galakty 3 303 Opublikowano 30 Marca Opublikowano 30 Marca No to może na 6070Ti/6080 będzie się dało pograć na Q3 w 80Hz
VRman 2 633 Opublikowano 31 Marca Opublikowano 31 Marca https://www.roadtovr.com/vr-shooting-sim-sig-sauer-realistic-training/ Kupiłbym, ale komuś się niechcący zero dodało przy wpisywaniu ceny. Tysiaka chcą za ten kawałek plastiku
galakty 3 303 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia @Wu70 odpaliłem z ciekawości DCSa na Quest 3, powiem szczerze że na DLSS4 jestem pod wrażeniem jakości obrazu. Wszystkie teksty czytelne. Niestety obsługa myszką odpada, a śledzenie dłoni coś kuleje u mnie, niby są i można palcem wskazywac, ale nic nie działa. 1
VRman 2 633 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia Kolega z Questem 2 - nagle przestały się wyświetlać pliki oraz aplikacje. Oraz połowa okien - reset to factory defaults - sprzęt się przy procedurze pierwszej konfiguracji wziął i zresetował, ot tak, z użytkownika głową w headsecie, więc żadne tam oszczędzanie energii i NIE z powodu aktualizacji - kamerka chyba się wzięła i z(rą)bała, bo wszystko wesoło sobie przeskakuje co 2-5 sekund. Czyszczenie nic nie dało Jeszcze raz przestrzegam ewentualnych przyszłych posiadaczy Questów Masz questa 2 lub 3, któremu kończy się gwarancja? Sprzedawaj i kupuj coś na gwarancji, albo jakiś normalnej jakości sprzęt, a nie tą kupę złomu od (tu nie napiszę określeń dla korporacji Meta, bo zarobiłbym na bana na rok) może tak: Co za .... ... ... kupa złomu!
galakty 3 303 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia Oj są wadliwe, jak na Reddit czasem wchodzę to co chwilę cegły albo inne problemy. Ja się znowu zacząłem zastanawiać nad sprzedażą. Do PCVR w sumie już nie używam, znudziło mi się i jest niewygodnie, a w trybie standalone to ja nie grałem z 3 msc. Kiedyś mnie jarał Beat Saber ale ile można ciułać w to samo. A Metro VR, Batman nowy itp... nudzi mnie po chwili. I tak jak piszesz, jak sprzedawać to mając gwarancję.
Wu70 739 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia 5 minut temu, galakty napisał(a): ale ile można ciułać w to samo Ja grający tylko w Eleven: 2 1
galakty 3 303 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia To jest akurat spoko, znalazłeś swoją niszę i fajnie, Eleven to jednak nie jest gra sama w sobie Ja myślałem że będę używał do simracing albo lotnictwa, ale Q3 tyle problemów software'owo powoduje, do tego transmisja bezprzewodowa i niezbyt wysoka rozdzielczość że używając tego jestem zwyczajnie zmęczony.... Taki DCS na przykład. TAK, imersja jest kozacka. TAK, dużo lepiej orientuje się w terenie. TAK, dużo łatwiej się ląduje, rozgląda po kokpicie, MFD. Tylko co z tego skoro brakuje klawiszy do operowania, a wciskanie klawiatury/myszki to żart podczas szybciej akcji. Tu musiałaby dobrze działać dłonie, ale u mnie nie idzie tego odpalic, innym widziałem że działa. Tylko i tak chyba jesteś bez szans przy tak szybkiej rozgrywce. A gierki standalone to w większości popierdółka na 15 minut. Ja nie wiem jak inni mogą w tym filmy oglądać albo zabierać do pociągu/samolotu, nie ogarniam
some1 536 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia Do DCS VR trzeba już mieć hotas i opanować obsługę myszki w VR, najlepiej lewą ręką, żeby prawą cały czas trzymać stery. Co z początku sprawia trochę problemów, bo kursor myszki porusza się razem z ruchem głowy, ale dla mnie to zaleta, bo działa prawie jak wskaźnik nahełmowy. Jest też tryb, gdzie kursor jest pośrodku ekranu i tylko wskazujesz głową co kliknąć.
galakty 3 303 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia Mam HOTAS ale problemem jest myszka, lewą ręką zanim się nauczę to osiwieję Może jeszcze dam kiedyś szansę, bo odczucia są super i porównania do płaskiego trybu kompletnie nie ma.
VRman 2 633 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) @galakty Beat Saber ma mody. Poza Beat Saberem jest jeszcze Audica i Synth Riders. Jak się nudzi to trzeba się postarać, żeby nie nudziło, wytycz sobie jakieś cele do osiągnięcia, ja np. taki, że przejdę choć jedną piosenkę na Extreme + albo ten pieprzony Darude Sandstorm na Extreme, bez pominięcia żadnego boxa/nuty. W minigolfie wymyśliłem, że ulubione mapki zaliczę na -15, a te, które były jak zaczynałem grać, zaliczę na poniżej 0 w trybie hard. Potem doszedłem do wniosku, że nie dam rady bez kilku trickshotów, więc używałem trybu praktyki do ćwiczenia kilku dołków, które mnie najbardziej wkurzały, co zaowocowało tym, że później co 2-3 raz udawało mi się wykonać trickshota, co daje naprawdę mnóstwo frajdy. Ale dużo więcej zabawy w minigolfie się pojawia jak dodać... kolegę/koleżankę do pogrania. Najlepiej osobę, z którą jest o czym gadać, bo wtedy nie ma czasu na nudę. Połowę czasu się gada o tym co się akurat dzieje w grze, a połowę o różnych innych sprawach i te 50 minut na ile mi starcza bateria, wydaje się mijać w ciągu góra 20tu. Jestem pewien, że przekonałbyś się do wielu z tych popierdółek standalone, które obecnie ominąłeś. Niestety ciężko czasem odróżnić. Żaden z tych korpo-kretynów nie zrozumiał, że gry VR NIE WOLNO pokazywać filmikiem w tylko 60fps i jeszcze 2D. Dlatego ja o mały wlos nie przegapiłbym Ark-Ade i Compounda - dwóch gierek wyglądających jak większość kijowych popierdółek na 5/10, a które okazały się grami naprawdę dobrymi. Compound bym wręcz ocenił na mocne 9/10. Compound na filmiku 2D wygląda wręcz beznadziejnie. I to nawet w oczach kogoś, kto miło wspomina czasy gdy Wolfenstein 3-D był nowością. Próbowalem też kilku arena shooterów i jakichś gier o bujaniu się. Nie wszędzie znalazłem coś dla siebie, ale w przypadku tych dwóch było całkiem blisko i jeszcze kiedyś spróbuję, bo najbardziej mi się nie podobało na razie to, że zanim przeszedłem tutoriale i pierwsze nudne levele, to już mnie mocno napier(dzie)lały nogi ze zmęczenia. Kolejna rzecz typu "zapłać to będziesz miał frajdę". Często warto zapłacić swoim czasem i nudą aby przejść przez jakiś tutorial czy nudny początek. Przygotuj sobie w ten sposób ze 2-3 gry i zaplanuj sesję VR na następny dzień. I frajda będzie Apropo strzelania. Ark-Ade, Compound i Zero Caliber 2. W sumie to dodajmy jeszcze Pistol Whip. To mamy 4 gry o niby tym samym - strzelanie. Ale żadna nie jest choćby lekko podobna do reszty i różne pasuję na różne dni. Czasem mam ochotę na odrobinę realizmu, innym razem wolę fun jaki daje Compound, w ZC2 coś się przechodzi, a Pistol Whip odpalam w ten jeden raz na kilka miesięcy, gdy czuję się świetnie, co oznacza, że można próbować fajniejszych plansz, wymagających wysokiej prędkości ruszania się i dobrego czasu reakcji. W Red Matter 2 też trzeba było zapracować na fun. Jakbym się poddał w pierwszej nudnej połowie gry, to bym nawet nie dotarł do tego co w grze najfajniejsze. W grach z muzyką trzeba popracować nad znalezieniem muzyki, która Tobie akurat idealnie pasuje i potem poszukać na którym poziomie trudności ma fajny układ boxów do przecinania. Są też gry, w które nawet nie próbuję grać w pokoju, bo mam góra 2.8x3.8m przestrzeni. Te gry w takim pokoju są po prostu do dupy. Ale jak wyjdę na dwór to stają się bardzo fajne, gdy można chodzić w tym wirtualnym świecie i poruszać się bez obaw, że jeśli nagle się rzucisz w lewo, to wylądujesz na realnej ścianie Fakt, że tych naprawdę fajnych gier standalone jest niewiele, ale nie wierzę, żebyś już ukończył wszystko. Co do PCVR i problemów, to pewnie dałoby się je permentnie rozwiązać, ale rozumiem. Też jestem stary i też szkoda mi czasu. Ale mnie nie stać i jak będę miał Q3 i PC to będę siedział tyle ile trzeba, aż będzie wszystko działać. A jak Ciebie stać to sprzedawaj Questa i kupuj Bigscreen Beyonda. edit: dwójkę znaczy się, nie 1. Większość wad, na które narzekasz odleci. Niestety koszt + Valve'owska Base Station to już spory wydatek, a jakbyś chciał do czegoś poza lataniem to jeszcze drugą "latarnię" i kontrolery. Razem to już cena z półki "o matko bosko częstohosko". Edytowane 7 Kwietnia przez VRman
some1 536 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia (edytowane) 13 minut temu, galakty napisał(a): Mam HOTAS ale problemem jest myszka, lewą ręką zanim się nauczę to osiwieję No to spróbuj trybu z centralnym kursorem. Przypisać na hotas LPM, PPM i guzik żeby schować kursor gdy nie używasz, i potem tylko celujesz głową co chcesz pstryknąć. Edytowane 7 Kwietnia przez some1 1
Barosz 47 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia Od kiedy kupiłem questa 3 to w sumie tak samo eleven table czasem beat saber oraz thrill of the fight. Eleven daje dużo frajdy, ale też wiele frustracji zwłaszcza, że nie wszystko jest idealnie wyłapywane. Osobiście jestem daleki od sprzedaży, ale też kilka postów mi się rzuciło odnośnie awaryjności i trochę strach. Zabawka za 2k zł z roczną gwarancją to lekkie wchodzenie w ciemno.
VRman 2 633 Opublikowano 8 Kwietnia Opublikowano 8 Kwietnia https://www.uploadvr.com/walkabout-mini-golf-price-hike-dlc-course-merge/ Podstawka leci w górę, jak cała gra zresztą, bo już do 100€ dobijają za pełną wersję. Podstawka z 15$ do 25$, ale z tego co rozumiem po czytaniu co 5 wyraz (więc sobie sprawdźcie) to chyba jest tak, że posiadacze podstawki dostaną w dniu podwyżki te mapy za darmo, więc jak ktoś rozważał, to może warto się pospieszyć Podstawka ma jedną fajną mapkę, reszta jest słaba. Teraz do podstawki dołączą: Sweetopia - e tam Laser Lair - szału nie ma + irytująca (ale może dla kogoś kto lubi wyzwania) Shangri-La ( średniak Upside Town - FAJNA 20,000 Leagues Under the Sea - niezła Alfheim - niezła Czyli i tak te co najfajniejsze zostają jako DLC. A tutaj zaznaczyłem kółkami (przynajmniej to miały w założeniu być kółka...) mapki, które oceniam jako zajebiste
Wu70 739 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Pimax Crystal Super zaczyna wyjeżdżać do graczy: @VRman VR1 wymięka nie pomogła im nawet dwa razy wyższa cena
VRman 2 633 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia No z tym VR1 wymięka to bym polemizował. Do tego ostatni VR sim guy coś mówił przy okazji porównywania kilku headsetów w MF FS, że Pimax Crystal ma wyraźnie gorszy FOV od.. Bigscreen Beyonda 2 czy Questa 3. to trochę bez sensu. Może kwestia jakich gąbek na twarz użyli. Np. ja już prawie nie gram inaczje jak z wyjętą, to mi się FOV Questa 2 powiększa ponad FOV Questa 3 (a i tak jest o wieeeele za mało) Pimaxy miały jakieś tam soczewki na większy FOV, które w testach zostały zjechane z góry na dól i dostały ocenę "nie da się tego używać, nie kupujcie tego szajsu!" także jeszcze pytanie jaki zestaw optyki w tym teście. Logicznie jednak rzecz ujmując - nie wiem dlaczego Pimax Crystale miałyby mieć FOV mniejszy od Questa 3. To trochę bez sensu. Niestety porządne testy realnego FOV są rzadkością i ciężko znaleźć wartości w pełni wiarygodne. Nawet zanim weźmiemy pod uwagę różnice w rozstawie oczu graczy. Ja mam 63 więc prawie równo w środku.
galakty 3 303 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia Gorszy od Q3? Ciężko mi to sobie wyobrazić, tam się nie da blisko soczewek siedzieć i nie jestem w stanie całego ekranu ogarnąć wzrokiem (musiałbym dziurę na nos zrobić i łuk brwiowy lol)
Wu70 739 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia (edytowane) 10 minut temu, VRman napisał(a): Pimax Crystal ma wyraźnie gorszy FOV od.. Bigscreen Beyonda 2 czy Questa 3 Raczej porównywalny patrząc na ten test wyżej, Pimax Crystal ma całkowicie przeciętny FOV. Dopiero Crystal Super wyraźnie się wyróżnia, bardziej niż VR1 na tle reszty a patrząc na te liczby to w ogóle VR1 żaden szał, przy tej cenie to wręcz porażka Edytowane 9 Kwietnia przez Wu70
VRman 2 633 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia (edytowane) No właśnie dlatego też się dziwię, ale gość ma wiele headsetów i nimi wahluje. Po co miałby kłamać. Co do Pimax Crystal Super, to myślę, że poza rodzielczością, którą da się wykorzystać może na rtx 7090 i ceną, do VR1 nie będzie miał podskoku. W końcu to Pimax. Oni jakby czegoś nie spierdzielili to by nie byli sobą. Ja nadal uważam, że VR1 to byłby rewelacyjny headset jakby cena stopniała do 1/3 obecnej. Pomijając cenę, moim zdaniem to zdecydowanie najlepszy sprzęt. Bigscreen beyond 2 ma bardzo fajne zalety i najchętniej miałbym w domu oba, ale 3D overlap mnie uwiera. Pimaxami się zainteresuję jak wydarzy się cud i ta firma zmieni podejście do... no w sumie to do wszystkiego, ale głównie chodzi o jakość i ryzyko odnośnie awarii, a do tego oni tradycyjnie zawsze mają jakiś problem z softem. Może teraz już jest lepiej, ale gdy cośtam śledziłem co się dzieje na ich forach i co mówią na YT różni posiadacze Pimaxów, to to wyglądało zazwyczaj tak: "kup sprzęt teraz, a za dwa lata a może już za rok soft wyjdzie z wersji beta." Byłem skłonny im wybaczyć naprawdę wiele gdy mieli wide FOV. Potem i tak się okazało, że te 180° to tak naprawdę 143° a zniekształcenia i problemy z softem i tak zmniejszają to jeszcze bardziej. Potem czytałem jak typowo po chińsku ta firma podchodzi do klientów. Potem posłuchałem co za bzdury wygaduje CEO w wywiadach kłamiąc często w żywe oczy i na koniec o tym, że jak chcesz kupić Pimaxa to w sumie obowiązkowo musisz iść na ichniego discorda i przygotować się na to, że na początku będą próbowali ci wcisnąć egzemplarz z defektem, ale jak się będziesz ostro wykłócał na discordzie to łaskawie może już za drugim, a góra trzecim razem dostaniesz sprzęt bez wad w wyświetlaczu lub optyce. Poza tym z cenami też odlecieli. Za chiński sprzęt oparty w większości o najtańsze komponenty, na granicy badziewia, krzyczą jakby byli Apple'm. Trzeba dokupować audio strap, comfort strap, a i sam sprzęt mógłby pewnie kosztować połowę jakby się skupili na tych sensownych sprzętach i jak wziąć pod uwagę, że oni są chińską firemką używającą w większości najtańszych częsci. Ale jak się rozdrabniają tak, że wysrywają co roku pięć nikomu nie potrzebnych badziewii to tak potem jest. Żadnego nie trzaskają w takich ilościach, żeby cena mogła być niższa. Pamiętacie Pimax Portal? Nawet Pimax Artisan żył chyba gdzieś tak z pół roku. Poza tym trzy czy cztery wersje/modele headsetu z nazwą 8K, do tego chyba z pięć pimaxa 5K, którego zresztą już nie robią i ciekaw jestem jak ze wsparciem softu. Ciągle jakieś debilizmy, ciągle co innego. Jeden sprzęt zrobić, a porządnie i dać o połowę niższą cenę, poprawić podejście do kontroli jakości i podejście do klienta, to pogadamy. A tak to sprzęt dla marzycieli głuchych na fakty (sam takim byłem przez 2-3 lata, gdy widziałem Pimaxa jako zbawiciela VR niemalże, bo jedyni co dłubali przy wide-FOV) i ludzie po prostu bogaci. Jakbym ja kupił sprzęt za 6000zł i mi po dwóch latach padł tak, że nie da się go tanio naprawić, to bym się chyba pochlastał. Ale jak kogoś stać i przy stracie 4000zł powie tylko "o kurde. No trudno". to czemu nie. Edytowane 9 Kwietnia przez VRman
Wu70 739 Opublikowano 9 Kwietnia Opublikowano 9 Kwietnia (edytowane) Crystal Super to jest inna liga, taki trochę next-gen a VR1 to może się bić w legacy-tech z Crystalem (zwykłym) Problem z tymi defektami i narzekaniem na kontrolę jakości jest taki że możesz sobie kupić dwie sztuki Crystala Super z fenomenalnymi ekranami i jednego zostawić na części, w cenie VR1 który wymaga przestarzałych stacji bazowych do kontrolerów... eh, tfu na somnium Edytowane 9 Kwietnia przez Wu70
VRman 2 633 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia (edytowane) Nie obejrzałem jeszcze ani sekundy, więc tylko wrzucam filmik, bez streszczenia edit: dobra, obejrzane. Wu70 - się nie stresuj, bo to opinia obiektywna, wynotowałem co gość mówił, ale z perspektywy moich wymagań, które są różne od wymagań innych, więc pojechałem trochę po tym sprzęcie, ale nie zabraniam się zachwycać innym To najpierw plusy - nie słyszę narzekania na tragiczne problemy z optyką, na jakie narzekali niektórzy po testach prototypu - dla osób, które w okularach lub bez potrafią widzieć wszystko u okulisty, rozdzielczość. (dla mnie nie, bo moje oczy są już raczej zbyt niesprawne, żeby dostrzec różnicę pomiędzy 2800x2800 vs 3800x3800 per eye) i jest to jakiś postęp. Do tego konkurencja dla VR1, a to bardzo pozytywna sprawa A teraz minusy - CENA. NIE LICZĄC podwyżek jakie może przynieść wojna cłowa z Chinami - 8400 do 9200zł za headset Pimaxa.. jeszcze dodatkowe 2000-3500zł jak ktoś chce sensowny tracking, bo pimaxowe kontrolery i tracking to może się nadadzą dla flight simów, gdzie i tak używa się joya i jedynie 6DOFa na jako-takim poziomie, ale do beat saberów i gier z PC przydałby się tracking od Valve, a tu adapter pewnie znowu ponad tysiaka + kontrolery i base stations od Indexa - razem pod 3000zł. Do tego pewnie jak zawsze trzeba od razu doliczyć kilka stow za comfort strap, kilka stów za audio strap. W moim przypadku oczywiście jeszcze szkła korekcyjne. Sorry, ale dla mnie ten headset z taką ceną wypada jeszcze bardziej debilnie niż VR1. Przynajmniej w VR1 dostajemy pewność co kupujemy a tu loteria i ryzyko, że będzie raz czy dwa razy trzeba odsyłać - gość tu wspomina o ghostingu. Jeśli ten ekran jak większość (wszystkie?) z local dimmingiem nie potrafi wyświetlić żylety w ruchu, to nawet za 1000zł takiego gówna nie chcę. Tutaj gość jest fanem simów i mu to zwisa. Nawet w przypadku Apple Vision Pro, które jest pod tym względem po prostu tragiczne, wielu recenzentów nawet nie wspominało o tej wadzie, nie uznając jej za istotną. Także jeśli ten gość coś wspomina - i to dwa razy "a bit of blur" gdy omawia problem z chromatic aberration, i wcześniej "a bit of ghosting there" to jestem bardzo zaniepokojony. - problemy z chromatic aberration. Może i jak na taką rozdizałkę ten headset jest supertani, ale dla mnie prawie 10 kafli za coś co ma taki wady to jakiś niesmaczny żart. Zdecydowanie wolałbym nawet 2K per eye ale z czystą optyką niż 4K per eye, z problemami. Nie wiem jeszcze jak to wygląda na żywo, ale są wady ekranu, które ciężko opisać, a które bardzo dużo zmieniają w tym ile radości się czerpie z używanie headsetu i oglądania obrazu. Np. w Queście nie to mi najbardziej przeszkadza, że jest niska rozdziałka, a to, że kolory są trochę papierowe i obraz nie ma tej siły kolorów i kontrastu (i to nie tylko w kwestii czerni, bo to wiadomo - z taniego LCDika się cudów nie zrobi). Tutaj gość mówi, że obraz nie ma takich fajnych kolorów jak OLEDowce (co normalne) ale mówi to gdy na ekranie jest dzień i jasna scena, a nie noc i sporo czerni. - brak dopracowanej funkcji "motion smoothing" pomagającej z płynnością tam, gdzie nawet 9800x3d+5090 nie daje rady. Jak gość słusznie zauważa, przy takiej rozdziałce, to powinno być dopracowane obowiązkowo. Może dadzą radę to poprawić softem, a może nie. Trudno powiedzieć. Ja strzelam, że to już nie są ich pierwsze kroki i raczej nie dadzą rady, bo mogli się uczyć tego typu rzeczy 2-3 lata temu, ale jeśli do dziś nie ogarnęli tego na dobrym poziomie, to będzie to moim zdaniem kulało zawsze. Może nie aż tak jak teraz, pewnie coś tam poprawią, ale wątpię żeby dorównali liderom. Ogólnie mówiąc... kolejny drogi headset nie dla mnie - kolejny headset, na który nawet nie będę myślał czy się zadłużać na lata, aby kupić mimo że mnie nie stać. A jakby był wide-fov o średniej rozdziałce, ale z dobrym obrazem w fajnym kontrastem, kolorami i jasnością, to bym nie widział problemu w zadłuzeniu się nawet na pół dekady. A tak, to sorry. VR1 miałby sens jakby 2/3 ceny wyparowało. W przypadku omawianego Pimax Crystala Super wyparować dla mnie musiałoby minimum 50% ceny. A tymczasem raczej będzie drożej przez taryfy. PS. Aha. Kupując Pimax Crystala Super musicie kupić subskrypcję. Nawet nie zamierzam marnować czasu na czytanie co to za gówno, ale jeśli po dwóch latach podstawowe funkcje headsetu wysiadają albo "płać abonament za aktywację ogrzewanych siedzeń w Oplu" to PS. Patrzcie i podziwiajcie jakiego mistrzunio tricka w minigolfie za...ł https://streamable.com/fqqwt1 To oczywiście czysty skill, tak miało być. To było od początku tak planowane hehehe Edytowane 11 Kwietnia przez VRman
galakty 3 303 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Cena zabójcza, widzę że jak ktoś chce sobie w domu pograć nie mając komputera z NASA to Quest 3 dalej zostaje...
Wu70 739 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Cena wysoka i ..niska. Wysoka ogólnie, headsety w tym segmencie są po prostu drogie, wszystkie. A niska - względem konkurencji, raczej pimax sam ze sobą nie będzie walczył o jeszcze większe obniżki. 9k za generation leap, exceptional sharpness. 31.6k: "Konkurencja" od Varjo XR-4 z tymi samymi ekranami i nawet te ultra drogie Varjo ma mniejszy FOV i gorsze soczewki. 16.1k (+2k stacje i kontrolery): Somnium VR-1, technologicznie w tyle od dwójki wyżej ale jeden z najlepszych przedstawicieli poprzedniej generacji. W tej najwyższej lidze są bezkonkurencyjni i cena jeszcze nie ociera się o granicę absurdu, topka jak 5090. Za to cena "konkurencji" to już absurd totalny i dyskwalifikacja. Dla fana simów ale bez topowego budżetu chyba najlepiej wygląda "poziom niżej": 5.8k: bigscreen beyond 2 ale tylko do simów. Bo jak dodamy stacje i kontrolery to jesteśmy o krok ..od ceny pimaxa crystal super.
galakty 3 303 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Niska jak na branżę VR, zgodzę się Jak ktoś jest fanem i szuka sprzętu to spoko, tak samo jest z simracing, rowerami czy innym hobby - kosztują sporo. Ja niestety ładować więcej kasy w gogle niż w samą skrzynkę nie zamierzam
VRman 2 633 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia 48 minut temu, Wu70 napisał(a): 9k za generation leap, exceptional sharpness. Za wyższą rozdziałkę. Wcześniej były skoki i nie żądano od nas takich kwot. A były to skoki wręcz większe. Przypomnę - startowaliśmy z ok 1000x1000 na oko. Do tego to tylko jedna rzecz. Równie dobrze można "nową generacją" nazwać pierwszego (kupiastego) Beyonda, albo pierwsze Pimaxy, bo w jednej z kategorii były najlepsze i pchały coś do przodu (odpowiednio FOV i rozmiary HMD) Nawet ograniczając się do samej jakości obrazu masz tu kompromisy. Coś za coś. Jakby ekran był naprawdę dobry i optyka bez wad, to możnaby jeszcze się z tym zgodzić. Ale tu jest i tracking o "generację" do tyłu, albo i dwie. I jakieś wady typu lekka mura i mocno widoczny color fringing. 48 minut temu, Wu70 napisał(a): 31.6k: "Konkurencja" od Varjo XR-4 z tymi samymi ekranami i nawet te ultra drogie Varjo ma mniejszy FOV i gorsze soczewki. Nigdy Varjo nie widziałem jako konkurencji dla PC i przypadkiem słusznie - oni na PC VR i gaming VR leją kompletnie. Akurat dziś taki news: https://www.roadtovr.com/varjo-is-leaning-in-on-training-sims-bespoke-integration-aero-likely-its-first-last-consumer-headset/ Do ich cen nie ma co porównywać. To jakby mówić, że monitor o rozdzielczości 320x240 pikseli za 3000zł jest spoko, bo u Apple'a płacisz tyle za samą podstawkę do monitora. Ot ciekawostka. Sumarycznie to zawsze była mocno kulawa oferta i jedyne gdy zbliżyli się choćby to sensowności poza mikroskopjijną niszą w i tak już małej niszy, w niszy, to moment gdy się wycofywali i obniżyli cenę aby wyczyścić magazyny. 48 minut temu, Wu70 napisał(a): 5.8k: bigscreen beyond 2 ale tylko do simów. Bo jak dodamy stacje i kontrolery to jesteśmy o krok ..od ceny pimaxa crystal super. "do ceny Pimaxa Super..." ...do którego trzeba dodać: - audio strap - comfort strap - także stacje i kontrolery, bo to co daje Pimax jest zardzewiałą protezą, a piszesz że poza simami. Mamy tak: 16k za vario vr1 + base stations i kontrolery 9K za pimaxa, ale 9K + audio strap + comfort strap + adapter do systemu trackingu Valve = ~10,8. nie zwrócilem uwagi na audio i jak w VR1 jest potrzeba dokupienia czegoś ala pimax dmass audiostrap, to trzeba dodać tu 500zł. Całościowo: VR1 16K + tracking = 19K Pimax 11K+ tracking = 14K (13.5 jeśli liczyć optymistyczniej) Z czego przypuszczam, że jakby chcieli rozkręcić produkcję Pimaxów Super do odbiorców poza niszą fanów simów, to mogliby pewnie te headsety sprzedawać za połowę tego co krzyczą. A tak to póki co wszystkie sprzęty są ułomne pod jakimś względem, a w zasadzie wszystkie mają cenę zupełnie "popsutą" - w sensie nie mającą żadnych szans na jakikolwiek wyraźny sukces w ilości sprzedanych headsetów i w tym czy oddziałuje to na kondycję PC VR. Dobre i to, lepiej niech jest jakakolwiek konkurencja dla VR1, niż jakby ich nie miało być. Może tylko ja mam tak, a może wielu innych graczy, ale dla mnie osobiście oba headsety kończą mieć sens gdzieś tak przy połowie ich obecnych cen. Czy coś kosztuje 14K czy 19K czy miliard, dla mnie nie robi kompletnie żadnej różnicy. Dokładnie tak widzę Pimaxa Super, tak samo jakby był za miliard. 14K za chińskie coś robione po chińsku i ocierające się o typowy chiński badziew, z wizją ewentualnego zostania na lodzie jak coś się popsuje, a Pimax się wypnie, przez co np. po 2 latach z wydanych prawe 9K zostają grosze jakie odzyskasz wystawiając złom na części.
Wu70 739 Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia 22 minuty temu, galakty napisał(a): Ja niestety ładować więcej kasy w gogle niż w samą skrzynkę nie zamierzam A to ja tak samo Obserwuję sobie temat i w końcu po tylu latach zaczynamy osiągać sensowne rozdzielczości do VR ale zakupy to zrobię w budżecie Q3 4 minuty temu, VRman napisał(a): Za wyższą rozdziałkę. Wcześniej były skoki i nie żądano od nas takich kwot. A były to skoki wręcz większe. Przypomnę - startowaliśmy z ok 1000x1000 na oko. Do tego to tylko jedna rzecz. Równie dobrze można "nową generacją" nazwać pierwszego (kupiastego) Beyonda, albo pierwsze Pimaxy, bo w jednej z kategorii były najlepsze i pchały coś do przodu (odpowiednio FOV i rozmiary HMD) Dawno nie było tak dużego skoku w rozdzielczości i co więcej, widać jak pojawiają się skoki i wtedy producenci zaczynają używać nowych wyświetlaczy. Teraz właśnie rozpoczynamy serię 3800x3800 i wszyscy w to wejdą, tak powstają realne generacje sprzętu. 9 minut temu, VRman napisał(a): Nigdy Varjo nie widziałem jako konkurencji dla PC i przypadkiem słusznie - oni na PC VR i gaming VR leją kompletnie. Akurat dziś taki news: https://www.roadtovr.com/varjo-is-leaning-in-on-training-sims-bespoke-integration-aero-likely-its-first-last-consumer-headset/ Do ich cen nie ma co porównywać. To jakby mówić, że monitor o rozdzielczości 320x240 pikseli za 3000zł jest spoko, bo u Apple'a płacisz tyle za samą podstawkę do monitora. Ot ciekawostka. Sumarycznie to zawsze była mocno kulawa oferta i jedyne gdy zbliżyli się choćby to sensowności poza mikroskopjijną niszą w i tak już małej niszy, w niszy, to moment gdy się wycofywali i obniżyli cenę aby wyczyścić magazyny. Ale Varjo XR-4 to nie jest model konsumencki, podałem go jako "konkurencja" bo to jedyny inny model który możesz kupić z najnowszymi panelami które dopiero zaczną trafiać do różnych modeli VR (Apple nie liczę w świecie PCVR). XR-4 i Crystal Super mają te same wyświetlacze. 11 minut temu, VRman napisał(a): ...do którego trzeba dodać: - audio strap - comfort strap - także stacje i kontrolery, bo to co daje Pimax jest zardzewiałą protezą, a piszesz że poza simami. Nie, nie trzeba. A do VR1 faktycznie - trzeba. Zarówno DMAS speakers jak i comfort strap jest w cenie jeszcze przez miesiąc. Stacje i kontrolery to w ogóle fanaberia na siłę do Crystala Super. Do VR 14 minut temu, VRman napisał(a): Całościowo: VR1 16K + tracking = 19K Pimax 11K+ tracking = 14K (13.5 jeśli liczyć optymistyczniej) Realnie: 19k vs 9k i to ten tańszy ma wyświetlacze które będą nowym standardem TOPu PCVR, kpina 15 minut temu, VRman napisał(a): Z czego przypuszczam, że jakby chcieli rozkręcić produkcję Pimaxów Super do odbiorców poza niszą fanów simów Ale skąd ten pomysł? Przecież to TOP PCVR, nikt tego nie będzie kupował do beat sabera ani te firmy nie celują z masówką dla tych modeli. Pomyłka w samych założeniach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się