Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, azgan napisał(a):

Zobaczymy jak tam będzie śmigać Kingdom Come Deliverance 2 na PS5/PRO ale w miastach może być ciężko z utrzymaniem 60fps na Zen 2

Ta gra była od początku tworzona pod 30fps na konsole. Więc wątpię. Może tryb 40fps uda im się ogarnąć na prosiaku.

Opublikowano
22 godziny temu, lukadd napisał(a):

I tak dalej strasznie żydzą na tej cyfrze. Wersja PS4 w cyfrze też w historycznie najniższej cenie za 125pln. A ponad rok temu kupowałem na płycie nówkę z Amazona za ~85 zeta :E

GT7 ma jeden problem, czyli w dalszym ciagu duza ilosc graczy z PS4, niestety. Samo PS5 ma dosc kiepskie CPU i PS5 pro tego nie polepsza w zaden sposob. No ale PS5 ogarnie w GT7 20-24samochody, a PS4 juz nie. I niestety, ale to stara konsola niedomaga i wyscigi online sa ograniczone do 16samochodow i wedlug mnie tutaj Polyphony albo czeka az liczba graczy PS5 osiagnie wystarczajacy poziom albo po prostu ma to gdzies i liczy sie to zeby gracze ps4 byli zadowoleni. Ciezko powiedziec. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
7 godzin temu, azgan napisał(a):

Zobaczymy jak tam będzie śmigać Kingdom Come Deliverance 2 na PS5/PRO ale w miastach może być ciężko z utrzymaniem 60fps na Zen 2

 

1440p 50-60 fps , nie widzę problemu , zalezy od devów , ps5 i xsx bedzie 30 fps

Opublikowano

Bardziej 1080p bym stawiał ta gra również na konsoli ma niby mieć SVOGI :E Chyba, że to jednak wywalą, albo mega przytną.

 

Ale tutaj większym problemem i tak będzie procek niż GPU, bo detale zawsze można pociąć i rozdzielczość obniżyć.

Opublikowano
6 godzin temu, lukadd napisał(a):

Ta gra była od początku tworzona pod 30fps na konsole. Więc wątpię. Może tryb 40fps uda im się ogarnąć na prosiaku.

Kingdom Come Deliverance od pierwszej części to była mocno PC'towa gra zwłaszcza biorąc pod uwagę ile zyskała na modach po premierze ale dobra mniejsza o to https://www.dsogaming.com/news/kingdom-come-deliverance-2-will-support-60fps-only-on-pc/

  • Like 1
Opublikowano

Mam do was pytanie które pewnie wyda się durne, ale nie mam większego doświadczenia jeśli chodzi o konsole.

Czy wydanie na gry na PS4 pójdzie na PS5? Czy będą jakieś ograniczenia? Znalazłem interesujący mnie tytuł na PS5 ale wersja na PS4 jest prawie 100 zł tańsza i próbuje przycebulić.

Opublikowano

Wszystkie sportowe gry mają swoje silniki na PS5 i na PS4, innymi słowy gry są różne, pewnie odpalisz grę, ale będziesz mieć to samo co na PS4, takie gry nie mają upgrade-ulepszeń.
Często pisze na pudełku darmowy upgrade, albo można poszukać w necie, ale tu jestem pewny, że takie gry sportowe jak Fifa, NHL czy NBA są podzielone na różne wersje. Raczej nie ma sensu brać wersji PS4 mając PS5.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Konsola z 2024 roku za 3500zl nie jest w stanie utrzymac 60 FPS w grze z 2022 roku. Zen 2 to jest jednak pieta Achillesowa. PSSR oczywiscie tez nie dziala idealnie, jak zawsze zreszta. Im dluzej to PRO jest na rynku tym bardziej uswiadamiam sobie ze decyzja o rezygnacji z zakupu tego niedorobionego szrota byla sluszna. 

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Haha 1
Opublikowano
29 minut temu, kanon7 napisał(a):

Jeżeli CPU z PS5 jest kiepskie, to ciekawe jak nazwiesz CPU z PS4? które nadal otrzymuje gry :E 

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

  • Like 1
Opublikowano
7 godzin temu, kouczan napisał(a):

Ok. Dzięki Panowie. Nie wiem na ile 10 latek zauważy inny silnik, ale biorę w takim razie tą na PS5.

Ale to też inna grafika, inny gameplay co się tyczy tego silnika, no i zapewne 60fps, a tu może być tylko 30fps z racji braku wersji na PS5.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie

To teraz wytłumacz mi jedno:
- HL2 fizyka   -  > min. Pentium III 1.2 GHz 1 rdzeniowy, lub zalec. Pentium 4 2,4GHz 1 rdzeniowy.
- gry PS5 sterylne, brak fizyki   ->   AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz

Nie widzisz tutaj że po prostu, gdyby chcieli producenci gier, to na tym "słabym" Zen2 zrobili by i fizykę więcej niż w HL2, ale im się nie chce / nie opłaca / nie pozwala księgowość * (wybierz jedno).

Jak się dało fizykę zrobić na 1 rdzeniowcu 1.2-2.4 GHz, to tym bardziej da się na "padace" AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Dało się zrobić RDR2 na tabletowym jagurze 1,6 GHz, ale na PS5 wszystko się krztusi na AMD Zen 2; 8 rdzeni / 16 wątków, 3,5 GHz.

Edytowane przez kanon7
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Henryk Nowak napisał(a):

Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Playstation 5 Pro oferuje dla devs tryb "High CPU Frequency Mode", ktory zwieksza taktowanie procesora do 3.85GHz. (Xbox ma 3.8GHz). Z tego trybu skorzystali w FFVII Rebirth na przyklad.

 

"Łatka wprowadza tryb Versatility Mode, który celuje w 60 FPS, podobnie jak tryb Performance, ale oferuje wysoką rozdzielczość równą trybowi Graphics Mode dzięki upscalerowi PlayStation Spectral Super Resolution. Ponadto aktualizacja wykorzystuje tryb PlayStation 5 Pro High CPU Frequency Mode, aby zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę w całej grze."

Screenshot_20241204_212506_YouTube.jpg

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Henryk Nowak napisał(a):

Dlatego większość gier jest bardzo sterylna i pozbawiona skomplikowanej fizyki. Zobacz jak to wygląda w starym half life 2, tam fizyka była na wysokim poziomie. Procesory w konsolach ledwo radzą sobie z podstawowymi zadaniami i na coś takiego nie ma mocy. Space marine 2 ma na PS5 spadki przez procesor a nie przez GPU i choćby do PS5 pro wstawili ryż 4090 to te spadki i tak by były. Xbox ma nieco wyższe taktownie CPU i spadki są mniejsze ale wciąż są. 

Half life 2 mial dobra fizyke, fakt teraz porownaj procesor na ktorych smigal do procka nawet ps4  tu nie chodzi o hardware, ze jest niewystarczajacy

Edytowane przez SethJames
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...