Skocz do zawartości

Rozmowy o moddingu, LC itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

imo tak uczciwie to  zmiana obudowy  najpierw albo próbuj na powietrzu

w obecnej będzie się gotować i temperatury  będziesz miał nie lepsze niż na powietrzu - nawet  na 2x240 (w tym jedna karmiona powietrzem już ciepłym) pojemność cieplna takiego układu jest mała

 

ale jeśli  mimo wszystko chcesz spróbować...

tu  zobacz jak poupychane, ale sensowniej tego  nie da się chyba zrobić, chociaż ja bym wstawił  flat rise 120 na tą chłodnicę po  prawej

 

w tak ciasnych  buildach, bez doświadczenia,  to  przygotuj sobie jakiś extra zestaw przekleństw albo tantrę

 

image.thumb.png.44ddce5ed5f0d96c38200575b20643f5.png

Edytowane przez bofff
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za to foto, podoba mi się.
U mnie GPU jest dużo krótsze i może udałoby się zrobić loopa z chłodnicą na dole (x-flow albo zwykła ) i żeby zbiornik z pompą był na końcu chłodnicy na dole po prawej - zaznaczyłem na zielono.
Nie wyjdą takie czary-mary? Nie muszę mieć wypasionych temperatur, fajnie by wyglądało, nawet bez tego przedniego wentyla na dole. Dobra zajawa!

 

Poczekam najpierw na to chłodzenie powietrzne, które kupiłem i zobaczę czy przypasuje.

 

Od wentyla z przodu do gpu jest 10cm (tam gdzie na zielono)

Od otworów w bloku do chłodzenia cpu jest 35mm

Od wentyli z dołu do gpu jest 35mm

image.thumb.png.e3f4d62e19b4668d493d7672064ff94e.png

 

Edytowane przez wallec
Opublikowano

crossflow odpada, bo zamęczysz się wyciągając rurkę tamtędy

druga sprawa to praca chłodnicy: 30mm (np ST30) to  clearance 5mm, to powietrze tam będzie się kotłować

można chłodnicę 25 + wentyle 25, lub chłodnicę 30 i  slimy 20 - 10mm na ruch powietrza

ale 4080 na single 240 czy to 25 czy 30 to  i tak mało

więc jeśli chcesz to  wciskać do  tej  obudowy to najlepiej odtworzyć ten setup  co  powyżej

i  zrezygnować z powietrznego na CPU, bo nie ułożysz rurek

no i flat rise/ekwb flt/barrow pomógłby zagospodarować przestrzeń sensowniej 

image.png.5b77acdfc67ec4e98a1634592f876212.pngimage.png.6bd30e996aa1974c1ede815908454da0.pngimage.png.6befcdaf4bd6472c5e6bb3cc2b059ea8.png

Opublikowano
13 godzin temu, wallec napisał(a):

CLC w tej badziewnej budzie to nieporozumienie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

problem z pompką ddc

ma trudnosci z ruszeniem

jak odkrecilem calkiem to na sucho 5 razy ruszyla bez problemu

jak zalalem wodą reza - ruszyla dwa razy i tyle - teraz bzyczy
nie spalilem na pewno bo wczesniej bylo to samo - myslalem ze to kwestia dokrecenia topu ale na 3 roznych jest to samo, nawet dalem zamiast plastikowej obudowy metalową i tez nic to nie zmienilo

O co tu moze chodzic


 

Opublikowano
16 godzin temu, duniek napisał(a):

problem z pompką ddc

ma trudnosci z ruszeniem

jak odkrecilem calkiem to na sucho 5 razy ruszyla bez problemu

jak zalalem wodą reza - ruszyla dwa razy i tyle - teraz bzyczy
nie spalilem na pewno bo wczesniej bylo to samo - myslalem ze to kwestia dokrecenia topu ale na 3 roznych jest to samo, nawet dalem zamiast plastikowej obudowy metalową i tez nic to nie zmienilo

O co tu moze chodzic


 

Miałem podobnie z ddc swiftecha i jebłem to w koncu w kat, bo rozkrecelem i chodzila chwile, potem stawala w randomowych momentach. 

Opublikowano
3 godziny temu, trybcio86 napisał(a):

Miałem podobnie z ddc swiftecha i jebłem to w koncu w kat, bo rozkrecelem i chodzila chwile, potem stawala w randomowych momentach. 

znalazlem inny wirnik (niebieski) tamten był czarny - nie wiem czy to ma wpływ
teraz rusza za kazdym razem

Opublikowano (edytowane)

customowe kable do FSP FlexGURU 300W

10 zylowy atx 
4 zylowy eps (max 190W)

mobo łyka z 12V 11W, z 5V 5W, z 3,3 5W

Z EPS (CPU)
occt - cpu + ram 52W, power test 92W

 

IMG_8539.JPEG

IMG_8541.JPEG

IMG_8533.JPEG

IMG_8531.JPEG

 

 

 

 

na oryginalnych kablach

IMG_8527.JPEG

Edytowane przez duniek
  • Like 3
Opublikowano

Pany, czy Ryzen 5800x3d pójdzie na chłodzeniu AM2?

 

amd-socket-am2-940-939-754-aluminum-4-pi

 

Muszę na kilka dni zdemontować kibel i sprawdzić nową kartę graficzną. Chociaż na chwilę do testów potrzebuje. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Rajintek Metis Plus bardzo spodobał mi się, przez modułowość oraz prostotę projektu i w końcu zabrałem się za dłubaninę...
Specjalnie sprzedałem rtx3070 267mm, aby kupić 227mm rtx3060ti gddr6x dual, wtedy mieści się frontowe usb oraz jest więcej miejsca.
Siedzi tam z chińską b450i, ryzen 5500 obecnie 45w +UV, vipery 4000mhz, które ledwo mieszczą się z ferą 5, SGX650w, ale od NZXT, ponieważ Seasonic był OEM dla obudowy H1 V1.
 


Obecne kombinatorstwo:

  • Zakryłem wszystkie niepotrzebne otwory, ponieważ raczej lepiej działa przy negatywnym ciśnieniu. Sprawdzę jeszcze z odwróconym wentylatorem w zasilaczu + pewnie wywiew na boku.
  • Wywiercony otwór ~90mm + zrobienie z wybebeszonych wentylatorów 120 i 92mm tuneli dla karty graficznej, które mają założone filtry nylonowe.
  • Zasilacz sfx-L został prowizorycznie przykręcony, docelowo musze zrobić własne mocowanie.
  • Testowanie różnych prędkości wentylatorów, nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Wentylatory na ~1300RPM to CPU z Fera 5 oraz jeden P12 120mm na tyle + ten w zasilaczu, który jest najgłośniejszy i upierdliwy we wymianie, ponieważ musi to być 120mm slim, który staruje od 3.3V lub wolnoobrotowy 3pin, które podepnę do płyty, która nie ma kontroli napięciem..., ale mogę zdrutować dławik.

Na razie najlepsze wyniki temperatur jakie osiągnąłem:
 ~180w, prawie nie traci wydajność, wentylatory na 1628RPM, ~150w traci ~10%
RTX4070super można skręcić do 170-180w bez dużych strat, a istnieje wersja Evo 227mm, nieco grubsza, co jest plusem.
RTX4060ti przy ~100w praktycznie nic nie traci i wtedy można użyć byle jaki sfx 350w i dolutować 8pin.
180wgpuprofil1fancotnrol.jpg.652ebd13a9d3de29d0511436d3b50964.jpg

45w, ale większość gier nie przekracza 40-50w na stock...
image.png.3548cd03e1cfdc71b57e6124155f0730.png

 

W idlu lub małym obciążeniu sprzęt jest prawie niesłyszalny, niestety gdy ruszy wentylator zasilacza to kaput, ale nie jest najgorzej... Po prostu brakuje w nim bezwładności załączenia się lub wyłącznika trybu pasywnego. 

 

Docelowo chcę wyprowadzić 2-3 kable sata i zasilające na zewnątrz od spodu, dzięki czemu będę mógł podłączyć doraźnie 3 dyski w klatce. Wolę takie rozwiązanie, niż szukanie stacji USB godnej zaufania, ale pewnie będę zwlekał miesiącami i postawię NASa na j3355.

Może podmienię panel z oknem na samą pleksę lub jakiś metal z otworem na wentylator, ale najpierw zobaczę jak spisze się w innych warunkach.
Odwrócenie wentylatora w zasilaczu może uwięzić część powietrza z GPU w rogu obudowy, ponieważ negatywne ciśnienie będzie zbyt słabe lub wręcz pozytywne. Położenie jej na boku + odblokowanie paru otworów nad CPU mogłoby poprawić temperatury, ale nawet mała szczelina pogarszała temperaturę na GPU, testowałem przesuwając boczny panel oraz zamieniając miejscami panel z oknem, na ten z otworami. 
Obecnie jedyny wlot powietrza to dwa, ofiltrowane otwory przed GPU oraz w idlu zasilacz, gdy jest pasywny.

Zrobiłem tylko dwa zdjęcia na szybko, ale jeszcze będę to rozgrzebywał parę razy.


Zdjęcie przed oklejeniem oraz w trakcie testowania na boku i odchylania panelu. Karta jeszcze nie ma założonego PTM, a pasta na CPU może być kiepsko nałożona. Wentylatory P12 są strasznie delikatne, bo jeden połamał się przy odkurzaniu. Tak to już byłby na Fera 5...

Teraz zdałem sobie sprawę, że mogę wywalić złącze od front audio, bo i tak nie użyję. :E Może skręci się jakąś płytkę z kolejnymi 2 portami USB, ale to za dużo zachodu, gdy hub załatwia sprawę. 

 

 

okno.jpg

przed oklejeniem.jpg

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...