Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@kanon7 R* slynie z dobrej optymalizacji. 

 

A nie wolisz juz poczekac na wersje GTA 6 na PC? Kupno prosiaka zupelnie mija sie z celem. Lepiej lepsza grafike kup do kompa :salut:

 

A jak juz musisz konsole to poczekaj do 2026. Jest opcja ze wtedy zacznie sie nowa generacja. Albo przynajmniej bedzie znana data.

Xbox chce przejsc na nowa generacje asap bo wiedza ze zawalili ta.

 

Kurde, ja bym sie wstrzymal

Edytowane przez Roman_PCMR
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, kanon7 napisał(a):

1. GTA VI będzie wyraźnie lepsze na Pro vs. Slim - nie szukanie pod lupą jak w Ratchet'cie.

Odpowiem Ci już teraz. Nie będzie. Możesz zamawiać slim :E

 

Przecież cały świat gamingu opiera się na lupowaniu różnic. Od wielu lat na pc sens mają tylko dwa presety ustawień- medium i high. Medium dla średnich i tych trochę gorszych sprzętów, high dla tych co mają lepszy bądź oczekują wysokiego fps. Ultra to wykreowana potrzeba mieć wszystko najlepsze okupiona bardzo wysokim kosztem przede wszystkim gpu. Różnica w wizualiach na ultra z reguły jest pomijalna. 

 

Dla mnie pro to sprzęt, który ma mi zapewnić 60fps przy akceptowalnych wizualiach bez drastycznych cięć do końca generacji.

 

Dla mnie dobrym przykładem jest dead space remake, w którego gram teraz, tam w locie zmienia grafikę między 30, a 60fps więc różnica na statycznym obrazku widoczna jest 1:1, choć widoczna to jest za dużo powiedziane bo tej różnicy praktycznie nie widać na 65" z 3m. 

 

 

Edytowane przez Kowal_
  • Like 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kowal_ napisał(a):

Odpowiem Ci już teraz. Nie będzie. Możesz zamawiać slim :E

 

Przecież cały świat gamingu opiera się na [i]lupowaniu[/i] różnic. Od wielu lat na pc sens mają tylko dwa presety ustawień- medium i high. Medium dla średnich i tych trochę gorszych sprzętów, high dla tych co mają lepszy bądź oczekują wysokiego fps. Ultra to wykreowana potrzeba mieć wszystko najlepsze okupiona bardzo wysokim kosztem przede wszystkim gpu. Różnica w wizualiach na ultra z reguły jest pomijalna. 

 

Dla mnie pro to sprzęt, który ma mi zapewnić 60fps przy akceptowalnych wizualiach bez drastycznych cięć do końca generacji.

 

Dla mnie dobrym przykładem jest dead space remake, w którego gram teraz, tam w locie zmienia grafikę między 30, a 60fps więc różnica na statycznym obrazku widoczna jest 1:1, choć widoczna to jest za dużo powiedziane bo tej różnicy praktycznie nie widać na 65" z 3m. 

 

 

Bo jej nie ma. Jeżeli dobrze pamiętam recenzję DF, to róznicą była tylko rozdzielczość. Reszta ustawień bez zmian między 30 a 60 fps.

  • Like 1
Opublikowano
27 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

@kanon7 R* slynie z dobrej optymalizacji. 

 

A nie wolisz juz poczekac na wersje GTA 6 na PC? Kupno prosiaka zupelnie mija sie z celem.

Problem jest taki że muszę zagrać na premierę ;) jest to jedyna gra, której nie odpuszczę - od GTA Vice City, do GTA V grałem w każdą część na premierę, nie umiałbym czekać, patrząc że inni grają w nowe GTA. 
Taki nałóg GTA'owy :E 

 

27 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

Lepiej lepsza grafike kup do kompa :salut:

Jak mi władujesz nową grafikę do sprzętu z sygnaturki to poczekam ;)
U mnie, albo konsola, albo laptop gaminogwy. Stacjonarka odpada.

 

27 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

Kurde, ja bym sie wstrzymal

Nie ma opcji, choćby kupić PS5 Sllim/Pro, przejść GTA VI i zwrot 14 dniowy konsoli, a GTA VI płytkę sprzedać :E
 

27 minut temu, Roman_PCMR napisał(a):

A nie wolisz juz poczekac na wersje GTA 6 na PC?

Nie zdziwiłbym się jak by GTA VI wyglądał na Xbox Series S lepiej, niż na moim PC z sygnaturki :E
 

26 minut temu, Kowal_ napisał(a):

Odpowiem Ci już teraz. Nie będzie. Możesz zamawiać slim :E

Dlatego napisałem że czekam na premierę GTA VI i informacje oficjalne od R* jakie będą różnice między Slim/Pro.
Na pewno kupię 1-2 tygodnie przed premierą - poczekam do samego końca, patrząc jak się rozegra sytuacja i ceny Slim/Pro do tego czasu.

  • Like 1
Opublikowano

Dziwi mnie to trochę bo zarówno IV jak i V do gry zdatne były gdzieś po miesiącu, dwóch. Ja takich gier nigdy nie kupię na premierę bo do łatania jest od groma. Zresztą, ostatnią i jedyną grą kupioną na premierę to było Gran Turismo 5 i to też był błąd. 

  • Like 1
Opublikowano
27 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Nie trzeba, zapewniam Cie. Widzialem na zywo u siebie. Jest mydlo na zwyklym PS5, rzuca sie w oczy od razu.

 

Pisalem o tym wczesniej.

Screenshot_20241124_210033_Chrome.jpg

Wydaje mi się ze akurat tutaj to bardziej kwestia wyższej rozdzielczości bazowej niż PSSR.
TLOU Remake jak i part 2 to gry, które mają dosyć dużą ilość detali jak i ostre tekstury (ogólnie cały obraz w tych grach jest wyjątkowo bogaty w detale).

Opublikowano (edytowane)

Tez wolalbym ograc GTA6 na PC, bo nie spodziewam sie cudow na konsoli, ale jak ogralem z bananem na twarzy piatke na PS3 to dam rade ograc szostke na PS5. W dniu premiery wlatuje do koszyka.

 

@Kadajo

PSSR radzi sobie lepiej z wyzsza rozdzielczoscia bazowa jak w sumie kazdy scaler. Tak czy inaczej roznica jest wyraźna na korzyść Pro.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
5 minut temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

Chetnie zobaczylbym te roznice w nowych grach na UE5. Sony reklamuje PS5 PRO grami z PS4, miodzio.

To tak naprawdę będzie zależało od twórców, ale ogólnie nic się nie zmieniło, będą musli ciąć grafikę, aby zachować bazowa rozdzielczość na jakimś ludzkim poziomie, inaczej PSSR ich nie uratuje.

Moim zdaniem najlepszym wyjściem byloby po prostu branie wersji PS5, niedodawania do nich żadnych RT i innych pierdol, które i tak powala konsole na kolana tylko wykorzystanie mocy Pro do podniesienia rozdziałki i wtedy włączenia PSSR dla zwiększenia FPS do przynajmniej 60.

 

Opublikowano
2 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Panowie do grania w Elden Ringa na konsoli potrzebny jest plus?? Bo w grze jest napisane, ze do online ale czy ta gra w singlu jest jakby w trybie online??

Gra w singlu może być w trybie singlowym albo trybie multi. W singlowym po prostu nie będziesz mieć kooperacji przy bossach z innymi graczami czy randomowych najazdów. Plus żadnych napisów na ziemi od innych graczy, a one znacząco pomagają w odkrywaniu sekretów świata. Zazwyczaj. :E

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

RT to jest przy 4 czy nawet 5 letnim sprzęcie mrzonka. Rynek dzisiaj ciśnie mocno na RT i PT, ale ledwo to ogarniają karty za 2xtyle co prosiak, a nie co dopiero mała 200W skrzynka. Jw. nadmiar mocy powinien iść w rozdzielczość bazową do PSSR jak najwyższą dla osiągnięcia 60 fps i ewentualnie podbite jakieś cienie czy inne ustawienia do poziomu medium/high. I wracamy do sedna, marketingu - nie trzeba było mamrotać tyle o wydajniejszym RT czy PSSR, tylko wydać konsolę, wrzucić na nią jakąś chociaż z jedną nawet czasowo ekskluzywną grę i byłoby mniej jojczenia że coś jest takie a nie inne.

Po ponad 2 tygodniach z tą konsolą mogę się śmiało wypowiedzieć, że efekty RT i tak mi zwisają bo gram w 60 fps we wszystko co ma taki tryb - i do tego ta konsola nadaje się bdb. 

@DżonyBi

I na pro będzie lepiej, bo pamiętać należy że updaty dostają starsze gry, które pisane były pod inne skalowanie i jak ktoś leci po łatwiźnie, to łatwo skopie bo ewidentnie PSSR potrzebuje zmian w samym kodzie gry. Obstawiam, że wszystko co nowe będzie wychodzić a z PSSR będzie miało już nowsze SDK i będzie działać przynajmniej na wyższym poziomie niż to co widzimy w Survivor czy SH2.

Generalnie, jak dla mnie UE5 to silnik, który technologicznie jest tak spitolony, że powinno się go najpierw okroić z połowy ficzerów a dopiero wtedy na nim budować gry. Co z tego, że wyglądają ładnie skoro doprowadzenie ich do stanu używalności to nieraz pół roku łatek już po premierze :E 

Edytowane przez Qrdello
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@Kadajo

w PS6 na pewno bedzie lepiej, ale teraz jest PS5 Pro. Beda poprawiac ten caly PSSR i powinno byc lepiej z tym skalowaniem z nizszych rozdzielczosci. Generalnie mam duzy fan z testowania tego u siebie. PSMR :E

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano

No ciekawy jestem jak to będzie z PS6 i takim RT skoro na PC aktualnie karty za 10 tys. w 4k ledwo sobie z tym radzą, RTX 5090 poprawi sytuacje tylko przez chwile, bo wyjdą kolejne tytuły, które go szybko sprowadza na ziemie. Ze o reszcie kart nawet nie wspomnę. :D

To gdzie tu taka konsolka :)

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Moim zdaniem najlepszym wyjściem byloby po prostu branie wersji PS5, niedodawania do nich żadnych RT i innych pierdol, które i tak powala konsole na kolana tylko wykorzystanie mocy Pro

Tez pisalem o tym. W Jedi na sile wcisneli RT przez co bazowa rozdzialka zleciala. Z begiem czasu dojrzeja do tego.

 

W TLoU2 ladnie sa zrobione odbicia bez RT. Tutaj akurat zwykly tryb wydajnosci. Ponad 100 fps.

20241121_085918.jpg

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

To gdzie tu taka konsolka

Cudow nie ma co oczekiwac ale takie podstawowe efekty jak Global Ilumination/Cienie oraz Odbicia moga juz sobie wtedy na konsoli niezle,  jak to ujme "bezkosztowo".

4 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

W Jedi na sile wcisneli RT przez co bazowa rozdzialka zleciala.

RDNA2 do RT jest tak cienkie na PC, ze na konsoli to powini z gory zapomniec o umieszczaniu tego. Czekam na wyjscie gpu RDNA4 i white paper, zeby sie dowiedziec co w PRO dali z tej archi w kwesti RT, taka ciekawostka przyrodnicza ;)

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest o tyle prościej, że jak nawet czasem zarzucę jakiś skaler, to i tak nie widzę za bardzo ubytków w grafice. Nawet jak coś jest, 60 fps zawsze ma u mnie priorytet. Pro na pewno pomoże w tym aspekcie, bo te tryby "quality" na zwykłym PS5, to był zbyt często scam gorszy niż w telezakupach Mango.

 

Problemem skalerów jest to, że za często twórcy idą na łatwiznę, chcą za ich pomocą rozwiązywać wszystko, trochę wymuszając ich użycie. Z drugiej strony sama technologia się rozwija, więc jeśli będzie między jednym a drugim równowaga, it's fine.

Edytowane przez Vulc
Opublikowano
17 minut temu, Kadajo napisał(a):

No ciekawy jestem jak to będzie z PS6 i takim RT skoro na PC aktualnie karty za 10 tys. w 4k ledwo sobie z tym radzą, RTX 5090 poprawi sytuacje tylko przez chwile, bo wyjdą kolejne tytuły, które go szybko sprowadza na ziemie. Ze o reszcie kart nawet nie wspomnę. :D

To gdzie tu taka konsolka :)

 

To jest normalne i było tak też przed erą hybrydy. Głupie SVOGI zabijało 1080ti ;)

Póki konsole nie będą upgrejdowane częściej to nic z tego nie będzie. Kolejna kwestia to koszt samej konsoli i ograniczenia od strony TDP. Także konsole są bardziej ograniczane przez wolniej rosnący współczynnik wydajności na wat.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Phoenix. napisał(a):

RDNA2 do RT

PS5 Pro działa w nowszej architekturze RDNA 3 niby z jakims tam wsparciem, zamiast RDNA 2 z bazowego PS5, ale to i tak z czym do ludzi. Jak kupowalem Pro, to RT byl ostatnia rzecza o ktorej myslalem.

Edytowane przez DżonyBi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...