Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

raceroom_vulcan.thumb.jpg.edb23eeb873d891d66ddedbed1f99387.jpgraceroom_d3d.thumb.jpg.4148b7eb2cb479c7cb395430e748d724.jpg

Tutaj jeszcze porównanie między Vulcanem a D3D w Raceroom.

No i to tyle , sam już nie wiem co robić , czy zaryzykowac , sprzedać 9800x3d , płytę , ramy , GPU i zamienić na Intela i Radeona 7900XTX. Sam nie wiem. Jak będe kiedyś na urlopie to normalnie w akcie desperacji zainstaluje jakiegoś Linuxa :D

Edytowane przez boban666
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Adikon napisał(a):

Testowaliście starsze sterowniki po uprzednim usunięciu za pomocą DDU?

Cały czas lecę na 561.09 Beta, czyli od side'a. W panelu sterowania w zainstalowanych aplikacjach mam tylko Physx jeśli chodzi o składniki widoczne tutaj po instalacji sterownika graficznego.

Edytowane przez toska78
Opublikowano

Ja usunąłem dziś stery przez DDU i wrzuciłem studio drivers 560.81. Przy instalacji odznaczyłem hd audio i tę ich aplikację, bo nie używam. WRC testuję na drugim oesie Łotwy i tutaj zdecydowana poprawa, ale jak już włączyłem całkiem inną trasę to bez szału. W far cry 5 również bez większych zmian, ale może warto testować inne sterowniki. Teraz mam urlop, więc więcej czasu ;p

Usunąłem też wczoraj riva tuner, bo mi zaczął wariować.

Nie wiem już od czego to zależy, a patrząc na logi w necie to ludzie mają spadki do 20 FPS i mówią "jest super". Ja zmieniam odświeżanie monitora ze 120 na 155 i widzę różnicę ;p

Dużo osób pisze, że optymalizacja gier itd., więc w sumie się zastanawiam nad sensem zakupu tego komputera, bo równie dobrze mogłem grać na starym. Monitor 40" z pewnością potęguje to wszystko, szczególnie jak mam go blisko oczu.

Poniższe i wcześniejsze testy bez podłączania sprzętu do simów i tylko klawiatura (swoją drogą już zapomniałem jak to jest grać na rajdy na klawie ;p) 

 

Łotwa

Zrzutekranu2024-12-25115628.thumb.png.4396d092ff61ef8d85cb77132daaf3fe.png

 

Łotwa 

Zrzutekranu2024-12-25115617.thumb.png.97a261ad95c0331091fc9bb41ccb69d1.png

 

PolskaZrzutekranu2024-12-25120424.thumb.png.153643a5fd4ec99f1f4bb528561d3e6b.png

 

PolskaZrzutekranu2024-12-25120432.thumb.png.069491ba068920fcc1c70eb66f4d3594.png

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Adikon napisał(a):

Ja usunąłem dziś stery przez DDU i wrzuciłem studio drivers 560.81.

Wróć do normalnych sterowników. Na tych to nawet Resizable Bar nie działa i chyba HAGS skoro go nie wyświetla. Testowałeś w ogóle na sterownikach od side'a? Trzeba dążyć do tego by wykres frametime w czasie był jak najbardziej spłaszczony, liniowy. Takie powinno być założenie.

Edytowane przez toska78
Opublikowano (edytowane)

Oszczędzę ci czasu @Adikon , ja przelciałem wszystkie sterowniki od GPU od początku tego roku. Bez rezultatu , przynajmniej u mnie. Teraz mam takie customowe , zrobione przezemnie , ale szału jak widać to nie ma.

 

Dodam jeszcze , że mnie najbardziej irytuje to że nawet jak zejde z detalami na "very low" ustawie monitor na 60 Hz to i tak dalej jest stuttering a ja gram w gry na PC za grube tysiące które wyglądają i chodzą gorzej niż na Switchu za 1200 zl. 

Edytowane przez boban666
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Niestety tak. Ja robiłem tyle różnych kombinacji , że kod do W11 znam na pamięć. W10 też próbowałem.Te optymalizacje , co jest tu na forum też robiłem. A na jakiego maila do NV wysylałeś te problemy Wyśle też 😁

Edytowane przez boban666
Opublikowano

To chyba odpuszczę kolejną próbę z windą 🫤. Skończy się na tym, że przeproszę stary komputer, a ten sprzedam chyba 😅. Tam przynajmniej mi jak się zatnie to nie będzie lamentu, bo wiem, że już stary. Patrzyłem też na YT z tego capframex i ludzie mają czasem dużo gorsze wykresy, a mówią, że jest git. Ehhh

Opublikowano

Pierdoły godają 😁.

Ja znalazłem ten wpis o którym pisałem , a dotyczył zmiany 4080s na 7900xtx.

 

"I was at my wits end with this. 12700k and 4070ti, then a 4080, stutters were unbearable in most games. Turning off msi afterburner and hwinfo helped somewhat but still wasn't perfect. Switched to a 7900xtx and omg, night and day. The nvidia cards are a mess. Even if the game is fine it'll find a way to stutter. The xtx is smooth as butter in those same games. Some games just stutter, I get that, but I believe the software scheduling on nvidia causes cpu spikes, as opposed to amd who do scheduling on the gpu itself. Not buying another nvidia gpu until they have a hardware scheduler. People shill for nvidia so much, tech reviewers won't mention it for fear of losing funding or free cards, search results return nothing but toxicity and the same 'it's something in your system' excuses, but if you actually try both, amd is smoother, absolutely no question."

Opublikowano

Nigdy nie miałem Linuxa, ale kto wie. Mam nowy sprzęt, więc wszystko na gwarancji, ale jakoś średnio mi się widzi rozbierać wszystko i wysyłać. Wolałbym komuś zapłacić, żeby mi sprawdził podzespoły, bo ja nie mam możliwości podmiany karty czy czegoś innego chociaż po tym jak Ty wymieniłeś wszystko to też nie widzę nadziei. Włączyłem też heaven benchmark to nawet tam zauważyłem ścięcie choć niewielkie, ale jednak. 

Opublikowano (edytowane)

Też je widzę w dwóch miejscach , jak kamera wjeżdża do tej ciemnej piwnicy i jak kamera się kręci wookoło tego pomnika smoka czy czy czegoś tam , na YT jak ogladam ten benchmark tego nie widze 😁

Edytowane przez boban666
Opublikowano (edytowane)

No dokładnie tak 😅. To chyba niemożliwe, że razem mamy zepsuty komputer 🙃 Próbowałeś znaleźć kogoś w okolicy, żeby spróbował sprawdzić wszystko?

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)

Wiesz co w wtorek wybiore sie do ojca i odpale u niego , on tam nie ma nic specjalnego bo ma 10400k i jakiegos Radeona. Może ktoś z forum by odpalił tego HB i napisał , czy w tych miejscach mu przycina ?

Edytowane przez boban666
Opublikowano

To może skrzynkę swoją zabierz. Mówiłeś o zasilaniu w co wątpię, ale może przez to wykluczysz ewentualny problem z siecią u Ciebie w domu 😉. Ja szukam kogoś kto by sprawdził stacjonarnie, ale niestety na razie brak chętnych w moim zadupiu 🙃

Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, boban666 napisał(a):

 

Takie coś znalazłem , ale ja nie używam MSI AB 😭

Znam ten filmik już i nic nie pomogło 😅. Tak na pocieszenie dla Ciebie 😅

Nawet nie wiesz jak Ci współczuję, bo widzę, że męczymy się tak samo. Może gdybyśmy nie śmigali w simach to by dało się przeżyć, ale tam choć nie mrozi mi obrazu, żeby coś stracić to jednak psuje immersję...

I jeszcze ten ghosting teraz zauważyłem w WRC. Kamera z zewnątrz czy w środku i to widzę. Z zewnątrz jakby lusterka się mnożyły xD

Widziałem też wpis, że pomogła wymiana ram na 32 3200, ale Twoja przecież jest niby na liście. 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

No i tu może być problem , że w simracingu wszystko widac , ale ku..... nie może tak być. Czemu jak na YT oglądam streamy , tam nic nie przycina , no tak bo YT leci na 60 kl/s , ale u mnie jak ustawie na 60 kl/s i tak dalej to jest.

ACC też jest na UE i tam ten cały ghosting jest dopiero dramatyczny , czasami wygląda to tak jak by się auto rozpływało 😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • To wygląda... beznadziejnie. Prędzej napisałbym, że to trzecia część Elexa, a nie Czarnobylitu. Kamera zza pleców, walka w zwarciu, piruety, obroty, przeciwników w grom, a niektórzy wielkości ciężarówki. No nie podeszło mi. Jedynka była jaka była, ale była całkiem niezłym, rozbudowanym walking simulatorem z przewuj klimatem. 
    • Ładny ptaszek :). Myszołów czy jakiś mniej pospolity okaz ? Sądząc po ujęciu chyba do lądowania/polowania 😁 się szykował?
    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...