Reddzik 585 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Cytat Jak działają gry z PS4? To pytanie też bardzo często przewijało się w komentarzach. Żeby podejść do tego rzetelnie, ściągnąłem i sprawdziłem ponad 80 gier na PS4, zaczynając od trylogii Uncharted, przez Watch Dogs, po całą serię Far Cry, kończąc na Deus Ex, Red Dead Redemption II czy nawet LEGO City Undercover (matko, działa tragicznie). W ustawieniach konsoli mamy taką opcję jak "ulepszona jakość obrazu w grach na PS4". Nazwa tej funkcji od razu zapaliła mi znak zapytania nad głową, bo nie ma wzmianki o płynności. No i niestety... PS5 Pro nie działa tak, jak Xbox Series X, a więc nie ma funkcji FPS Boost. Wszystkie gry z PS4 działają identycznie, jak na PS5. Mają tylko delikatnie ostrzejszy obraz. Oznacza to, że w takim Red Dead Redemption 2 jest widoczna marginalna poprawa, ale gra nadal działa w 30 klatkach. Podobnie jest z kolekcją Ezio - na XSX możemy w nią zagrać w 60 klatkach. Na PS5 Pro jedynie w 30, ale za to z delikatnie ostrzejszym obrazem. W zasadzie cała ta funkcja nie ma dla mnie większego sensu. Dla testów włączyłem potem oryginalne PS5 i jakość tych wszystkich gier była bardzo zbliżona. Są tytuły, w których ulepszenia widać nieco bardziej (jak Bloodborne, które potwierdzam, nadal działa w 30 klatkach), a w niektórych mniej (jak Deux Ex: Mankind Diveded, który działa równie dobrze, co na zwykłej PS5). Być może w niektórych tytułach, których akurat nie sprawdziłem, jest odblokowana liczba klatek na sekundę. Wówczas moc PS5 Pro mogłaby teoretycznie pozwolić na zwiększenie płynności, ale niczego takiego nie zauważyłem. Najbardziej rozczarowała mnie chyba kolekcja Uncharted, bo na myśl o zagraniu w nią w 60 klatkach miałem gwiazdki w oczach. Szkoda, że moje oczekiwania szybko zostały pogrzebane. Jak działają gry z PS5? Tutaj jest temat rzeka, bo też dużo zależy od naszych oczekiwań Już na starcie muszę podkreślić, że wiele ulepszeń trafi na serwery dopiero w dniu premiery konsoli, a więc jutro, 7 listopada. To oznacza, że spora część pozycji nadal działa jak na PS5. No i tutaj od razu rozwieje pierwszą wątpliwość. Jeżeli jakaś gra ma zablokowany licznik klatek i nie dostała dedykowanego ulepszenia dla PS5 Pro, to mimo wszystko wygląda nieco ostrzej na PS5 Pro. Z kolei gry, które mają odblokowane klatki, mogą działać płynniej w trybach wydajności, albo w trybach 120 Hz. Pytaliście też, czy konsola wspiera RGB przy 4K/120 - odpowiadam: nie. Nadal musimy zaakceptować YUV. Nie ma też wsparcia dla Dolby Vision. Zacznę od tego, co interesowało mnie najbardziej, czyli działania PSSR. Okazuje się, że ta technika nie jest aż tak doskonała, jak tego oczekiwałem. Po materiałach zrealizowanych przez redakcje technologiczne byłem pewien, że ujrzę krystalicznie czysty obraz pozbawiony jakichkolwiek wad. Tymczasem PSSR, oprócz faktycznej poprawy ostrości, generuje też niestety niezliczoną ilość artefaktów, które, gdy już je zobaczymy, staną się problematyczne. Dokładnie taka sytuacja ma miejsce w Spider-Man 2 i Ratchet&Clank: Rift Apart, gdzie jest to najbardziej widoczne. Otóż, poprzez skalowanie, na krawędziach obiektów (szczególnie w pomieszczeniach) powstaje duży aliasing, którego nie ma w przypadku zwykłej PS5 https://www.ppe.pl/recenzje/356312/playstation-5-pro-test-konsoli-z-wielka-moca-rodzi-sie-wielka-odpowiedzialnosc.html
Phoenix. 564 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) "God of War: Ragnarok. Tutaj również otrzymujemy wsparcie dla PS5 Pro, chociaż na ten moment jeszcze nie w postaci dodatkowego trybu graficznego. Odpalając tryb wydajności z odblokowaną liczbą klatek na sekundę (znowu do tego potrzebny jest 120 Hz telewizor) mamy niesamowicie ostry, przepiękny obraz (jakościowo jak natywne 4K) i 120 klatek. Bieganie Kratosem w takiej jakości i płynności dosłownie wywaliło mnie z butów, a przeskakując na tryb jakości obraz staje się jeszcze ładniejszy, a liczba klatek nadal wynosi sporo powyżej 60." "przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. " ppe Edytowane 6 Listopada przez Phoenix.
prystek 30 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) 14 minut temu, Qrdello napisał(a): od piątku popołudnia do środy mnie we Wrocławiu nie ma jak chcesz to ci odbiorę potestuje i oddam prawie nówkę xd Edytowane 6 Listopada przez prystek 2
DżonyBi 426 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) Było do przewidzenia, ze PSSR od AMD nie da rady na tym etapie. Nvidia DLSS rozwijana jest kilka ladnych lat, a dopiero niedawno osiagneli zadowalajacy poziom. W PS6 powinno juz dzialac poprawnie. Zależy mi najbardziej na TLoU, bo chce ograc jeszcze raz, a tu taka lipa: "Sprawa wygląda jeszcze gorzej w przypadku The Last of Us Part 1 i Part 2. Jedna i druga gra mają dokładnie ten sam tryb graficzny nazwany "Pro", a także zostawione tryby Wierności i Wydajności z oryginalnego PS5. W trybie Pro mamy rozdzielczość 1440p skalowaną za sprawą PSSR do 4K, a także płynne 60 klatek. W praktyce to po prostu tryb wierności, który z poziomu 30 lub 40 klatek (dla ekranów 120 Hz) przeskakuje teraz na 60 klatek. Różnice w grafice są dosłownie minimalne i sprowadzają się do trochę ostrzejszego obrazu na PS5 Pro i może niewielkich poprawek do jakości cieni". Edytowane 6 Listopada przez DżonyBi
ODIN85 647 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Wychodzi na to że dopieszczone exy wymagały mało poprawek a skupili się na multiplatformach. Czy to nowy kierunek Sony?
SethJames 57 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada 18 minut temu, Phoenix. napisał(a): "God of War: Ragnarok. Tutaj również otrzymujemy wsparcie dla PS5 Pro, chociaż na ten moment jeszcze nie w postaci dodatkowego trybu graficznego. Odpalając tryb wydajności z odblokowaną liczbą klatek na sekundę (znowu do tego potrzebny jest 120 Hz telewizor) mamy niesamowicie ostry, przepiękny obraz (jakościowo jak natywne 4K) i 120 klatek. Bieganie Kratosem w takiej jakości i płynności dosłownie wywaliło mnie z butów, a przeskakując na tryb jakości obraz staje się jeszcze ładniejszy, a liczba klatek nadal wynosi sporo powyżej 60." "przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. " ppe W ruchu nie ma niestabilnosci? Plus podobno roslinosc jest statyczna, ale to zapewne bug 12 minut temu, DżonyBi napisał(a): Było do przewidzenia, ze PSSR od AMD nie da rady na tym etapie. Nvidia DLSS rozwijana jest kilka ladnych lat, a dopiero niedawno osiagneli zadowalajacy poziom. W PS6 powinno juz dzialac poprawnie. Zależy mi najbardziej na TLoU, bo chce ograc jeszcze raz, a tu taka lipa: "Sprawa wygląda jeszcze gorzej w przypadku The Last of Us Part 1 i Part 2. Jedna i druga gra mają dokładnie ten sam tryb graficzny nazwany "Pro", a także zostawione tryby Wierności i Wydajności z oryginalnego PS5. W trybie Pro mamy rozdzielczość 1440p skalowaną za sprawą PSSR do 4K, a także płynne 60 klatek. W praktyce to po prostu tryb wierności, który z poziomu 30 lub 40 klatek (dla ekranów 120 Hz) przeskakuje teraz na 60 klatek. Różnice w grafice są dosłownie minimalne i sprowadzają się do trochę ostrzejszego obrazu na PS5 Pro i może niewielkich poprawek do jakości cieni". Testowalem dlss quality na rtxc4070 w the last of us 1 I jest spory downgrade wstosunku do natywnego 4k, watpie ze magiczny pssr wyglada lepiej niz dlss quality, wiec odpuszcilbym ta gre jesli ktos lubi crystal clear 4k
RTXnietylko4060tiUSER 121 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Jutro premiera, pudelka z grami mozna oficjalnie schowac do piwnicy bo napedow niema i nie wiadomo czy i kiedy beda. Kupujemy gry od zera albo nie gramy w nic i czekamy az napedy sie pojawiaja, brawo Sony. 1 1
Qrdello 210 Opublikowano 6 Listopada Autor Opublikowano 6 Listopada Ciekawe jakie będą te egzemplarze dostarczane do ludu. Skoro peperepe pisze o głośniejszej pracy, a dostali pewnie sample recenzenckie, to lud dostanie jeszcze coś gorszego na tym filmiku sprzed kilku dni widać śmigiełko przywodzące na myśl design DELTY - czyli najcichszego modelu wentylatora - ale wszystko będzie uzależnione od zachowania czujników i wyliczonego obciążenia na żeberkach chłodzenia. Jeżeli sony policzyło to równie dobrze jak przy FAT - będzie ok, bo FATcik zwykle pracuje 0-1, praktycznie niesłyszalny w idle, i w grze - niezależnie jaka to gra - odpala jeden tryb i się go trzyma.
Phoenix. 564 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) 21 minut temu, DżonyBi napisał(a): a tu taka lipa: A czegosie tu spodziewales, masz lepsza jakosc niz fidelity w 60fps zamiast 30fps. Co mieli RT dodac czy jak ?? 13 minut temu, SethJames napisał(a): Testowalem dlss quality na rtxc4070 w the last of us 1 I jest spory downgrade wstosunku do natywnego 4k, watpie ze magiczny pssr wyglada lepiej niz dlss quality, wiec odpuszcilbym ta gre jesli ktos lubi crystal clear 4k Przeciez byly juz testy DF i obraz z skalowaniem jest lepszy niz tyb fidelity na PS5. To chyba zadowalajace ulepszenie Do tego 60fps. Edytowane 6 Listopada przez Phoenix. 1
DżonyBi 426 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Uczciwego 4k@60fps bez żadnych skalerów. 1
RTXnietylko4060tiUSER 121 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada @DżonyBi Takie rzeczy to tylko w materialach marketingowych. 1 1
Phoenix. 564 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada 2 minuty temu, DżonyBi napisał(a): Uczciwego 4k@60fps bez żadnych skalerów. Skoro z upscalerem obraz wyglada lepiej niz tryb natywny fidelity to chyba dosc zadowalajaca jakosc Zreszta ta gra nawet na bazowym ps5 w trybie wydajnosci wyglada pieknie. 4 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a): @DżonyBi Takie rzeczy to tylko w materialach marketingowych. Takie rzeczy to na PC za min 15k z topowa karta graficzna a i tak czasem nie dajacej rady. 1
RTXnietylko4060tiUSER 121 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada @Phoenix. Myslalem ze rozmawiamy o konsolach. To prawda, trzeba miec topowy komputer do 4k 60fps w TLOU, 4080 super to minimum. 1
DżonyBi 426 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Musze sobie jakos zracjonalizowac zakup, a na razie tak srednio. Najlepsze doświadczenia to własne doświadczenia i zakup wisi juz w powietrzu.
RTXnietylko4060tiUSER 121 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada @DżonyBi Poczekaj spokojnie na konkretne testy i na lepsza dostepnosc napedow w sklepach. Tej konsoli raczej nie grozi to ze zostanie wykupiona na pniu. 2
Gronek31 17 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) Ooo Panie już słyszę ten dźwięk rzucanych paneli bocznych o ścianę, zakupionych przez niektórych z myślą, że sobie do Pro zamontują No kto by się spodziewał. A to w sumie śmieszne bo pod jakimś filmem na YT gdzie wszyscy byli zgodni na 90%, że będą pasować, pisałem nawet komentarz dla żartu, że pewnie będą przesunięte zaczepy o 1,23cm i trzeba będzie kupić wersję do Pro Edytowane 6 Listopada przez Gronek31 1
azgan 836 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Godzinę temu, ODIN85 napisał(a): Wychodzi na to że dopieszczone exy wymagały mało poprawek a skupili się na multiplatformach. Czy to nowy kierunek Sony? Już dawno w dodatku Microsoft oddaje swoje tytuły z XBOX'a więc PlayStation obok PC to dwie główne liczące się na rynku platformy. Teraz Sony będzie kapać po 1-2 EX'y na rok a reszta multi-platformy oraz tytuły od "konkurencji". 1
ronaldo864 37 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada 1-2 EX'y w tym jeden Remaster, bądź Remake . 1
azgan 836 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada (edytowane) 1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a): "przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. " ppe Pora się przyzwyczaić i pogodzić z faktem że natywna rozdzielczość przestaje być istotna i przyszłość to upscaling AI w nowych tytułach które będą z tego czerpać garściami zwłaszcza z RT lub PT. Już jakieś czas temu można było poczytać o https://www.ppe.pl/news/344781/zadna-z-gier-na-unreal-engine-5-nie-dziala-aktualnie-w-natywnym-4k-wszystkiemu-winne-zalozenia-silnika.html a tutaj inny silnik i mamy praktycznie potwierdzenie tego 1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a): Wzrosła też cena Mogą sobie na to pozwolić bo niestety XBOX SERIES szoruje od dawna po dnie. Brak konkurencji. Microsoft skupił się na GAME PASS oraz wydawaniu gier no to mamy co mamy Godzinę temu, DżonyBi napisał(a): Uczciwego 4k@60fps bez żadnych skalerów. Niewykonalne w większości nowych tytułów nawet na mocnych PC za 20 000 zł a wymagania że PS5 PRO za 3500 PLN ma to ogarniać natywnie są trochę przestrzelone tutaj najlepiej to widać gdzie RTX4090 zapewnia w natywnym 4K raptem nieco ponad 30 klatek 🤭 https://www.purepc.pl/silent-hill-2-test-wymagania-sprzetowe-wydajnosc?page=0,24 A jeszcze lepiej wygląda to na RTX4080 Super gdzie licznik pokazuje 24/25 klatek dobijając z trudem do 27 Edytowane 6 Listopada przez azgan 1
Phoenix. 564 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada https://www.ppe.pl/news/356429/ps5-30th-anniversary-edition-bez-tajemnic-unboxing-potwierdza-pewna-niespodzianke.html
azgan 836 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada 1 godzinę temu, prystek napisał(a): jak chcesz to ci odbiorę potestuje i oddam prawie nówkę xd Jak już skończysz to możesz wpaść po drodze do mnie, obczaję tylko Final Fantasy VII Rebirth i mu oddamy . Dzięki .
Qrdello 210 Opublikowano 6 Listopada Autor Opublikowano 6 Listopada Spoko, to siłą rozpędu możecie mi jeszcze w bieszczady przywieść ale najpóźniej w sobotę wieczorem, bo niedziela to będzie szpil :> 1
azgan 836 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada Teraz, ODIN85 napisał(a): Ja pierwszy napisałem do niego na PW Ooo nie wiedziałem że miejsce w kolejce sobie trzeba zaklepać 1
maxmaster027 111 Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada 24 minuty temu, azgan napisał(a): Pora się przyzwyczaić i pogodzić z faktem że natywna rozdzielczość przestaje być istotna i przyszłość to upscaling AI w nowych tytułach które będą z tego czerpać garściami zwłaszcza z RT lub PT. Już jakieś czas temu można było poczytać o https://www.ppe.pl/news/344781/zadna-z-gier-na-unreal-engine-5-nie-dziala-aktualnie-w-natywnym-4k-wszystkiemu-winne-zalozenia-silnika.html a tutaj inny silnik i mamy praktycznie potwierdzenie tego Mogą sobie na to pozwolić bo niestety XBOX SERIES szoruje od dawna po dnie. Brak konkurencji. Microsoft skupił się na GAME PASS oraz wydawaniu gier no to mamy co mamy Niewykonalne w większości nowych tytułów nawet na mocnych PC za 20 000 zł a wymagania że PS5 PRO za 3500 PLN ma to ogarniać natywnie są trochę przestrzelone tutaj najlepiej to widać gdzie RTX4090 zapewnia w natywnym 4K raptem nieco ponad 30 klatek 🤭 https://www.purepc.pl/silent-hill-2-test-wymagania-sprzetowe-wydajnosc?page=0,24 A jeszcze lepiej wygląda to na RTX4080 Super gdzie licznik pokazuje 24/25 klatek dobijając z trudem do 27 Jak pociągnie z 240p to 16k da rade a tak na serio to tam pewnie przy 8k rozdziałka oryginalna bedzie 33 albo 40%. Wiec Raczej całkiem znośnie. A samo 4k i 30fps z 4090 to tak tylko w najbardziej wymagajacych grach bez upscalingu i FG, oraz z wlaczonym path tracingiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się