Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Wu70 napisał(a):

E tam, jesteś zbyt negatywnie nastawiony, z punktu widzenia graczy to jest szansa na Quest 3 Super-premium ;)

Android XR jako jedyny ma szansę zbudować konkurencyjny ekosystem dla MetaOS, na tym również będzie mnóstwo gierek.

 

Oczywiście jak pojawi się więcej przeciętniaków w niskiej cenie a nie w tak wysokim segmencie.

Tylko tendencja jest taka, że powstają głównie gówno-gierki na standalone. Na początku się tym jarasz, a potem widzisz że nie ma w co grać tak naprawdę. 

Poza Beat Saber, Synth Riders czy takim Eleven to co jest? Batman na kilka godzin i zapominasz, inne gierki też chwila i zapominasz. PCVR nie istnieje obecnie (gdyby nie H3VR to bym pewnie odinstalował Virtual Desktop).

 

Filmów VR czy 3D też nie ma, a to przecież ogromne możliwości... Kto by nie chciał obejrzeć Matrixa czy Władcy Pierścieni w takim formacie?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Filmów VR czy 3D też nie ma, a to przecież ogromne możliwości... Kto by nie chciał obejrzeć Matrixa czy Władcy Pierścieni w takim formacie?

Jakoś pewnie ponad połowa ludzkości, która nie potrafi sobie nawet wyobrazić filmu w 3D, albo się zraziła gównianym 3D w telewizorach albo nawet w kinach, bo 3D w 24fps to jak próba popularyzacji aktywności fizycznej poprzez maratony 40km. No ok, są osoby którym to się spodoba, ale 90% ludzi nawet nie przebiegnie pierwszego kilometra i uzna "to nie dla mnie". 

 

Co do VR. Nie widzę problemu w tym, że gra przestaje bawić po pół godziny. Nie widzę problemu w tym, że się o niej nie pamięta. Nie musi mieć historii do zapamiętania, nie musi być nawet wybitna, żeby ją długo pamiętać. Bawiłem się nieźle gierką o leceniu w Voxel Fly a zapomniałem tytułu. :D

 

Już to kolejny raz powtórzę, bo wczoraj byłem w VR i jest jeszcze gorzej: Jest tragedia w podejściu.

 

Teraz nawet w powiadomieniach mam reklamy gówien "Horizon worlds", które nie są grami, a do tego wyglądają jak jakaś kupa zrobiona na komputery z roku 1997.

 

Wchodzisz na Meta store a tam przedszkole. Wszystko jest albo realnie albo na pozór gównem dla dzieciarni i kobiet, albo horror. I.. no w sumie to tyle. Nic więcej. Gry które nie są, to najczęściej jakieś totalne gówno udające Minecrafta albo zrobione na takim poziomie, że wygląda jak efekt tygodnia pracy jednego studenta i to wcale nie jakiegoś zdolnego. To jest po prostu załamujące. W tym samym czasie wiele naprawdę zajebistych gier leży zapomniane. Audica? Nie ma już na Meta Store. Nie kupisz. Nie pograsz. Na Steamie jeszcze rok temu była, teraz nie wiem. Astrobot i inne fajne gry na PSVR? Zapomniane. Nigdy nie zostaną wydane na nic innego. Części studiów już nawet nie ma. VR powinno się zacząć jako wspólna inicjatywa. Tak jak to miało być gdy odniósł sukces Kickstarter. A nie od początku rozwalanie rynku podziałem na exclusive'y. Ex na PSVR, Ex na Questy. Ex na Pico już się nawet rozpędzali robić. Zaraz potem Exy na Apple'a, exy na Pimaxa itp. Tylko tu już nie zdążyli, bo pojawił się korporacyjny trend zakopywania VR gamingu w grobie.

 

No i oczywiście wczoraj kolejna seria błędów. Tym razem mnie ot tak, samo z siebie wyciszyło. Zmarnowaliśmy z 10 minut z kolegą resetując headsety i próbując się połączyć. Koledze dźwięk tego "domu" w VR się zapętlił i teraz mu "szumi" nawet jak ogląda netflixa. Nawet jak zmienił ten dom na inny, to nadal ma dźwięki z tego poprzedniego. :boink:

 

 

anyway

 

Mi tego co jest wystarczy na kilka lat grania na szczęście, choć nie wiem skąd mam wziąć kasę na 9800x3d +5070ti, a bez tego nie widzę sensu próbować skoro 90% gier na PCVR to płaskie gry z protezą UEVR. No ale zawsze coś. Niektórym prawie nic nie brakuje w porównaniu do prawdziwych gier VR. No dobra, 7800x3d+5070ti jeszcze OK. Ale to już z bólem, bo nawet 9800x3d jest za cienki do 90fps w grach na UE.

 

Ja narzekać na "nie mam w co pograć" nie będę, ale będę narzekał, że nie gram nonstop w gry, które mnie zachwycają, powalają, sprawiają, że wiem dlaczego te hobby jest najlepszym hobby na świecie. Tych hitów nie będzie, nie powstaną. :(

 

 

Wczoraj graliśmy z kolegą w Dungeons of Eternity. 

Już od roku (ponad) prawie reagularnie grywamy raz w tygodniu. Jeszcze nie było sesji poniżej 7/10, a 99% to 9-10/10. Bawimy się świetnie i co chwila lecą albo zachwyty albo płacze, że szkoda że to nie jest lepszy sprzęt, że nie na PC, że gra nie jest większa, że grafa nie jest bogatsza, że kod nie jest lepszy (szczególnie w grach na Questa czuć te problemy programistów wynikające z braków mocy CPU)

 

Ta gra mnie nudzi po godzinie, a raczej nie tyle nudzi co mi się już nie chce grać, bo stanie godzinę i machanie mieczami mnie szybko męczy. Ale następnego dnia mogę znowu grać godzinę bawiąc się rewelacyjnie.

 

Później pograliśmy trochę w Racket Pinballa. Znowu bawiliśmy się super, choć gra niestety nie ma multi i zostaje tylko komentowanie co się dzieje czy na początku próby wspólnego rozkminienia co i jak działa na "stole".

 

W minigolfa też nie da się grać wiele godzin, bo się nudzi, ale się nadaje na krótsze sesje i nie nudzi przez długie lata.

 

 

Ogólnie VR bardzo dobrze się sprawdza w grach typu arcade.

 

Podobnie z V-racer hoverbike - znowu - nużyzna na dłuższą metę, ale zawsze jak gram to się bawię świetnie.

 

I tak dalej. I tak dalej.

 

edit: Z kolei te H3VR to gra nie dla mnie. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
4 godziny temu, galakty napisał(a):

Tylko tendencja jest taka, że powstają głównie gówno-gierki na standalone

Ale to jest headset standalone a nie PCVR więc co innego tam ma być? Dzisiejszy rynek VR = standalone.

 

W najlepszym razie to będzie alternatywny cały ekosystem dla MetaOS i potencjalnie sensowne alternatywy dla Questa które dzisiaj są strasznie ograniczone oprogramowaniem bo trudno jest wejść gdy musisz mieć też swój sklep, ściągnąć tam deweloperów i gierki.. To nie ma sensu i jak Pico się zwinęło to reszta nawet nie próbuje.

 

A otwarty Android XR z jednym systemem, SDK, sklepem i na to dostajesz sprzęt od różnych producentów, taki ekran, taka rozdzielczość, taki oled, inny lcd, to jest nowa jakość wyboru.

Oczywiście nowa jakość wyboru w ramach szamba o jakim mowa (standalone) ale jak już się pogodzimy z sytuacją rynku to jest to wiadomość na plus, dużo większy niż kolejny headset którego potem i tak nikt nie kupi.

 

Zbudować taką bazę oprogramowania to jest doskonałe zadanie dla takich firm jak Google i jak z tego wyjdzie realna alternatywa dla Mety/Questa to będzie fajnie.

 

Zresztą dzisiaj nawet fani VR jak @VRman siedzą na bieda Questach i grają w te standalone ;) Piszą że to dramat i katastrofa a kolejne headsety standalone absolutnie #nikogo, NIKOGO a potem i tak to kupują :D

Dlatego jest szansa że będzie znacznie więcej beneficjentów alternatywy dla Mety niż nam się wydaje.

 

 

Spoiler


3 godziny temu, VRman napisał(a):

to gra nie dla mnie

A gdybym ja tak napisal to w życiu byś nie uwierzył!

 

Opublikowano

@Wu70 Wiem wiem, sam się waham nad sprzedażą bo nieraz mam ochotę w coś zagrać i sprawia to frajdę, po prostu nie mam już oczekiwań że wystąpi coś WOW :D 

 

Ogólnie to AR uważam za przyszłościowe rozwiązanie, może zastąpi wielkie ekrany na biurku z powodzeniem, czas pokaże. 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Wu70 napisał(a):

A gdybym ja tak napisal to w życiu byś nie uwierzył!

Ale ja w takie gry już grałem. ;)

Tu nie chodzi o podejście typu "nie bo gałka" czy "nie bo nie lubię fantasy". Po prostu dla mnie ZC2 jest lepsze. Z Galakty mamy o 180° różne gusta odnośnie tego w co i jak lubimy strzelać. No mi się ta akurat nie widzi. Ale ja już sprawdziłem z 10 różnych strzelanek w VR i sprawdziłem w praktyce czy moje oczekiwania czasem nie są przypadkiem błędne. Czasem się okazuje, że są (jak Compound, którego olałem widząc jak wygląda, a dopiero recka Mr. VR voice'a mnie przekonała aby spróbować i wyszło, że Compound to gra nr 1 na liście "w której strzelance VR spędziłeś najwięcej godzin".

 

 

Co do tego Samsunga. Samsung sam oficjalnie mówi "nie interesuje nas granie, to sprzęt do czegoś innego".

Sugerujesz podejscie, które się nie sprawdziło. Google XR to kolejne zatruwanie studni (poisoning the well) - jeszcze więcej popierdółek, jeszcze gorsza grafa (zakładam potężne błędy kosztujące sporo wydajności) jeszcze gorsze sterowanie, jeszcze większy zastój w rozwoju sprzętu "porządnego do gier" - bo zamiast pójść o klasę wyżej względem Questów i ich gównianego trackingu, pójdą w badziew i nawet hand tracking. Standalone VR gaming już zdycha a przypomnę, że zarżnięto PC VR gaming na ołtarzu "wszystko dla ciebie jaśnie panie Standalone'nie"

Nie tędy droga. 

Albo coś z 2x szybszym CPU i 2x szybszym GPU (jako minimum) i to w grach robionych popawnie, albo to nie ma szans zaoferować tego poziomu jaki interesuje graczy core. Gównosprzęty do MR/AR są niepotrzebnie drogie, nie ma żadnych inwestycji w porządne gry na to i ogólnie jak i dekadę temu znowu jest pogoń za masówką i tanizną (choć tu jakoś tanio nie jest) i tak jak dekadę temu to krytykowałem, tak teraz to będę robił nadal, bo się okazało, że miałem rację.

 

Jakby zrobiliby jakiś headset z jakością obrazu jak na Q2 nawet, ale z 180°/120° FOV i za poniżej 1200$, zrobiliby do tego ze 3 megazajebiste gry (koszt stworzenia to marne 100mln za megahit, bo odpada koszt marketingu jak te gry byłyby właśnie robione jako marketing) i jakby mieli odpowiednie podejście (od OSu i optymalizacji pod wydajność, po kampanie informacyjne/edukacyjne aby ignorantom przekazać wiedzę "nie, że się porzygałeś po 15 minutach nie oznacza, że VR jest do dupy") to byłby nagle szok krawaciarzy, że jednak ludzie chcą VR gamingu i kupują. A przecież ich eskperci analizujący cyferki z excela wzięte z debilnych ankiet i "badania rynku" mówili inaczej.

 

Jest tak dużo rzeczy, które odpychają ludzi od VR gamingu bardziej niż słaba jakość oprawy, choć ta też powinna być lepsza. Grałem w dwie gry które nawet są spoko gameplayowo ale wyglądają jak gry z roku 1999. Puste kanciaste miejsca, no porażka. Ale w Dungeon of Eternity czy Red Matter 2 grafika mnie cieszy, mimo standalone'u. Jest to minimum przy którym nie odechciewa mi się grania przez naprawdę gównianą grafę. Suma wszystkiego musi przekraczać te minimum. Jak gra ma być świetna przy kijowej grafie, to musi oferować coś naprawdę dobrego gdzie indziej. A gry "przeciętne" mogą "polec" właśnie dlatego, że albo sprzęt albo dev zawiódł. 

Ponad połowa gier kończy się plajtą bo jak połączysz średnią półkę umiejętności developera z kiepską wydajnością to się robi kaszana. I jak Galakty gra w takie H3VR to spoko, widać że gra mu oferuje coś fajnego pomimo gównianej oprawy.

Ale wielu osobom się nie chce dawać nawet szansy grom które wyglądają gorzej niż gry z PS2.

 

PS. Tak, autentycznie Dungerons of Eternity wygląda moim (i mojego kolegi) zdaniem zajebiście jak na standalone. Przeciwników fajnie się ogląda. Efekty magii i ognia są zrobione fajnie. Nawet lokacje są ładne, bo autorzy zrobili grę tak jak robiło się dobre graficznie gry w 2000-2004r. a nie robiąc jak w 2025 a potem się kończy na oprawie z PS1 i spadkach animacji.

Tu jest stałe jak skała 75, 80 czy 90fps (trudno powiedzieć ile tak na oko, bo się nie przeyglądałem. 75 można rozpoznać jak sie popatrzy na jasną planszę (miga :D ) i do tego naprawdę fajnie niektóre elementy wyglądają.

 

Ale znowu tracking mnie ostro wku..rza. Czsaem strzała jest o 10cm gdzie indziej niż mój kontroler. Innym razem kontroler wychodzi poza obszar widzenia kamerek headsetu. To są wkurzające wady wynikające tylko i wyłącznie z podejścia "musi być tanio bo casuale nie kupią". Technologia do lepszego tracking istnieje od lat, no ale cóż. W CV1 szychy Oculus-Meta (wtedy) mówiły, że na kamerkę mają budżet 5$. 

No ja pier.. :boink:

Edytowane przez VRman
Opublikowano
19 godzin temu, VRman napisał(a):

Ale ja w takie gry już grałem. ;)

A ja myślisz nie odpalilem żadnej z gałką? ;)

 

Za każdym razem rozumiałem dlaczego VR gaming upadł bo VR sprowadzony do roli dużego monitora to lipa. Nie jesteś w tym świecie, stajesz się widzem i potem ludzie wolą wracać do OLEDa 4K.

 

19 godzin temu, VRman napisał(a):

Co do tego Samsunga. Samsung sam oficjalnie mówi "nie interesuje nas granie, to sprzęt do czegoś innego".

Bo ..to sprzęt do czegoś innego 8:ETo tańsze apple vision ale to co dla nas istotne to wejście android xr na rynek a za tym potencjalnie cala seria urządzeń w różnych segmentach z jednym OSem i wspólną bazą gier. Technicznie na tym samsungu też je odpalisz, ten konkretny produkt z taką specyfikacją z pewnością nie jest zaprojektowany do mobilnych gierek.

 

Oczywiście nic z tego może nie wyjść jak producenci zobaczą jak słaby to rynek. Meta też zapowiedziała otwarcie MetaOS dla innych a jakoś nikogo nie widać.

 

W każdym razie lepiej jak ze sobą będą konkurować.

 

20 godzin temu, VRman napisał(a):

Sugerujesz podejscie, które się nie sprawdziło.

Dziwne, przecież to takie Questy będą na android xr ktory będzie odpowiednikiem MetaOS tylko od Google.

Czyli dokładnie jedyna konfiguracja która się sprawdziła 8:E

Opublikowano
18 minut temu, Wu70 napisał(a):

A ja myślisz nie odpalilem żadnej z gałką?

Na całe pięć minut? ;) Przecież taki Compound to zaczyna bawić gdzieś od 2 godziny a naprawdę fajnie to się gra po kilku godzinach dopiero. Z kolei chwalony Bonelabs jest cienki i rozczarowujący na początku, ale potem jest OK. 

Jeszcze kwestia tego jak gra łączy gałkę z graniem "ciałem". Niektóre gry lepiej, innego gorzej, niektóre bardziej, inne mniej. Dalej kwestia online competetive vs. single i tak dalej. 

 

20 minut temu, Wu70 napisał(a):

Bo ..to sprzęt do czegoś innego 8:ETo tańsze apple vision ale to co dla nas istotne to wejście android xr na rynek a za tym potencjalnie cala seria urządzeń w różnych segmentach z jednym OSem i wspólną bazą gier. Technicznie na tym samsungu też je odpalisz, ten konkretny produkt z taką specyfikacją z pewnością nie jest zaprojektowany do mobilnych gierek.

 

Oczywiście nic z tego może nie wyjść jak producenci zobaczą jak słaby to rynek. Meta też zapowiedziała otwarcie MetaOS dla innych a jakoś nikogo nie widać.

No już miałem o tym napisać, ale widzę, że zakończyłeś kontrargumentem. MetaOS - z całą moją nienawiścią do mety - i tak byłby lepszy do gier niż AndroidXR.  A nawet tutaj miało być tak pięknie, a nie wyszedł ani jeden headset. A my się tu w tym wątku łudziliśmy, że może coś mocniejszego, albo z portem DP dla PC albo z większym FOV... a nie wyszło nic, nawet klon Questa 3 + cokolwiek :( 

Zainteresowanie grami w oczach korpokrawaciarzy nie istnieje. To są ludzie którzy będąc w branży muzycznej podeszliby do przechodnia na ulicy z ankietą, pokazali flet i spytali czy ktoś chciałby tego używać, a po uzyskaniu odpowiedzi "no wiem pan co? Nie jestem taka, weź pan to ode mnie!" i "lubię walczyć pałką, ale to jest jakieś lekkie i bez sensu, wolę baseballa" uznali, że na instrumenty muzyczne nie ma zapotrzebowania.

Skoro nawet do MetaOS nikt nie podszedł, skoro nikt już nie robi obecnie chyba żadnej gry VR AAA, to łudzenie się, że coś co w 99,9% jest nie do gier, przyda się branży gier, jest moim zdaniem zdecydowanie zbytnio marzeniowo-życzeniowe.

 

Za to bardzo prawdopowodbne są negatywne skutki jakie to przyniesie. Tak jak olanie PC i pójście w mobilki wcale nie pomogło jak to bronili na forum oculusa i wszędzie indziej, "bo spopularyzuje VR gaming" tylko zaszkodziło, bo gracze mieli w dupie granie w rozdziałce z PS1 i grafą z Pentium 200MMX, bez 6DOF, a niestety tak to się zaczęło z Oculus GO, a potem wcale nie było lepiej aż do questa 2, ale do tego czasu i tak 2/3 potencjalnych graczy już było zrażonych przez (tu nie będę powtarzał ścian tesktu, wiadomo przez co)

Także moim zdaniem na pewno to zaszkodzi, a prawie na pewno w niczym nie pomoże. Od 2014r. się jeszcze z tym wytykanym mi "pesymizmem" nie pomyliłem* ale bardzo chcę żebym w końcu został mile zaskoczony.

 

*no dobra, Quest 2 bardziej naprawił ułomność Q1 niż się spodziewałem. Ale to tyle.

 

28 minut temu, Wu70 napisał(a):

Dziwne, przecież to takie Questy będą na android xr ktory będzie odpowiednikiem MetaOS tylko od Google.

Czyli dokładnie jedyna konfiguracja która się sprawdziła 8:E

VR Gaming został zaoferowany nieumiejętnie, źle. Teraz VR gaming jest martwy. Ja to nazywam "nie sprawdzeniem się". Że kupiło questy kilka milionów ludzi to niczego nie zmienia, bo Meta niechcący zrobiła wszystko aby udupić. Ostatnio z tym nieszczęsnym Meta Store, gdzie wielu graczy pada ofiarą strony głównej. Już z 5 znajomych mi mówiło, że nie chcą standalone bo cyt. "nie interesują mnie gry z bajkową oprawą, to nie dla mnie". 

No i jak widzę te gówno pchane na sklepie - Meta Horizon, social VR, social VR, SOCIAL VR! SŁYSZYSZ! NO WEŹ WEJDŹ W SOCIAL VR! BULWA MAĆ! WEŹ TOP WŁĄCZ! TERAZ! BO CI NIE POZWOLIMY WYŁĄCZYĆ HEADSETU ZANIM NIE WEJDZIESZ W NASZE HORIZON ŚWIATY!!!!!!! - oczywiście z grafiką jakby jakiś bachor na informatyce posklecał coś w generatorze gier z roku 1999, to się wcale nie dziwię, że się odbili.

 

PS. Ja wcale nie żartowałem. Ostatnio włączam Questa a tam powiadomienie. Wchodzę a tam.. reklama jakiegoś Horizon World, że mam wejść, bo mi się spodoba.

No thanks. Fuck off. Co za kretyn to wymyślił :/

Opublikowano (edytowane)

 

 

a zaraz po tym w drugą stronę:

 

 

 

 

 

Daje do myślenia. TAK BARDZO nie ma gier AAA na VR i tak dużo prawie jest, bo jest w formie modów. Modderzy rozumieją zajebistość VR, gracze rozumieję. Wydawcy i duże korpo - ni cholery.

Pomyśleć jak dużo by było graczy VR gdyby te gry nie były w marnującym połowę wydajności Unreal Engine. Gdyby nie były często kulawe bo nie robione od VR, czyli gdyby były projektowane pod VR od początku.

 

Tutaj gość stwierdza, że kiepska gra w VR wypada bardzo dobrze. Bo aż tak brakuje naprawdę dobrych gier na VR, które są robione z myślą o przynajmniej PC z roku 2016, a nie o komórkowych chipach na poziomie PC z roku 2004.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Jak odstraszysz 90% ludzi i przekonasz ich, że jedyne co znajdą w sklepie to gry sprzed pół dekady oraz gówno dla dzieciarni, to jasne, że się nie sprawdzają finansowo. Bo że sprawdzają się graczom to chyba nie zaprzeczasz?

 

HL Alyx się sprawdził. Asgard's Wrath II się sprawdził. Kilka gierek, które są blisko jakości AAA też się sprawdziło, choć nie ten rozmach i nie ten budżet, ale jakby dodać rozmach i celowanie w lepszy sprzęt, to by była masa przykładów. No i gry na UEVR. Przecież ludzie w to grają mimo że wymaga mocarnego sprzętu i mimo że jest czasem trochę lub mocno kulawe, bo to tylko mod, a nie gra robiona pod VR. 

 

Po sobie widzę, że na wszystko lepsze niż "popierdółka" się wręcz rzucam. Zero Caliber jest blisko typowej gierki AAA choć o "rozmachu" sprzed nastu lat i z grafiką z ery PS2 niestety, ale kupiłem obie cześci i poleciłem znajomym. Też grają. Wyszły jakiekolwiek prawie-sensowne wyścigi - ludzie grają. Teraz w V-racer. Już pomiędzy popierdółkowatymi wyścigami na Questa 1 a tymi robionymi pod Questy 2 i 3 jest przepaść tak w grafice jak i rozmachu, dopracowaniu, jakości ogólnej. Dungeons of Eternity też pachnie grą AAA. Podobnie Red Matter 2. Na minigolfa wydałem tyle co typowa cena gry AAA na PC i jakościowo nazwałbym to grą AAA. Po prostu gracze którzy traktują swoje hobby trochę poważniej niż totalni casuale, potrzebują porządnych gier, a nie gówien o jakości śmieci na komórki. 

Teraz to w ogóle jest sytuacja patowa. Najpierw trzebaby wymyślić jak odkręcić opinię większości graczy. Jak im przekazać info typu "musisz pograć dłużej to nie będzie ci niedobrze po chwili grania", "nie, grafika już nie wygląda jak gówno, to już nie era Oculus Rifta CV1", czy przede wszystkim "tak, warto kupic jak chcesz normalnych gierek, bo będzie masa fajnych, a nie tylko popierdółki o smażeniu kotletów czy głaskaniu wirtualnego kotka". Z tym ostatnim to potężny problem. 

Korporacje tak zasrały własne gniazdu w sensie rynku gier VR, że nie wiem jak to doczyścić i wiem, że nie będzie to tanie. Chętnych na horyzoncie nie widzę. Nie w tej dekadzie. 

Opublikowano

A czemu to miałby być wyznacznik? To całkiem długa gra. Kolega nawet w połowie nie jest, ale nie dlatego, że mu się przestało podobać, tylko dlatego, że jak ma czas na granie to gra z nami online, a ta gra nie ma trybu online.

 

Gra jest jak na standalone grą AAA - jest daleka od popierdółek, nie wygląda jak gówno i ma całkiem fajnie i porządnie doszlifowane różne elementy. Takich gier potrzeba, ale oczywiście potrzeba czegoś dla każdego. Choćby była najlepszą grą RPG/fantasy, taki kolega Wu70 tutaj na przykład, i tak nie zagra bo nie lubi tych klimatów. Inny nie zagra w coś ala Halo bo nie lubi gier w "laserki blasterki". Ja nie zagram w skradanki czy anime, bo nienawidzę. Powinno być tyle gier AAA, żeby każdy mógł przebierać w tym co już zostało po ociosaniu pod swój gust.

 

 

Za darmo? Chyba nie dawali za darmo. Dawali w abonamencie, coś jak game pass. 

Normalnie ta gra jest dość droga, na promocjach to do 20-30$ schodzi.

 

 

Opublikowano

Na Q3 miałem na start, nawet nie odpalałem.

 

Alyx to podobno topka ale jeszcze mi się nie chciało sprawdzać, AAA nie pasują do VR a dobrych gier AAA nie ma nawet na konsolach/PC więc nie wiem kto miałby to zrobić na konsolach.

 

Chyba zostaje petycja do R*.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

A tak, było takie promo, ale to dla nowych nabywców Questa i to tylko do pewnego momentu. Potem był koniec promo i "po ptokach"

 

Co do ukończenia - nadal się będę upierał, że to nie pozwala wyciągać wniosków, że AAA się nie da w VR. 

Szczególnie, że względem jedynki wydanej na PC tutaj był wyraźny regres graficzny, a do tego już na premierę tej gry masa pecetowych graczy już była w stadium "postawiłem krzyżyk na PC, wisimito". Za późno, za mało, pewnie wielu graczy nawet nie miało świadomości, że ta gra nie jest "kolejną popierdółką". 

Możemy dyskutować czy RPGi na gameplay typu 100h to coś co dobrze pasuje do VR, szczególnie gdy chodzi o headsety jednak dość ciężkie a niestety masa ludzi ma headstrapy takie, że sobie na leżąco nie pogra. Zresztą trybu na leżąco też wtedy jeszcze nie było. Dodali chyba tak jakoś z rok temu.

 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
23 godziny temu, galakty napisał(a):

Na Q3 dostałem za free.

 

Rok temu były statystyki i grę ukończyło niecałe 9000 graczy. 

Za free razem z tym była 1 część. Dostępna w aplikacji meta na pc. Przynajmniej ja tak dostałem, 1 na PC, 2 na meta quest.

Opublikowano (edytowane)

Ja gram teraz w Arizona Sunshine Remake. Ustawienia:

 

Virtual Desktop

  • codec: AV1 10-bit
  • jakość strumieniowania: Godlike 120fps
  • automatyczne dostrojanie bitrate: OFF
  • stały bitrate: 200Mbps

 

w grze

  • MSAA: x4
  • jakość cieni: najwyższe czyli wysokie
  • jakość tekstur: pełna rozdzielczość
  • skala renderowania: 1,30
  • efekty wolumetryczne: ON

Trzyma stabilne 120fps przy GPU frametie <5ms, CPU 1,2 ms. Reprojection ratio bliskie 0% (przy domyślnej skali renderowania 1,0 GPU frametime ~2,5ms). Generalnie do skali 1,50 trzyma stabilne 120fps, ale przy 1,3 jest już ostro jak żyleta. Zero artefaktów, ghostingu wokół obiektów czy bandingu. Masełko. 

 

Fajnie się strzela do zombiaków. Super gierka i polecam jak ktoś nie grał najlepiej w wersji remake.

 

BTW: Grał ktoś tutaj w Alien: Rogue Incursion VR?, bo się przymierzam do niej. Słyszałem, że krótka, bo to pierwsza część, ale sama gra zbiera pozytywne recenzje.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)

Pooglądełem trochę filmików z CRT shaderem w Queście i powiem tak: Jakby dali chociażby te 2880x2880 na oko zamiast 2000x2000, to platforma byłaby naprawdę spoko wirtualnym ekranem dla wszelkich gier retro. Jakby tak jeszcze dali port usb dla dowolnych kontrolerów (np. Amigowe joysticki przez adapter USB) a najlepiej jakby już obecnie niezła oferta emulatorów na standalone Questa dostała wsparcie dla shaderów CRT to by w ogóle był kosmos. Ekranik Questa 2 zaskakująco nieźle sobie radzi jeśli chodzi o jasność. Myślałem, że będzie totalna lipa, a nie jest wcale aż tak źle. 

Niestety Questy są raczej za słabe na shadery CRT.

 

 

 

 

 

Czy ktoś się bawił z odpalaniem filmów w 90 czy 120fps na Questach?

 

W sensie zrobić na PC taki, przenieść na questa i odpalić przez odtwarzacz filmów (osobny, nie ten od Mety)

 

 

 

BTW. Ktoś wrzucił nagranie w 3D na Youtube pokazujące jedną z gorszych plansz w Walkabout Minigolf. Jak ktoś nie grał, to niech spróbuje chwilę obejrzeć w headsecie, przynajmniej jako-tako oddane jest uczucie skali i imersja. Szkoda, że to tylko filmik, nie 180° VR nawet i że plansza wybrana przez Halloween (nawiedzony dom) a są fajniejsze i ładniejsze, ale trochę można poczuć imersję, która towarzyszy graniu w wydawać by się mogło nudnego minigolfa. Jak ktoś nie grał i myśli "takie gry to nie dla mnie" to niech obejrzy. Dałbym linka, ale geniusze robiący apkę Youtube na Questach nie uznali, że kopiowanie linków aby się nimi podzielić to przydatna funkcja, wiec jej nie ma :E

 

 

52 minuty temu, galakty napisał(a):

Osobiście nie grałem, ale uważam że horrory na VR to jeden z lepszych gatunków i ma sporo sensu :D 

 

Przede wszystkim ten gatunek gier na VR ma jedną istotną zaletę: istnieje.

Jako antyfan tego gatunku widzę od 2 lat, że jeśli coś nie jest popierdółką dla przedszkolaków i kobiet, to na 80% jest horrorkiem albo czymś na pograniczu. 

 

Przynajmniej We macie jakieś fajne tytuły, choć jakby spatchowali Residenty na PC do formy jaką miały na Playstation, to może nawet pogram. Niestety ponoć wersje na PSVR są bardzo dobrymi grami VR, ale pecetowe porty dostały jakąś kaszanę, która wygląda jak gra w połowie zrobiona nie pod VR, a potem się nikomu nie chciało. Po dłuższym czasie wyszły jakieś poprawki zbliżające VRową wersję na PC do konsolowej, ale nadal sporo brakowało. Już nie pamiętam nawet o którą chodziło. Chyba RE:Village. Z tą wysoką Agatą Cycatą. 

W sumie podobała mi się Resind Evil: Code Veronica na Dreamcaście i może na dwudziestopięciolecie zagrania w Residenta jakiegoś wypadałoby ograć znowu :lol2: tym razem na VR. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

W tym co go Meta wychodząca z gierek VR anulowała? 

 

Nie no, ja też się jeszcze łudzę i liczę na cud, że wyjdzie jednak w 2027 lub 2028 i nie będzie ssał jak MSI Ventus. 

 

W każdym razie wkurzające. Tanie questy z 2020r. są tak blisko wymaganego minimum, aby były z nich zajebiste ekrany 3D do wszelkich rozrywkowych zastosowań, w tym wirtualnych monitorów.

Mocowo też. Jakby dali plecaczek czy coś na pasek, z 40W prądu dla APU, a nie 10W jak w Questach, to by i gierki dla graczy core były możliwe w oprawie nie odrzucającej pecetowców oglądających VR na youtube i po tym nie dających VRowi nawet szansy, i na pewno dałoby się odpalać shadery dla gier retro, przynajmniej do gier 16bit, bo czy z grami 576p by sobie poradziło przy zaawansowanych udawaczach maski kineskopów, to nie wiem. 

No i oczywiście dałoby się na tym już bardzo fajnie używać wirtualnych monitorów do normalnego używania kompa, krótkiej pracy czy przeglądania netu, np, w pozycji leżącej. 

 

Podobnie z filmami. Jakby 90fps zrobili standardem i 3D to by takie Quest 4 nokautował monitorki przy ogladaniu "neflixa".

 

Tak blisko, ale wielkie korpo jest "mądrzejsze" i "nie bo nie". Trochę całe VR widzę jakby grupa pijanych debili dostała samolot i próbowała nim jeździć olewając latanie. Potencjał leży zupełnie obok, ale pełna olewka. 

 

Dosłownie za każdym jednym razem kolega który gra na PC od 1994. mi mówi jak gramy w VR, że go boli niska rozdziałka (gra a Queście 3) jak ogląda netflixa i jak gra. I że chciałby lepszej grafy. I że jakby była lepsza to byłby "absolutny kosmos" i szczęka na ziemii, bo już i tak jest imponująco momentami (to powieział ostatnio przy graniu w Dungeons of Eternity, bo fajną lokację i przeciwników mieliśmy. Wcześnie to samo mówił przy golfie, przy Zero Caliber 2 i.. no w sumie zawsze to mówi. Ale korpo wie lepiej. Anulujmy Questa 4, bo my wiemy lepiej 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Hmm..

Kto wie, może to będzie jedna z tych gier, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak gówno, ale jednak są całkiem fajne. 

 

PS. Na amazonie jest 3S za ok 1250zł. Nie wpuszcza mnie na stronę Mety na tym necie który teraz mam.

Orientuje się jaka jest oficjalna cena u Mety na 3S teraz? 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...