nawet u programisty działającego z kolorowym tekstem w IDE.   Przy subpixelach RGBW tekst czarno na białym jest w miarę ok, ale pewne dziwne kombinacje kolorów, na przykład biały tekst na pomarańczowym tle faktycznie są mniej czytelne. Choć ten nowy monitor ma mieć RGWB, więc jeszcze inaczej.   
    • Jedynka za darmo przez 24h od 17.00   https://store.epicgames.com/pl/p/kingdom-come-deliverance
    • Kurde nie pamiętam by taka grafika była w tej grze
    • To tak nie działa. dB/mW, czyli efektywność słuchawek mówi, jak głośno one zagrają z 1mW mocy. Taka informacja sama w sobie w praktyce niczego o słuchawkach nie mówi, bo nie wiadomo, jak łatwo albo trudno ów 1mW jest im dostarczyć. Brakuje tutaj informacji o ich impedancji. Ponadto to jest bardzo duże uproszczenie, bo te parametry podaje się zwyczajowo dla tonu prostego 1kHz, a muzyka składa się z wielu innych częstotliwości, dla których parametry słuchawek będą się różnić. To nie są liniowe zależności. Dlatego dobry przykład podał @Yahoo86 wraz z kompletem informacji i wówczas widać, że żadnej elektrowni tutaj nie potrzeba. W związku z powyższym liczby, które tutaj podałeś, pokazują właśnie, że oba te modele słuchawek są tak samo łatwe do napędzenia. Pomimo różnicy 1.56mW vs 0.38mW, VRMS dla tego samego SPL jest bardzo zbliżony. Dlaczego? Bo te słuchawki mają inną impedancję. Wzmacniacz nie "puszcza mocy" w słuchawki, tylko wytwarza różnicę potencjałów między + i -. 2V RMS to jest wartość w zasięgu przeciętnej integry czy dobrego laptopa.   Jest to dość, aby napędzić każde "normalne" słuchawki. Mój przenośny FiiO M11 Plus ma jakieś 5V RMS i bez problemu radził sobie z pierwszą wersją HiFiMAN Arya, które uchodzą za słuchawki trudne do napędzenia. Z kolei stacjonarny wzmak RME ADI 2 DAC oferuje 10V RMS i jest to dość nawet dla najbardziej topornych konstrukcji, o ile ktoś nie chce się ogłuszać muzyką. Napędzam nim wspomniane planary HiFiMANa i nigdy nawet nie włączyłem high power mode. Z laptopa faktycznie głośno się nie dało.   Wciąż trzeba pamiętać o wspomnianych wcześniej uproszczeniach. Parametry dla 1kHz to jedno, a praktyka drugie. Człowiek słabo słyszy niskie tony, więc nagrania często mają ten rejestr podbity o 10-15dB. Do tego wiele ludzi robi EQ w kształcie uśmiechniętej buźki, dorzucając kolejne 5dB na basie. W efekcie mamy sytuację, w której potrzeba 100 razy więcej mocy w porównaniu do podawanej teorii. Ostatnia sprawa to to, że wiele stron internetowych nie odróżnia skuteczności/ efektywności słuchawek od ich czułości i radośnie zamienia te wartości.
    • Ja myślę że sytuacja 5080 vs 4090 będzie podobna jak 4070 vs 3090. Pokażą że z nowym DLSS 5080 jest na poziomie 4090 bez nowego dlss.   Mają tutaj już mniejsze pole manewru niż przy 4070 vs 3090 bo FG dawał dużego boosta, rzędu 30-40% do ilości FPS. Wątpię że powtórzą taki wzrost używając kompresji, chyba że będzie to nierealny test gdzie 4090 przekroczy 24 GB użycia a 5080 z kompresją zmieści się w 16 GB. Ale to nierealne w rzeczywistości, więc musiałby to być jakiś abstrakcyjny przykład rzędu 1 na 1000 sytuacji.   Mój strzał to 5080 +/- 5% vs 4090 w niższych rozdzielczościach, w zwykłym rasterze w 4K bez DLSS dostanie po dupie od 4090 tak jak 4070 vs 3090. Na korzyść 5080 niższy pobór energii i odtrąbią sukces.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...