ODIN85 464 Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu 7 godzin temu, MJRegul napisał(a): @pieciak ja uważam, że jakakolwiek eksploracja w tej grze na dziś dzień sensu nie ma, chyba tylko by ustawić wszystko na max, wgrać mody i cykać screeny Dla mnie teź bez sensu coś tam szukać bo potem załadowany jak wielbłąd trzeba walić kilometry a idziemy tak wolno że szkoda gadać.
azgan 624 Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu 14 godzin temu, dawidoxx napisał(a): Niestety ale mi po ok 20h już się przejadła.. Może dlatego że zamiast robić fabule to biegałem po świecie i szukałem fantów i robiłem misję poboczne. Parę potworów na krzyż plus te same ataki, pusty nudny świat w którym nawet ciężko spotkać innych stalkerow ale za to mamy respawny wrogów na plecach 😁 Nie ma bata żeby to coś dostalo multiplayer - bankowo się z tego wycofają.. nie mam pojęcia co by miało przyciągnąć i zatrzymać w multi ludzi jak oni nawet w singlu nie potrafią ogarnąć jakiś sensownych aktywności. U mnie leci z dysku i odpalę może za kilka miesięcy. Syf jakich mało a oceny 8/10 na golu to już nie śmieszny żart Mam podobne odczucia i wrażenia 1
Joloxx9 320 Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu 9 godzin temu, Frog67 napisał(a): Takie tam porównanie Nie widze zadnej roznicy, downgrade nie bylo 2 2
Lameismyname 66 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Dobrą robotę robi żółta skrzynia dostępna w różnych osadach/blisko sprzedawców. Warto tam zrzucać nieużywany chwilowo gear, dzięki czemu mamy dostęp do niego w różnych lokalizacjach.
azgan 624 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu S.T.A.L.K.E.R. 2 UE5 vs S.T.A.L.K.E.R. X-Ray Engine - porównanie oświetlenia dynamicznego i 15 lat różnicy 🤭 1
Isharoth 208 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu (edytowane) HP mutantów jest ok. Mięsacze nigdy nie były zbyt twarde. W SoC wycinałem je z początkowego pistoletu. Nibyolbrzymy i Chimery nadal mają tonę HP. Na Chimerę musiałem zużyć z 40 przebijających pocisków do strzelby (Cracker). Fajne te niektóre nutki w radiu. 46 minut temu, azgan napisał(a): i 15 lat różnicy 🤭 Latarka sprawia że grafika w grze cofa się o jedną generację. Strasznie spłaszcza oświetlenie w pomieszczeniach. Z wyłączoną latarką gra wygląda znacznie lepiej i klimatyczniej. Niestety jednak miejscami zbyt ciemno, więc latarka mimo wszystko jest wymagana. Nie rozumiem czemu nawet cienie od latarki są wyłączone. Jest na to mod i nie ma raczej większego wpływu na wydajność. @azgan @dawidoxx Btw. jak próbujecie eksplorować dosłownie wszystko to nie dziwię się że się nudzicie. Stalker to nie są gry typu Ubi gdzie masz nieskończony ekwipunek i zbierasz wszystkie śmieci i grindujesz znaczniki na mapie. Nie potrzeba wam 1000 apteczek i 10000 bandaży. Musicie po prostu przetrwać i szukać sposobów na zarobek. Co nie zmienia faktu, że w późniejszej części gry nie ma zbyt dużo do roboty jeśli chodzi o poboczne aktywności. Grze daleko do ideału pod względem technicznym, ale pod względem gameplayu jest to stary dobry Stalker minus A-Life (nad czym ubolewam, ale nadal oszukuję się że to naprawią ). Wiedziałem że sporo osób się odbije, bo jest to seria niszowa i specyficzna. W dodatku GSC słabo sobie poradziło z wdrożeniem nowych graczy w lore i fabułę serii. Te gry nigdy mocno fabułą nie stały, była ona słabiej zarysowana i stała sobie gdzieś tam z boku. Stalker 2 stawia na fabułę odrobinę mocniej, albo przynajmniej sprawia takie wrażenie. Skif jest w Zonie kotem (czyt. świeżakiem) i dopytuje innych o wiele rzeczy. Ale z perspektywy osoby która grała w starsze części serii, powiem wam że i tak mało co zrozumiecie. Nie ogarniecie o co chodzi z Monolitem i Spełniaczem Życzeń, nie ogarniecie jak ważnymi postaciami są Strielok czy Szrama. Nie ogarniecie zależności między frakcjami np. Wolność i Powinność. Ba, nawet nie ma w PDA bestiariusza mutantów jakie już spotkaliśmy/zabiliśmy, czy krótkich opisów różnych pojęć i frakcji. To wszystko zostało niestety słabo wytłumaczone nowym graczom. Mi się fabuła podoba, bardzo polubiłem Fausta i jego backstory. Ale nowy gracz nie ma szansy tego ogarnąć... Edytowane 6 godzin temu przez Isharoth 2 1 1
Joloxx9 320 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu 48 minut temu, Isharoth napisał(a): Latarka sprawia że grafika w grze cofa się o jedną generację. Strasznie spłaszcza oświetlenie w pomieszczeniach. Z wyłączoną latarką gra wygląda znacznie lepiej i klimatyczniej. Niestety jednak miejscami zbyt ciemno, więc latarka mimo wszystko jest wymagana. Nie rozumiem czemu nawet cienie od latarki są wyłączone. Jest na to mod i nie ma raczej większego wpływu na wydajność. Latarka i cale oswietlenie w dwojce wygladaja jakbysmy sie cofneli o 10 lat, albo i wiecej patrzac na to, ze 10 lat temu gry wykorzystywaly dynamiczne oswietlenie. Nie rozumiem, jak cos takiego moglo byc pominiete w grze, ktora stoi wlasnie klimatem, gra swiatel dodala by jeszcze wiecej. Nie wiem jak mozna wydac gre na UE 5, ktory to juz od wersji 3'ciej(z 2006 roku ) obslugiwal tak zaawansowane oswietlenie i cieniowanie, ze glowa mala. 53 minuty temu, Isharoth napisał(a): @azgan @dawidoxx Btw. jak próbujecie eksplorować dosłownie wszystko to nie dziwię się że się nudzicie. Stalker to nie są gry typu Ubi gdzie masz nieskończony ekwipunek i zbierasz wszystkie śmieci i grindujesz znaczniki na mapie. Nie potrzeba wam 1000 apteczek i 10000 bandaży. Musicie po prostu przetrwać i szukać sposobów na zarobek. Co nie zmienia faktu, że w późniejszej części gry nie ma zbyt dużo do roboty jeśli chodzi o poboczne aktywności. Grze daleko do ideału pod względem technicznym, ale pod względem gameplayu jest to stary dobry Stalker minus A-Life (nad czym ubolewam, ale nadal oszukuję się że to naprawią ). Wiedziałem że sporo osób się odbije, bo jest to seria niszowa i specyficzna. Tutaj chyba wlasnie, jest jeden z problemow Stalkera. Ta gra byla kultowa, ale dla dosc waskiego grona odbiorcow, teraz z racji, ze wyszla duga czesc nakrecono hype, gdzie ludzie w wiekszosci nie znali jedynki i mamy taka dosc dziwna sytuacje przez to. Sam bylem fanem stalkera swojego czasu, choc nie powiem, nie bawilem sie nie wiadomo jak w modowanie, duzo wiecej czasu spedzilem w podstawce i dodatkach bez modow. Ludzie troszke za duzo sobie naobiecywali chyba. 1
Phoenix. 370 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu 19 minut temu, Joloxx9 napisał(a): Nie rozumiem, jak cos takiego moglo byc pominiete w grze, ktora stoi wlasnie klimatem, gra swiatel dodala by jeszcze wiecej. Tutaj zwyczajnie brakło czasu i goniace terminy, ta gra powinna wyjsc za rok, a moze i dwa lata. 1
maras2574 127 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Cholera, żeby tylko się dało na nim jeździć 2 1
DITMD 163 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Godzinę temu, Joloxx9 napisał(a): Tutaj chyba wlasnie, jest jeden z problemow Stalkera. Ta gra byla kultowa, ale dla dosc waskiego grona odbiorcow, teraz z racji, ze wyszla duga czesc nakrecono hype, gdzie ludzie w wiekszosci nie znali jedynki i mamy taka dosc dziwna sytuacje przez to. Sam bylem fanem stalkera swojego czasu, choc nie powiem, nie bawilem sie nie wiadomo jak w modowanie, duzo wiecej czasu spedzilem w podstawce i dodatkach bez modow. Ludzie troszke za duzo sobie naobiecywali chyba. Ludzie którzy nie grali w poprzednie części, nie wiedzą na co się piszą. Z kolei ci którzy grali, a potem przerzucili się na Gammę czy Anomaly, również są rozczarowani, bo gra wydaje im się zbyt mało hardcorowa i brakuje jej elementów które znają z tych modów. Wiele osób zapomniało jednak, że żadna z gier z serii S.T.A.L.K.E.R. nigdy nie była dopracowana czy dopieszczona. Co więcej, pierwszy S.T.A.L.K.E.R. w dużej mierze przyczynił się do powstania terminu "eurojank". Te gry zawsze były przeciętnymi shooterami pełnymi błędów, ale nadrabiały atmosferą i klimatem. Dokładnie to samo oferuje druga część, a przynajmniej dla mnie. 1 1
Jaycob 397 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu Co nie znaczy, że należy tkwić w tej erze sprzed 15 lat.
Frog67 188 Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu 7 godzin temu, Tooth napisał(a): Zagraj sobie na najtrudniejszym wtedy nie będziesz kosił Z ciekawości sobie przełącze ale nie spodziewam się że zobacze kolosalne różnice. Oczywiście nie omieszkam napisać bo czuje że jeżeli będzie jakaś różnica to w przypadku shootguna będzie to jeden strzał więcej a PTM może kilka kulek.
Crew 900 99 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu W anomaly custom ktoś gra? Próbuje wgrać tego moda i postępuje zgodnie z instrukcją ale coś nie chce działać. https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/modular-compass-minimap-extension I gdzie mogę zwiększyć udźwig? Bo wszędzie próbuje i dalej lipa. Może temat stworzyć do tego moda...
ibizpl 9 Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu 22 minuty temu, Crew 900 napisał(a): W anomaly custom ktoś gra? Próbuje wgrać tego moda i postępuje zgodnie z instrukcją ale coś nie chce działać. https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/modular-compass-minimap-extension I gdzie mogę zwiększyć udźwig? Bo wszędzie próbuje i dalej lipa. Może temat stworzyć do tego moda... Dobry pomysł, zerknąłem na szybko i tą wersję custom chyba nie łatwo zainstalować, masę problemów ludzie z tym mają, jeżeli masz na to sposób to podeślesz info jak to zainstalowałeś ( może faktycznie najlepiej już w nowym temacie to ogarniać ) ?
blabla123 89 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) W dniu 1.12.2024 o 09:54, Sobtainer napisał(a): Ustawcie sobie włosy na low, u mnie to właśnie powodowało ogromne spadki fpsów podczas grania, nawet cutscenki potrafiły do 5 fpsów spaść i to właśnie przez włosy na epickim. To mówisz, że w nowym patchu wszyscy będą łysi? Edytowane 2 godziny temu przez blabla123 literówka 1
ODIN85 464 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Serio by mogli zrobić opcjonalną szybką podróźm z mapy chociaż do tych głównych miast. Im bliżej końca tym te odległości są bardziej absurdalne
JeanPepin 35 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 2 minuty temu, ODIN85 napisał(a): Serio by mogli zrobić opcjonalną szybką podróźm z mapy chociaż do tych głównych miast. Im bliżej końca tym te odległości są bardziej absurdalne to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie Spoiler a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze?
pieciak 34 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 8 minut temu, JeanPepin napisał(a): to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie Ukryj zawartość a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze? Spoiler 34 misje a ta z dugą jest 19
ODIN85 464 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 17 minut temu, JeanPepin napisał(a): to jest mój największy zarzut w sumie jeżeli chodzi o gameplay, moje tempo przechodzenia tego tytułu znacznie spadło w ostatnich kilku dniach, mimo iż niby dużo zaczelo się dziać nagle w zonie, robie jakiegoś questa, 1,5 km dalej zapieprzaj, robie tego questa, kolejny kilometr, oczywiście po drodze czesto zostawiają jakąś skrytke do ogarniecia..no ale to jest słabe. w konsekwencji zaczyna mnie tytuł męczyć, sciagnalem w koncu moda że mogę 500 kg nosić, dzieki temu przynajmniej b wolno się męczę zap****ąc jak Forrest Gump po mapie Ukryj zawartość a mam teraz atak na Duge, daleko do końca jeszcze? To potem jest 3.3km 1
aureumchaos 129 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) no przecie jest fast travel... https://www.ppe.pl/poradniki/357201/stalker-2-szybka-podroz-znaczniki-fast-travel-i-przewodnicy-czy-sa-jak-aktywowac.html ewentualnie mod https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/587 Edytowane 2 godziny temu przez aureumchaos
ODIN85 464 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Ale chodzi z mapy żeby były. Ci przewodnicy to o kant d...y .
aureumchaos 129 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu no to pozosaje mod ktory pdalem wyzej 1
Reddzik 442 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 1 godzinę temu, Crew 900 napisał(a): W anomaly custom ktoś gra? Próbuje wgrać tego moda i postępuje zgodnie z instrukcją ale coś nie chce działać. https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/modular-compass-minimap-extension I gdzie mogę zwiększyć udźwig? Bo wszędzie próbuje i dalej lipa. Może temat stworzyć do tego moda... Specjalnie stworzyłem temat do tego, tam rozmawiać o modach i trylogii, by zostawić ten temat Stalkerowi 2.
JeanPepin 35 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Przewodnicy o kant dupy, Spoiler zwłaszcza po akcji na wyspie, kilku jest niedostępnych 1
Vulc 427 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 3 godziny temu, DITMD napisał(a): Wiele osób zapomniało jednak, że żadna z gier z serii S.T.A.L.K.E.R. nigdy nie była dopracowana czy dopieszczona. Co więcej, pierwszy S.T.A.L.K.E.R Te gry zawsze były przeciętnymi shooterami pełnymi błędów, ale nadrabiały atmosferą i klimatem. Dokładnie to samo oferuje druga część, a przynajmniej dla mnie. Można się jak najbardziej zgodzić, zresztą poziom poprzednich odsłon już był wcześniej poruszany. Pytanie tylko czy nie powinniśmy wymagać więcej od produkcji, która wychodzi kilkanaście lat później. Czasy się zmieniają, a nawet pomijając problemy czysto techniczne (które twórcy tak ochoczo przenieśli ), gra ma kłopot z rzeczami tak podstawowymi jak sprzedanie fabuły, o czym wspominał już @Isharoth. Przy czym nawet jak ktoś grał w Stalkery wcześniej, niekoniecznie będzie pamiętał lokacje i postaci z 15 lat wstecz. Ja, mówiąc szczerze, pamiętam je słabo. Gra nie wprowadza praktycznie żadnych znaczących usprawnień do rozgrywki, a przecież lata modowania trylogii to raczej bogate źródło pomysłów. Daleki jestem od twierdzenia, że wszystko powinno robić się bardziej przystępnym, z myślą o nowych graczach. Jedno z drugim nie musi się wzajemnie wykluczać, można przemycić nowe rozwiązania pozostając w "duchu" serii, a wyzwanie regulować choćby poziomem trudności. Obecnie gra ma problem z trafieniem do jakiejkolwiek z grup, bo dla nowych nadal może być zbyt toporna mechanicznie (co doskonale widać po popularności modów), a zbyt lajtowa dla starych wyjadaczy. Ja tym ostatnim nie jestem, a i tak mój survival skończył się w grze kilka godzin temu, bo z apteczek i jedzenia mógłbym zbudować pawilon, a mając dodatkowo 200k na koncie, raczej nie ma się co martwić o przyszłość. Nie znaczy to, że kończę zabawę z tym tytułem, bo nadal oferuje on ten charakterystyczny dla serii klimat. Swoisty magnetyzm pchający do przodu, w poszukiwaniu kolejnych anomalii, zachęcający do przeczesywania kolejnych, opuszczonych zakładów, zmierzając nieuchronnie ku północy i majaczącej w oddali elektrowni. To akurat, na szczęście, nie uległo zmianie. Dodatkowo nowy patch i fixy z Nexusa, pozwoliły mi w końcu ustabilizować całość w powiedzmy akceptowalnej postaci. Edytowane 1 godzinę temu przez Vulc 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się