Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podmienić podmieni ale to i tak nie przejdzie bo to niczym się nie różni od ręcznej podmianki ;) 

1 godzinę temu, galakty napisał(a):

I przy okazji podmienia DLSS w grach multiplayer? Korzystajcie do woli... ;) 

Jeśli gra sprawdza integralność plików to i tak nie przejdzie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Side: To się zgadza. Obecnie siedzę przed TV Samsunga 1080p (jeszcze z dużą ramką - 2009 rok :P ) i mam przeskalowany rozmiar na 2160p, ale co z tego, skoro piksel na matrycy 1080p jest dupny. Ale, że siedzę jakieś 3 metry od TV, to nie widzę pikseli na tak dużym ekranie, za to gry (stare, bo nowe to kupa) w 2160p wyglądają miodnie (np. Borderlandsy, czy fishingplanet, itp podobne starocie)

No i ten stary TV ma dziwne odczyty:

 

https://ibb.co/3B3v3gG
https://ibb.co/jTXchWZ

 

Tak, czy siak warto, jeżeli jest to możliwe przeskalować rozmiar z mniejszego na większy. Tak myślę :)

  • Like 1
Opublikowano
18 godzin temu, sideband napisał(a):

Akceptowalna to jest tylko jakość i to nie w każdej grze. Tutaj rozdzielczość nie gra roli tylko wielkość piksela. Im mniejszy piksel tym bardziej pewne detale jak i również artefakty są mniej widoczne.

Tak okiem profesjonalistów , dla mnie laika jest akceptowalne 

  • Upvote 1
Opublikowano

Katuje właśnie FFXVI i co prawda jest to tylko FSR3.0 quality ale 1440p do 2160p wygląda doskonale. Tak powinno się implementować FSR a nie tak jak to zaimplementował CD Projekt Woke :E

Opublikowano

Co do technik skalowania porównywałem sobie FSR 3+ i DLSS 3+ oba w presetach "jakość". Moim zdaniem FSR ma dalej spory problem. Obraz już na pierwszy rzut oka jest jakby zamglony? rozmyty? przy DLSS czegoś takiego nie ma. Wiadomo mówię o rzeczach które na pierwszy rzut oka widać, jak się przyjrzeć dokładnie to pewnie w obu technikach pojawią się jakieś babole ale ze swojego doświadczenia zdecydowanie DLSS nad FSRem i prawdopodobnie tak pozostanie, w końcu za chwilę DLSS4:D

Opublikowano

Moim zdaniem jest szansa ze FSR4 będzie juz blisko DLSS, Nvidia wiec podniesie poprzeczkę 4 ?

 

Ale tak naprawdę FSR nie musi być lepszy.

Wystarczy, żeby był ok i działał a myślę ze juz w sumie tak jest.

Opublikowano

W jakosci DLSS raczej duzo sie nie zmieni, beda dodawac nowe ficzery, chyba ze taki DLSS4 jest jakos na nowo uczony w kwesti jakosci i to by było cos. FSR 4.0 mysle, ze bedzie to poziom obecnego DLSS bo FSR brakowalo tylko tego sznytu AI.

Opublikowano

Jestem ciekawy kiedy zieloni pochwalą się renderingiem całego filmu do A do Z dzięki AI, tak jak to pokazywali w jakimś materiale promocyjnym, ten koleś co o  tym mówił że takie rzeczy najwcześniej przy DLSS 10 :E

Opublikowano (edytowane)

Dają DLSSY i inne bajery a panel sterowania nadal w XX w :E No niby jest ta nowa proteza co ma to zastąpić no ale jeszcze daleka droga by to jakoś działało.

Edytowane przez skypan
Opublikowano

Ostatnio testowałem DLSS w Indiana Jones i CB2077. I to też zależy od samej gry jak wypada końcowa jakość obrazu.

W IJ nie widzę różnicy między nativ,dlaa, dlss q. Nawet po odpaleniu dlss balanced nie widzę pogorszenia jakości - gram w 3840x1600.

W Cyberku jest już trochę inaczej, widać na niektórych elementach delikatne rozmycie (np. jakieś małe reklamy),ale możliwe do wychwycenia raczej tylko na screenshootach , podczas grania raczej mało widoczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...