Skocz do zawartości

BF6  

137 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy planujesz kupić grę?

    • Tak - Preorder
    • Tak - kupuję na premierę
    • Tak - kupuję po premierze
    • Nie - A komu to potrzebne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, Fenrir_14 napisał(a):

@SylwesterI. @hajapackage mam wrażenie że przepala bardzo jasne sceny, LG C3. Wieczorem skalibruję sobie profil pod BF'a jeszcze raz po tych wszystkich poprawkach.

 

Gram na Astro A50 gen 5 od Logitecha z Dolby Atmos :thumbup:

To ustawienie z filmiku, które tu było dopiero co, pomaga, tyle że ja nie wyłączam SOVIS

generalnie masz tak, że z ciemnego pomieszczenia jesteś oślepiany na jasnej przestrzeni i na odwrót

 

u mnie w logi też korzystałem z dolby, ale dts lepiej oddaje kierunek i odległość.

Opublikowano
27 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie wiem jakie macie słuchawki, ja mam logitechy proX grałem z tym ich ustrojstwem na usb, nie było tragedii.

Ale podłączyłem je jako normalne słuchawki do płyty i załączyłem na razie triala DTS sound unbound, stwierdzam, że po trialu biere pełną wersję za 90 parę złociszy, bo jest ZNACZNIE LEPIEJ.

Więc polecam sprawdzić triala DTS

fajne sluchawki wlasnie odeslalem tydzien temu trzeci raz w ciagu 2 lat na gware :E drugi raz mikrofon padl za pierwszym razem lewa sluchawka zero dzwieku po 2 miesiacach moze dostane tym razem nowe :E

Opublikowano
7 minut temu, Kadajo napisał(a):

Bez komentarza 🤣

Jak nie masz nic do powiedzenia, to nie komentuj, dobra decyzja, chyba że myślisz, że tylko ty masz monopol na dobre słuchawki %-)

1 minutę temu, Nigher92 napisał(a):

fajne sluchawki wlasnie odeslalem tydzien temu trzeci raz w ciagu 2 lat na gware :E drugi raz mikrofon padl za pierwszym razem lewa sluchawka zero dzwieku po 2 miesiacach moze dostane tym razem nowe :E

co to za wynalazki? 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Kadajo napisał(a):

Polecam kupić porządne słuchawki Stereo wtedy nie będzie trzeba nic więcej, no może porządny wzmacniacz słuchawkowy/Stereo :)

Dokładnie, a jeszcze bardziej rozwala głowę jak odpalisz na przyzwoitych monitorach studyjnych dobrze rozstawionych. Ostatnio grałem mając trochę głośniej ustawione audio i nie dość, że czułem śmigłowce nad sobą, to samoloty za sobą  %-). Posiedzieli trochę nad mixem ewidentnie..


Kumpel gra na Hyperxach któryś (po jacku) i narzekał na mix stereo, ale przełączył na mix słuchawkowy (binaural?) i mówił, że lepiej. Osobiście nie sprawdzałem, ale jeśli pod nazwą "słuchawki" kryje się mix binauralny, to żadne programiki do emulacji przestrzenności tego nie przeskoczą :).

Edytowane przez hajapackage
Opublikowano
7 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

To ustawienie z filmiku, które tu było dopiero co, pomaga, tyle że ja nie wyłączam SOVIS

Ten SOVIS to se działa jak chce. Przynajmniej u mnie.

5 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Jak nie masz nic do powiedzenia, to nie komentuj, dobra decyzja, chyba że myślisz, że tylko ty masz monopol na dobre słuchawki %-)

To ty jak nie wiesz o czym piszesz to lepiej nic nie pisz, bo napisałeś stek bzdur.

4 minuty temu, hajapackage napisał(a):

Dokładnie, a jeszcze bardziej rozwala głowę jak odpalisz na przyzwoitych monitorach studyjnych dobrze rozstawionych. Ostatnio grałem mając trochę głośniej ustawione audio i nie dość, że czułem śmigłowce nad sobą, to samoloty za sobą  %-). Posiedzieli trochę nad mixem ewidentnie..

No co ty, głupoty gadasz, nie widziałeś co @SylwesterI. napisal, jak nie masz DTS/Dolby to nic ci nie da dobry sprzęt... :smiech:

 

 

 

:hihot:

4 minuty temu, hajapackage napisał(a):

Kumpel gra na Hyperxach któryś (po jacku) i narzekał na mix stereo, ale przełączył na mix słuchawkowy (binaural?) i mówił, że lepiej. Osobiście nie sprawdzałem, ale jeśli pod nazwą "słuchawki" kryje się mix binauralny, to żadne programiki do emulacji przestrzenności tego nie przeskoczą :).

Binaural dobrze działa w BF6 ale jak zawsze, cierpi na tym dynamika.

Dlatego wole czyste stereo.

  • Haha 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

To ty jak nie wiesz o czym piszesz to lepiej nic nie pisz, bo napisałeś stek bzdur.

No niestety mylisz się, słuchawki swoją drogą, ale DTS dodaje dokładne pozycjonowanie w grze, czego w stero po prostu gra ci tak dokładnie nie odda, to nie zależy od słuchawek tylko od sygnału, które  dostają.

  • Haha 1
Opublikowano
8 minut temu, Kadajo napisał(a):

No co ty, głupoty gadasz, nie widziałeś co @SylwesterI. napisal, jak nie masz DTS/Dolby to nic ci nie da dobry sprzęt... :smiech:

 

Nic takiego nie napisałem, na dobrym sprzęcie wrażenia z dts będą lepsze, niż bez. Pozycjonowanie i określanie kierunku/odległości będzie lepsze.

I nie przesadzajmy, ale to jest gra, nie koncert muzyki klasycznej, mylisz jakość odtwarzanego dźwięku z pozycjonowaniem na obiektach

5 minut temu, Kadajo napisał(a):

Jprd :smiech:

Widać ze ty nawet nie wiesz czym jest DTS :E

No najwyraźniej ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że w stereo otrzymasz lepsze efekty niż z DTS %-)

zresztą, o czym tu pisać, masz takie pozycjonowanie, że musisz grać z botami, żeby coś ugrać 8:E 

Opublikowano (edytowane)

Ta nowa mapa na polach naftowych to raj dla snajperów i przede wszystkim puszkowców, którzy lubią grać puszkami. Z drugiej strony natężenie wszelakiego rodzaju rakiet, min będzie też wkurzało puszkowców. Ogólnie mapa ni w pic ni w cyc. Szturmani piechociarze nie mają czego szukać na tej mapie bo będą dosłownie pacyfikowani bo górek i osłon jest mało.

 

@Kadajo wiesz teraz to ja już sam nie wiem czy mam prawo się w ogóle wypowiadać na temat memory leak skoro 12GB VRAM to za mało do 1080p na detalach overkill. :E 

Edytowane przez caleb59
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, caleb59 napisał(a):

Ta nowa mapa na polach naftowych to raj dla snajperów i przede wszystkim puszkowców, którzy lubią grać puszkami. Z drugiej strony natężenie wszelakiego rodzaju rakiet, min będzie też wkurzało puszkowców. Ogólnie mapa ni w pic ni w cyc. Szturmani piechociarze nie mają czego szukać na tej mapie bo będą dosłownie pacyfikowani bo górek i osłon jest mało.

To wreszcie brzmi jak battlefield ;)

 

Chiny jencow nie biora.

FB_IMG_1761659451876.jpg

Edytowane przez oldfashioned
  • Haha 4
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście żebyście nie zrozumieli mnie źle - jedno oczko niżej na ultra i wszystko śmiga, gra zjada wtedy zawsze niezależnie od mapy jakieś 7GB VRAM z hakiem w 1080p z DLAA, bez generatora klatek. Po prostu ciekawi mnie dlaczego tak mocno podbija wymagania ten preset overkill, dali tam tekstury w 8K czy co?

Edytowane przez caleb59
Opublikowano
19 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nic takiego nie napisałem, na dobrym sprzęcie wrażenia z dts będą lepsze, niż bez. Pozycjonowanie i określanie kierunku/odległości będzie lepsze.

Napisz no mi jak pozycjonowanie ma być lepsze jak masz cały czas taka sama ilość kanałów. Weź mnie chłopie oświeć :E

Widać ze nie masz pojęcia o dźwięku przestrzennym i ogólnie o akustyce.

Jedyne co możesz napisać ze TOBIE się z DTS lepiej gra i nic więcej. Ale to ani nie jest lepsze a już na pewno lepiej nie pozycjonuje.

Już lepsze pozycjonowanie uzyskasz wyłączając ten "DTS" i uruchamiając w grze 3D Headphones. Wiem bo testowałem to wszytko.

Ale tak jak pisałem kazde pseudo miksowanie przy tylko 2 kanałach ostro uderza w dynamikę dźwięku która po prostu siada.

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie idzie tego pobrać, niby w grze zaczyna się pobieranie ale kiedy się ją wyłączy EA App informuje, że pliki nie są jeszcze gotowe - pewnie od 16:00 będzie można to dossać.

 

 

Edytowane przez caleb59
Opublikowano
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Napisz no mi jak pozycjonowanie ma być lepsze jak masz cały czasz taka sama ilość kanałów. Weż mnie chłopie oświeć :E

Widać ze nie masz pojęcia o dźwięku przestrzennym i ogólnie o akustyce.

Jedyne co możesz napisać ze TOBIE się z DTS lepiej gra i nic więcej. Ale to ani nie jest lepsze a już na pewno lepiej nie pozycjonuje.

Już lepsze pozycjonowanie uzyskasz wyłączając ten "DTS" i uruchamiając w grze 3D Headphones. Wiem bo testowałem to wszytko.

Ale tak jak pisałem kazde pseudo miksowanie przy tylko 2 kanałach ostro uderza w dynamikę dźwięku która po prostu siada.

Na tej samej zasadzie, na jakiej twoje uszy odczytują kierunki, z których dochodzi dźwięk, chyba że ty masz 7 małżowin %-), to już dawno było opracowane, kształt naszych uszu i to jak odbieramy dźwięki (odbicia, opóźnienia), powoduje, że potrafimy określać kierunki, jedni lepiej inni gorzej. To, co robi DTS czy dolby, to wprowadzanie do źródłowego dźwięku "zakłóceń" które nasz mózg interpretuje jako kierunek i odległość.

Nie jestem naukowcem, ale możesz sobie poczytać na necie, jak działa symulowanie dźwięku wielokanałowego, oczywiście nie będzie to tak dobre jak fizyczny dźwięk wielokanałowy (im więcej głośników, tym lepiej), ale na pewno lepsze od zwykłego stereo. 

masz dobre słuchawki, sprawdź darmowy trial i wtedy się wypowiadaj, bo złote kabelki wszystkiego nie załatwią.

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

A na Steam jak sytuacja ? :D

No to u mnie na steam tak wygląda, kliknąłem zainstaluj w menu gry, ale na steam nie widać  żeby coś się pobierało, po odczekaniu kilku minut i restarcie gry nadal widnieje info ze nie zainstalowano więc podejrzewam że po 16:00 będzie jakiś patch (w zakładce dlc na steam nie ma nic do pobrania) 

Edytowane przez dawidoxx
Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Na tej samej zasadzie, na jakiej twoje uszy odczytują kierunki, z których dochodzi dźwięk, chyba że ty masz 7 małżowin %-), to już dawno było opracowane, kształt naszych uszu i to jak odbieramy dźwięki (odbicia, opóźnienia), powoduje, że potrafimy określać kierunki, jedni lepiej inni gorzej. To, co robi DTS czy dolby, to wprowadzanie do źródłowego dźwięku "zakłóceń" które nasz mózg interpretuje jako kierunek i odległość.

Nie jestem naukowcem, ale możesz sobie poczytać na necie, jak działa symulowanie dźwięku wielokanałowego, oczywiście nie będzie to tak dobre jak fizyczny dźwięk wielokanałowy (im więcej głośników, tym lepiej), ale na pewno lepsze od zwykłego stereo. 

masz dobre słuchawki, sprawdź darmowy trial i wtedy się wypowiadaj, bo złote kabelki wszystkiego nie załatwią.

 

Mam Dolby, DTS tylko testowałem i tez działa kiepsko.

Jak pisałem już znacznie lepszy w tym jest natywny system wbudowany w grę.

 

 

Opublikowano (edytowane)

@dawidoxx Ja na steamie miałem do ściągnięcia 29,2 giga aktualizacji do bf6

1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

Mam Dolby, DTS tylko testowałem i tez działa kiepsko.

Jak pisałem już znacznie lepszy w tym jest natywny system wbudowany w grę.

a co w grze ustawiałeś, jakie tryby dzwięku ? 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

@dawidoxx Ja na steamie miałem do ściągnięcia 29,2 giga aktualizacji do bf6

a co w grze ustawiałeś, jakie tryby dzwięku ? 

No tak i w tym patchu raczej jest juz ten tryb.. tak czy siak u mnie po instalacji tych 30 gb w menu widzę info że jest nie zainstalowany 


W DLC też nie ma nic zeby doinstalować

 

 

21321dwaxs.png

Edytowane przez dawidoxx
Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

To, co robi DTS czy dolby, to wprowadzanie do źródłowego dźwięku "zakłóceń" które nasz mózg interpretuje jako kierunek i odległość.

Nie jestem naukowcem, ale możesz sobie poczytać na necie, jak działa symulowanie dźwięku wielokanałowego, oczywiście nie będzie to tak dobre jak fizyczny dźwięk wielokanałowy (im więcej głośników, tym lepiej), ale na pewno lepsze od zwykłego stereo. 

To co robi DTS i wszystkie te cudowne sposoby na dzwięk przestrzenny w przypadku słuchawek, to efekt placebo albo zwykła ściema. Nie bawmy się w audio voodoo. Określony sprzęt w określonych ustawieniach może grać inaczej, co sprawia czasem wrażenie, że jest lepiej. Wpływ na pozycjonowanie jest tu znikomy, bo tego fizycznie nie da się przeskoczyć w przypadku dwóch kanałów.

Opublikowano

Sam gram z dolby atmos headphones w bf6 i w wielu grach. Najlepiej jak natywnie to wspierają. Chyba, że gra ma swój system dźwięku przestrzennego jak np. ARC Radiers, Hunt, Tarkov. Wtedy wyłączam, bo yb się zlewały i psuły efekt.

 

Zwykłe stereo na słuchawkach działa dla mnie zbyt zerojedynkowo. Jak źródło dźwięku jest idealnie po lewej naszej stronie, to słychać to tylko w lewej słuchawce. W prawej nic. Mnie to w grach wkurza i doprowadza do dezorientacji, bo nie tak działa dźwięk IRL. Systemy przestrzenne na słuchawkach dają też dźwięk w prawej słuchawce, odpowiednio zmodyfikowany barwowo by symulować odbicia od otoczenia, oraz puszczony z minimalnym opóźnieniem względem słuchawki lewej, tej bliżej źródła dźwięku. Mózg to wychwyci i wrażenia są zdecydowanie bardziej zbliżone do rzeczywistości niż zwykłe stereo na słuchawkach. Już nie wspominam o symulowaniu tego co nad czy pod.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...