Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja na razie sprawdzę ten RAM, a jeśli nic nie pomoże to chyba jakiś czas sobie dam i nauczę się z tym żyć. Ostatnio są te ścięcia w WRC jakby dużo rzadsze i krótsze. Ogólnie gdyby nie Twoja historia z 5800 to miałbym większe nadzieje na poprawki softu, ale może jeszcze jednak coś ogarną. Chyba jakieś info z neta mają, bo wpiszesz 7 9800 czy 7 7800 stuttering w google to pełno tematów. Nie mówię, że to zawsze wina procka, ale coś w tym musi być, bo niektórzy tylko to zmienili i zaczęły się problemy. Ja jestem w dupie, bo wszystko nowe i nie wiadomo co jest grane. Gdybym miał ten monitor od początku to też co innego, bo wcześniej tak tego nie widziałem, ale odkąd zobaczyłem to ciężko o tym zapomnieć. I jestem pewien, że 90 procent użytkowników to olewa jeśli występuje, bo widzę co ludzie piszą pod filmikami, gdzie jest dla mnie pokaz slajdów.

Opublikowano
45 minut temu, boban666 napisał(a):

Ja zrobiłem dzisiaj to 

 

Ale prócz tego , że zbiło mi procesy z ok 177 do 90 , nic nie poprawiło :( 

a z czasem przygotuj się na ciekawe anomalie w Windowsie jeśli to 11
 

Z bogiem.jpg

Opublikowano (edytowane)

Już je mam @Art385 😆😆 , dlatego pisałem że szykuje się do 1678 instalacji Windowsa 😁.

Kurde , kończa mi się już naprawde pomysły , co do tego Linuxa to myśle że tam będzie jeszcze gorzej , bo większość gier korzysta z Protona a to jest jednak emulacja biblioteki DX więc pewnie trochę zasobów zjada.

Edytowane przez boban666
Opublikowano

Jak robię jeszcze test furmark to przy ścięciu jest też spadek power np. z 99,9 na 85. Jak to można odczytać? Podczas kolejnego testu już ładnie 100 procent.

Da się wymusić 100 procent użycia karty graficznej na stałe, żeby przetestować?

Opublikowano (edytowane)

No ja to też zauważylem ale już dawno  ten spadk mocy GPU , to wyglada jak by braklo prundu 😁 , ale tak nie jest. Ja właśnie z tego powodu zmieniłem pare lat temu zasilacz , najpierw z 550 na 650 , a rok temu na 850 , wszystkie GOLD. Zeby karta szla na 100 procent sprobuj pusci w 4k albo 8k

Edytowane przez boban666
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Tutaj kilka wykresów z dziś na różnych opcjach blokady klatek. Nawet pobrałem msi afterburner i zrobiłem UV o klasyczne 100mV. Pamiętam, że 150 już nie chciała i wywalało gry, ale 100 było git.

Jak widać niezależnie od blokady i tak zawsze zbija FPSy. Ma coś do tego ten RAM? Czy tutaj tylko karta graficzna robi? Chociaż z tego co gadają to za te 1 i 0,1 to bardziej RAM odpowiada, ale jakoś bardziej ufam ludziom tutaj.

Zrzut ekranu 2025-01-13 192601.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192619.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192635.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192649.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192704.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192719.png

Zrzut ekranu 2025-01-13 192729.png

Jeszcze odpowiedź AMD na pytanie kiedy będą nowe stery xD

 

Screenshot_2025-01-13-20-06-05-08_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

Hmm, skąd się wzięły odnotowane błędy ? Kręciłem nieraz ram tak, że system potem trzeba było ratować, bo się uszkodził przy starcie, ale mój dysk niczego nie pamięta. Czyżby jakiś problem współpracy kontrolera dysku z płytą ? 

IMG20250113220942.jpg

Opublikowano (edytowane)

W sensie, że płyta może być walnięta? Cały czas mam w głowie te problemy z początku, diodą CPU lub CPU plus RAM.

17368031948363887130331855818623.jpg

 

 

Kiedyś o tym w sumie czytałem i podobno właśnie to trzeba ignorować, ale nie pamiętam czy dotyczyło wszystkich dysków czy jakichś konkretnych.

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)

Podczas rozruchu płyta może wysłać komendę nie będącą w standardzie NVMe do dysku NVMe właśnie. Kontroler dysku NVMe nie rozumie takiej komendy, stąd zostaje odnotowany błąd 0F. Jest to całkiem normalne zachowanie.

Parę miesięcy temu przejrzałem całą dokumentację standardu NVMe i przestudiowałem błędy jakie kontroler może zgłaszać. Jedyny parametr, który jest bardzo niepokojący jeśli wystąpi to 0E. U  ciebie jest 0. Zaufaj mi, nie masz się czym przejmować ;)

 

Aha i nie ma to żadnego związku z podkręcaniem RAM.

Edytowane przez Kendi
  • Like 1
Opublikowano

Poczekam na ten RAM i sprawdzę chociaż w sumie już mam w głowie odpowiedź co to da, czyli nic, ale muszę sprawdzić, żeby chociaż to wyeliminować. Jak widać na wykresach jest większość czasu ok i nagle spadek co powoduje ścięcie w grach. I to nie ma znaczenia jaka to gra, bo we wszystkich dzieje się to samo. 

Opublikowano

Jeszcze taka totalnie ostatnia podpowiedź z mojej strony. 

Demontaż dysków nvme i przetestować na dysku sata. Właśnie coś takiego mi wpadło przed chwilą przeglądając zagraniczne fora. Oczywiście jeśli masz jakiś ssd na sata.

  • Like 1
Opublikowano

No też mi się to przewinęło kilka razy. Tylko w takim wypadku montaż sata, nowy system na nim i gra tak? Chociaż tej opcji unikam, bo żeby zdemontować dyski to trochę rozbierania jest na tej płycie  😅. Oczywiście mam to na uwadze i dzięki wszystkim za zaangażowanie. Najpierw sprawdzę ten RAM, bo widziałem trochę komentarzy na x-kom, że ludzie to zwracali (oczywiście nadzieja w tym przypadku jest praktycznie zerowa, ale....). Po prostu już mam dość instalacji windy poraz setny i ustawiania wszystkiego od nowa 🫤

Z @boban666 używamy tego do simracingu, a ustawianie kiery i całego szpeju pod gry to masakra 😅

Opublikowano

Próbowałem wszystkich opcji, czyli cache, frequency i driver. U mnie akurat nie da się wyłączyć jak w niektórych płytach, więc obecnie jest na auto. Tutaj ewidentnie jakby coś traciło napięcie albo sygnał patrząc na wykresy, ale nie wiem już sam. 

Opublikowano

Jeszcze co mi się tak rzuciło teraz w oczy. W CapFrameX, w sekcji Sensor Data -> CPU max thread load (%) w maximum jest 100%. Może być tak, że są momenty podczas grania, że procesor doczytuje dane, a gra jest tak napisana, że głównie obciąża jeden wątek procesora, który gdy osiągnie poziom właśnie 100% zaczyna się dławić. Stąd mogą występować dropy klatek. Przerabiałem podobną sytuacje wcześniej na Intelu, gdzie w jednej grze obciążany był bardzo mocno jeden wątek i gdy dochodził do 100% klatki leciały w dół. Może tutaj jest coś podobnego, ale jeśli faktycznie to jest to, niestety rozwiązania na to nie ma, tak jest napisana gra i koniec :wariat:

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...