ODIN85 3 501 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada 43 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? Każda gra od Rockstara miała masę błędów i bugów na premierę na każdej platformie ale pomijali to w reckach i dawali wysokie oceny
galakty 3 312 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Nie no czwórka to był paździerz niesamowity, najgorszy port jaki zrobili. Piątka przy niej to arcydzieło optymalizacyjne. Czwórka chyba do tej pory ma lock FPS bo inaczej się sypie? Edytowane 9 Listopada przez galakty
ODIN85 3 501 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Tam był cyrk z serwerami na premierę. Nie dało się patcha pobrać
łukasz850 140 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada W dniu 8.11.2025 o 13:55, kanon7 napisał(a): Źródło? To samo czytałem przy GTA IV i GTA V - że ten „pociąg” wyjebie się na pysk, a wyszło jak wyszło: oceny 10/10 i miliony sprzedanych kopii, więc te opinie negatywne o GTA VI wkładam między bajki Opinie te najczęściej piszą osoby które zawsze miały w 4 literach serię GTA, lub PCMR którzy zawsze są wkurzeni że nie dostają GTA na PC, wraz z konsolami - tylko muszą czekać. Wpadka z Cyberpunk 2077 był związany z naciskiem akcjonariuszy którzy chcieli szybkiej premiery, a CDPR okłamywało co do stanu gry. W przypadku GTA VI właściciel Take-Two ma bezpośredni wgląd w grę - mówi w wywiadzie wielokrotnie prezes TT Straus Zelnick, że osoby z górnego szczebla TT na bieżąco nadzorują rozwój GTA VI. Tak jest w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk.
kanon7 599 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) 5 godzin temu, łukasz850 napisał(a): Tak jest w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk. Czyli wiem, że nic nie wiem. 7 godzin temu, GordonLameman napisał(a): Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? Znowu GTA V na PC było świetnie zoptymalizowane. Więc mamy 1:1 - a patrząc że PS5 i XSX to podzespoły typowo PC, to szanse są większe iż będzie to optymalizacja 5'tki, a nie 4'ki - pożyjemy, zobaczymy... miejmy nadzieje że będzie dobra optymalizacja na PC. W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a): Przecież to ma chodzić na XSS a nie na kompie z NASA, jakie mamy na tym forum. I co ten XSS zmienia? (szczególnie w przypadku gier R*?) RDR2 -> Jaguar tabletowy 1,6 GHz + 1,31 TF + 5,0 GB RAM dla dewelopera gry GTA VI -> Zen 2, 3,6 GHz, 8/16 cores + 4 TF + 8,5 GB RAM dla dewelopera gry Przecież cała mechanika gry, fizyka, opcje, będą 1:1 jak w PS5 Pro - bo XSS/XSX/PS5/PS5 Pro - mają w 99% ten sam CPU (Pro 200 MHz szybszy). W XSS jedynie będą ciecia wizualne: - mniejsza rozdzielczość - gorsze tekstury - brak, lub szczątkowe RT (lub podobny system) - 30 fps jak w banku Tutaj nie będzie szału graficznego (robotę optymalizacyjną będą mieć z RAM'em w XSS), ale gamplay'owo będzie to ta sama gra, co na mocniejszych konsolach. W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a): Take Two leci na stratach od kilku lat, GTA 6 robione jest za pieniądze z kredytu. Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. Edytowane 9 Listopada przez kanon7
tgolik 546 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Godzinę temu, kanon7 napisał(a): Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. Ponieważ GTA 6 ma chodzić na xss, rockstar poświęca tyle pieniędzy na produkcję, że wpływy z GTA online nie wystarczają. Nie ma też pieniędzy na dywidendy dla akcjonariuszy - nie wypłacono jej nigdy. Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Take Two. P.S. Może i GTA 5 z GTA online przyniosło 8 miliardów przychodu brutto, jednak przy kosztach utrzymania online wysokości kilku miliardów dolarów Edytowane 9 Listopada przez tgolik
kanon7 599 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada 18 minut temu, tgolik napisał(a): Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Także Two. Wszystko ok, ale ten fragment co do potencjalnej kwoty straty za pół roku - to jakieś science fiction.
tgolik 546 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Oszacowałem tę wartość na podstawie danych publikowanych przez CD Projekt. W pierwszej połowie 2025 roku Redzi wydali ponad 240 milionów złotych na produkcję gier. Zespół Rockstara jest znacznie większy i deweloperzy u nich zarabiają 3-4 razy więcej niż w Polsce. Więc tak, na finiszu, gdy zespół jest zawsze największy, koszt 6 miesięcy pracy może wynieść 300 mln USD.
kanon7 599 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Byłem ciekaw co wyliczy chatGPT w tym temacie 🔹 💰 Szacowany koszt opóźnienia GTA VI o 6 miesięcy (koszt: pracowników, koszty serwerów, narzędzi, outsourcingu, biur, testów QA, marketingu przygotowawczego itp.). ≈ 170–180 milionów dolarów
tgolik 546 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Gemini oszacował mi koszt pracownika Rockstara na 15 000 USD do 25 000 USD. Przy grze pracują niby tysiące pracowników. Mnożąc 20 tys $ x 2500 osób x 6 mcy = 300 mln USD. Te 170 mln co podałeś, to też kupa siana.
Phoenix. 4 713 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Wyliczenia z dupy wziete Ja przytocze plotke ale jest ona bardziej wiarygodna niz wyliczenia gownianego Ai "Informacje pochodzą od Toma Hendersona, jednego z najbardziej zaufanych źródeł w branży (i redaktora naczelnego Insider Gaming). W swoim ostatnim podcaście powołał się na rozmowę z deweloperem, który najpewniej pracuje w Rockstarze. Z jego relacji wynika, że każdy dodatkowy miesiąc prac nad GTA 6 to koszt rzędu 10 milionów dolarów. Prosta matematyka pokazuje, że sześciomiesięczny poślizg pochłonie z budżetu kolejne 60 milionów. Ale opóźnienie nie wynika z problemów produkcyjnych. Henderson potwierdził, że zawartość gry jest już gotowa - ma świat, fabułę i mechaniki. Dodatkowy czas studio w całości poświęci na usuwanie błędów i dopracowywanie najdrobniejszych detali (co w przypadku tak złożonego świata jest zadaniem tytanicznym). To inwestycja w jakość, która ma sprawić, że w dniu premiery produkt będzie w nienagannym stanie technicznym." Edytowane 9 Listopada przez Phoenix. 1
tgolik 546 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Jak wszystkie plotki o GTA 6: że koszt 2 mld$, że zarobi 5 mld, że grę kupi co drugi właściciel konsoli, że 10/10 na metacritic itp, itd. Taa, bo zwykły deweloper wie ile firmę kosztuje pracownik - pewnie ledwie potrafi policzyć ile sam dostaje na rękę, co jest dalekie od kosztu pracodawcy. Edytowane 9 Listopada przez tgolik 1
Phoenix. 4 713 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Nie no wiadomo, ze tam pracuja same debile w tym rockstar, prawilna wiedza to tylko na forum od lolka i korzystanie z AI Edytowane 9 Listopada przez Phoenix. 2
Wu70 739 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada @tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami. Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie
Phoenix. 4 713 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada (edytowane) Oni tam cisna taki cruch, ze pewnie nie wiedza jak sie nazywaja, nie mowiac juz o tym ile zarabiaja Ale mysle, ze Henderson ma kapke lepsze zrodla informacji Edytowane 9 Listopada przez Phoenix.
tgolik 546 Opublikowano 9 Listopada Opublikowano 9 Listopada Jeśli wolisz wierzyć jakiemuś pismakowi zamiast forumowiczowi z PC Laba, Twoja sprawa.
ODIN85 3 501 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 4 godziny temu, Wu70 napisał(a): @tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami. Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie Pewnie ma ich akcje
tgolik 546 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada No właśnie cieszę się, że ich nie mam.
kanon7 599 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 9 godzin temu, Wu70 napisał(a): Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie Made by PCMR 1
Wu70 739 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 5 godzin temu, ODIN85 napisał(a): Pewnie ma ich akcje A, to ta sama drama będzie co w temacie CP
SmogSmok 279 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada (edytowane) 22 godziny temu, GordonLameman napisał(a): Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. PS3 1152x640P Edytowane 10 Listopada przez SmogSmok
galakty 3 312 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 7 godzin temu, ODIN85 napisał(a): Pewnie ma ich akcje On ma Redów i na rękę mu by GTA6 było klapą 1 1
tgolik 546 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 19 minut temu, SmogSmok napisał(a): Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. PS3 1152x640P Widzę, że na PC wydawało mi się, że gra źle chodzi a pewnie było to właśnie takie słabe 20-30 klatek co na konsoli. A pewnie nikomu na PC, na monitorze nie przyszło do głowy, żeby zejść do 640p. Nawiasem mówiąc wiele elementów tej gry nawet dzisiaj robi wrażenie.
VRman 2 635 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada (edytowane) Na x360 chodziło i wyglądało lepiej i było jako-tako grywalne. PS3 ze swoim 256+256 już na start miało pod górkę, a gra nie była robiona głównie z myślą o PS3 i wyszło jak wyszło. Teraz takie 15-20fps już raczej nie przejdzie bez potężnej krytyki. Mówię o PS5, nie o Series S (swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol) Edytowane 10 Listopada przez VRman 1
tgolik 546 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada 1 minutę temu, VRman napisał(a): swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol Czasem kiedy chcę coś napisać o konsoli Microsoftu to długo się muszę zastanawiać nad tym jak ona się nazywa. Nigdy nie wiem ile tych x-ów i es-ów i w jakiej kolejności
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się