Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W Mario Kart World jest taka zadyma przy 24 graczach, że klękajcie narody. I wszystko tak cholernie płynne przy 4k/60, nawet jeśli te 4k nie jest natywne a skalowane z niższej (nie wiem, nie widziałem testów). Po takiej ultra zadymie czasem spoglądam na ten tablecik z myślą jak on to ciągnie bez nawet mikro stop klateczki ; d

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano (edytowane)

To kiedy faktyczna premiera i normalne testy?

 

@galakty

Ale to nie było tak tylko na początku a później Nintendo pozwoliło na wyższe zegary?

W każdym razie tutaj mamy ekran 1080p. Brak mocy bardziej "wylezie" i niejako wymusi więcej gier w 30 czy 40fps zamiast 60, bo upscaller też trochę czasu zjada.

Ogólnie to nie liczyłem na nic szybszego od Steam Decka, ale... :boink:

Żeby procesor nawet nie był porównywalny z podrasowanym tabletowym prockiem w PS4 to jest śmiech na sali. (zobaczymy jak wypadnie ostatecznie, dzięki cache, ale mam wrażenie, że jestem głupim optymistą w ogóle mają jakieś nadzieje)

 

A jeszcze te parametry GPU w trybie portable. Do tego strzał w stopę w postaci ekranu 1080p, gdy gry w 60fps na S1 często spadały do 380p, a spadki do 500-600p były normą (czyli tu by trzeba 4x-6x więcej pikseli wyrenderować!) i na koniec wisienka na torcie "może i dajemy wam jakiś złom na technologii Samsunga która w dużej mierze jest wariantem procesu ala rok 2017, ale to po to aby obniżyć koszty. Dlatego Switch 2 będzie dla was kochani gracze bardzo drogi, a akcesoria, gry i abonamenty jeszcze droższe. :E

 

Edytowane przez VRman
  • Confused 2
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, galakty napisał(a):

Słuchaj więcej fanatyka to się dowiesz :E 

 

Pisałem Ci że OLED miał to samo, miękki plastik. Oni nie wrzucą tutaj szkła. 

Jeśli to było do mnie to się serio puknij w głowę, ponieważ twoje ostatnie wpisy to jeden wielki lol betona. Typ chce szkło w takiej przenośnej kobyle która ma się sprzedać 100mln+ xd Zero trzeźwego spojrzenia na sprawę. Rzucanie prostych hasełek jako pewnik podpatrzonych z PPE, którzy robią to dla kasy, klików (i naprawdę trzepią z tego konkretny hajs).

25 minut temu, Kadajo napisał(a):

Świetnie :E

Przenośna konsola z ekranem delikatnym jak siatka z biedronki :hihot:

W sumie to komplement, typ z nią przejechał cały świat xddd

 

dawid-faza-fazowski-wywiad-9.jpg

Edytowane przez Tankietka
  • Haha 3
Opublikowano
9 minut temu, Tankietka napisał(a):

Jeśli to było do mnie to się serio puknij w głowę, ponieważ twoje ostatnie wpisy to jeden wielki lol betona. Typ chce szkło w takiej przenośnej kobyle która ma się sprzedać 100mln+ xd Zero trzeźwego spojrzenia na sprawę. Ale czego się spodziewać po tym temacie skoro nawet mod trolluje. Rzucanie prostych hasełek jako pewnik podpatrzonych z PPE, którzy robią to dla kasy, klików (i naprawdę trzepią z tego konkretny hajs).

ten mod trolluje wszędzie :D

zakupić szybkę i po sprawie :E

 

Fajnie się pyka w to mario :)

 

 

Opublikowano
39 minut temu, VRman napisał(a):

To kiedy faktyczna premiera i normalne testy?

 

@galakty

Ale to nie było tak tylko na początku a później Nintendo pozwoliło na wyższe zegary?

W każdym razie tutaj mamy ekran 1080p. Brak mocy bardziej "wylezie" i niejako wymusi więcej gier w 30 czy 40fps zamiast 60, bo upscaller też trochę czasu zjada.

Ogólnie to nie liczyłem na nic szybszego od Steam Decka, ale... :boink:

Żeby procesor nawet nie był porównywalny z podrasowanym tabletowym prockiem w PS4 to jest śmiech na sali. (zobaczymy jak wypadnie ostatecznie, dzięki cache, ale mam wrażenie, że jestem głupim optymistą w ogóle mają jakieś nadzieje)

 

A jeszcze te parametry GPU w trybie portable. Do tego strzał w stopę w postaci ekranu 1080p, gdy gry w 60fps na S1 często spadały do 380p, a spadki do 500-600p były normą (czyli tu by trzeba 4x-6x więcej pikseli wyrenderować!) i na koniec wisienka na torcie "może i dajemy wam jakiś złom na technologii Samsunga która w dużej mierze jest wariantem procesu ala rok 2017, ale to po to aby obniżyć koszty. Dlatego Switch 2 będzie dla was kochani gracze bardzo drogi, a akcesoria, gry i abonamenty jeszcze droższe. :E

 

Każdy, kto choć trochę zgłębił temat, wie, że Switch 2 (i kolejne sprzęty od Nintendo) nigdy nie miały być potęgą sprzętową, Nintendo nigdy nie stawiało na to. Najważniejsze to optymalizacja gier first-party. Tytuły jak Mario Kart World czy nowy kong będą prawdopodobnie świetnie zoptymalizowane, wyciskając maksimum.

Ekran 1080p? Jasne, to większe obciążenie niż 720p ze Switcha 1, ale mówimy o 7,9 cala i DLSS na pokładzie. W praktyce spadki rozdzielczości będą znacznie mniej zauważalne niż na dużym ekranie.
A że CPU nie dogoni PS4? Także who cares? To nadal handheld, a nie PC. A jak ktoś chce benchmarki i 60 fps w każdej grze AAA - to są laptopy gamingowe, Steam Deck OLED, ROG Ally i inne grzałki. :E 
Nintendo celuje gdzie indziej. ;) 

 

  • Upvote 3
Opublikowano
Godzinę temu, Jaycob napisał(a):

Zauważyłem, że nikt jeszcze nie wspomniał, jak sprawuje się joy-myszka. Jakie macie wrażenia? 

Rysław testował w Cyberpunku i nie tylko, bo w jakiejś innej grze gdzie sprawdzał to nie działało. W Cyberpunku był zadowolony z działania tejże "myszki"

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Jaycob napisał(a):

Każdy, kto choć trochę zgłębił temat, wie, że Switch 2 (i kolejne sprzęty od Nintendo) nigdy nie miały być potęgą sprzętową,

 

Nie spodziewałem się niczego innego niż naprawdę tani i zacofany sprzęt.

Natomiast takiego przegięia pały jak danie tego Samsungowi w procesie który ma wiele wspólnego z samsungowym 8nm, który to z kolei jest o chyba ze 2 generacje do tyłu za TSMC 7nm, i chamskiego tuszowania tego większą wydajnością w trybie docked - się nie spodziewałem.

 

A właśnie, apropo. 

Różnica w zegarach GPU jest znacznie wyższa. Na szybko sprawdziłem i z ok +30% jest +75% czy coś koło tego. 30% to trochę szybciej. ok 80% to już jak zupełnie inny sprzęt. Pamięć też różni się zamiast  23% to 47%.

 

2 godziny temu, Jaycob napisał(a):

 

 

Nintendo nigdy nie stawiało na to. Najważniejsze to optymalizacja gier first-party. Tytuły jak Mario Kart World czy nowy kong będą prawdopodobnie świetnie zoptymalizowane, wyciskając maksimum.

Ekran 1080p? Jasne, to większe obciążenie niż 720p ze Switcha 1, ale mówimy o 7,9 cala i DLSS na pokładzie.

DLSS nie wypadnie tak cudownie. Raz, że potrzebuje więcej pikseli docelowych aby się rozkręcić, a dwa że tutaj będzie bieda-wersja tego DLSSu. No i jeszcze raz - jak się ten DLSS będzie liczył np. 8ms to przy 30fps i budżecie 33ms to jest OK. Ale jak 8ms odejmiesz z 16ms w 60fps to jest to w zasadzie o kant dupy potłuc. Oczywiście to są wartości przykładowe i trzeba poczekać na test, ale do 1ms na pewno nie zejdą, Do 2ms też mocno wątpię. Raczej 3,4,5 a może i 6ms. Ciężko powiedzieć, bo jeszcze w tak mało biorącym GPU nikt DLSSa nie odpalał i nie mierzył. 

2 godziny temu, Jaycob napisał(a):

 

A że CPU nie dogoni PS4? Także who cares?

Ja. I każdy fan platformówek. Nie dość, że 95% z nich mi odpada, bo nienawidzę infantylności w tym gatunku, to jeszcze obecnie, nawet w roku 2025 to co wychodzi jest robione tak, aby konsola Nintendo to pociągnęła. To oznacza za 4 miesiące PEŁNE DWIE DEKADY zacofania, bo Switch 1 to okolice x360 (+więcej pamięci i parę pierdół i tak niezbyt przydatnych w grach 60fps).

Nawet poza platformówkami będą znowu gry robione tak, aby je S2 uciągnął. I procesor 1GHz, który ma spore szanse przegrać w rywalizacji z tabletowym gównem montowanym w konsolach 12 lat wcześniej...

No lipa. Poza tym koszty robienia gry - jeszcze jakby to było coś ala CPU PS4 +0 do +25% to grę na współczesne konsole w 60fps możnaby łatwo robić na S2 w 30fps. Ale no nie z CPU 1GHz. Tu będzie masa kasy topiona w to, żeby na S2 nie spadało poniżej 10fps. Zobacz na cyberpunka. To, czym się chwalili a już tutaj, w stareńkiej grze, nie daje rady i są spadki mocno poniżej 30fps.

2 godziny temu, Jaycob napisał(a):

 

To nadal handheld, a nie PC. A jak ktoś chce benchmarki i 60 fps w każdej grze AAA - to są laptopy gamingowe, Steam Deck OLED, ROG Ally i inne grzałki. :E 
Nintendo celuje gdzie indziej. ;) 

 

Oczywiście. Nie spodziewałem się wydajności ponad Decka bo N zależy na czasie pracy na baterii. 

Mimo wszystko że nie dali czegoś na choćby TSMC 6nm to jest jak dostać gołą dupą w twarz. Przecież to będzie ograniczało "hardware target" wielu gier nawet w roku 2030. Przecież N zarabia grube miliony. To nie tak, że ich nie było stać na procesor tylko zacofany. Ale oni musieli tam wpakować totalny złom i to mimo podbicia ceny. 

 

Chyba nie tylko architektura w S2 jest od Nvidii. Podejście do klienta zdaje się też Nvidia licencjonuje Nintendo :/

 

 

PS. W razie jakby ktoś mówił, że w sumie to ma w dupie wydajność w portable, bo więcej gra z konsolą podpiętą pod TV i to była dla niego największa wada S1 - OK, spoko. Każdy ma prawo używać konsoli jak mu się podoba i być zadowolonym lub nawet bardzo zadowolonym z tego co sprzęt potrafi.

Tylko...

jakby faktycznie Nintendo zależało to czy mielibyśmy zonka z brakiem VRR w trybie docked? 

Dlatego mnie tak to wkur(z)a. Bo w każdym porównaniu, na każdym promocyjnym screenshocie i trailerze, będzie obraz z trybu docked właśnie. I to marketingowcom N chciało tutaj zrobić dobrze przede wszystkim. A graczy miało tradycyjnie w :dupa:

W ogóle N się strasznie stoczyło w sensie mentalności zarządu. Nie że wydanie Wii o mocy PS2 nie było plaskaczem. Nie że Wii:U nie było kiepskim żartem. Ale przynajmniej był ten "nintendo touch". 
Teraz ich exy nawet jak wyłączę w głowie subiektywność (bo 99% exów N jest nie dla mnie) to jest coraz gorzej. Do tego wraz z parciem na nowoczesne silniki, gry na N nie będą już się odróżniać. Coś mi się wydaje, że ta konsola nie zyska takiej renomy wsród nawet fanów N jak jedynka. 

No ale może oni już tak muszą.

hit - Wii

crap: Wii:U

hit: Switch

crap: Switch 2

 

Moim zdaniem za 5 lat:

- będzie powszechne niezadowolenie z tego jak kupiasta jes wydajność w trybie portable

- będzie narzekanie, że jakość i ilość exów N spadła na łeb

- będzie zalew portów gier  na UE5, w 30fps i rozdziałce renderingu (bez DLSS) na poziomie 300-500p

- będzie już jasne, że o powtórzeniu sukcesu S1 Nintendo może tylko pomarzyć

- pomiędzy 2027 a 2029 wyjdą chipy robione w procesach nowej generacji. Dostępne będą lekkie sprzęty na poziomie Steam Decka pracujące w grach nawet 5 godzin na jednej baterii i sprzęty trochę cięższe, trochę gorętsze i trochę krótko pracujące na baterii, ale zamiatające Switchem. Steam OS istnieje. Steam Deck istnieje w świadomości graczy w chwili premiery Switcha 2. Jak wychodził S1 był niejako jedynym tego typu sprzętem. 

- a potem w tym 2030 pewnie zacznie się już era konsolek przenośnych bez ekranu. W końcu po co się wgapiać w malutki ekran jak można to spiąć z okularkami AR/XR i grać na wirtualnym ekranie 50-100". 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
23 minuty temu, galakty napisał(a):

Przecież to jest zabawka dla dzieci, bez akcesoriów pokroju Mobapad nie podchodzić ;) 

S1 trzeszczy przy ledwie ruchu, Mobapad cisza i stabilność jak skała.

Najlepsza jest ta kamerka Mario:lovin: 

Opublikowano
Teraz, bourne2008 napisał(a):

@VRmanA skąd ta pewność że Nintendo nie pójdzie ścieżką SONY i za jakiś czas nie wyda NSW2 PRO z OLED i lepszym CPU? Teraz to prostsze niż kiedykolwiek.

Bo lepsze GPU łatwo wmiksować w gry pod oba sprzęty.

Ale lepsze (wyraźnie lepsze, nie 15%) CPU oznaczałoby rozbicie targetów developerom na w zasadzie dwie platformy

Choć.. Nintendo już cudowało z NDSami czy 3DSami, więc faktycznie - pewności nie ma. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Jakoś SONY upgrade-uje co chwile swoje konsole i nikomu to nie przeszkadza i nie ma żadnego rozbicia targetów. A to że wyjdzie "ulepszona" NSW2 jest wręcz pewne w 100%. Póki co to nie jest żaden problem w obliczu braku gier.

Edytowane przez bourne2008

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...