Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Tak, Profil K dla DLSS jest ciągle aktywny, ale pokazuje się jaki jest aktywny profil dla DLSS Ray Reconstruction.

 

Zawsze możesz sobie zrobić mały eksperyment i przełączyć profil na E i porównać z tym na K. Najlepiej zrobić sobie screenshoty bo łatwiej będzie wyłapać różnice

No właśnie wydaje mi się że jednak w DOOM DA i CP2077 to nie jest jakość obrazu K...

Odpaliłem też SW-Outlaws i AW2 z RR włączonym i pokazuje normalnie "Transformer Model"

Co można wyłączyć w Inspektorze żeby pokazywało "normalnie" preset K?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana).

 

EDIT: W Alan Wake 2 na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że gdy nie mam ustawionego override i gra wykorzystuje swoje oryginalne pliki DLSS to też widzę info że działa transformer model. Ale jak włączę override to pokazuje mi że aktualnie wykorzystywana wersja DLSS to 310.3.0 i że działa preset D i to jest preset dla DLSS Ray Reconstruction

 

EDIT 2: W Alan Wake 2 też można dość łatwo zweryfikować czy masz aktywny model transformer czyli Profil J lub K. W grze są znajdzki w formie skrzyneczek w których trzeba wklepać odpowiednią kombinację przycisków. Dla DLSS w modelu transformer jak wklepujesz kombinację to zostaje jakby cień wciśniętych przycisków tzn. one jakby dalej się podświetlają. Przy modelu CNN tego efektu nie ma.

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana)

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, X360 napisał(a):

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Dla Ray Reconstruction są na razie z tego co czytałem profile do E, ale E jeszcze chyba żadna gra nie wykorzystuje czyli D jest tym najnowszym - tu jest OK i wychodzi, że działa to tak jak pisałem.

 

Co do Alan Wake 2 to podejrzewam, że coś nie działa u Ciebie prawidłowo override z poziomu Inspektora. Korzystasz może z Nvidia App lub DLSS Swapper? Jeśli tak to może być tak, że ustawienia z Nvidia App i tam masz ustawione aby wykorzystywało domyślne pliki gry to może nadpisują to co masz ustawione z poziomu Inspektora. Już nie pamiętam dokładnie, ale u siebie chyba też miałem jakieś problemy z działaniem override z Inspektora więc ostatecznie przywróciłem tam wszystkie profile które zmieniałem na domyślne i teraz korzystam z Nvidia App wspartego aplikacją DLSS Override dzięki której działają mi override we wszystkich grach jakie potrzebuje (bez tej aplikacji nie mogłem np. napisać frame gena w Horizon Forbidden West do nowszego).

 

Do tego mam jeszcze DLSS Swapper gdzie mogę "ręcznie" z poziomu tej apki napisać pliki dla niektórych gier i wtedy robię tak, że w Nvidia App ustawiam dla danej gry aby wykorzystywało oryginalne pliki, a w DLSS Swapper robię podmianę DLSS do nowszej wersji (są tam już pliki DLSS 310.4.0) i w tej apce też możesz sobie wybrać jaki ma być ustawiony profil dla danej gry. Plus w ustawieniach tej aplikacji można sobie wygodnie włączać i wyłączać opis pokazujący jaka wersja pliku i profilu jest wykorzystywana - robi to samo co ręczna podmiana ustawień czy plików w rejestrze

 

EDIT: Zrobiłem teraz mały eksperyment. Włączyłem sobie nakładkę dla DLSS z apki nvidii + opis uruchamiany z poziomu rejestru i wygląda na to, że w momencie gdy jakaś gra wykorzystuje Ray Reconstruction to podstawowy profil dla DLSS czyli przykładowo ostatnio używane E dla starego modelu i J lub K dla modelu transformer są zastępowane/niekatywne i wtedy aktywują się profile zapisane z pliku DLSS Ray Reconstruction. Wg. nakładki Nvidii dla DLSS SR czyli tam gdzie powinienem mieć profil K miałem info, że jest nieaktywne, a był wykorzystywany właśnie profil D z DLSS RR. Czyli wychodzi, że nie mogą być aktywne oba tylko albo profil dla DLSS SR (aktualnie najnowszy to K) albo jak uaktywni się rekonstrukcję promieni w grze to wtedy do gry wchodzą profile zaszyte w DLSS RR (aktualnie najnowszy to D)

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak, bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora.

 

Być może włączyłeś override tylko dla framegena

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
3 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora

INSPECTOR.thumb.jpg.fadf2691c4a639313427b782b522e09c.jpg

Opublikowano (edytowane)

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

 

EDIT: Zainstalowałem sobie Wukonga i okazuje się, że gra wykorzystuje biblioteki ray reconstruction

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
10 minut temu, JohnyWol napisał(a):

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

No niestety nic to nie zmieniło...

Wcześniej miałem napisać że miałem do niedawna Nv app i DLSS Swapper.Odinstalowałem obydwa Revo Uninstaller,łącznie z czyszczeniem rejestru.

BM:Wukong też odinstalowałem,później same pliki DLSS wywaliłem,dawałem spójność plików,żeby na czysto je załadował.

Jak widać,zero efektu.W innych grach też takie cyrki...

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Przed chwilką zedytowałem post powyżej. Wukong wykorzystuje biblioteki ray reconstruction - sprawdziłem przez DLSS Swapper

1.jpg

Ale jak widać mam DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0

Jak zainstalowałeś to tobie co wyświetla? Jaki preset?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
8 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Opublikowano
1 minutę temu, X360 napisał(a):

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Opublikowano
1 minutę temu, JohnyWol napisał(a):

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Czyli znów zainstalować Nv app?...A co masz na myśli że doinstalowałeś DLSS Override?

Opublikowano (edytowane)

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej "Process" i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam "Process" i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej override i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam override i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Dzięki.Super pomocne na kiedyś,bo na razie po zainstalowaniu Nv app i globalnym ustawieniu DLSS override BM:Wukong w końcu zatrybił na presecie KBMW2.thumb.jpg.5b7861e28b69b6d67166849a123b015b.jpg

Edytowane przez X360
  • Upvote 1
Opublikowano

Taka mała sugestia bo już nie jedne dziwne rzeczy w komputerach widziałem ;-).

 

W NVIDIA Inspector zamiast ustawić profil globalny może trzeba ustawić profil dla konkretnej gry. Dużo roboty nie ma ja bym sprawdził. 

Opublikowano

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Adikon napisał(a):

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Jeżeli do apki Nvidii doinstalujesz sobie DLSS Override z linka którego dałem wyżej czyli https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games to będziesz mógł sobie ustawic co i jak chcesz do każdej gry dodanej do aplikacji, a że Nvidia praktycznie na bieżąco dodaje wsparcie dla nowych gier to bedzie działać tak jak powinno i jak sobie to wyobrażałeś :)

Edytowane przez JohnyWol
  • Thanks 1
Opublikowano

Wiem, że tutaj są lepsze opcje niż sam panel NV, ale wrzucam swoje ustawienia na których obecne sterowniki radzą sobie całkiem nieźle, gdzie wcześniej był problem z np. trybem niskiego opóźnienia. Monitor 144 i stąd blokada na 138 fps ;)

Zrzut ekranu 2025-09-06 132041.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132048.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132115.png

Opublikowano

Jakiś czas temu trafiłem na artykuł wyjaśniający tę zależność (chyba reddit). I tak działa gsync, więc bez większego znaczenia, bo w niektórych grach mam na 100/120 fps, ale podobno dla 144 powinno być 138 klatek ;)

Niestety nie mogę znaleźć tego wpisu ;/

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle
    • Możesz pokazać kto tak robi ze mówi: mi też się nie podoba i że jest to bełkot? Bo tylko widzę narzekanie że ten i tamten narzeka i bełkocze ale bez jakiś konkretów, że narracja jest taka i wszystkich jakby się zmówili co mają mówić. Trochę to wygląda jak? Bełkot
    • Przeciez roznica miedzy 9700x a 9800xd to 75-100mhz   W grach roznica jest zadna miedzy odkreconym cpu, a limitem ppt 88W  To co najwyzej w cine bedziesz mial wiecej ptk i to tyle   Jakie napieice i vid podczs testu raportuje ?  Nie wiem jak bardzo by musiala byc spartolona gra zebys mial drop z 250 na 120 fps tak wiec wymyslac torche abstrakcyjne scenariusze  I to by byla tylko i wylacznie wina gry a nie slabego cpu. Jak widac na ciebie placebo dobrze dziala ale to najwazniejsze ze dziala   W codzie na skreconym ppt i prilu bez kaganca nie ma zadnej roznicy w testach  Wiem bo testowalem   Jak jakis wbity limit nie dziala tzn ze jest problem z plyta/bios. Ja nie mam problemu z limitami, co  wklepie tak jest wiec moze sprawdz inny bios lub czy faktycznie zapisujesz ustawienia. Pusc cb23 i pokaz ile wypluje ptk przy takim poborze, jestem ciekaw.
    • piłeś nie pisz albo idź już spać i patrz co cytowałem https://brd24.pl/spoleczenstwo/pijany-biznesmen-w-darlowie-sedzia-nie-zabrala-mu-nawet-prawa-jazdy-umorzenie/
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...