davids80 3 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Może komuś się przyda... https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/stalker-2-pc-ustawienia-grafiki-jak-zwiekszyc-fps 2
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) Strasznie ubogi ten bestiariusz jak na tak duży tytuł Dla porównania Metro Exodus które jest dużo mniejsze Edytowane 24 Listopada 2024 przez azgan
Reddzik 2 765 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) 57 minut temu, Devils1100 napisał(a): Ciekawe czy da rade to odratowac jeszcze ;[ Na szybko wpadłem na taki pomysł. Spróbuj wymieszać tak: Tekstury Wysokie, Odległość Widzenia Daleka. Cienie i te oświetlenia spróbuj dać na Niskie, resztę średnia. Zaraz sprawdzę, ale tekstury wydają się być najbardziej zasobożerne, właśnie odkryłem ciekawą rzecz, porobiłem mały test polatałem poza miastem, miasto, zaś poza, i powrót, tak żeby vram latał jak szalony, zaglądałem w pda, mapa, do budynku i wyjście, trochu mi zeszło, prawie godzinka, nic nie wywaliło, ustawiłem wyższe detale tekstury średnie, włosy niskie, zasięg rysowania średnie, ale cieniowanie, oświetlenie dałem na epic, odbicia zostawiłem na wysokie, dałem lock na 30fps w RTSS- bo ustawienie blokady w grze jest skopane, tak jak 60fps nie działa, tak w RTSS co się instaluje w raz msi afterburner, jest ładny sztywny frametime, nie licząc dropów 2-3fps jak się zbliża do miasta, w samym mieście jest raczej w porządku, dałem Epic jakość motion blura, i 40% siły, i choć nienawidzę motion blura i miałem go wyłączonego, tak teraz przy lepiej wyglądającej grafice i otoczeniu dzięki cieniowaniu i oświetleniu da się obejść, na razie takie pierwsze przemyślenia i nie wywaliło ani razu maks 7.7GB z groszami, nie dobiło do 7.8GB vramu. Co ważne DLSS jakość, a nawet balans podbiłem z dlss wydajność, ale wiadomo, bo nie celuję w wyższy fps, więc mam większy pułap. Ale tekstury będzie problem ustawić, miałem już wszystko na średnie, plus tekstury i materiały na wysokie i miałem memory leaki, choć może to zależy jak długo grałem i od innych czynników. Edytowane 24 Listopada 2024 przez Reddzik
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) To te momenty gdzie jesteś porobiony 😉 Edytowane 24 Listopada 2024 przez azgan
Jaycob 1 934 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Ale ta gra dziwaczny balans gameplayowy. Przez 90% czasu lata się po pustawych terenach, ale są i takie misje, że robi się z niej pieprzone Call of Duty, gdzie musiałem zabić ze 100. 1
Reddzik 2 765 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 1 godzinę temu, Devils1100 napisał(a): Na szybko wpadłem na taki pomysł. Spróbuj wymieszać tak: Tekstury Wysokie, Odległość Widzenia Daleka. Cienie i te oświetlenia spróbuj dać na Niskie, resztę średnia. Sprawdziłem, chyba jednak tekstury mogą coś mieszać, bo przecież przed momentem jak testowałem w.w opcje graficzne z lockiem na 30fps, to nie miałem spadku do 19fps i takiego rwania jak zbliżałem się do miasta, ogólnie gra nie wygląda lepiej, lepiej coś innego ustawić wyższego niż tekstury, szczególnie lepiej dać dlss np jakość i tekstury średnie niż balans i tekstury wysokie. Ogólny odbiór gry się poprawia. screeny w spoilerze, by nie zaśmiecać Spoiler za miastem, droga skąd przychodzimy pierwszy raz, dlss jakość, za krótko ganiałem by była widoczna zmiana na vramie. miasto dlss jakość dlss balans
Frog67 389 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Stalker2 to jest chyba pierwsza gra od bardzo dawna gdzie każdy preset tekstur jest lepszy i wdać rożnice nawet EPIC przy High wygląda zauważalnie lepiej, a nie jak w większości gier gdzie między Ultra a High nie widać różnicy jest tak kosmetyczna że trzeba okiem po ekranie.
Strilok 342 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 @azgan to prawda gra ma świetnie zaprojektowane miejscówki co może naprawdę się podobać. Ale co z tego jak ten świat nie żyję. Nie widać tam praktycznie życia. Wszystko co może się tam wydarzyć jest oskryptowane i zazwyczaj w momencie gdy zbliżamy się do znaczniki misji. Dalej bardzo ubolewam nad tym A-Life gdzie szumnie zapowiadali rewolucję w tym aspekcie, a mamy klapę. Takie zwiedzanie świata w którym nic ciekawego się nie dzieje w pewnym momencie nuży. Na duży plus mapa bez doczytywania. Feeling strzelania i od biedy można powiedzieć że fabuła. I to jest praktycznie tyle z plusów. Z minusów optymalizacja, bugi, bugi i jeszcze raz bugi, które są do przeżycia. Jednak powtarzanie poprzednich błędów z poprzedniej odsłony że nie możesz wykonać misji fabularnej to klapa całkowita. Moim zdaniem krok wstecz względem poprzednich odsłon. Może i dostosowali oprawę do dzisiejszych standardów, chociaż moim zdaniem można było więcej wyciągnąć z UE5. O AI nie wspomniałem. Nie ma to jak podczas strzelaniny wskoczyć na samochód aby mutanty nie miały pojęcia gdzie jesteśmy. Od razu chowają się lub rozpraszają. Pijawka krążyła wokół samochodu podczas gdy ja ją normalnie z shootguna porobiłem. Nie próbowała wskoczyć na samochód. Biegała radośnie sobie i robiła za tarczę do pocisków. Co do mutantów to mogli jednak popracować nad tym dłużej. Mieli projekty z poprzednich części i modów. Dlaczego tego nie wdrożyli? Dlaczego nie zaprojektowali czegoś dodatkowego? Bo na pewno wymówka typu nie mieliśmy czasu jest tutaj nie na miejscu. Wystawiłem grze ocenę 5/10 i nadal ją podtrzymuję, co więcej gra zaczyna mnie irytować i nużyć. A to nie jest dobra prognoza w dłuższej perspektywie czasu. 1 2
Jaycob 1 934 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Odnośnie gunplayu, to przeciwnicy mają wallhacki Dokładnie wiedzą, gdzie jestem, dokładnie wiedzą, gdzie rzucić granat nawet jak się od nich oddali. Osłony prawie nie istnieją. Stealth nie działa. W mutanty to trzeba władować tony ołowiu. Zero balansu.
Strilok 342 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) 10 minut temu, Jaycob napisał(a): Odnośnie gunplayu, to przeciwnicy mają wallhacki Dokładnie wiedzą, gdzie jestem, dokładnie wiedzą, gdzie rzucić granat nawet jak się od nich oddali. Osłony prawie nie istnieją. Stealth nie działa. W mutanty to trzeba władować tony ołowiu. Zero balansu. Dokładnie tak jest. W poprzedniej odsłonie mieliśmy poziom głośności i na tej podstawie przeciwnicy mogli nas usłyszeć i wiedzieć o naszej obecności. Tutaj tego nie ma. Skradam się na kuckach do jakieś pierwszej lepszej stodoły. Idę koło ściany, a mięsacze radośnie wybiegają ze stodoły i mnie atakują. Balans mutantów tutaj tragedia. Chimera nie do zabicia. Dodatkowo nie zrobili stref gdzie potencjalnie może pojawić się pijawka. Teraz może być wszędzie i czasem gęsto jest i 2 lub 3 na początkowych etapach. Tragedia. co robi standardowo nasz przeciwnik humanoidalny? No co oddaje strzał i od razu wali granatem. Nawet jak jesteś gdzieś na silosie tylko po to aby granat się od niego odbił i wylądował wybuchający mu na łbie. Takie jest AI tutaj. Wykończyć w ten sposób można grupkę bandytów. AI nie radzi sobie z określeniem wysokości na której się znajdujemy. Dla nich to teren płaski i uj. Edytowane 24 Listopada 2024 przez Strilok 2
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 18 minut temu, Strilok napisał(a): @azgan to prawda gra ma świetnie zaprojektowane miejscówki co może naprawdę się podobać. Ale co z tego jak ten świat nie żyję. Nie widać tam praktycznie życia. Wszystko co może się tam wydarzyć jest oskryptowane i zazwyczaj w momencie gdy zbliżamy się do znaczniki misji. Dalej bardzo ubolewam nad tym A-Life gdzie szumnie zapowiadali rewolucję w tym aspekcie, a mamy klapę. Takie zwiedzanie świata w którym nic ciekawego się nie dzieje w pewnym momencie nuży. Na duży plus mapa bez doczytywania. Feeling strzelania i od biedy można powiedzieć że fabuła. I to jest praktycznie tyle z plusów. Z minusów optymalizacja, bugi, bugi i jeszcze raz bugi, które są do przeżycia. Jednak powtarzanie poprzednich błędów z poprzedniej odsłony że nie możesz wykonać misji fabularnej to klapa całkowita. Moim zdaniem krok wstecz względem poprzednich odsłon. Może i dostosowali oprawę do dzisiejszych standardów, chociaż moim zdaniem można było więcej wyciągnąć z UE5. O AI nie wspomniałem. Nie ma to jak podczas strzelaniny wskoczyć na samochód aby mutanty nie miały pojęcia gdzie jesteśmy. Od razu chowają się lub rozpraszają. Pijawka krążyła wokół samochodu podczas gdy ja ją normalnie z shootguna porobiłem. Nie próbowała wskoczyć na samochód. Biegała radośnie sobie i robiła za tarczę do pocisków. Co do mutantów to mogli jednak popracować nad tym dłużej. Mieli projekty z poprzednich części i modów. Dlaczego tego nie wdrożyli? Dlaczego nie zaprojektowali czegoś dodatkowego? Bo na pewno wymówka typu nie mieliśmy czasu jest tutaj nie na miejscu. Wystawiłem grze ocenę 5/10 i nadal ją podtrzymuję, co więcej gra zaczyna mnie irytować i nużyć. A to nie jest dobra prognoza w dłuższej perspektywie czasu. Świt jest martwy i to czuć, biegasz jak po makiecie Zony. W poprzednich częściach eksploracja była ciekawsza, na każdym kroku coś się działo zaskakującego przez co gameplay był bardziej urozmaicony i nie było to tylko latanie od znacznika do znacznika żeby z kimś pogadać. Niestety S.T.A.L.K.E.R 2 pod tym względem to jest regres i spore rozczarowanie a to był jeden z bardziej wyróżniających elementów.
caleb59 1 621 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Odnośnie skradania się to podczas loadingu widać te różne podpowiedzi i natrafiłem na jedną, która sugerowała by podkradać się podczas deszczu co czyni nasze kroki niesłyszalnymi dla przeciwników. Wychodzi na to, że miało być skradanie ale chyba coś nie pykło skoro została podpowiedź podczas loadingu, a faktycznie w grze to nie działa. 2 1
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 20 minut temu, Jaycob napisał(a): Odnośnie gunplayu, to przeciwnicy mają wallhacki Dokładnie wiedzą, gdzie jestem, dokładnie wiedzą, gdzie rzucić granat nawet jak się od nich oddali. Osłony prawie nie istnieją. Stealth nie działa. W mutanty to trzeba władować tony ołowiu. Zero balansu. Szkoda nawet to komentować co zrobili z AI a raczej praktycznie jego brakiem gdzie walka stanowiła wyzwanie nie dlatego że przeciwnicy byli gąbkami na pociski mającymi wallhacka Już pomijam to że nie pojawiali się z dupy za plecami w promieniu 50m bo tak 2
Phoenix. 4 722 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Poki co to ta gra to totalna wydmuszka, jednak to o czym piszecie w teori mozna w przyszlosci naprawic, a poki co trzeba czekac. No ale jak widac ludzie lubia w takie guano grac 1 1
Strilok 342 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Całe GSC Game World. Tworzą grę całą dekadę i nigdy choć w połowie dopracowaną. Zawsze coś. Przy pierwszej części zwalili na wydawcę THQ że ich popędzał i nie ukończyli całego projektu. Teraz widać że mamy mapkę z połowicznie działającą fabułą i questami. Ale każdy inny system leży i kwiczy jak mięsacz w oborze
Joloxx9 941 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Wow ktoś już naprawił wchodzenie na obiekty 1 2 3
Jaycob 1 934 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Poziom GP zachowany. Widać jak MS stara się o swoje studia, aby tylko gra była w GP, a w jakim stanie to już nikogo nie obchodzi. 1 2
DżonyBi 1 969 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 @Jaycob Do mnie to dotarło jak wypuścili Halo Infinite. 1
Jaycob 1 934 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 2 minuty temu, Joloxx9 napisał(a): Wow ktoś już naprawił wchodzenie na obiekty Elitarny żołnierz, a nie potrafi przez murek przeskoczyć. 1
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 2 minuty temu, Jaycob napisał(a): Poziom GP zachowany. Widać jak MS stara się o swoje studia, aby tylko gra była w GP, a w jakim stanie to już nikogo nie obchodzi. Ostani dobry tytuł od Microsoftu to były Gearsy 5 i Forza Horizon 5 a później zaczęło się Redfall, Starfield, Forza Motorsport, Microsoft Flight Simulator 2024, S.T.A.L.K.E.R 2 jedynie Call of Duty: Black Ops 6 w miarę dowieźli ale też z problemami
Strilok 342 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 Johny widząc stan techniczny Stalkera i bugi rozkłada ręce 2
Jaycob 1 934 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) 31 minut temu, azgan napisał(a): Ostani dobry tytuł od Microsoftu to były Gearsy 5 i Forza Horizon 5 a później zaczęło się Redfall, Starfield, Forza Motorsport, Microsoft Flight Simulator 2024, S.T.A.L.K.E.R 2 jedynie Call of Duty: Black Ops 6 w miarę dowieźli ale też z problemami A Spencer liczył, że to będzie gra roku. Śmieją się z Soniarzy, że ich exy to samograje, ale szczerze wolę 100x bardziej ich gry (większość z nich) niż te MS. Przynajmniej na premierę nie ma takich cyrków. Edytowane 24 Listopada 2024 przez Jaycob 2
azgan 1 127 Opublikowano 24 Listopada 2024 Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) 12 minut temu, Jaycob napisał(a): Elitarny żołnierz, a nie potrafi przez murek przeskoczyć. Ale po co jak inne S.T.A.L.K.E.R.Y same wbiegają pod lufę? Dopasowali gameplay pod AI 😆 i wszystko się zgadza, tak ma być 😉. Edytowane 24 Listopada 2024 przez azgan 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się