DEFTONES101 29 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia W CP2077 na starym DLSS karta ciągła mniej prądu. Teraz potrafi +30W lekko więcej pociągnąć. No i na moim sprawdzonym profilu UV wywala się. Wydajność ok, bez zauważalnych spadków. Za to jakość obrazu znacząco się poprawiła. Nie tylko ostrzejszy, wyraźniejszy obraz, ale też mniej szumów na teksturach i zacienionych miejscach. Jak wyjdą nowe stery i nowa wersja ich apki, to się sprawdzi w innych grach.
Reddzik 2 762 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Odpaliłem Dying Light 2 jest mega poprawa, miałem odpalone DLSS jakość, ale czasem potrafiło spaść np gdzie sporo trawy, ale przy DLSS balans nie widać pogorszonego obrazu żeby tak kuło w oczy i jest mega poprawa i już poniżej 60 nie spada z full RT. Co do Metro Exodus Enh Ed. widzę, że miałem dlss balans ale tu nie mogę zbytnio się dopatrzyć różnicy, zapewne jest ale lekka i nie robi takiego wielkiego wow jak np w cyberku czy DL2 albo w FF Rebirth. Jeszcze raz muszę odpalić Wieśka 3 i dobrze się przypatrzeć, ale tam też powinna być kolosalna różnica. Najlepsze, że ten spadek fps już tak nie boli jak na pierwszy rzut a nawet zawsze można dać oczko niżej dlss i będzie jeszcze lepiej
musichunter1x 1 310 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) Edit. Zapomniałem o wyłączeniu Vsync w DLSS4, jednak jest to 49fps vs 56 fps, więc 0.875 lub 1.14 wydajności, zależy z której strony ktoś chce liczyć Dopiero teraz przypomniałem sobie o tym temacie. U mnie RTX3070 to 0.76 wydajności z nowym DLSS na balance 1080p z RR i PT. Przynajmniej tak podaje wewnętrzny benchmark, spadek średniej z 56 ma 43fps, przy swoich ustawieniach + PT... Lub jak kto woli, stary DLSS z RR to x1.3 obecnej wydajności. Starałem się na szybko znaleźć wady obrazu które przeszkadzałyby mi, ale nawet balance z 1080p wygląda na tyle znośnie, że mógłbym tak grać. Bardziej przeszkadzał brak Vsync przy blokadzie na 40fps Nie chciało mi się instalować dodatku, ale przynajmniej teraz wiem, że od biedy mógłbym tak grać z PT na rtx3070. Wcześniej balance wyglądał dla mnie źle, a na quality potrafił skończyć się Vram. Oczywiście testowane w Cyberbugu. Żeby osiągnąć podobne wyniki na radeonie, musiałbym kupić rx7900xtx oraz zmienić budę wraz z zasilaczem. FSR nie toleruję, dlatego mówię o wydajność natywnej, która byłaby podobna do tej z DLSS + RR. Może ktoś zrobić benchmark rtx4060ti w 1080p + RT z dlss4 balance vs DLSS 3 i podać średni FPS? Lub chociaż rtx4070. Mogę wkleić resztę ustawień, aby była taka sama. Edytowane 25 Stycznia przez musichunter1x 2
z1k 43 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia 17 minut temu, Reddzik napisał(a): Odpaliłem Dying Light 2 jest mega poprawa, miałem odpalone DLSS jakość, ale czasem potrafiło spaść np gdzie sporo trawy, ale przy DLSS balans nie widać pogorszonego obrazu żeby tak kuło w oczy i jest mega poprawa i już poniżej 60 nie spada z full RT. Co do Metro Exodus Enh Ed. widzę, że miałem dlss balans ale tu nie mogę zbytnio się dopatrzyć różnicy, zapewne jest ale lekka i nie robi takiego wielkiego wow jak np w cyberku czy DL2 albo w FF Rebirth. Jeszcze raz muszę odpalić Wieśka 3 i dobrze się przypatrzeć, ale tam też powinna być kolosalna różnica. Najlepsze, że ten spadek fps już tak nie boli jak na pierwszy rzut a nawet zawsze można dać oczko niżej dlss i będzie jeszcze lepiej w dying light 2 juz była na 3.8 DLSS poprawa i to spora i do tego dali nowe tekstury tuż po radzie na wieżę
Reddzik 2 762 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia 10 minut temu, z1k napisał(a): nowe tekstury tuż po radzie na wieżę Chyba że te tekstury zmieniają tak odbiór, ja miałem na dysku ale dawno nie uruchamiałem, trzeba będzie przejść, jest na liście do przejścia.
Kadajo 7 410 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia No tak to u mnie śmiga. Sterowniki widać które No i naprawdę nieźle wygląda, pomimo 960p... Spróbowałem w ruchu coś złapać: Widać trochę artefaktów Ale naprawdę to nieźle wygląda, w ruchu praktycznie jest tak samo jak na statyce... I jest naprawdę blisko natywnej. @SebastianFM teraz DLSS robi robotę Nie ma praktycznie, do czego się przyczepić tak na dobra sprawę. I dostaliśmy to za free ... A może sam przesadzam. Nie wiem, ale podoba m się to, co widzę, naprawdę... a wcześniej był plastik. 2
musichunter1x 1 310 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Musze się poprawić, bo zapomniałem, że Vsync był włączony przy teście z DLSS4. Jednak średnia FPS to 49, więc wychodzi ~0.875 wydajności lub inaczej mówiąc stary DLSS jest x1.14 wydajniejszy. Sam gram w ~53-60fps lub zablokowanych 40fps. Gdyby tylko CP2077 ogarnął Vsync do 40..., ale pewnie mogę to ustawić w configu.
Isharoth 597 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) A co myślicie o DLAA? Bo dla mnie to jest właśnie sztos. Ja od długich lat narzekam że trudno w nowych grach osiągnąć wyrazistość obrazu, tak jak kiedyś w starych przy użyciu np. MSAA. Dziś wszystko jest jakieś takie rozmazane. Za sprawą TAA, upscalingów czy innych rzeczy. Jak pierwszy raz zobaczyłem DLAA to się zawiodłem. To nie było to czego oczekiwałem po supersamplingu w wykonaniu AI. DLAA wyglądało po prostu jak TAA w natywnej rozdzielczości. Dopiero całkiem niedawno odkryłem że DLDSR w połączeniu z DLSS/FSR wygląda świetnie, ale jest też mało wygodne w obsłudze (wirtualna rozdzielczość na pulpicie lub granie tylko w exclusive fullscreen). No i DLDSR jest dość wymagające, mimo że trochę je oszukałem z tym upscalingiem. Dziś jak zobaczyłem Cyberpunka na tym nowym modelu DLSS wraz z DLAA to jest to bardzo podobny efekt jak przy mojej zabawie z DLDSR. I to dało mi nadzieję że znów zaznam wyraźnego obrazu w grach. Może nie w tych najnowszych, bo wszystko zmierza do tego, że w natywnej rozdziałce ciężko będzie pograć nawet na topowych GPU, ale będę mógł sobie w ten sposób ulepszać gry sprzed kilku lat. DLSS Quality i jeszcze mniejsze presety niestety nadal lekko rozmywają obraz, ale wydaje mi się że wygląda to lepiej niż wcześniej. Biedne AMD, znów będzie musiało gonić NV. Oczywiście nie traktujcie tego za pewnik. Mi udało się to przetestować jedynie w Cyberpunku. Nie wiem czy efekt będzie taki sam w każdej grze. Możliwe że moja ekscytacja pojawiła się zbyt wcześnie. No ale mam nadzieję że nie. Zobaczymy już niedługo. Edytowane 25 Stycznia przez Isharoth 1
Kadajo 7 410 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia DLAA wygląda teraz jak porządnej jakości AA. Petarda jak mamy moc w karcie, aby użyć DLAA. Lipa tylko ze w MFS ekrany w kokpicie nadal smużą, może trochę mniej, ale nadal przeszkadza. 2
Stjepan 2 376 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia DLAA stosuje do RDR1 i śmiga oraz wygląda bardzo miło jest 200fps. 1
Kadajo 7 410 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Dla mnie DLSS Q z Transformer w CP2077 wygląda lepiej niż DLAA, które było na CNN. 4
sideband 1 775 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) RR już nie generuje artefaktów niezależnie jaki tryb DLSS(nowy czy stary) wybierze się w CP2077 Na szybko większego skoku jakości nie widzę i wprawne oko nadal zauważy smużenie w niektórych miejscach Edit: Jak zwykle Cyberbąk łapie bambola przy zmianach ustawień także nadal na starej wersji DLSS RR wali artami A na nowej już nie. Edytowane 25 Stycznia przez sideband
Sheenek 330 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Jak to najprosciej ogarnac? Dziala ze wszystkimi grami ktore mialy dlss?
musichunter1x 1 310 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) 40 minut temu, Isharoth napisał(a): A co myślicie o DLAA? Bo dla mnie to jest właśnie sztos. ....Dziś wszystko jest jakieś takie rozmazane. Za sprawą TAA... Dlatego kupiłem RTXa, a nie radeona Do słabszych lub starszych gier nie potrzebuję nic mocniejszego niż rtx3070, a dzięki DLSS oraz DLAA będzie mi to bardziej odpowiadało, niż rx6800 / rx7700xt. Nie sądziłem że odpalę w CP PT lub RT ultra bez wizualnych defektów na tym sprzęcie, ale między quality oraz balance różnica we wydajności jest dość mała, a pozbywam się delikatnego ziarna z niestabilności w cieniach, choć to i tak pomijalna różnica. RT ultra chodzi w prawie 60fps z RR. PT przy DLSS quality z RR spada poniżej 40fps, ale nie tak często i bardzo, by mi przeszkadzało. Ale jednak przechodząc znowu na 60fps czuję się jak na upłynniaczu, bo jest bardzo płynnie porównując do rwanych 40, więc jednak poczekam z PT na upgrade... Siostra będzie zadowolona za te parę lat, bo ogrywała CP na gtx1650S +i3 8100, gdzie w podstawce było znośnie, ale dodatek już rwał do 25fps przez CPU. Edytowane 25 Stycznia przez musichunter1x 1
z1k 43 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) a co moze byc problemem ze mi gra crashuje czy to 13900ks 3090 czy to 4090 i 9800x3d? stock/UV win11 build wrzesniowy 23h2 ster 566.36 lub 571.96 jeden kij ram na 6000 cl 30 w obu Edytowane 25 Stycznia przez z1k
sideband 1 775 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) Musisz dodać napięcia na GPU Edytowane 25 Stycznia przez sideband
z1k 43 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia nic to nie daje, nawet jak dam 1600 1.0v na 3090 czy na 4090 1.05v 2500, w rejestrze zdazen mam 0x00000005c
Isharoth 597 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia To jeszcze ode mnie kolejne screeny z Cyberpunka na nowym DLSS (DLAA). W PNG, żeby nie było strat z kompresji 1
sideband 1 775 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia To może być niestabilny RAM systemowy
z1k 43 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) a faktycznie bo ostatnio sie tym bawiłem zapomniałem @sideband czekaj ja tylko zmieniałem wirtualna na większą. Ram Śmigał tak od 6 miesięcy a na ryrzenie od 1miesiaca i nic się nie działo tylko teraz po tej aktualizacji robi się taki bubel Edytowane 25 Stycznia przez z1k
skypan 1 752 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia 1 godzinę temu, Kadajo napisał(a): A może sam przesadzam. Nie wiem, ale podoba m się to, co widzę, naprawdę... a wcześniej był plastik. Piłeś ? 1
z1k 43 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) Nazwa aplikacji powodującej błąd: REDlauncher.exe, wersja: 3.4.0.5, sygnatura czasowa: 0x675bcca9 Nazwa modułu powodującego błąd: unknown, wersja: 0.0.0.0, sygnatura czasowa: 0x00000000 Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie błędu: 0x00000000 Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x0x4ACC Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x0x1DB6F6440E461E3 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Users\M\AppData\Local\Programs\CD Projekt Red\REDlauncher\REDlauncher.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: unknown Identyfikator raportu: 83800d86-3059-47c7-a33c-fedb02708588 Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: czy na tym czy na tym jest ten sam syf Edytowane 25 Stycznia przez z1k
ryba 1 246 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się