Skocz do zawartości

Konkurs z okazji premiery Doom: The Dark Ages - wygraj kod do gry na PC!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[Aktualizacja 16.05.2025]

Ważna wiadomość, otrzymaliśmy trzy dodatkowe kody do gry, więc w sumie rozdamy Wam cztery. Powodzenia!

 

Witajcie,

 

Wczoraj swoją premierę miała najnowsza gra od id Software, czyli właśnie DOOM: The Dark Ages. Z tej okazji wspólnie z NVIDIĄ przygotowaliśmy dla Was konkurs, w którym można wygrać kod do tej gry na PC.

 

image002.thumb.jpg.cad673c22b80dd022e0e48959997495d.jpg

 

DOOM: The Dark Ages napędzana jest przez najnowszą wersję autorskiego silnika id Software - id Tech 8. Zapewnia on śledzenie promieni (ray tracing) dla globalnego oświetlenia oraz odbić, co jest krokiem naprzód w porównaniu do nowych przygód Indiany Jonesa, gdzie w standardzie jest tylko globalne oświetlenie na RT. Poza tym DOOM: The Dark Ages implementuje wszystkie nowoczesne techniki skalowania obrazu, w tym DLSS 4, która zapewnia mocne przyspieszenie przy najwyższej jakości obrazu. Ponieważ to bardzo dynamiczny shooter, twórcy nie zapomnieli też o technice Reflex, która obniża opóźnienie, będące kluczowym składnikiem udanej rozgrywki. Poza tym niedługo po premierze ma się ukazać łatka dodająca path tracing - karty graficzne już się jej boją :)

 

 

Dowiedz się więcej o technikach wykorzystanych w grze.

Zobacz nasz test wydajności w DOOM: The Dark Ages.

 

Zasady konkursu są bardzo proste, wystarczy odpowiedzieć na poniższe pytania:

  1. Jakie efekty (lub jaki efekt) RT są według Ciebie najbardziej przydatne w grach wideo?
  2. Jaki jest Twój przepis na rozgrywkę w tak dynamicznej strzelance? Niższa rozdzielczość czy wyższa? Detale koniecznie ultra czy obniżone? Jakieś wsparcie dopalaczy wydajności, a jeśli tak, to z jakimi ustawieniami?

 

Ode mnie to wszystko, powodzenia :)

  • Like 5
  • Haha 2
  • Upvote 4
  • tomcug przypiął/eła ten temat
Opublikowano

1. Najbardziej lubianym przeze mnie efektem w RT w grach video jest Ray-Traced Global Illumination, naturalne oswietlenie oraz naturalne cienie dodaja niesamowitej glebi obrazu.

2. W dynamicznej strzelance podstawa jest wysoki fps wiec manipulacja detalami tak, zeby osiagnac fps mogacy wykarmic odswiezanie monitora. W tym przypadku w wymagajacych grach wsparcie DLSS4 jest mile widziane w celu zwiekszenia fps.

  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

ad. 1) Global Ilumination.

ad. 2) Rozdzielczość natywna monitora ;-) - więc mając monitor 4K to DLSS. Detale ustawione tak aby FPS był w okolicach 120 (nie jestem niewolnikiem ultra). Przy takim FPSie mogę jeszcze włączyć FG (mając monitor 240Hz).

Edytowane przez Kabor
Opublikowano

1. Najważniejsze jest Globalne Oświetlenie, czyli RT Global Illumination, to robi największą różnicę, na drugim miejscu są to odbicia RT.

2. Jako, że mowa o singlu to jednak skłaniam się ku Ultra lub minimalnie wysokie na ile pozwala karta graficzna, mając RTX mogę się wspomóc techniką DLSS4, która niewiele "zabiera" z jakości, a może wspomóc dodając trochu FPSów, co za tym idzie płynności przy tak dynamicznej rozgrywce. Przy moim 1440p dałbym Wysokie(ewentualnie miks) + DLSS4 jakość/balans zależnie ile będzie fpsów przy moim monitorze 180hz, czyli przydałoby się mieć te 140fps+ lub minimum 120+ z gsync.

Opublikowano (edytowane)

1. Według mnie efektem który polepsza ogólny wygląd gier to ray traced Reflections.

2. Według mnie 1080p z wysokimi ustawieniami. Może z użyciem dlss na balans, ale bez fg. Frame gen psuje gry fps, zaczynają źle wyglądać.

Edytowane przez Imrasgor
Opublikowano (edytowane)

1. Dla mnie wszystkie efekty w RT są ważne Global Illumination, Multiple Scattering, Monte Carlo Method, Recursion. Gra ma wyglądać tak że aż chce się w nią grać.

2. Rozdzielczość 4K, detale na maxa, zero kompromisów. DLSS Quality, Frame generation OFF

Edytowane przez Faflucy
Opublikowano
14 minut temu, Faflucy napisał(a):

1. Dla mnie wszystkie efekty w RT są ważne Global Illumination, Multiple Scattering, Monte Carlo Method, Recursion. Gra ma wyglądać tak że aż chce się w nią grać.

2. Rozdzielczość 4K, detale na maxa, zero kompromisów. DLSS Quality, Frame generation OFF

Zero kompromisów to panie dlss też off. A nie czekaj... 🤭

Opublikowano

1. Moim zdaniem:Ray Traced Audio. Może wydawać się to niepozorne, ale cenię sobię grając na słuchawkach dźwięki, które pozwolą na podejmowanie lepszych i strategicznych decyzji. Warto słyszeć wroga lub wrogów i widzieć, czy coś lepiej zrobić po cichu czy "wjechać na pełnej"✌️

2. Dla mnie nie ma znaczenia grafika, oczywiście jak mam szanse i wydajny sprzęt z dziką rozkoszą gra się na wysokich albo utra. Jednak jestem zwolennikiem lepszej płynności gry niż niewyobrażalnie pięknej grafiki, dla mnie ważniejszy jest fun z gry niż piękno dla oka (lover starszych gier, nie grafika ale kozacka fabuła!). Lepsze stabilne dynamiczne FPS niż klatkujące niestabilne FPS! Wyłączam dodatkowe funkcje np. Cienie,odbicia- żeby osiągnąć płynność i dynamikę.

DOOM jednak wymaga sprawnego oka i szybkiej reakcji. 

Powodzenia innym użytkownikom! Darz Bój!

Pozrawiam również cieplutko dobroczyńców załogę ITHardware i Nividii✌️

Opublikowano (edytowane)

Ray tracing? No... wygląda fajnie, ale w sumie to zżera FPS jak świnia paszę. Jak już coś miałbym zostawić, to może cienie bo są takie bardziej naturalne, lepiej widać gdzie ktoś stoi, ale serio najczęściej i tak wszystko wyłączam, bo chcę mieć stabilne 144 FPS albo i więcej.

 

Mój przepis na szybką strzelankę?

1. Rozdzielczość:

1080p. Serio. Po co mi 2K albo 4K, jak i tak w locie mam widzieć typa kątem oka? Wolę więcej klatek niż bajerów.

 

2. Detale graficzne:

- Tekstury na medium albo high, żeby nie wyglądało jak z PS2.

- Cienie nisko.

- Odbicia, ambienty i inne cuda – wyłączone.

- Motion blur? K*rwa nie.

- Film grain? Też won.

- Tylko to, co pomaga: wyraźny obraz, zero rozpraszaczy.

 

3. Dopalacze:

- NVIDIA DLSS? Jasne, na Performance, jeśli jest.

- AMD FSR? Może być, ale tylko jak nie mam wyboru.

- Reshade z lekkim sharpeningiem? Czasem tak, obraz wyraźniejszy.

- NVIDIA Reflex/Low Latency Mode? Zawsze włączone.

 

4. HUD i kolory:

- Maksymalny kontrast, niestandardowy kolor przeciwnika (np. czerwony albo jasnoróżowy), żeby walił po oczach.

- Crosshair prosty, jasny żadnych kółek i bajerów.

 

Edytowane przez SEWIXXD12344
Mały błąd
Opublikowano

1. Przydatne? W sumie GI i odbicia. Do tej pory faktycznie oświetlenie punktowe, albo wielopunktowe - ale statyczne - potrafilo w rasterze robić robotę ale faktycznie użycie sprzetowego oświetlenia powoduje, że gry zaczynają po trochu nabierac naturalnych barw i oswietlenia. Zachowują się w sposób zblizony do realu na tyle, że statyczne a dobrze wyrenderowane sceny można już czasami pomylić z fotką. To wszystko super, ale dla mnie od zawsze turbo wazne bylo zachowanie światocienia i jego wplyw na rozgrywkę. W takim staruśkim Splinter Cell chowanie się w cieniu bylo wręcz kluczowe dla gry i postępów. Od dobrych nastu lat regzygnowalo się z takiego budowania gry na rzecz otwartych światów - a teraz, przy coraz częstszej implementacji GI w naturalny sposób da się sceny tak tworzyć, że gra cienia i światla wraca do lask. No i zabilbym za SC na rdzeniach RT :D 

 

2. U mnie w tego typu grach zawsze chodzilo o miks wizualiów i wydajności - z jednej strony klimat mial byc zachowany, a to się da zrobić tylko odpowiednią grafiką - a z drugiej rozgrywka dopiero stawala się responsywna jeżeli gra osiągala okolo 100 fpsów. Tak więc taki Doom TDA powinien u mnie lecieć na średnio-wysokich w  co najmniej 1080p, w 100 fpsach ale bez sztucznych klatek typu FG lub MFG. Natywny obraz w takiej grze w mojej ocenie to podstawa.

Opublikowano (edytowane)

To są właśnie "poszukiwacze okazji", gdzie coś za darmo to jak muchy do :kupa: najgorsze zawsze były tematy na różnych forach jak i na labie, gdzie się jakieś kluczki za darmo dawało, od zawsze pisałem aby takie coś dawać znajomym użytkownikom albo ze stażem a nie wklejać jako post z kodem, bo przyleci taka mucha nawet bez rejestracji, zgarnie klucz i nawet nie podziękuje. Gorzej niż madki z bombelkami lub horymi curkami :)  z mojej strony tyle w tym temacie. EOT 

Edytowane przez AndrzejTrg
Opublikowano

Dokladnie. Zazwyczaj jakieś randomy sie lapią na okazje i później jest wypinanie klaty jaki im się to nie przyfarcilo. Na kilkanaście osób tutaj piszących od początku wątku postów randomów jest aż 3, to stosunkowo bardzo duży odsetek.

  • Upvote 1
Opublikowano

1. Oczywiście odbicia RT. Szczególnie odbicia świateł na mokrej nawierzchni, błoto z kałużą czy karoseria. 
2. Zależy od rodzaju gry, jeśli gram FPS Singleplayer to suwaki na max z natywną rozdzielczością. Jeśli jest to multiplayer to ustawienia dopasowuje tak by było jak najbliżej odświeżania monitora, ALE z zachowaniem ultra tekstur broni. 

Opublikowano

Odpowiadajac na pytania 

1. Jakie efekty (lub jaki efekt) RT są według Ciebie najbardziej przydatne w grach wideo?

Efekt. Jezeli miałbym wybrać to byłoby to RTGI. Ray Tracing Global Illumination. Poniewaz wpływa na ogólny realizm sceny, widac to w wielu grach choćby takich jak GTA V gdzie mimo starszej gry bardzo odświeża tytuł i znacząco zmienia odbiór wielu scen.

Efekty to odbicia czyli Reflections, przydaje sie jak jest sporo powierzchni odbijajacych światło i również daje wymierny pozytywny efekt odbioru gry. Oraz ray-traced shadows sa lepsze niz cienie mapowe i bardziej naturalne. 

2. Jaki jest Twój przepis na rozgrywkę w tak dynamicznej strzelance? Niższa rozdzielczość czy wyższa? Detale koniecznie ultra czy obniżone? Jakieś wsparcie dopalaczy wydajności, a jeśli tak, to z jakimi ustawieniami?

Trzeba podzielic to na 2 elementy rozgrywki. Z wystarczająca iloscią VRAM i w przypadku braku wymaganej ilości z np. 1GB alokacja ponad wymagany przedział pamieci. 

W przypadku wystarczajacej ilosci VRAM. Wyższa rozdzielczość (1440p lub 4K) jest moim zdaniem ważniejsza niż niższa. W dynamicznej strzelance szybko przemieszczamy się po scenie i często patrzymy na detale w oddali. Wyższa rozdzielczość sprawia, że gra wygląda ostrzej i bardziej szczegółowo, co poprawia celność i ogólne wrażenia wizualne. Cienie wysokie lub ultra - dobre cienie robią wrażenie w dynamicznej akcji. Oświetlenie Ultra - RT GI i inne efekty oświetleniowe są kluczowe dla realizmu. 
Wiec wielu kojarzy idealną rozgrywkę rozdzielczością 1440p lub 4K detalami Ultra (tekstury i oświetlenie), wysokie  RT: włączone, z naciskiem Upscaling: DLSS 4 quality lub FSR 4 quality.

W przypadku niewystarczajacej ilosci VRAM. Nizsza rozdzielczość np 1080p upscalowana do 4k. Najpierw odpalamy gre w 1080p. Sprawdzamy jakie tekstury trzeba użyć dla tej rozdzielczosci, jeżeli mamy 4 lub 5 różnych może sie okazac że juz 2 lub 3 od końca są całkowicie wystarczajce. Dobieramy tekstury do rozdzielczości. DLSS 4 czy FSR 4 upscalowany z 1080p do 4k zrobi tutaj niesamowitą robotę i pozwoli na zaoszczędzenie brakującej pamieci VRAM. Reszte efektów możemy nałożyć tak jak w przypadku wystarczajacej ilosci VRAM, i ogólny odbiór sceny będzie bardzo podobny jak w sytuacji opisanej powyżej. Ponadto przy używaniu tego typu upscalera powinniśmy wszystkie ustawienia dostosowac do rodzielczosci 1080p i wtedy DLSS 4 czy tez FSR 4 podniesie jakosc na wyższy poziom. To dobry przepis na udaną rozgrywke jeżeli chcemy cieszyć sie możliwie wszystkimi nowinkami jakie zostały zaimplementowane w grze przez twórców. 

Poza tym, możemy monitorować FPS, pobór energii, użycie GPU w konkretnym tytule, aby lepiej zrozumieć czy nasza karta działa prawidłowo na danych ustawieniach. Możemy eksperymentowac z różnymi ustawieniami tak, aby znaleźć optymalny balans miedzy jakoscia a wydajnoscia, i przedewszystkim zorientowac sie czy mamy wystarczajaca ilosc VRAM i nasza rozgrywka nie jest w żaden sposób ograniczana, ponieważ w niektorych scenach może dochodzic do znacznie wiekszego uzycia VRAM mimo, iż FPS jest ponad przeciętny.

 

Opublikowano
2 godziny temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Jak wygram to proszę o przekazanie gry mojemu przyjacielowi @Kadajo, ja już gram w swoją gamepassową sztukę 😎

 

43 minuty temu, Kadajo napisał(a):

@PiPoLiNiO to jednak człowiek honoru. 😎

Oby wszystkie świerszcze ustąpiły z jego drogi na wieki wieków, Andor.

OOO ustawka z moderacją ban dla obu :E

  • Haha 2
Opublikowano
54 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

No spoko, ale serio. Dodaj jakieś ograniczenie stażowe bo to jak rozumiem konkurs dla forumowiczów, a nie dla patoli która wpada po fanty.

Racja, nowe konta zalozone pod konkurs nie powinny byc brane pod uwage.

Min miesiac stazu na forum.

Lub konta zalozone do wczoraj przed ogloszeniem konkursu.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Racja, nowe konta zalozone pod konkurs nie powinny byc brane pod uwage.

Co racja to racja porejestrowali się tacy z PCLABA bo konkurs i teraz grę chcą. Nic nie sugeruje ale taki minimum 2 letni staż by wystarczył.

 

Oczywiście nic nie sugeruję :E

image.png

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

1. Efekty, które są przyjemne dla oka np. zróżnicowana roślinność, oświetlenie, pory roku, przy tym mocno nie obciążające komputera tak jak np. cienie, zbędne odbicia w kałużach, oknach, na które i tak nikt nie zwraca swojej uwagi.
2. Odpowiednia płynność gry min. 120fps, bez przycięć, oraz z niskim opóźnieniem, którą wybieram w przypadku gier sieciowych. Im mniej detali tym lepiej, po co rozpraszać gracza, zbędnymi efektami. Dla mnie dobrym przykładem są konsole np. xbox series s, w której mam włączone wysokie odświeżanie ekranu: 120fps oraz ustawienia graficzne na wydajność. Obecnym problemem są studia, które nie przykładają się odpowiednio do optymalizacji nowych gier, przez co trzeba wyłączyć zbędne, mocno obciążające komputer detale graficzne, oraz obniżać poziom tekstur do niskich lub średnich, żeby gra działała płynnie przy wysokim odświeżaniu ekranu min. 120fps. Sprawdzone na radonie rx 6600 8gb oraz intelu i5 12400. Tak wygląda smutna rzeczywistość w przypadku współczesnych gier: słaba optymalizacja z cyklu jakoś to będzie.

Edytowane przez Pawcio
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...