Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Transport, to taki temat, gdzie z jednej strony masz istne perełki, mistrzów kierownicy i naprawdę szacun. Z drugiej strony masz pełno debili.

 

Ja rozumiem, że do prowadzenia pojazdu ciężarowego trzeba mieć dwie ręce, dwie nogi i umieć odróżniać zielony od czerwonego, ale czasami mam wrażenie, że jakiś test IQ i próg wejścia też powinien być.

 

Opinia oparta na podstawie (przymusowych) rozmów z wieloma kierowcami ciężarówek, jako tłumacz 

Edytowane przez marko
  • Upvote 1
Opublikowano

To kierowca widzi znak 3,5T oraz wąską, osiedlową drogę czy spedycja?   8:E   Zestaw finalnie prowadzi człowiek, i jak widzi, że navi prowadzi go w pola uprawne czy przez osiedle ze znakiem 3,5T - te znaki są wcześniej ustawione i dodatkowo na drogowskazach - to nie powinien ślepo z klapkami na oczach walić do przodu. Często jeżdżę z przyczepą czyli mam zestaw 3,5+3,5 i jeszcze nie zaskoczyła mnie żadna droga, zawsze była możliwość przed znakiem 3,5T skręcić w inną drogę.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

U mnie w mieścinie co chwila wpychają się zestawy z naczepą w centrum, gdzie z wszystkich stron oznakowania są :E

Ale "nawigacja tak prowadziła" :E

 

 

Teraz już to się zmieni bo cały ciężki transport zaczął omijać miasto, wszystko idzie obwodnicą do eski. Można rzec że stara siódemka umarła, można na niej grać w piłkę, bo zostali praktycznie tylko lokalsi :E

Edytowane przez Krzysiak
Opublikowano
5 godzin temu, Katystopej napisał(a):

To kierowca widzi znak 3,5T oraz wąską, osiedlową drogę czy spedycja?   8:E   Zestaw finalnie prowadzi człowiek, i jak widzi, że navi prowadzi go w pola uprawne czy przez osiedle ze znakiem 3,5T - te znaki są wcześniej ustawione i dodatkowo na drogowskazach - to nie powinien ślepo z klapkami na oczach walić do przodu. Często jeżdżę z przyczepą czyli mam zestaw 3,5+3,5 i jeszcze nie zaskoczyła mnie żadna droga, zawsze była możliwość przed znakiem 3,5T skręcić w inną drogę.

Ja tam się nie znam, dlatego pytam. Co jeśli ktoś na pace ma towar, a jedyna droga to na przykład osiedlowa właśnie z ograniczeniem do 3,5t?co wtedy? 

Opublikowano
1 godzinę temu, huudyy napisał(a):

Ja tam się nie znam, dlatego pytam. Co jeśli ktoś na pace ma towar, a jedyna droga to na przykład osiedlowa właśnie z ograniczeniem do 3,5t?co wtedy? 

Wjeżdżasz. Ale na bank jak masz tego typu dostawę, to masz sprawdzony dojazd, tj. czy w ogóle można tam czymś takim wjechać. Nieraz miałem dostawy do typowego "rolnika", tj. nawozy (np. z Azotów) w np. rzeszy, gdzie dojazd jest w normalnych warunkach niemożliwy, ale że docelowo jedziesz, to heya pod zakaz. Inaczej się nie da, ale dojazd zawsze jest możliwy. Gorzej, jak jedziesz przez miasto, którego nie znasz i jedziesz jak ci nawigacja pokazuje - to polegniesz. Niestety wielu kierowców nie ma dobrej i przede wszystkim właściwej nawigacji dla takiego pojazdu i jedzie na guglach - a później są takie kwiatki właśnie. 

 

Teraz pytanie do was - jak myślicie, kto powinien taka, odpowiednią, nawigacje ogarnąć - kierowca czy firma? :E

 

 

Opublikowano (edytowane)

@CryptTM Oczywiście że firma która ma wiele ciężarówek, no ale jeżeli firma nie ma na wyposażeniu to trzeba to ugadać ze starym czy coś załatwi.

 

 

 

Pierwszy raz się spotkałem żeby duży na olej opałowy jeździł XD Co skutkowało oczywiście odmową dalszej jazdy z mojej strony, już taki jestem, młody bojący się wszystkiego.

Edytowane przez Pan Ciastovy
  • Upvote 1
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Powitać panowie i panie ;)

 

Dzisiaj mamy targi EXPO w Barcelonie, wyjątkowo dzisiaj się pogoda udała:

 

IMG_20250217_080957915_AE.thumb.jpg.6c2902dfd0da3d2508f2899fe46332c9.jpg

 

W każdym razie, naczepy doktorzy pontonowi nie pocięli przez weekend, więc można zaczynać tydzień na spokojnie ;)

  • Like 3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

@Pan Ciastovy Tych oczu nie mam. Co do zasady, to nie mogą się przyczepić, jeśli nie są zamontowane na przedniej szybie a na przykład położone na desce rozdzielczej i jednocześnie nie zasłaniają widoczności kierowcy. Wtedy takie wyposażenie jest traktowane jako wyposażenie wnętrza i mogą cię pocałować w pompę ;)

 

Edit: ja mam zwykłe napisy podświetlane i normalnie są zamontowane na przedniej szybie do tej pory się nikt do tego nie przyczepił. Poza tym jeszcze miałem godło z tyłu na grodzi zamontowane, co też ci oświetlało kabinę, i też się nikt nie czepiał. A ostatnią kontrolę miałem wczoraj ;)

Edytowane przez CryptTM
Opublikowano (edytowane)

@CryptTMMi jak na razie się nonstop udaje bez kontroli, chociaż nie powiem czuję lekki strach bo tyle co ja mam wydruków to mi już w portfelu się nie mieści :D:D Nie są to duże przewinienia zazwyczaj do 5 minut no ale. Ale zauważyłem ciekawą sytuację jak agregat chodzi na full to żaden szofer koło mnie nie staję xD i ta symfonia agregatu, coś pięknego. Zazwyczaj jak agregat przestaje chodzić to mam lekki zawał, czy aby mi nikt nie wyłączył.

Na noc jak zajechałem na parking koło ringu Berlina to dwóch plandekarzy się do mnie przywaliło żebym wypier)alał. a że musiałem zrobić pauzę 45min to przełączyłem agregad na full, zrobiłem sukinsynom na złość.

Edytowane przez Pan Ciastovy
Opublikowano

Taki pro-tip Ci dam - lepiej bądź miły i nie rób po złości, bo może się ktoś poważnie zdenerwować i zrobi się nie miło. Co jak co, ale skurwysy****a nikt tolerować nie będzie :bandyta:

Opublikowano
12 godzin temu, CryptTM napisał(a):

Taki pro-tip Ci dam - lepiej bądź miły i nie rób po złości, bo może się ktoś poważnie zdenerwować i zrobi się nie miło. Co jak co, ale skurwysy****a nikt tolerować nie będzie :bandyta:

Ja mam tą naturę jak ktoś do mnie chamsko podchodzi to ja też robię po chamsku. Ja zazwyczaj jak widzę Polską rejestrację to idę się przywitać (większość to nie Polacy :( )

Miałem taką sytuację w Mannheim że kierowca innego wozu poprosił mnie żebym mu zaparkował tandem bo jemu coś nie wychodzi i jeszcze czekolade dostałem :D:D 

Opublikowano
15 godzin temu, Pan Ciastovy napisał(a):

@CryptTMMi jak na razie się nonstop udaje bez kontroli, chociaż nie powiem czuję lekki strach bo tyle co ja mam wydruków to mi już w portfelu się nie mieści :D:D Nie są to duże przewinienia zazwyczaj do 5 minut no ale. Ale zauważyłem ciekawą sytuację jak agregat chodzi na full to żaden szofer koło mnie nie staję xD i ta symfonia agregatu, coś pięknego. Zazwyczaj jak agregat przestaje chodzić to mam lekki zawał, czy aby mi nikt nie wyłączył.

Na noc jak zajechałem na parking koło ringu Berlina to dwóch plandekarzy się do mnie przywaliło żebym wypier)alał. a że musiałem zrobić pauzę 45min to przełączyłem agregad na full, zrobiłem sukinsynom na złość.

Kiedyś na studiach ładowałem/rozładowywalem tiry. Raz przyjechał w lato tir z chłodnią pełną mięsa. Tylko agregat się popsuł i mięso jechało parę dni w upale. Zapach po otwarciu drzwi był zniewalający.

  • Haha 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

zaraz na drogach pojawią sie Actrosy w nowych kabinach. 

 

mi osobiście sie mega podobają. 

 

wg danych spalanie o 8 procent w dół i teraz się będą łapać na tańsze myto na zachodzie. 

 

Merc znowu będzie benchmarkiem spalania dla innych 

Opublikowano

Widziałem właśnie jednego. Taki w sumie... dziwny trochę. Ale to kwestia "opatrzenia" go na drogach, tak samo było z nowym DAFem. Zobaczymy, czy tym razem będzie tam czym jechać, czy jak zwykle będzie się pod górę modlił a nie jechał :)

 

A tak swoją drogą - być w "*uju" nabiera nowego znaczenia, jak się widzi takie coś:

 

IMG_20250315_091158383_AE.thumb.jpg.9a6dca95bb4e2dbd2081e2b289676ce5.jpg

 

:E :E :E

 

No gdzie jesteś się pytam - no w Huyu jestem - czego nie rozumiesz? :E

  • Haha 1
Opublikowano

to "ze nie ma czym jechać" to jest tylko program eco. 

 

jak autami jeżdżą właściciele i chcą to inaczej jest komp ustawiony to na pewno Actros nie zostaje z tyłu. 

 

to jest po prostu kwestia ekonomi. 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i wszystko się zgadza, doktorze Watomorderco 😄 - Max 3% z CPU za ~40% mniej poboru = książkowy przykład, czemu UV + limit mocy ma sens. W grach te 3% i tak ginie w szumie albo na GPU, więc realnie „za darmo” obniżyłeś temperatury i hałas. - Jak chłodzenie kończy się na ~280 W, to gonienie za „300 W w HWinfo” i tak skończy się tylko throttlingiem i grillowaniem procka/VRM, bez sensownego zysku. W tym stanie, jak masz 4.7 all‑core + UV + 125–180 W, to jesteś już w sweet spot. Dalej możesz się tylko bawić w cyferki dla sportu, a nie dla realnego FPS. gpt-5.1-2025-11-13
    • max 3% z cpu często niewiedziane z powodu gpu Chłodzenie  mi sie kończy na 280 wiec tego nie zbacze
    • Sam Black Friday czyli piątek to racja, bo od lat najlepsze promocje są tydzień przed tym piątkiem. Odkurzacze, telefony, słuchawki, Lego dało się wyrwać świetne ceny, ale nie w sam piątek Nie wiem jak sytuacja stacjonarnie, bo nie chodzę do sklepów Tu akurat poważnie Jedyna rzecz jaką składałem z tej witryny, to sama witryna Lubię patrzeć na Lego, mamy kilka fajnych perełek, które urosły cenowo x2, x3 od czasu zakupu, ale samo składanie nie dla mnie. 
    • K*rwa. Jak potrzebuję tego w battlefieldzie. Jezu jaki byłby klimacik.   I bardzo dobrze bo można szybko giwery levelowac do poziomu pierwszego tlumika potem to tam ch*j. Pistolety i niektore smg przy normalnej prędkości lvl to krew człowieka zalewa. Albo ja grac ni umim za stary na to g*wno widocznie jestem
    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...