Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

jakie pamięci RAM polecacie do płyty głównej B850 Steel Legend AM5 ? Płyta jest biała, więc pamięci RAM też by się przydały białe, może być z ARGB. Do tego będzie karta ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB i AMD Ryzen 9800X3D. Komputer do grania. Czy Lexar 32GB (2x16GB) 6400MHz CL32 Ares Gaming White RGB będą ok ?

Pozdrawiam

Edytowane przez tosiapl
Opublikowano
12 godzin temu, tosiapl napisał(a):

Nie lepiej coś z EXPO ? Nie znam się za bardzo :d

XMP i EXPO to tylko inna nazwa dla predefiniowanych ustawień zapisanych w kościach. Większość kości 6000CL30 ma predefiniowane ustawienia zarówno XMP(dla Intela) jak i EXPO (AMD).

Opublikowano
48 minut temu, tosiapl napisał(a):

Tak samo szybko komputer będzie się uruchamiał ?

Tak samo ale ogólnie na dłuższy czas z bootowaniem pomagało włączenie dwóch opcji w biosie: memory context restore - on i power down enable - on, nie wiem jak jest teraz przy b850/x870 czy nadal to coś zmienia czy już jest to ogarnięte, ale brak expo nie ma wpływu na czas uruchamiania.

Opublikowano

Hdzie najlepiej dać chłodzenie na Ram? Tak jak na czerwono zaznaczyłem na górze i wdmuchujące powietrze? Tylko że od karty graficznej od dołu i tak będzie szło ciepłe powietrze. Czy może pomiędzy Ramem a wentylatorami na przodzie jak zaznaczyłem na zielono? Mam taki mały wentylator od Spartana, nadałby się.

IMG_20250224_171119.jpg

Opublikowano

Ani jedno ani drugie, daj normalny wentylator 120/140 mm jako wyciąg u góry nad zeskcją zasilania a to miejsce nad ramem zostaw puste, powietrze z przodu będzie leciało w stronę chłodzenia cpu owiewając moduły + pierwszy z grandisa też troch je owiewaa z tyłu będzie wyciągane i niczym nie zaburzysz jego prawidłowego przepływu ;) 

• Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto