Skocz do zawartości

Problemy z dyskami SSD opartymi o kontroler Phison E18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten parametr potrafi rosnąć przy każdym starcie systemu. Mam innego Samsunga, na innym kontrolerze, gdzie już ma 8200 punktów nabite, i cały czas rośnie. A poza tym dysk nie sprawia żadnych problemów, wszystkie inne wskaźniki na zielono.

 

Zresztą po angielsku to jest "Number of Error Information Log Entries".

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.11.2024 o 14:14, Kendi napisał(a):

Defragmentacja poukładała dane na dysku co wymusiło odświeżenie komórek. To właśnie sprawiło, że dysk odzyskał pełną sprawność.

A ja myślę, że bardziej ten pierwszy test odczytu każdej komórki w Victoria dał kopa temu dyskowi. Przecież DiskRefresh robi pewnie to samo.

Edytowane przez zakk87
Opublikowano
2 godziny temu, some1 napisał(a):

Number of Error Information Log Entries

Czy te po Polsku odnotowane błędy to są czesto błędy po stronie systemu/płyty głównej jeśli płyta wyślę komendę nieodpowiednia dla dysku nvme to loguje ten błąd do swojego pliku z błędami.

 

https://superuser.com/questions/1789164/increasing-number-of-error-log-entries-on-a-nvme-ssd

 

Na Reddit też kiedyś o tym czytałem. Wiem że ten log można jakoś odczytać chyba HD Sentinel

 

 

Opublikowano

@zakk87 To niestety źle myślisz. W jaki sposób sam odczyt danych miałby tutaj cokolwiek zmienić? To nie ma logicznego sensu.

Żeby przywrócić pierwotną sprawność dysku trzeba wymusić proces zapisu danych na przynajmniej każdej komórce dotkniętej tym problemem.

 

Ja ten test odczytu ponawiałem kilkukrotnie (słabo jest opierać się o wyniki jednego pomiaru), każdy z testów dawał praktycznie identyczny rezultat. Nawet powiem więcej. W pierwszej kolejności robiłem defragmentację innym narzędziem, która praktycznie nic nie wskórała. Wyniki testu po defragmentacji zmieniły się w bardzo niewielkim stopniu na plus. Dopiero po defragmentacji w MyDefrag wydajność dysku wróciła do stanu początkowego a wyniki testu są załączone we wcześniejszym poście. Defragmentatory mają różne algorytmy działania, warto o tym pamiętać.

 

Jeśli chodzi o działanie DiskFresh. Program opiera się o odczyt, a następnie zapis każdego z sektorów. Także z działaniem tego programu również się mylisz niestety.

 

Opublikowano (edytowane)

Te błędy są zupełnie nieistotne, sam mam ich na dyskach ponad 20k. To jest błąd system > sterownik > dysk, coś na coś czeka, coś czegoś nie obsługuje itp. pojawiają się przy każdym uruchomieniu (i ewentualnie zamknięciu) systemu.
Dawno temu też miałem "sraczkę" z tego powodu i pamiętam, że po instalacji jakiejś, konkretnej wersji sterownika Intel RST przestały się pojawiać, ale generalnie nie mają żadnego znaczenia i należy to olać.

 

CrystalDiskInfo_20241112212657.thumb.png.6754a10504d3085eb7db3c440f8f27df.png

Edytowane przez Kandelabros
Opublikowano

No ja u siebie na systemowym Samsungu 970 PRO około 6 tysięcy błędów, ale np na Adacie 960 i Crucialu P5 mam 0 błędów, natomiast Kingston Renegade i Kc3000 też błędy mają. Zastanawia mnie tylko jak ten CristalDiskInfo mierzy czas pracy dysku? Bo Samsung którego używam od około 5 lat ma wg programu 1713 godzin a Adata która ma ponad rok ma 2187 godzin, w tym samym dniu w którym Adata wleciała na pokład Samsung stał się dyskiem systemowym.

Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 13:35, caleb59 napisał(a):

Tam radzę uważać z tym ewentualnym odsyłaniem dysków na gwarancję, jeśli już to dostaniecie na 99% nowy  wariant z pamięciami Kioxia, czyli z ogólnie gorszymi osiągami niż wariant starszy na Micronach.

 

Po prostu najlepiej korzystać aż padnie i wtedy kupić coś innego moim zdaniem.

Widziałeś KC3000 z kośćmi 1200MT/s na 112l Kioxii? - jak tak to podeślij zrzuty.

 

Większość tu twierdzi że są inne kosci a jak do tej pory nikt na taki dysk się nie natknął.

Mam kilka sztuk, kilkadziesiąt u znajomych i wszyscy dziwnym trafem mają na Micronach 176l. Mało tego część kupiona w xkom/morele wrzesień/październik tego roku i też Microny.

Nawet są recenzje z tego roku i w nich widnieją kości Microna.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...