Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
43 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Każda gra od Rockstara miała masę błędów i bugów na premierę na każdej platformie ale pomijali to w reckach i dawali wysokie oceny:E

  • Odpowiedzi 864
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Nie no czwórka to był paździerz niesamowity, najgorszy port jaki zrobili. Piątka przy niej to arcydzieło optymalizacyjne. 

 

Czwórka chyba do tej pory ma lock FPS bo inaczej się sypie?

Edytowane przez galakty
Opublikowano
W dniu 8.11.2025 o 13:55, kanon7 napisał(a):

Źródło? 

To samo czytałem przy GTA IV i GTA V - że ten „pociąg” wyjebie się na pysk, a wyszło jak wyszło: oceny 10/10 i miliony sprzedanych kopii, więc te opinie negatywne o GTA VI wkładam między bajki :E 

Opinie te najczęściej piszą osoby które zawsze miały w 4 literach serię GTA, lub PCMR którzy zawsze są wkurzeni że nie dostają GTA na PC, wraz z konsolami - tylko muszą czekać. 

 

Wpadka z Cyberpunk 2077 był związany z naciskiem akcjonariuszy którzy chcieli szybkiej premiery, a CDPR okłamywało co do stanu gry. 
 

W przypadku GTA VI właściciel Take-Two ma bezpośredni wgląd w grę - mówi w wywiadzie wielokrotnie prezes TT Straus Zelnick, że osoby z górnego szczebla TT na bieżąco nadzorują rozwój GTA VI. 

Tak jest  w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, łukasz850 napisał(a):

Tak jest  w przypadku każdej gry a GTA 6 to ogromny projekt Rokctars nie chce skończyć jak cyberpunk.

Czyli wiem, że nic nie wiem. 

7 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Znowu GTA V na PC było świetnie zoptymalizowane. Więc mamy 1:1 - a patrząc że PS5 i XSX to podzespoły typowo PC, to szanse są większe iż będzie to optymalizacja 5'tki, a nie 4'ki - pożyjemy, zobaczymy...  miejmy nadzieje że będzie dobra optymalizacja na PC. 

W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a):

Przecież to ma chodzić na XSS a nie na kompie z NASA, jakie mamy na tym forum.

I co ten XSS zmienia? (szczególnie w przypadku gier R*?)

RDR2 -> Jaguar tabletowy 1,6 GHz + 1,31 TF + 5,0 GB RAM dla dewelopera gry 
GTA VI -> Zen 2, 3,6 GHz, 8/16 cores + 4 TF + 8,5 GB RAM dla dewelopera gry 

Przecież cała mechanika gry, fizyka, opcje, będą 1:1 jak w PS5 Pro - bo XSS/XSX/PS5/PS5 Pro - mają w 99% ten sam CPU (Pro 200 MHz szybszy).

W XSS jedynie będą ciecia wizualne:
- mniejsza rozdzielczość 
- gorsze tekstury 
- brak, lub szczątkowe RT (lub podobny system)
- 30 fps jak w banku 

Tutaj nie będzie szału graficznego (robotę optymalizacyjną będą mieć z RAM'em w XSS), ale gamplay'owo będzie to ta sama gra, co na mocniejszych konsolach. 

W dniu 8.11.2025 o 13:35, tgolik napisał(a):

Take Two leci na stratach od kilku lat, GTA 6 robione jest za pieniądze z kredytu.

Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. 
Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kanon7 napisał(a):

 

Na styczeń 2025 GTA V zarobiła łącznie (sprzedaż [single] + online) dla Take-Two ok. 8 mld $. 
Więc GTA V zarobiło z nawiązką na kolejną część, ale ile wypłacono dywidendy i ile "przejedzono" to już "problem" Take-Two. 

Ponieważ GTA 6 ma chodzić na xss, rockstar poświęca tyle pieniędzy na produkcję, że wpływy z GTA online nie wystarczają. Nie ma też pieniędzy na dywidendy dla akcjonariuszy - nie wypłacono jej nigdy. Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Take Two.

 

P.S.

Może i GTA 5 z GTA online przyniosło 8 miliardów przychodu brutto, jednak przy kosztach utrzymania online wysokości kilku miliardów dolarów

Edytowane przez tgolik
Opublikowano
18 minut temu, tgolik napisał(a):

Półroczne opóźnienie to dodatkowa 300 milionowa strata dla Także Two.

Wszystko ok, ale ten fragment co do potencjalnej kwoty straty za pół roku - to jakieś science fiction. 

Opublikowano

Oszacowałem tę wartość na podstawie danych publikowanych przez CD Projekt. W pierwszej połowie 2025 roku Redzi wydali ponad 240 milionów złotych na produkcję gier. Zespół Rockstara jest znacznie większy i deweloperzy u nich zarabiają 3-4 razy więcej niż w Polsce. Więc tak, na finiszu, gdy zespół jest zawsze największy, koszt 6 miesięcy pracy może wynieść 300 mln USD. 

Opublikowano

Byłem ciekaw co wyliczy chatGPT w tym temacie :E 

 

 

🔹 💰 Szacowany koszt opóźnienia GTA VI o 6 miesięcy (koszt: pracowników, koszty serwerów, narzędzi, outsourcingu, biur, testów QA, marketingu przygotowawczego itp.). 

 

≈ 170–180 milionów dolarów

Opublikowano

Gemini oszacował mi koszt pracownika Rockstara na 15 000 USD do 25 000 USD. Przy grze pracują niby tysiące pracowników.

Mnożąc 20 tys $ x 2500 osób x 6 mcy = 300 mln USD.

Te 170 mln co podałeś, to też kupa siana. 

Opublikowano (edytowane)

Wyliczenia z dupy wziete :hihot:

Ja przytocze plotke ale jest ona bardziej wiarygodna niz wyliczenia gownianego Ai ;) 

 

"Informacje pochodzą od Toma Hendersona, jednego z najbardziej zaufanych źródeł w branży (i redaktora naczelnego Insider Gaming). W swoim ostatnim podcaście powołał się na rozmowę z deweloperem, który najpewniej pracuje w Rockstarze. Z jego relacji wynika, że każdy dodatkowy miesiąc prac nad GTA 6 to koszt rzędu 10 milionów dolarów. Prosta matematyka pokazuje, że sześciomiesięczny poślizg pochłonie z budżetu kolejne 60 milionów.

Ale opóźnienie nie wynika z problemów produkcyjnych. Henderson potwierdził, że zawartość gry jest już gotowa - ma świat, fabułę i mechaniki. Dodatkowy czas studio w całości poświęci na usuwanie błędów i dopracowywanie najdrobniejszych detali (co w przypadku tak złożonego świata jest zadaniem tytanicznym). To inwestycja w jakość, która ma sprawić, że w dniu premiery produkt będzie w nienagannym stanie technicznym."

Edytowane przez Phoenix.
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Jak wszystkie plotki o GTA 6: że koszt 2 mld$, że zarobi 5 mld, że grę kupi co drugi właściciel konsoli, że 10/10 na metacritic itp, itd.

 

 

Taa, bo zwykły deweloper wie ile firmę kosztuje pracownik - pewnie ledwie potrafi policzyć ile sam dostaje na rękę, co jest dalekie od kosztu pracodawcy.

Edytowane przez tgolik
  • Haha 1
Opublikowano

@tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... :wariat:

 

To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami.

 

Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie ;)

Opublikowano
4 godziny temu, Wu70 napisał(a):

@tgolik co tam tak u ciebie się pali? R* i Take Two będzie spało na kasie przez najbliższą dekadę z GTA6 a ty tu jakieś straty wyliczasz przez koszty pracowników... :wariat:

 

To w zasadzie będzie demonstrator możliwości tworzenia gier przez ludzkość przy niemal nieograniczonym budżecie klasycznymi metodami.

 

Tu nie ma co płakać bo będzie co oglądać, choćby na youtubie ;)

Pewnie ma ich akcje:E

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Nie pamiętasz stanu w jakim wydano GTA4 na PC? :) 

Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. 

PS3 1152x640P

 

Edytowane przez SmogSmok
Opublikowano
19 minut temu, SmogSmok napisał(a):

Przynajmniej na konsolach śmigało jak marzenie. 

PS3 1152x640P

 

Widzę, że na PC wydawało mi się, że gra źle chodzi a pewnie było to właśnie takie słabe 20-30 klatek co na konsoli. A pewnie nikomu na PC, na monitorze nie przyszło do głowy, żeby zejść do 640p. Nawiasem mówiąc wiele elementów tej gry nawet dzisiaj robi wrażenie.

Opublikowano (edytowane)

Na x360 chodziło i wyglądało lepiej i było jako-tako grywalne. PS3 ze swoim 256+256 już na start miało pod górkę, a gra nie była robiona głównie z myślą o PS3 i wyszło jak wyszło. 

 

Teraz takie 15-20fps już raczej nie przejdzie bez potężnej krytyki. Mówię o PS5, nie o Series S (swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol)

Edytowane przez VRman
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, VRman napisał(a):

swoją drogą to te nazwy konsol MSu to jest chyba konkurs na największy debilizm, i to co wygra, trafia na pudełka konsol

Czasem kiedy chcę coś napisać o konsoli Microsoftu to długo się muszę zastanawiać nad tym jak ona się nazywa. Nigdy nie wiem ile tych x-ów i es-ów i w jakiej kolejności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...