Skocz do zawartości

BF6  

137 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy planujesz kupić grę?

    • Tak - Preorder
    • Tak - kupuję na premierę
    • Tak - kupuję po premierze
    • Nie - A komu to potrzebne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, krukkpl napisał(a):

Jak zawsze, maksymalizacja detali, przy zapewnieniu zadowalającej płynności (tak powyżej 120fps).

 

Mam nadzieję, że nie odwalą maniany jak z cieniami w BF2 (kto pamięta?) :D 

 

BF2_8a.jpg

 

 

BF2_8c.jpg

No to faktycznie jest jedyna rzecz, którą nowoczesne gry traktują lepiej - różnic wpływających na wynik być nie powinno.

Rozwiązaniem mogłoby być po prostu wyłączenie postaci graczy z oświetlenia - włazisz w cień - i tak postać "świeci" jak w starych Unreal Tournamentach. 

 

PS. W BF2 to ja grałem na nextgenowej karcie. 6800GT 256MB. Jak Kadajo - granie dla wyniku spoko, ale nikt nie mówi, że dobra gra MP nie może zachwycać grafą. A BF 1942 i BF2 zachwycały. I to bardzo. Dwójka to była jedna z pierwszych gier z cieniami w czasie rzeczywistym. Wtedy się jeździło APC pod drzewem w przód i w tył, żeby pokazać koledze "patrz jaka fajna gra cieni, nawet liście widać!" (to chyba akurat był gltich, bo shadery miały niską precyzję i srały pikse tekselozą :lol2:

No ale modele pojazdów, to że plansze wyglądały o tyle lepiej niż w BF 1942. Serio grafa w dwójce w 2005r. była piękna. Szczególnie że wtedy najsilniejszą istniejącą konsolą był Xbox 1 z obciętym GF3 i 64MB RAMu. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Nie powiem lekko hype mi się udzielił, ale staram się chłodno podchodzić. Podobnie miałem przed bf2042 i po zagraniu w betę odpuściłem grę całkowicie. Ogólnie człowiek już w mało co gra, ale chciałoby się poczuć klimat i feeling jak w złotych czasach bc2 i bf3.

 

Detale w becie oczywiście max byle tylko te 120fps były. Kiedyś grywało się na najlepszy wynik i widoczność graczy, teraz człowiek stary to musi mieć oczu kąpiel ;p. Zwłaszcza, że singla standardowo odpuszczam całkowicie.

  • Upvote 1
Opublikowano
30 minut temu, Dominix napisał(a):

Tak patrzac na ruch w temacie, jest sporo osob co beda graly, raczej malo prawdopodobne ze bedzie opcja zeby w 5+ osob wbic na ten sam serwer po tej samej stronie i grac przez kilka godzin. 

Serio myślisz że każdy zagra?:E

Opublikowano (edytowane)

jak nie oni to znajomi ktorzy na forum sie nie udzielaja. Z tego co widze to party moze byc na max 4 osoby, bo tyle widzialem w grze z filmikow. Wiec jak bedziesz mial 5+ znajomego to moze byc problem zeby grac razem, nawet po tej samej stronie. Kiedys dalo sie to ogarnac recznie przerzucac osoby, teraz to juz bedzie loteria, dojdzie do tego jeszcze kwestia tego czy po skonczonej mapie zostajecie na tym samym serwerze czy szuka znowu nowej gry jak jest w 2042.

Edytowane przez Dominix
Opublikowano
Godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

vsync wylaczony zawsze! To zło! Wlaczasz freesync/gsync, ustawiasz limit w riva tuner 141 klatek i grasz ;) 

A ten z nvidia app jest gorszy?

Ja tego uzywam i nie zauwazylem problemu.

Opublikowano (edytowane)

https://www.gry-online.pl/newsroom/battlefield-6-robi-dobre-pierwsze-wrazenie-ale-jeden-element-ster/z82e647

 

''Podobało mi się też to, jak czuć odrzut przy ogniu ciągłym, który potrafi być wymagający, by utrzymać skupienie''

''wymagający odrzut zdecydowanie za łatwo można kompletnie zniwelować odpowiednimi akcesoriami do broni''

 

Taka sytuacja :konik:

 

Edytowane przez Tomek_ITH
Opublikowano (edytowane)

Po co włączać vsync jak się ma freesync/gsync; przecież gsync/freesync ma to w sobie dopóki jesteś w przedziale działania tej funkcji, to nie ma się żadnych problemów. 

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Nie ma to znaczenia gdzie wlaczony, vsync to zlo i dodatkowy lag.

VSYNC nigdy nie uzywam, chodzilo mi czysto o roznice miedzy lockiem z nvapp vs riva.

Ale juz potwierdzone ze nie ma😉

Edytowane przez Sheenek
Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Kadajo napisał(a):

A o co chodzi w ustawieniach Vsync tak wczoraj widziałem ze może być ON a potem jakieś 1/2 1/3 1/4 ....

To ja podbije, bo też chciałbym wiedzieć.

Edit:

Spoiler

SI:

Ułamki (1/2, 1/3, 1/4 itp.):

Te ustawienia pozwalają na bardziej elastyczną synchronizację. Na przykład, 1/2 oznacza, że gra będzie synchronizować klatki z połową częstotliwości odświeżania monitora. Jeśli monitor ma 60Hz, to gra będzie synchronizować do 30 FPS. Ustawienia te pozwalają na dostosowanie płynności do wydajności komputera, gdy pełna synchronizacja (ON) powoduje spadek FPS poniżej 60. 

Dlaczego ułamki?

Włączenie pełnego V-Sync (ON) może powodować problemy z płynnością, gdy karta graficzna nie jest w stanie utrzymać stałej liczby klatek na poziomie częstotliwości odświeżania monitora. W takich sytuacjach, gra może "szarpać" lub występować efekt "przycinania". Ułamki pozwalają na zachowanie pewnej synchronizacji, redukując rozrywanie ekranu, jednocześnie utrzymując płynniejszy obraz niż przy pełnym V-Sync w przypadku spadków FPS. 

 

Edytowane przez j4z

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...