Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, janek25 napisał(a):

dalej obie ustawiasz v do mhz wiec wynik bedzie ten sam w danch mhz.

Sposobem Pl +mhz jest to po prostu bardziej zaawansowane ,niz u ciebie stałe v na przedziale np 2000-3000mhz

Jakie stale napięcie dla 2000-3000Mhsz przy offsecie nie masz możliwości wypłaszczenie krzywej.  :rotfl2:

Opublikowano

Dorzuce 2 grosze do tej burzy mózgów:hihot:

jak nazwiecie metodę gdzie PL 300W zostaje bez zmian a podnosimy tylko taktowanie rdzenia? OC? Tu chyba pełna zgoda

A jak obniżenie napięcia i podniesienie taktowania rdzenia przy zachowaniu domyślnego PL 300W? UV + OC? (Niektorzy nazywają to samym uv ale to już inna para kaloszy)

Czyli OC=UV+OC:Up_to_s:

Dokladnie o taką samą wartość zostało zrobione OC na krzywej w jednej metodzie i suwakiem w drugiej

Screeny już wrzucałem tu:

https://forum.ithardware.pl/topic/8082-nvidia-rtx-40x0/page/38/#findComment-336663

Opublikowano

UV robisz tylko w momencie gdzie nie ruszasz stock. Niektórzy próbują kilkanaście Mhz więcej wycisnąć, ale to nie są duże różnice.

Masz powiedzmy 2860 vs 2910

Poprawnie wykonane UV i tak da ci wyższa wydajność niż stock, bo przez niższe temperatury będziesz mógł utrzymać wyższy zegar dłużej.

Ale poprawne UV przede wszystkim da ci o wiele niższy pobór mocy gdy karta nie idzie na PL.

 

UV to celowanie w zegary stock na jak najniższym napięciu.

UV+OC to celowanie w zegary wyżej przy jak najniższym napięciu które nie będzie powodowało odbijania się od stockowego PL.

"Jakość" UV jaki UV+OC będzie zależała od jakości krzemu jaki ci się trafi, ale i tak nie będą to duże różnice.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

UV robisz tylko w momencie gdzie nie ruszasz stock.

nie ,nie tylko

uV to inne(nizsze) napiecie wzgledem mhz ktora ustawia nvidia.

I nie ma znaczenia czy ustawisz sobie rtxa na 2000 czy 3000mhz

Edytowane przez janek25
Opublikowano

No to chyba to rozumiemy przez stock. To, co ustawia Nvidia. Chyba na każdych kartach (seriami oczywiście) masz to praktycznie takie same. A to czy jedna karta będzie ci boostowala wyżej, czy niżej parę MHz tak naprawdę jest zależne od jakości chłodzenia.

Opublikowano
40 minut temu, Kadajo napisał(a):

@SebastianFM przecież jak robisz offset to sterujesz cala krzywa.

Jeśli wychodzisz poza stock, czyli robisz OC to karta przecież zawsze będzie dążyła do wyższych częstotliwości od bazowej za wszelką cenę, niewazne w jakim miejscu krzywej będziesz.

Co się dzieje jak karta dobija do PL lub bezpieczniej temperatury? Zbija zegary.

Co się dzieje jak masz +150Mhz do rdzenia ? Masz OC wiec jakim cudem karta ma pobierać mniej prądu i się mniej grzać.

I test wamaka dokładnie to pokazał.

No ludzie przecież to są podstawy OC i UV...

Twoja odpowiedź sugeruje, że nie zrozumiałeś mojego pytania. Ty mi tego wszystkiego naprawdę nie musisz tłumaczyć a ja ci nie będę udowadniał, czy znam chociaż podstawy OC i UV. ;)

 

To są dwa osobne przypadki.

 

1. Niepełne obciążenie karty graficznej, np. spowodowane ograniczeniem FPS. Tutaj oczywiście UV czyli podniesienie krzywej i jej wypłaszczenie ma przewagę nad samym zwiększeniem Core clock.

UV z ograniczeniem do 1,0 V.

0.png.efc95a023c721c0e31ed8203a1ad96eb.png

Tylko zwiększenie Core clock, ograniczenie PL nie ma w tym przypadku znaczenia.

1.png.a3baf5a8d01649b8e4460b88c7e447d5.png

 

2. UV vs zmniejszenie PL tak, żeby uzyskać podobny pobór mocy.

UV z ograniczeniem do 0,95 V.

2.png.f291f8744932dc2fbe18938c9d263fe9.png

Zwiększenie Core clock o 135 MHz i ustawienie PL na 62%.

3.png.b74bf3c749534f264033b5c886d831c8.png

 

Ten drugi przypadek, jakie to według ciebie jest OC?

  • Upvote 2
Opublikowano
13 minut temu, jankooo napisał(a):

Dorzuce 2 grosze do tej burzy mózgów:hihot:

jak nazwiecie metodę gdzie PL 300W zostaje bez zmian a podnosimy tylko taktowanie rdzenia? OC? Tu chyba pełna zgoda

A jak obniżenie napięcia i podniesienie taktowania rdzenia przy zachowaniu domyślnego PL 300W? UV + OC? (Niektorzy nazywają to samym uv ale to już inna para kaloszy)

Czyli OC=UV+OC:Up_to_s:

Dokladnie o taką samą wartość zostało zrobione OC na krzywej w jednej metodzie i suwakiem w drugiej

Screeny już wrzucałem tu:

https://forum.ithardware.pl/topic/8082-nvidia-rtx-40x0/page/38/#findComment-336663

On nie widzi postów które nie pasuje pod beton :-)

Opublikowano

Nie , ty napisaleś ze twoja robi z pudelka 2800mhz i  jak jej przy 2800mhz obnizysz V to jest to uV a rownie dobrze mozesz sobie tak ustawić 100mhz na rtx + 1MV i juz ne bedzie uV

 

Jakość chlodzenia Pl nie ma z tym nic wspólnego

Opublikowano

No jest uv bo karta pracuje przy moim profilu na 0,97V i jest też OC tego stanu na krzywej +360MHz do góry. PL odblokowany na 117% wiec jest zapas.

Druga metoda to tylko OC suwakiem +360 na GPU a nie ruszany PL 100%.

Obydwa sposoby maja zatejestrowany pobór max 300W i ten sam wynik punktowy w benchmarku a jednak w zależności jak je wykonaliśmy to inne nazwy pasują%-)

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, jankooo napisał(a):

No jest uv bo karta pracuje przy moim profilu na 0,97V i jest też OC tego stanu na krzywej +360MHz do góry. PL odblokowany na 117% wiec jest zapas.

Druga metoda to tylko OC suwakiem +360 na GPU a nie ruszany PL 100%.

koniec  końców przeliczajac na kazdy mhz dalej jest z przymrożeniem oka  uV w stosunku do tego co nvdia ustawiła  %-)

Jeden ustawia pod v drugi pod mhz ale filozofowanie,inaczej sie nie da,zawsze ile pali na 100 :hahaha:

Edytowane przez janek25
Opublikowano
12 minut temu, SebastianFM napisał(a):

Ten drugi przypadek, jakie to według ciebie jest OC?

Tak to jest nadal OC tylko niski zegar wynika z ograniczenia PL.

Jak odpalisz jakąś grę gdzie nie odbijesz sie od PL to ci zegar wystrzeli stock+135Mhz

Właśnie to cały czas próbuje forum wytłumaczyć wallcowi. ON uważa ze karta jak uderzy w PL to sobie napięcie tylko obniży, a nie zegar xD

 

Tak samo ten pierwszy przypadek pokazuje ze UV działa i karta jest efektywniejsza a wallec pisze ze jego metoda jest taka sama jak krzywa UV gdzie za każdym razem jego karta będzie wyraźnie żarła więcej prądu :rotfl2:

A większy prąd co daje ? Większe temperatury... a po co robimy UV? Aby poprawić perf/W i obniżyć temperatury xD

Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Tak to jest nadal OC

nie to nie jest oc ,to moze być oc

Ty zamiast ruszać mhz ruszasz V i też mozesz zrobić oc

 

Jeden ruszy napiecie drugi ampraz i doprowadzi to do tego samego

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Kadajo napisał(a):

Tak to jest nadal OC tylko niski zegar wynika z ograniczenia PL.

Jak odpalisz jakąś grę gdzie nie odbijesz sie od PL to ci zegar wystrzeli stock+135Mhz

Właśnie to cały czas próbuje forum wytłumaczyć wallcowi. ON uważa ze karta jak uderzy w PL to sobie napięcie tylko obniży, a nie zegar xD

 

Tak samo ten pierwszy przypadek pokazuje ze UV działa i karta jest efektywniejsza a wallec pisze ze jego metoda jest taka sama jak krzywa UV gdzie za każdym razem jego karta będzie wyraźnie żarła więcej prądu :rotfl2:

A większy prąd co daje ? Większe temperatury... a po co robimy UV? Aby poprawić perf/W i obniżyć temperatury xD

FUCK YEAH, W KONCU ZROZUMIAŁ sens MOJEGO POSTU, JEST UDALO SIĘ.

chyba 10 stron by zrozumiał o co chodziło w poście

 

+75Mhz

+1500MHz

82% PL

 

Cała reszta to efekt betonu i kółeczka wzajemnej adoracji, która musi się zawsze podpierać że ich prawda jest bardziej ichsza xD

Edytowane przez wallec
Opublikowano
5 minut temu, SebastianFM napisał(a):

@Kadajo, jakie OC skoro pobór mocy taki sam jak przy UV i wydajność też zbliżona?

Jaka wydajność zbliżona ? 89 vs 86 to nie jest zbliżona wydajność. To dość duży spadek.

Zresztą ja przypomnę ze wallec idzie w zaparte ze wydajność jest IDETYCZNA a czasem większa a pobór mocy jest IDETYCZNY co do metody UV.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Zalezy jakie masz chłodzenie na karcie, im gorsze, tym niżej będziesz musiał zejść z zegarem żeby nie wychodzić poza PL, dochodzi też "loteria krzemowa" ale z tym dziś już nie jest tak źle jak kiedyś.

Wszystko zależy co chcesz osiągnąć tak na dobra sprawę. Jak lepszy per/W to robisz klasyczne UV, jak wyższą wydajność to robisz OC i możesz skorzystać z tego co wallec proponuje, bo to jest OC z blokada PL.

Natomiast jego metoda zawsze będzie miała większy pobór mocy i temperatury od poprawnie wykonanego UV. Wiec nazywanie tego UV to jakieś nieporozumienie. Ustawianie PL nisko żeby ci się karta nie grzała to nie jest żadne UV.

Juz nawet pomine co oznacza slowo UV.

Lepszy perf/W

Bez urazy, ale sam pisałeś już parę razy ze jesteś zwykłym użytkownikiem wiec, po co się wypowiadasz w tematach o których wyraźnie nie masz pojęcia a tobie się tylko coś wydaje.

To są twoje słowa, wiec sam dajesz do zrozumienia ze nie jesteś użytkownikiem który ma pojęcie techniczne.

 

Zgadzam się z Tobą i dlatego kilka razy napisałem, że dla mnie UV to zabawa krzywą napięć, a nie suwakiem PL 😉

 

@janek25 śmiejesz się, ale ja nie odrzucam sposobu Wallca. Nawet zrobiłem kilka testów, ale muszę to sprawdzić w grach w które gram częściej, bo KCD2 miałem tylko chwilę. To, że osiągałem wyższe zegary przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc się zgadza. Napięcie jednak zostało bez zmian. 

U siebie mogę zrobić na luzie 2750 na 1,0V i szczerze mówiąc w grach między 2600, a 2800 jest może 4-5 FPS różnicy. Dla niektórych aż, ale dla mnie tylko. Więcej profitów widzę z OC pamięci.

I opieram się na tym co zrobił Techmaniac, a on sam odradza ruszanie suwaków PL. Ktoś tu jednak napisał prawdę (chyba @sideband), że każdy robi jak uważa. Najważniejsze, żeby był zadowolony, a jeśli ktoś chce pokazać inny sposób to najlepiej zrobić po kilka testów na tych samych ustawieniach, żeby było prawidłowo. 

Edytowane przez Adikon
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, wallec napisał(a):

O kurde! Podniosłes fabryczne taktowania krzywej! Zrobiłeś OC! XD

UV + OC. Zjechałem o około 40Wat w dół z fabrycznego 180Wat, w dodatku podniosłem wydajność o dobre 10%

Opublikowano

Kiedy jest krytyczne to ile jesteśmy w stanie wydusić FPS ?

Kiedy karta idzie na limicie swoich możliwości czy jak jest obciążona na pół gwizdka?

Niech sobie każdy na to odpowie i wtedy zrozumie, dlaczego UV czy nawet UV+OC zawsze będzie lepsze od tego co robi wallec.

A jak ktoś chce robić OC to musi mieć przede wszystkim porządne chłodzenie na karcie a najlepiej blok.

Wtedy nie dość, że zrobi porządne OC to jeszcze będzie mógł podnieść PL.

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Adikon napisał(a):

śmiejesz się, ale ja nie odrzucam sposobu Wallca.

sposób jak sposób,ja odrzucam co powiedzialeś

 

ze slaby chłodzenie jest lepszy spsob walca.

Furmak ma obciążenie 50%wieksze wiec  masz wiekszą kontrole

a w jakimś tam okienku zawsze coś mozesz udowodnić np z masz 8mz wiecej :hihot:

Edytowane przez janek25
Opublikowano

To spróbuj zwiększyć o 3% i zobacz, tylko od razu luknij jak ci poziom mocy skoczy.

Tak sprawdzałem i dlatego ja i inni tego sposobu nie używają.

Nie dość, że obniża on wydajność względem porządnego UV to jeszcze nic nie daje poniżej PL.

A czy różnica minimalna ? To może być różnica w tym czy trzymasz 120/140/165/240 FPS, czy nie.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...