Skocz do zawartości

RX 7xxx (RDNA 3) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Patrząc na obecny moment to nie żałuję że jakiś czas temu kupiłem RX 7800xt za 1880zł, stare gry działają jak trzeba, a z nowości czekam na Gothic remake, w wersji demo karta dawała radę na ustawieniach nisko średnich w 4k skalowanie 75% - 60fps dla mnie w zupełności wystarczy i jeżeli tak będzie wyglądała wydajność w pełnej wersji to karta zostaję na dłużej.

Opublikowano
1 minutę temu, mateusz1993 napisał(a):

Wiadomo coś na temat FSR4 dla RDNA3 ? czy można sobie pomarzyć ?

 

AMD poszło w buty Nvidii. FSR 4 opiera się na rozwiązaniach sprzętowych więc raczej na kartach serii 7xxx i starszych nie będzie nowego FSR albo będzie w dosyć ułomnej wersji.
Trochę słaba perspektywa dla posiadaczy np. 7900GRE/XT/XTX. Z drugiej strony nie dziwie się, że tak to załatwili - w końcu ich software'owe rozwiązanie było najgorsze, odstające mocno od XeSS, TSR i o DLSS nie wspominając.

Opublikowano (edytowane)

No jak przecież to upscaler od amd coś jak dlss u nv, obraz masz renderowany w niższej rozdzielczości i upscalowany do natywnej z tym że jeszcze do wtorku tego tygodnia nie warto było z fsr korzystać bo wyglądało lipnie nawet w najnowszej wersji po latach i nawet w trybie jakości... a u NV dlss już dawno wyglądało przyzwoicie. W przypadku fsr 4 będzie można śmiało korzystać z tej technologii bo nie ma takiej sieczki na ekranie jak w poprzednich wersjach ;) 

Edytowane przez Send1N
  • Thanks 1
Opublikowano
36 minut temu, MadDog napisał(a):

Ty tak na serio? :D

FSR = odpowiednik DLSS

Pół żartem, pół serio, nie interesowałem się bo w sumie gram w 60 klatkach także nie potrzebne to było , ale coś tam wiedziałem że to ficzer jak u nv dlss 🙂 a ostatnio coraz częściej się to zagadnienie pojawia więc wolałem zapytać niż później wyjść na idiotę 😛

Opublikowano
48 minut temu, AndrzejTrg napisał(a):

Pół żartem, pół serio, nie interesowałem się bo w sumie gram w 60 klatkach także nie potrzebne to było , ale coś tam wiedziałem że to ficzer jak u nv dlss 🙂 a ostatnio coraz częściej się to zagadnienie pojawia więc wolałem zapytać niż później wyjść na idiotę 😛

Tak w skrócie, to taki ficzer który robi z gorszej rozdziałki obraz do natywnej.
Np. grasz w 1440p, a jak odpalisz FSR/DLSS/XeSS/TSR to możesz skalować niższą rozdzielczość np. 1080p do 1440p ale dzięki wbudowanym filtrom, AI i innym magicznym rozwiązaniom obraz nie dość, że jest bez aliasingu, to jeszcze wygląda w najlepszym przypadku porównywalnie do natywnej rozdziałki. DLSS króluje tutaj, znowu FSR jest najgorsze.

Tu masz porównanie tego samego obrazu DLSS z lewej, FSR z prawej.
Zrzutekranu2025-01-05153705.thumb.png.76aa469a64a0a72c1ba820edb4de15b0.png


Tyle, że AMD odrobiło lekcje i ich najnowsza wersja jest zbliżona do DLSS jeżeli chodzi o jakość.

  • Upvote 1
Opublikowano

@cyborg wracając do rozmowy wyżej o huncie to ja mam przegrane ponad 6tys godzin i wszedłem dzisiaj z ciekawości na strzelnice aby sprawdzić to miejsce i mam to samo nie zależnie od detali na 6950XT, ta gra miała od początku przez lata ogromny problem z doczytywaniem textur nie zależnie od sprzętu, chociaż im słabszy tym gorzej :E nowy silnik z sierpnia ubiegłego roku sporo poprawił ale nie wszystko, dalej jest masa elementów które się doczytują, ja nawet nie zwróciłem wcześniej na to uwagi bo w multi się nie podziwia widoczków tylko ustawia wszystko tak aby była jak najlepsza widoczność, responsywność i skill ;) Napisałem też znajomemu z którym gram aby sprawdził to miejsce które wrzuciłeś w ostatnim filmie na 7900XTX i jest to samo, łap:

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Wyglądają ok. Wydaje mi się, że MH Wilds działa troszkę lepiej na nich. Mam również wrażenie, że szybciej strony www się renderują?

Na plus na pewno to, że lepiej zbija zegary i mamy w końcu porządny pobór w idlu ( częściej widzę wartość 6W)

Na minus znowu to, że w zakładce Wydajność w AMD Adrenalin nie zbija dobrze zegarów do końca u mnie. O ile poprawili zbijanie zegarów GPU to pamięci lockują się na 909MHz w tej zakładce. Po wyjściu z tej zakładki wszystko wraca do normy.

image.thumb.png.dcccca17d741e55079e7f4cbe0dc1a48.png

 

 

Generalnie wyglądają na solidne stery. Od siebie mogę je polecić.

  • Upvote 1
Opublikowano
6 godzin temu, Send1N napisał(a):

@cyborg wracając do rozmowy wyżej o huncie to ja mam przegrane ponad 6tys godzin i wszedłem dzisiaj z ciekawości na strzelnice aby sprawdzić to miejsce i mam to samo nie zależnie od detali na 6950XT, ta gra miała od początku przez lata ogromny problem z doczytywaniem textur nie zależnie od sprzętu, chociaż im słabszy tym gorzej :E nowy silnik z sierpnia ubiegłego roku sporo poprawił ale nie wszystko, dalej jest masa elementów które się doczytują, ja nawet nie zwróciłem wcześniej na to uwagi bo w multi się nie podziwia widoczków tylko ustawia wszystko tak aby była jak najlepsza widoczność, responsywność i skill ;) Napisałem też znajomemu z którym gram aby sprawdził to miejsce które wrzuciłeś w ostatnim filmie na 7900XTX i jest to samo, łap:

 

 

no to wporzadku :D

  • Haha 1
Opublikowano
W dniu 6.03.2025 o 21:27, Lameismyname napisał(a):

AMD poszło w buty Nvidii. FSR 4 opiera się na rozwiązaniach sprzętowych więc raczej na kartach serii 7xxx i starszych nie będzie nowego FSR albo będzie w dosyć ułomnej wersji.
Trochę słaba perspektywa dla posiadaczy np. 7900GRE/XT/XTX. Z drugiej strony nie dziwie się, że tak to załatwili - w końcu ich software'owe rozwiązanie było najgorsze, odstające mocno od XeSS, TSR i o DLSS nie wspominając.

Nie do końca się zgadzam, że AMD nic oficjalnie nie powiedziało. Co więcej, FSR 4 teoretycznie mógłby działać na serii 7000, bo RDNA 3 ma jednostki AI, które mogłyby wspomagać rekonstrukcję obrazu. Oczywiście, jeśli AMD zdecyduje się na twarde ograniczenie do przyszłych generacji, to inna sprawa, ale technicznie nie jest to niemożliwe.

Zgadzam się, że AMD musiało coś zmienić, bo FSR 2 był wyraźnie w tyle za konkurencją, ale jeśli FSR 4 faktycznie będzie wymagał dedykowanego sprzętu, to użytkownicy kart jak 7900 GRE/XT/XTX mogą się poczuć pominięci, mimo że ich GPU są nadal bardzo mocne.

Opublikowano

Co to jest 3699 :P pomyśl sobie że jeden gość ostatnio kupił nówkę 7900xtx za 2200pln :E 

17 godzin temu, mateusz1993 napisał(a):

FSR 4 teoretycznie mógłby działać na serii 7000

Mogłoby ale wydajność będzie znacznie niższa więc z jednej strony dobrze że nie dostały wsparcia i mam nadzieje że nie dostaną że aby to działało w miarę wydajnie pogorszą jakość i dalej fsr będzie wyglądało jak guano ;) 

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, Send1N napisał(a):

Co to jest 3699 :P pomyśl sobie że jeden gość ostatnio kupił nówkę 7900xtx za 2200pln :E 

Mogłoby ale wydajność będzie znacznie niższa więc z jednej strony dobrze że nie dostały wsparcia i mam nadzieje że nie dostaną że aby to działało w miarę wydajnie pogorszą jakość i dalej fsr będzie wyglądało jak guano ;) 

Ten 7900XTX za 2200pln to był outlet. Jakkolwiek jednak deal dobry jeżeli działa.

Edytowane przez senac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Teraz to już nie wiem czy trollujesz, czy serio masz taki dziwny gust lub jego brak.  Widzę cię głównie w tematach generycznych, przemysłowo produkowanych gier, z checklistą zamiast pasji oraz outsourcingu, zamiast chętnych, stałych pracowników. Te "wizytówki" były robione przez AI, często w ogóle nie pasujące do gry. Firma nie podała w opisie Steam że użyli AI, więc chyba każdy może dostać zwrot, nawet po wielu godzinach i ponad 2 tygodniach, bo były takie przypadki.   Zajarzałem ponownie do tematu, bo król parodii zrobił film.  
    • Zgadza się. 5060ti powinna mieć najwyżej 12GB, za to 5070 już 16GB. Wtedy miałoby to sens. A tak muszę się posiłkować DLSS + ewentualnie FG  Jednak różnica pomiędzy 3060ti 8GB a 5060ti 16GB jest spora. Może te 16GB Vram wystarczy do Rubina w 2027 roku  
    • Przy okazji przedstawiania planu pokojowego sekretarz amerykańskiej armii Dan Driscoll przekazał stronie ukraińskiej, że stoi w obliczu "nieuniknionej porażki" - donosi stacja NBC News. Zdaniem Amerykanina sytuacja Ukrainy oznacza, że nie może ona dyktować warunków, a dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabia jej pozycję. W opinii Kijowa pierwotna propozycja USA oznacza de facto kapitulację wobec Kremla. Sekretarz armii USA Dan Driscoll wygłosił serię ponurych prognoz dotyczących sytuacji na froncie i nalegał na przyjęcie wstępnej wersji amerykańskiego planu pokojowego podczas niedawnej wizyty w Kijowie - informuje stacja NBC News, powołując się na dwa źródła zaznajomione z przebiegiem spotkania. Według informatorów Driscoll poinformował ukraińskich urzędników, że sytuacja ukraińskiej armii pogarsza się: Rosjanie zwiększają tempo nalotów, dysponują praktycznie nieograniczonymi zasobami i mogą prowadzić długotrwałą wojnę bez utraty impetu. Podkreślił, że dalsza zwłoka jeszcze bardziej osłabi pozycję Kijowa. Delegacja USA ostrzegała również, że Stany Zjednoczone nie są już w stanie zapewnić Ukrainie niezbędnej liczby środków obrony powietrznej i amunicji.   Jedno ze źródeł twierdzi, że komunikat Driscolla po przedstawieniu planu pokojowego był jasny.    "Generalnie przesłanie było takie: Przegrywacie i musicie zaakceptować ofertę" - czytamy.   Stacja opisuje, że strona ukraińska uprzejmie odmówiła podpisania pierwotnej wersji dokumentu, który w Kijowie uznany został za de facto kapitulację wobec Kremla.   Według NBC News sytuacja ta była kolejnym przejawem głębokiego podziału w ekipie Donalda Trumpa co do sposobu zakończenia wojny w Ukrainie.   Obóz skupiony wokół wiceprezydenta USA J.D. Vance'a i specjalnego wysłannika Steve'a Witkoffa uważa, że to Kijów utrudnia osiągnięcie pokoju i nalega na wywieranie presji i wymuszanie kompromisów ze strony Ukrainy.   Tymczasem obóz sekretarza stanu USA Marco Rubio winą obarcza Rosję i twierdzi, że Moskwa ustąpi dopiero pod presją sankcji i twardej postawy Zachodu.   Sam Donald Trump - jak podaje stacja - często "waha się" pomiędzy tymi dwoma podejściami. https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przegrywacie-naciskal-na-ukraine-w-usa-narasta-konflikt,nId,22460388
    • Co za glupie porownanie 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...