Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja znów będę nudny i powiem, że gadacie o rzeczach mało istotnych z punktu widzenia przeznaczenia gry do jeżdżenia.

kupiłem kierownicę DD i to zrobiło dopiero postęp i dlatego dyskutowałem o wpływie ustawień FF na czucie gry. 

Sam obraz mimo że robi fajną oprawę, jest dyskusyjny. Bo dla obrazków kolekcjonujecie wiele gier, ale do immersyjnego jeżdżnia nadaje się tylko kilka z nich.

Opublikowano

Jak w każdym topicu dyskutuje się co do grafiki, a sama gra mało kogo obchodzi czyli norma. Co do słabej optymalizacji to się też nie zgodzę. Forza ma duże wymagania ale też grałem sporo i to na średnich teksturach na leciwym i5 2500k i gtx 970 mając 50-60fps w multi. 

Opublikowano

Kontynuując dodam, że po nowym update 15, na kierownicy DD czuć różnicę w ilości dochodzących informacji, a tym samym w jakości FF i czuciu gry, kiedy zmienia się tryby RT. Może to zależeć od różnych czynników. Na moim konfigu RTGI lekko obniża jakość FF. Przy RTAO jest znacznie "żywiej".

Opublikowano

No tak ale nie zawsze masz ochotę grac na kierownicy, tak jak mi nie zawsze chce się szarpać z wolantem jak gram w MFS, czasem po prostu łapię pada i sobie latam dla widoczków rozwalony na kanapie :)

Najlepsze ze mam, grając padem znacznie lepsza kontrole nad kamera niż na wolancie.

Opublikowano

Ja jak chce pojeździć to zawsze na kierownicy, chyba że to jest jak FH to może być pad. 

Ale jakbym nie miał kierownicy to żeby sobie chwilę pograć to bym pewnie grał w coś innego.

Ja jak zacząłem grać na kierownicy to już do pada nie wróciłem.

W FM jak na kierownicy na początku było słabo to nawet na padzie nie grałem bo już za bardzo do kierownicy jestem przyzwyczajony i to nie jest to.

 

Ale jeszcze jedna kwestia, żeby ustawienia graficzne miały wpływ na działanie ffb to już jakaś nowa magia dla mnie ;)

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Nie wszyscy chcą się z kierownica rozkładać czy walczyć z FF żeby sobie w gierce samochodem pojeździć ;)

Z całym szacunkiem, ale to że można włączyć grę samochodową nie znaczy jeszcze że coś jeździłeś. Kolega mi czasem opowiada jak gra w Fish Hunter.

On lubi się relaksować na prawdziwym łowisku i lubi relaks w komputerze. 

Jeśli ja wezmę tą grę i pozarzucam coś tam, to też mogę powiedzieć że "łowiłem".

Ale on zna prawdziwe łowienie, wie jak to wszystko działa i symuluje to dodatkowo w komputerze. To jest jak nałóg, który realizujesz tak jak się da. 

 

Dlatego jeśli ciągnie cię jazda samochodem (w zasadzie wszystkie te gry promują szybką jazdę i ściganie), to chcesz kręcić kierownicą i wciskać pedały. 

Jeśli tego nie chcesz, a chcesz na padzie udawać że jedziesz prosto i trzymasz się w torze, że po obniżeniu poziomu wszystkiego stajesz się mistrzem często stającym na podium, to oszukujesz sam siebie, de facto będąc kolekcjonerem znaczków czy obrazów. 

 

Możesz opowiadać na forum, że ta gra jest zła lub dobra na podstawie jej oprawy a nie wnętrza. 

 

To podejście było oczywiste dekady temu, gdzie technologia kulała i próbowało się wszystkiego takim jakie było. 

No ale mamy XXI wiek i podobno latamy w kosmos. 

 

Tak łatwo jesteśmy skłonni wydawać duże pieniądze na konsumowanie oprawy i przypraw i bezrefleksyjnie zaliczamy wszystko co modne. 

Film Dominixa dwa posty wcześniej to doskonały obrazek tego o czym piszę. Póki palce się nie zmęczą i jest w miarę prosta droga to jakoś tam idzie. Ale przy ciaśniejszym zakręcie od razu banda i wybicie z rytmu. 

Zawsze można powiedzieć że to tylko forza, ale gdyby to było płynnie cały czas i masz kontrolę cały czas i widzisz że możesz naciskać (w końcu to gra wyścigowa co nie ?), wtedy odbiór gry jest na innym poziomie. Wtedy sam chcesz więcej. 

 

No właśnie wyjęcie kierownicy to jest przejaw zrobienia czegoś w kierunku przeżycia, a nie zaliczenia jak wszyscy. 

7 godzin temu, Dominix napisał(a):

Ale jeszcze jedna kwestia, żeby ustawienia graficzne miały wpływ na działanie ffb to już jakaś nowa magia dla mnie ;)

Dla mnie nie, chociażby stary temat z szybkością portu USB do którego podłączysz kierownicę. Między 2.0 i 3.0 jest różnica w FF.

Input lag

 

W RT to nie tylko ile danych przetworzy GPU, ale też ile tych danych ma dostarczyć CPU w czasie.

To może być tylko problem mego konfigu, ale jednak reakcja jest i jest odczuwalna. 

Input lag ?

 

"Coś wiem że dzwoni ale nie wiem w którym kościele".

Logitech G PRO DD 

obsługuje Trueforce i ma jakieś wysokoczęstotliwościowe przetwarzanie. 

Uj wie co tam się dzieje, gdy w np. 60 klatkach przetwarza tak dużą porcję danych dla kierownicy i grafiki. 

Czytałem na forach, że input lag urządzeń zależy od częstotliwości przetwarzania klatek i im mniej klatek tym większy input lag.

RTGI powoduje znaczący spadek ilości klatek, prawie dwukrotnej niż RTAO.

 

Coś tu jest na rzeczy. 

Edytowane przez tekkno
Opublikowano

@tekkno zapominasz o jednym, ja się chce przede wszystkim dobrze bawić i uwierz mi nie jest mi do tego potrzebna ani kierownica i urywanie setnych z czasu.

Malo tego, miałem już kiedyś kierownice, po kliku godzinach oddałem bo wcale mnie nie bawiła walka z FF gdzie po jednym wyścigu miałem seryjnie dość.

Opublikowano

Tick rate fizyki jest bardzo ważny i to jak jest on zgrany z odświeżaniem grafiki ma znaczenie. 

 

No ale bez jaj skoro Forza Motorsport uważa się za symulator noto musi obsługiwać kierownicę i FF. Koniec kropka. To, że robi to tak sobie to już inna kwestia.

Opublikowano
22 minuty temu, Kadajo napisał(a):

@tekkno zapominasz o jednym, ja się chce przede wszystkim dobrze bawić i uwierz mi nie jest mi do tego potrzebna ani kierownica i urywanie setnych z czasu.

Malo tego, miałem już kiedyś kierownice, po kliku godzinach oddałem bo wcale mnie nie bawiła walka z FF gdzie po jednym wyścigu miałem seryjnie dość.

Jesteś dobrym przykładem, jak to wszystko jest źle sprzedawane informacyjnie. OK, większość pisze o urywaniu sekund, ale to są kartofle do obiadu, wypełniacze w posiłku. 

Jeśli opowiadasz komuś co jadłeś to jednak powiesz schabowy, mielony lub ryba. Czy robisz obiad żeby się najeść ziemniaków ?

Rozmawiamy o grach wyścigowych i piszesz "pojeździłem". Bo masz świadomość że ściganie to trochę więcej czasu i zaangażowania. 

I teraz (pisałem o tym) wchodzę na Discord i kolesie jarają się jakimś bzdetem do pada który ma udawać kierownicę. Naprawdę ?

To musimy się posuwać do takich protez, takich uproszczeń ? Można kupić jakąś taniochę kierownicę, którą będzie się dało kręcić i poczucie kontroli będzie zachęcające a nie zniechęcające. 

 

Chodzi mi o to że bazujesz na pierwszym wrażeniu, z kierownicą którą miałeś byłeś zbyt niecierpliwy. Użyłeś jej z pudełka a to wymaga czasu, testów i dopasowania.

 

Po prostu nie dałeś sobie czasu żeby poczuć benzynę. A w tego typu grach to jest clou i warto. 

Opublikowano
4 godziny temu, Dominix napisał(a):

Ci co chcą, maja kiere na stałe gdzieś obok ;)

ktos wrzucil filmik jak to w nocy wyglada

 

A cieni od świateł reflektorów dalej nie ma nawet takich jak w Gran Turismo 7 zrobili :E

  • Haha 1
Opublikowano
17 minut temu, KiloKush napisał(a):

Tick rate fizyki jest bardzo ważny i to jak jest on zgrany z odświeżaniem grafiki ma znaczenie. 

 

No ale bez jaj skoro Forza Motorsport uważa się za symulator noto musi obsługiwać kierownicę i FF. Koniec kropka. To, że robi to tak sobie to już inna kwestia.

Nie tak bym to przedstawiał. Ona to robi nadal dobrze, tylko czuć zmiany Między trybami RT. Przecież moc naszych systemów jest różna. Ktoś na bardzo mocnej konfiguracji może nie zauważyć różnicy. 

Opublikowano

@tekkno ale rozumiem twój entuzjazm. Mi chodzi o to ze nie jest to konieczne aby się dobrze bawić.
Tak samo jak nie potrzebujesz do kierownicy platformy na siłownikach który będzie reagował na to co się dzieje z samochodem, prawda ?

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

zapominasz o jednym, ja się chce przede wszystkim dobrze bawić i uwierz mi nie jest mi do tego potrzebna ani kierownica i urywanie setnych z czasu.

Malo tego, miałem już kiedyś kierownice, po kliku godzinach oddałem bo wcale mnie nie bawiła walka z FF gdzie po jednym wyścigu miałem seryjnie dość.

Jedni lubią kierownicę (wyścigi), inni wolant (latanie), proste ;) Są wyścigi jak Forza Horizon (arcade), gdzie pad jest idealny, i są wyścigi jak Assetto Corsa, F1, iRacing...., ogólnie symulacje, gdzie bez kierownicy nie ma sensu podchodzić. Jest też latanie bardziej i mniej poważne. Bo przecież do misji np. w GTAV gdzie trzeba trochę polatać, nie będziesz używał wolantu ;)  Ja mam bazę kiery przykręconą na stałe do biurka i mi nie przeszkadza ;) Jak miałem kiedyś G25,G27 to tak, jednak kierownica przeszkadzała :(  Po zmianie na Thrustmastera jest ok, bo odpinam kierownicę i elo :) 

 

Co do FM, miał ktoś problemy z aktualizacją w GamePass ? U mnie we wtorek zaczęło pobierać, ale stanęło na 33% i koniec :hmm: Wczoraj sprawdzałem i to samo. W Store jest napisane na czerwono, że błąd jest po ich stronie, a APP tylko czerwony pasek  

Edytowane przez maras2574
Opublikowano

Ja bym pojeździł sobie w Asseto Corse Competizione, fajnie samochody mruczą, no ale na padzie nie idzie tej gry ogarnąć chociaż podobno niektórzy graja.

Forze właśnie lubię za to ze można sobie grac padem a jak ktoś chce to sobie ogarnie kierownice.

  • Upvote 1
Opublikowano

Echhhhh, chłopy, ja wiem że z was nie są matołki, ale strasznie nie chcecie się pozbyć stereotypów, tym bardziej że wasze opinie wywodzą się tylko z nich a nie z doświadczenia z grą w omawianym aspekcie kierownicy.

To że Forza padem stała nie dowodzi, że nie zaszły w niej zmiany. No ale skąd możecie o tym wiedzieć skoro nie dotykacie jej na kierownicy. 

Forzę można ustawić na bardzo dobre prowadzenie na kierownicy. Jedyny problem w tym że to wymaga czasu, testów, zasięgnięcia języka.

Opowiadanie przy każdej okazji że to gra na pada jest niemądre i mija się z prawdą.

Opublikowano

Horizon to trzymasz się w torze obijając się o budynki i przeciwników i rozwalasz płoty. To co tam się dzieje to są głupoty. 

Zrobiłem trzy Horizony i mówię dość. Ta gra mentalnie dała mi w kość.

  • Upvote 1
Opublikowano
51 minut temu, tekkno napisał(a):

Echhhhh, chłopy, ja wiem że z was nie są matołki, ale strasznie nie chcecie się pozbyć stereotypów, tym bardziej że wasze opinie wywodzą się tylko z nich a nie z doświadczenia z grą w omawianym aspekcie kierownicy.

To że Forza padem stała nie dowodzi, że nie zaszły w niej zmiany. No ale skąd możecie o tym wiedzieć skoro nie dotykacie jej na kierownicy. 

Forzę można ustawić na bardzo dobre prowadzenie na kierownicy. Jedyny problem w tym że to wymaga czasu, testów, zasięgnięcia języka.

Opowiadanie przy każdej okazji że to gra na pada jest niemądre i mija się z prawdą.

Czy tak samo można powiedzieć o ACC w kwestii pada ?

Opublikowano (edytowane)

@tekknoGłupoty, ale jakże relaksacyjne :E  Płoty to nic, można za kurami pogonić, a i osiołek na łące się znajdzie :E W FH5 gram cały czas od premiery, co czwartek siadam do nowych zadań :)

Jak chcę coś poważniejszego, gdzie faktycznie trzeba dupę spinać, włączam ACC, F1, czy FM ;)

Edytowane przez maras2574

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...